-montera batteri i bakluckan och dra fram kabel till motorrummet -justera och montera styrleder -kapa ur fyrkantsmutter till framvagn och ersätta -slipa ner kanter på insuget, ev göra rent -dra vakum slangar -köp diverse bultar till fronten -dra vevhusventilation med catchtanken -montera bränsleslang///FIXAT -egr delete plåt -fixa ett servorör -svetsa färdigt avgasrör - montera tryckrör -montera mätare och ratt +lite inredningsdetaljer -montera originalfläkten -montera front & lampor -framvagnsinställning
Bränsleslangar
sen fixade jag ytterligare med eldragningen då den kändes åt helvette fel , men nu är de mkt bättre!
vi får väl se vad jag hinner med imorrn
bosse Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 659 Age : 37 Namn : Bosse Från : BRO/STHLM Kör : allt för många bilar Registration date : 10-06-16
montera batteri i bakluckan och dra fram kabel till motorrummet -justera och montera styrleder -kapa ur fyrkantsmutter till framvagn och ersätta -slipa ner kanter på insuget, ev göra rent////FIXAT -dra vakum slangar -köp diverse bultar till fronten -dra vevhusventilation med catchtanken -montera bränsleslang///FIXAT -egr delete plåt -fixa ett servorör -svetsa färdigt avgasrör - montera tryckrör -montera mätare och ratt +lite inredningsdetaljer -montera originalfläkten -montera front & lampor -framvagnsinställning
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
Då har jag svetsat tryckrör, de gamla blev inte täta.
Vad är egentligen godkänt, det läcker juh fortfarande men trycker jag i 3 bar så tar det 40 sekunder tills den når 1.5 bar sen tar det ca 1.5 minuter tills den går ner till 0.5 bar ,sen håller den sig på 0.5 bar är det godkänt???
Blev ingen vacker svets iaf
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
Ska ju inte läcka alls ju Men klart det är godkänt. Däremot ska du inte använda sånna där slangklammer, dom är bra värdelösa, vanliga "ABA" är det som gäller
Är det Biltema rör? Då måste man alltid slipa plåtrent innan svets för att vara säker
Antal inlägg : 659 Age : 37 Namn : Bosse Från : BRO/STHLM Kör : allt för många bilar Registration date : 10-06-16
Japp biltema rör, ja slipar alltid dessa då de verkar vara behandlade med nåt, Jag har alltid använt dessa slangklämmor, brukar köpa dom på swedol eller hydroscand. Dom håller tätt, dock brukar jag alltid få problem med att de läcker med aba varianten , men jag brukar iofs aldrig limma slangarna mot rören heller.
Ska det va helt tätt så får jag göra om och göra rätt
Kanske träna lite mer på tig,en och bränna ihop dom med den istället
Mikael Skogencrew
Ja dom har en ytbehandling, jag använder aldrig dessa klämmer, rätt fula att titta på och som sagt har dom tendens att läcka enligt min erfarenhet pga av att dom inte trycker hela vägen runt riktigt som en ABA gör Brukar heller aldrig limma utan torkar av slangar och rör så det är fritt från fett och smuts.
Börjar tveka om man ens hinner åka i sommar Men men , jag hann med lite igår iaf, bättre att göra nå litet än inget alls
Så här såg den stackars bilen ut när ja kom till garaget
Fixade en kabel till batteriet som ska sitta i bagaget,
Det är 35mm2 så borde räcka tycker ja
Kopplingsplint ala biltema
Tittuuut
Satte även in 2 plintar till i original batteridosan, en av dom blir matningen och den andra får bli till styrsystemet.
Plinten på plats med kopplad kabel
Kommer trä över svart flexislang över batterikabeln så den inte blir för "utsatt"
Stripat i fotbrunnen förarsidan
Och kabeln ända ut till bakluckan
Sen svetsa jag om flänsen till turbon då den förra blev lite sådär , men nu är de svetsat både på in o utsidan
Och så en bild på det nyinköpta flexröret till downpipen,
Flexröret som syns i kanten på bilden kommer försvinna då den inte behövs, kommer ersättas av en kat istället,
Och så har vi en bonusbild på impulsköpet, bättre väghållning inom klassen finns nog inte!!! Dessutom är de en v6a i oxå, världens minsta serieproducerade v6a hela 1.8 liter och varvvillig som tusan, bakvagnen ändrar toe in vid kurvtagning så den tar kurvorna bättre
Rubrik: Sv: Bosse - Lupo s3 turbo tor 12 mar 2015, 19:28
Jahopp idag blev det lite garage arbetet dock inte med bilen utan med själva garaget, har satt upp bättre belysning över mina platser så att ja ska kunna arbeta där , har tidigare haft pannlampa eller ficklampa etc. Sen satte jag ihop 2 arbetsbänkar som jag köpt sen länge, lite bilder
Den första tog ca 1 timme o sätta ihop den andra gick på en kvart
Imorrn ska det inhandlas gas till miggen o tiggen då båda är sopslut och så lite smått o gott
Sen fick barnen nya arbetskläder tycker man ska börja redan i tidig ålder med bil hobbyn
Mikael Skogencrew