| Almgren - 244TurboTraktor - Såld | |
|
+37Schimpy tjernell Hedin_ Sandvik zorbit Mange makkan dennis-volvo ogge Mantel maranello JohanErikzzon skogsboo Eriksson Berglin Blöjan m5micke tufårti E-Tech Anton Mese_Jonas Henka_ TICSierra palten wolfzap Toffe Jeppo Öbbe Mikael Henrik Golden Boy psychocat_racing Lindskog LillePär JBlom werd Almgren 41 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld sön 20 jul 2008, 21:38 | |
| Lagt av två ganska kostsamma (iaf för mig) beställningar nu. Men smakar det så kostar det! Alpine stereo då den gamla kina inte vill starta mer. Lite stolar Sen blev det en skinndamask till spaken & Sparco bälteskudde, måste ju matcha lite också | |
|
| |
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld tor 24 jul 2008, 12:34 | |
| Kan säga att det blev DUKTIG skillnad i ljud i mina vanliga 6,5or jämfört med gamla Tokai stereon Vrider man på lite nu blir man nästintill döv eftersom dom sitter precis bakom huvet. Väntar bara på att toffa ska komma med den rätta kopplingen till mig så jag kan sätta ihop motorn.. Bilder kommer när jag fått stolarna också. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld sön 27 jul 2008, 19:51 | |
| Riktigt nöjd med stolarna! Gjorde klart shortshiften på nya lådan med, jäklar så gött det blev Väntar fortfarande att jag ska få tag på Toffe så jag kan få den rätta kopplingen! Sen söker jag en ny topp också 530, 531 eller 405 topp! Original eller portad. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld sön 27 jul 2008, 20:46 | |
| Sådär då åker jag och hämtar 531 topp imorgon, kanoners! bara j*la toffe svarar i telefon nån gång så jag får kopplingen | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld sön 27 jul 2008, 21:37 | |
| - Almgren skrev:
- Nu får ni kunniga lätta på era kunskaper
Vad kommer jag behöva göra med min tändning? kommer att behålla tändspole & fördelare som sitter på nu..Backa? svetsa stum?? Du har väl plockat insprut från en turbo? Du skulle haft fördelaren och resten också till den isåfall. Annars kan du prova med orginal fördelare först innan du försöker dig på att modifiera | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld sön 27 jul 2008, 23:32 | |
| - Mikael skrev:
- Almgren skrev:
- Nu får ni kunniga lätta på era kunskaper
Vad kommer jag behöva göra med min tändning? kommer att behålla tändspole & fördelare som sitter på nu..Backa? svetsa stum?? Du har väl plockat insprut från en turbo? Du skulle haft fördelaren och resten också till den isåfall. Annars kan du prova med orginal fördelare först innan du försöker dig på att modifiera Japp kommer från turbo. Resten vad menar du med det? Jo tänkte prova som det är just nu lite lugnt & se sen vad som behövs! Men en funderare, eftersom jag kommer köra med annan topp nu så borde ju kompet ändra sig? Alltså ligga lägre eftersom 531 topparna sitter på turbomotorer? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld sön 27 jul 2008, 23:34 | |
| är kolvarna som skiljer när det gäller kom
Alltså vad ingick i sprutet du köpte? Vad kommer det ifrån? årsmodell? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld mån 28 jul 2008, 00:17 | |
| - Mikael skrev:
- är kolvarna som skiljer när det gäller kom
Alltså vad ingick i sprutet du köpte? Vad kommer det ifrån? årsmodell? Oj vad dum jag är, när du säger det så ! Dock är det 2cc större förbränningsrum Insug, fuelrail, spridare, styrbox, spridarsteg, motstånden, spjällhus & härva. Förra ägaren hade kört med det så det ska bar vara att hinka på. Det är nya Motronic sprutet enligt Toffe då de har separata spridarsteg. Sitter på B230et. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld mån 28 jul 2008, 11:32 | |
| Nyare sprut brukar ha tändnigen med. Men kanske inte är så på ditt då | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld mån 28 jul 2008, 11:56 | |
| Nytt å nytt, det finns 2 motronic jag har det nyaste av dom vad jag vet. Det kan säkert styra tändningen med, men exakt vilken del av tändningen den styr har jag inte en aning om. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld mån 28 jul 2008, 19:26 | |
| | |
|
| |
Toffe Vinnare Månadens Projekt
Antal inlägg : 1989 Age : 138 Namn : Toffe Från : Torsåker Kör : Volvo Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld mån 28 jul 2008, 20:20 | |
| du skall köra med topp monterad fördelare.
den stitter i bak kant på toppen.
ditt sprut styr tändningen. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld mån 28 jul 2008, 20:28 | |
| - Toffe skrev:
- du skall köra med topp monterad fördelare.
ditt sprut styr tändningen. nej jag ska köra med fördelaren på blocket. | |
|
| |
Mese_Jonas Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 893 Age : 38 Namn : Jonas Gistö Från : Terjärv/Finland Kör : Mercedes 190 Registration date : 07-11-25
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld mån 28 jul 2008, 21:19 | |
| Inte nödvändigtvis tror jag...den sväller väl igen när det blir varmt | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld mån 28 jul 2008, 21:26 | |
| - Almgren skrev:
- Toffe skrev:
- du skall köra med topp monterad fördelare.
ditt sprut styr tändningen. nej jag ska köra med fördelaren på blocket. Nja det kan du inte göra isåfall. är det som Toffe säger med fördelare på toppen så lär du använde den. Risk för att insprutet får fnatt annars och när den inte får sin varvtals signal den ska ha | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld mån 28 jul 2008, 21:43 | |
| Varvtals signal tar den på svänghjulet @ startkransen eller något. Eftersom det är två gviare som ska kopplas in. Får inte plats med det på toppen heller & dom som slänger in kompletta turbomotorer med fördelaren på toppen flyttar antingen ner till blocket eller kapar ur väggen. Så det borde väl inte vara något problem? Vad säger ni om sprickan då? inget att oroa sig för va? När man tar bort toppen, nollställer man, bort me kamrem & kamdrev, är det klart att lossa sen? Handboken vill ju att jag ska bort med både kam & hela kittet, ska ju inte behövas för att få bort toppen TOFFE, börjar bli otålig nu hör av dig så vi får bestämma nånting! :O | |
|
| |
| |
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld mån 28 jul 2008, 21:46 | |
| Ja då är det helt annat
då sitter fördelaren bara där utan elektronik i sig | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld mån 28 jul 2008, 21:53 | |
| - Mikael skrev:
- Ja då är det helt annat
då sitter fördelaren bara där utan elektronik i sig Vilket menar du? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld mån 28 jul 2008, 21:55 | |
| På sprutet du ska ha så sitter det ingen elektronik i fördelaren så det spelar ingen roll vart du har den bara den är stum | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld mån 28 jul 2008, 21:58 | |
| Jepp. Men stum alltså ska jag ur med all el i min fördelare och svetsa stum? Så styr alltså sprutet hela tändkurvan? Låter ju skönt, då äre mappningen/chip som sköter det då. Behöver dock lite mer info om stumsvetsa vet inte exakt vart. Är det Vakumdelen bara? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld mån 28 jul 2008, 22:02 | |
| Leta på en fördelare som är stum istället, rätt säker på att det finns | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld mån 28 jul 2008, 22:10 | |
| känns som mer jobb en att modda original | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld mån 28 jul 2008, 22:21 | |
| Do måste plocka isär den helt och svetsa vikterna sant svetsa armen som rör vacumklockan | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld mån 28 jul 2008, 22:37 | |
| om man inte kör med vakumslangen då, då står väl det där still eller är det nått annat jag tänker på? Vad skulle jag isf ta fördelare ifrån som passar bolton med kablage | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld | |
| |
|
| |
| Almgren - 244TurboTraktor - Såld | |
|