Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc

Gå ner 
+155
Anna_B
Jim_H
stenemo
joeek
emiliutti
SSR-Hans
Biiren
Ekson
J.Andersson
Rake
JTPerformance
Wombat
akerlof_
Anton_N97
Wollinger
Oggster
nameless90
Matte_s
Mike_Litoris
plåtis
konstapelkazk
krille_CoX
mister_tuned
Redbullen
Robinson
lewwan
Sten
naddut
stuff
Painlake Racing
Blue baby
Cowhill racing
racepeter
musse
Knasen
Mackan900
hessu75
Casy86
anton s
marntell
asjohem
driftz28
drzero
Backbone
danteho
SalkerF
Denniz
Siljaspeedshop
Festerkatt
Johansson
Alexander92
pejo89
Dannexx
rikard_vinkelslip@hotmail
oskar.ax
hardy4
021petterzzon
Fjellström
Röbba
FilipD
turbospool
Holme
solsken
henke_92
dachevyman
Lazer94
Åsa-Johan
Budda
Curious1
marcus.fl
Forsberg
Frolen
rydan88
saypay
Mrpete
Grey
JH
Steve
jakobgunnarsson
bosse
Limpdjur
Eljest
_Macce_
EvoAlex
Fredrikhenriksson
nuffe88
mrr
WTB
mantaturbo
houk
vurstingmk2
Joel
Henrik
Consul72
tompa_91
Awpelqvist
NIKKELICIOUS
Turboglöggen
xstream
Crisse
e46turbo
Fritte
Haggen
kizen
Axxel_021
_tommy
jol
Fordpappa
sjöblom!
bonnalex
740_klasson
eXter
bjogum
patric2001
Eriksson
theymmot
_energi_
Sköld
persson121
bäckerracing
Bagge_Turbo
sierraboss
Jonte
_Glenne_
Wike
Hedin_
Chris__
MantaMania
ricze
Schimpy
xepez
Peter_A
Mantel
Kverna
Team HR
dutten
Palmqvist
190ecosworth
Vr6
bumbi
Jeppo
mbfidde
kjerre
Roobin
robsan
Öbbe
jockelw
Anton
_-gniraz-_
Henka_
w8stg8
fredda
Lindskog
TICSierra
Mikael
159 posters
Gå till sida : Föregående  1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 39 ... 44  Nästa
FörfattareMeddelande
Röbba
Skogenracing Small
Röbba


Antal inlägg : 9
Age : 35
Namn : Robert
Från : Fölkesberg
Kör : BMW E30 tyskstuk, Volvo 245 turbo och Volvo 142 73 turbo
Registration date : 11-10-13

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Icon_minitimetis 01 jan 2013, 18:32

Tja igen nu har jag fått liv i isbilen men den dör efter typ 2-3 sec blir galen blir ingen stor skillnad när jag ändrar rec fuel går lika dant hur jag än ändrar alla givare värkar funka! ingen som har lust å slänga ett getöga på min map kan ju vara nått jag har missat.
Till överst på sidan Gå ner
houk
Skogenracing Supreme
houk


Antal inlägg : 596
Age : 47
Namn : Håkan
Från : Brodalen/Kungshamn,Smögen
Kör : Passat 1.8T -03 BMW 525 Turbo -95
Registration date : 11-02-18

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Icon_minitimetis 01 jan 2013, 18:48

Har du lagt på nåt på after start enrichement då?
Till överst på sidan Gå ner
Röbba
Skogenracing Small
Röbba


Antal inlägg : 9
Age : 35
Namn : Robert
Från : Fölkesberg
Kör : BMW E30 tyskstuk, Volvo 245 turbo och Volvo 142 73 turbo
Registration date : 11-10-13

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Icon_minitimetis 01 jan 2013, 19:19

jo då där står de allt massa siffror kan inte lägga upp en bild för jag har inte megatune på den här datorn. men såg nu att jag hadde controller step size på 1 och inte 0 kan de ha nått med de och göra för ibland går den 2 sec sen nästa gång går den i 5 sec
tackar för att du tar dig tid
Till överst på sidan Gå ner
houk
Skogenracing Supreme
houk


Antal inlägg : 596
Age : 47
Namn : Håkan
Från : Brodalen/Kungshamn,Smögen
Kör : Passat 1.8T -03 BMW 525 Turbo -95
Registration date : 11-02-18

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Icon_minitimetis 01 jan 2013, 19:47

Kolla PM
Till överst på sidan Gå ner
Röbba
Skogenracing Small
Röbba


Antal inlägg : 9
Age : 35
Namn : Robert
Från : Fölkesberg
Kör : BMW E30 tyskstuk, Volvo 245 turbo och Volvo 142 73 turbo
Registration date : 11-10-13

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Icon_minitimetis 01 jan 2013, 20:39

har skickat tack så mycket
Till överst på sidan Gå ner
021petterzzon
Skogenracing Medium
021petterzzon


Antal inlägg : 71
Age : 33
Namn : Jonas
Från : Västerås
Kör : Bmw 525 e34-95
Registration date : 11-08-06

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Icon_minitimefre 04 jan 2013, 14:07

Hej känns lite dumt att dra upp den här frågan igen. Men jag fattade inte riktigt i början av tråden. Jag ska beställa spridare till min pinto siktar vell på en 250-350 hk så spridare i storleken 525cc är vell lagom?? Vilket är bäst om man säger hög eller låg ohms? fattade att man vart tvungen att löda motstånd på hög ohms och att låg ohms kunde störas?

Och gör det något om man köper ännu större spridare tex 630cc eller 680cc?

Mvh Jonas
Till överst på sidan Gå ner
Joel
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 533
Age : 34
Namn : Joel
Från : Norrhult, Småland
Kör : Golf GTI 16v -89, Ford Sierra -88
Registration date : 10-03-06

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Icon_minitimefre 04 jan 2013, 14:16

Hög Ohm är bäst med MS1. Och det är låg Ohm man löder på motstånd så dom blir som högohm.

För stora spidare är inte bra heller. Kan bli svår mappat då. Välj lagom spridar storlek efter effekten du vill ha samt med vilket bränsle. Finns många ställen som du kan räkna ut det på nätet. Välj 85% i dutycycle när du räknar spridare. Finns länk här på skogen under Teknik.
Till överst på sidan Gå ner
021petterzzon
Skogenracing Medium
021petterzzon


Antal inlägg : 71
Age : 33
Namn : Jonas
Från : Västerås
Kör : Bmw 525 e34-95
Registration date : 11-08-06

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Icon_minitimefre 04 jan 2013, 14:24

Aha då hade ja saker å ting om bakfoten altså. Jo räknade ut med länken tidigare idag att 525 cc.var lagom men var går gränsen för stora?
Till överst på sidan Gå ner
FilipD
Skogenracing Small



Antal inlägg : 6
Age : 37
Namn : Filip
Från : Vimmerby
Kör : Ford Focus, Honda CBR900RR, Honda CRF250R
Registration date : 12-12-21

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Icon_minitimesön 06 jan 2013, 08:59

Hej igen!
Nu har jag fått mitt MS. Det har tidigare suttit på en saab-motor och ska nu anpassas till min Zetec 1,8 från en Focus 99-00.
Länk till mitt MS-specifikationer, typ.
http://www.locostsweden.se/ipb/index.php?showtopic=10844

"Lite" frågor ang. installationen som jag hoppas någon kan svara på.

1) På den kontakt som förra ägaren har använt till sin VR-sensor är det tre kablar från MSet. Sensorn på min motor har bara två stift. Hur gör jag där? På elscheman i början av tråden används väl bara två kontakter från MSer?

2) Ytligare en kontaktfråga. I kabelstammen från MS finns en kontakt till tändspolen. Det är tre kablar från MSet. Den kontakten ser precis ut som den som ska in i min tändspole. Kan man använda den då eller finns det en risk att jag ska ha en annan kabelföljd in i tändspolen?

3) Var ska man koppla kontakten till kylfläkten? Plus direkt på släkten eller till ett relä som styr fläkten?

4) När man monterar själva MS-lådan, något speciellt att tänka på då?

5) In i MSet finns något som ser ut som en röranslutning. Är det luftmätning av något slag? Var ska den andra änden av den slangen i så fall?

6) Hur kopplar man in Lambdasonden? Från givaren som sitter innan katten på min motor har fyra små sladdar. Från MSet kommer det En.
MVHStora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Bild1-1_zpscee1024e

Dessa bilder visar MSet och ett par extra kontrakter. Enligt den kabelstammen jag fick med så ska de till tändspolen och pluspolen på batteriet. Men om jag kolla på EL-scheman från första sidan på denna tråd finns inte dom här va?
Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Bild2-1_zps33d85c27
Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Bild3-1_zpsbcbc2544

Hoppas det inte blir för mycket att svara på men jag har aldrig gjort detta innan.
Till överst på sidan Gå ner
hardy4
Skogenracing Small



Antal inlägg : 14
Age : 33
Namn : Karolis
Från : Västra götaland
Kör : Volvo 945 LTT
Registration date : 13-01-20

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Icon_minitimesön 20 jan 2013, 15:45

Tjenare,
har lite funderingar, angående MS1 V3 så mycket som jag förstår så kan man bara styra bränsle med det men inte tändning !?
För att styra tändning med MS1V3 behöver man extra kod .

Läste att man byter ut CPU från MS1 till MS2 och då är det färdigt eller ?

Eller blir det att om man har MS1 så kan man bara lägga in extra kod i den utan att byta till MS2 ?

Eller jag helt ute och cyklar ?

Mvh Kalle
Till överst på sidan Gå ner
Joel
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 533
Age : 34
Namn : Joel
Från : Norrhult, Småland
Kör : Golf GTI 16v -89, Ford Sierra -88
Registration date : 10-03-06

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Icon_minitimesön 20 jan 2013, 17:29

Cykla inte på vintern! Very Happy

MS1 extra är bara en annan firmware som du lägger in istället för orginal och då kan du styra tändning. Jag har det så och MÅNGA andra.

Till andra andra som inte får svar här är att ni får läsa på lite själva också, man ska inte behöva fråga om grundläggande saker för då ska man nog vänta lite innan man installerar MS.
Till överst på sidan Gå ner
hardy4
Skogenracing Small



Antal inlägg : 14
Age : 33
Namn : Karolis
Från : Västra götaland
Kör : Volvo 945 LTT
Registration date : 13-01-20

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Icon_minitimesön 20 jan 2013, 21:38

Tackar för det Smile
Och sorry för frågan Smile
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Icon_minitimemån 21 jan 2013, 06:44

Joel skrev:
Till andra andra som inte får svar här är att ni får läsa på lite själva också, man ska inte behöva fråga om grundläggande saker för då ska man nog vänta lite innan man installerar MS.

Ja jag håller med Joel. Som det ser ut nu så är jag lite less på att svara på samma gamla frågor hela tiden, ni måste börja söka lite och lära er först om MS innan ni börjar ställa frågor som det finns svar på överallt. Ett bra steg är att läsa igenom manualen några gånger sen börjar söka efter svaren och om ni mot förmodan inte hittar svar så fråga då.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Grey
Skogencrew
Grey


Antal inlägg : 2023
Age : 42
Namn : Jocke
Från : 08-land
Kör : Ford P100
Registration date : 06-10-30

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Icon_minitimefre 25 jan 2013, 13:54

Mikael skrev:
Joel skrev:
Till andra andra som inte får svar här är att ni får läsa på lite själva också, man ska inte behöva fråga om grundläggande saker för då ska man nog vänta lite innan man installerar MS.

Ja jag håller med Joel. Som det ser ut nu så är jag lite less på att svara på samma gamla frågor hela tiden, ni måste börja söka lite och lära er först om MS innan ni börjar ställa frågor som det finns svar på överallt. Ett bra steg är att läsa igenom manualen några gånger sen börjar söka efter svaren och om ni mot förmodan inte hittar svar så fråga då.

Och för dom som vill plugga på lite och förstå hur megasquirt fungerar så kan man läsa mer här:
http://www.megamanual.com/v22manual/mintro.htm
Till överst på sidan Gå ner
http://www.racemovie.se
oskar.ax
Skogenracing Small



Antal inlägg : 19
Age : 37
Namn : Oskar
Från : Ax
Kör : Volvo/Bmw
Registration date : 12-12-01

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Icon_minitimesön 10 feb 2013, 09:48

Hej! Jag har en fråga jag inte lyckas reda ut själv, och det gäller Tunerstudio.

När jag startar upp Tunerstudio och slår på tändningen så vaknar allting till liv, inga konstigheter. (Har använt megatune tidigare så är lite novis på TS)

Men när bilen är avstäng så visar mapsensorn 60kpa? Växlar jag över til Megatune så står där korrekt värde alltså ca 100kpa.

Jag har valt rätt typ av mspsensor osv men hittar ingenstans jag kan ändra detta.

Någon som vet? Tacksam för svar!
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Icon_minitimesön 10 feb 2013, 10:06

Eftersom du inte skriver vad du har för typ av MS är det svårt att säga, men om jag gissar att det är ett ms1 v3.0 så ändrar du först under projekt properties sen under engine constants
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
oskar.ax
Skogenracing Small



Antal inlägg : 19
Age : 37
Namn : Oskar
Från : Ax
Kör : Volvo/Bmw
Registration date : 12-12-01

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Icon_minitimesön 10 feb 2013, 10:09

Mikael skrev:
Eftersom du inte skriver vad du har för typ av MS är det svårt att säga, men om jag gissar att det är ett ms1 v3.0 så ändrar du först under projekt properties sen under engine constants


Ah, tänkte mig inte för där. Men jo det stämmer bra, MS1 V3 är det. Vill dock minnas att jag har varit och ändrat där du sa men ska kolla igen. Höll på 2 timmar sist att försöka hitta någon inställning/justering så den visar 100kpa när motorn är avstängd.
Till överst på sidan Gå ner
rikard_vinkelslip@hotmail
Skogenracing Small



Antal inlägg : 1
Age : 45
Namn : rickard
Från : gällstad
Kör : volvo 240 turbo
Registration date : 13-02-16

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Icon_minitimesön 17 feb 2013, 13:31

hej jag har ms1 v3 hur ska rpm based accel stå
Till överst på sidan Gå ner
Dannexx
Skogenracing Large



Antal inlägg : 109
Age : 34
Namn : Dante
Från : Lkpg
Kör : Merca diesel!
Registration date : 12-11-19

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Icon_minitimeons 27 feb 2013, 19:46

Jag ska köpa mig ett megasquirt plug n play sprut till min sierra 2.9l. MS1v3 box (250kpa map sensor) mer exakt.

Någon som har erfarenhet om just "Plug 'n play" Är det verkligen bara att koppla in o lägga in en vettig map o köra? Tycker det låter för bra för att vara sant. Hur funkar det med tändning osv?

Mvh
Till överst på sidan Gå ner
pejo89
Skogenracing Small
pejo89


Antal inlägg : 21
Age : 34
Namn : per-åke
Från : högsäter
Kör : volvo/bmw
Registration date : 12-10-04

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Icon_minitimemån 04 mar 2013, 12:34

någon som har lust å hjälpa mig med en mapp/inställningar till ms1 v3 med vag 115 spolar ?
ä de bara sparkinverted och dwell settings som ska ställas om?
inge out put som ska ställas om o så vidare?
motorn är en m50b25 med wastefire.
Till överst på sidan Gå ner
Hedin_
Skogenracing Elite
Hedin_


Antal inlägg : 1976
Age : 33
Namn : Tobbe
Från : Gävle
Kör : Audi A4 1.8T
Registration date : 08-12-15

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Icon_minitimeons 13 mar 2013, 19:02

Tja lägger upp här. Håller på med en 740 med b230fk motor. Har dålig varvtal från svänghjulet. 90- 100 varv. Har ändrat till 60-2. Och tagit bort generic wheel på off i codebase. Mätt på givaren o den är ok. Provat polvänt, justerat på pottarna. Är det nått jag glömt?

Sen sitter det 2 st givare i bak mot svänghjulet, ena får jag varvtal på 90-100 varv o den andra blir det 14000 varv Smile hehe . Nån som har nån idé


Till överst på sidan Gå ner
Alexander92
Skogenracing Extreme
Alexander92


Antal inlägg : 305
Age : 31
Namn : Alexander
Från : Åland
Kör : Sierra, Nissan 200sx s14a, Volvo 960 16v Turbo
Registration date : 12-05-06

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Icon_minitimesön 07 apr 2013, 21:27

Om jag vill ha ett komplett ms till min sierra pinto med org hallgivare i fördelaren! Räcker då det här för att koppla in allt?

http://www.protoparts.fi/catalog/product_info.php?cPath=13_18&products_id=75 Boxen
http://www.protoparts.fi/catalog/product_info.php?cPath=13_21_25&products_id=82 Kabelkitt

Eller ska man måste ha ett sånt här kabelkitt istället? och lägga alla givare osv nya? http://www.protoparts.fi/catalog/product_info.php?cPath=13_21_25&products_id=170&language=se

Hur är det när man kopplar in det ska man klippa av org kontakt till org boxen och sen koppla in ms boxen i org härvan? eller ska man dra allt dirrekt till alla givare?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Alexander92
houk
Skogenracing Supreme
houk


Antal inlägg : 596
Age : 47
Namn : Håkan
Från : Brodalen/Kungshamn,Smögen
Kör : Passat 1.8T -03 BMW 525 Turbo -95
Registration date : 11-02-18

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Icon_minitimesön 14 apr 2013, 14:04

rikard_vinkelslip@hotmail skrev:
hej jag har ms1 v3 hur ska rpm based accel stå

Du ställer den på Normal AE så användes den ej.
Till överst på sidan Gå ner
houk
Skogenracing Supreme
houk


Antal inlägg : 596
Age : 47
Namn : Håkan
Från : Brodalen/Kungshamn,Smögen
Kör : Passat 1.8T -03 BMW 525 Turbo -95
Registration date : 11-02-18

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Icon_minitimesön 14 apr 2013, 14:12

pejo89 skrev:
någon som har lust å hjälpa mig med en mapp/inställningar till ms1 v3 med vag 115 spolar ?
ä de bara sparkinverted och dwell settings som ska ställas om?
inge out put som ska ställas om o så vidare?
motorn är en m50b25 med wastefire.

Jag körde så här med MS1 V3 på min M50B25 :
Spark inverted. NO
Cranking Dwell. 4.0ms
Running Dwell. 2.1ms
Minimum discharge. 0.1ms

Sen får du ju ställa in Wheel decoder settings under Basic Settings, men där skilljer det mellan Vanos och icke vanos i inställningarna
Till överst på sidan Gå ner
Johansson
Skogenracing Small



Antal inlägg : 10
Age : 40
Namn : Linus Johansson
Från : Nybro
Kör : Sierra Cosworth RWD
Registration date : 13-03-10

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Icon_minitimeons 17 apr 2013, 21:37

Hej

Köpte ett megasquirt II v3.0 för en tid sedan som jag nu håller på att koppla in på min cosworth. Boxen är byggd för hallgivare men det verkar vara många olika bud på vilken typ av triggerskiva man kan använda?. Givaren jag har är en GT101, 60-2 verkar den givaren ha problem att läsa? jag läste någonstans att man ska ha färre tänder med en GT1? en del verkar bara köra med två?. Någon som kan förtydliga lite för mig vad som är lämpligt att använda.

Mvh Linus
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 35 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc
Till överst på sidan 
Sida 35 av 44Gå till sida : Föregående  1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 39 ... 44  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Golf 2 Går dåligt, Frågor i tråden.. Hjälp önskas!
» Dumma frågor om Megasquirt
» Megasquirt frågor om sparkpout settings
» Den stora bortförklaringstråden
» B: Isbils tråden!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: