| Bosse - Lupo s3 turbo | |
|
+14Painlake Racing Jobio Grey drzero Mikael hasse the man Owlie Golden Boy Crille E34 RRT houk Kanto JBlom bosse 18 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Bosse - Lupo s3 turbo lör 31 maj 2014, 10:57 | |
| Blir bra, gillar hur du tänker när du byggde downpipen, där många gör fel när dom gör grenrör t.ex att man använder hela 90 böjar istället för att som du kapa ner till 45grader | |
|
| |
bosse Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 659 Age : 37 Namn : Bosse Från : BRO/STHLM Kör : allt för många bilar Registration date : 10-06-16
| Rubrik: Sv: Bosse - Lupo s3 turbo lör 31 maj 2014, 11:24 | |
| Tänkte väl mer logiskt att det skulle flöda bättre än att sätta helböjjar överallt, men iofs så är min motor ganska liten , en 1.8:a så så mkt avgaser den kanske inte släpper ut hehe , men downpipen på dessa motorer är en stor bromskloss , väldigt restriktivt. Men med detta bör de inte va nå problem | |
|
| |
Antal inlägg : 659 Age : 37 Namn : Bosse Från : BRO/STHLM Kör : allt för många bilar Registration date : 10-06-16
| Rubrik: Sv: Bosse - Lupo s3 turbo lör 31 maj 2014, 18:40 | |
| Lite mer gjort idag, Blir inte så mkt plats över här inte, batteriet får väl flytta till skuffen! | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Bosse - Lupo s3 turbo lör 31 maj 2014, 22:06 | |
| Kan int vara mye kvar nu va? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Bosse - Lupo s3 turbo lör 31 maj 2014, 22:16 | |
| Nä inte alls mkt bara sista finliret | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Bosse - Lupo s3 turbo tor 05 jun 2014, 21:12 | |
| | |
|
| |
Painlake Racing Skogenracing Large
Antal inlägg : 179 Age : 38 Namn : Andreas Sköld Från : Emmaboda Kör : BMW E36 320 och Valiant-66 Registration date : 14-06-30
| Rubrik: Sv: Bosse - Lupo s3 turbo tis 08 jul 2014, 08:42 | |
| Ser bra ut | |
|
| |
Kanto Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 968 Age : 32 Namn : Petter Från : Gävle Kör : Volvo & Ford Registration date : 07-05-11
| Rubrik: Sv: Bosse - Lupo s3 turbo tis 08 jul 2014, 22:22 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Bosse - Lupo s3 turbo lör 12 jul 2014, 00:05 | |
| en liten bildlös uppdatering idag då!
inte mkt som har hänt sen sist , men har idag svetsat lite tryckrör blev ganska bra passform, är dock inte helt färdig då tråden gick slut =(
har däremot fått in en ac/dc tig till garaget =D =D =D så dom tryckrören jag gör nu från avgasrör får sitta där till en början , men sen kommer det bli likadana i aluminium istället, måste träna på tigen först tänkte jag hehehe
sen måste jag åka till aga o skriva ett hyresavtal på en gasflaska sen är de bara att köra på. det känns bra att ha möjlighet till o svetsa alu nu iaf!
sen valde jag att byta ut min gigantiska intercooler så det blev en mindre variant men som räcker gott o väl för mina "få" hästar, den stora intercoolern skulle jag fått kapa i stötfångarbalken i fram , och iom att builen förmodligen ska reggas så tror jag inte det är så populärt att kapa i balken i fram!
kommer väl bilder på utfört arbete imorrn skulle jag tro! | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Bosse - Lupo s3 turbo lör 12 jul 2014, 21:10 | |
| Låter bra Men bygg i RF vetja, blir liksom mer shiny | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Bosse - Lupo s3 turbo lör 12 jul 2014, 21:12 | |
| Hehe de kan ja oxå göra iofs, men hade tänkt o lacka allt svart sen iaf | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Bosse - Lupo s3 turbo sön 13 jul 2014, 18:44 | |
| Då finns det inte så stor anledning att sveta alu, oftast klumpiga svetsar osv då Inte blir det speciellt mycket lättare heller | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Bosse - Lupo s3 turbo sön 13 jul 2014, 18:57 | |
| Tänkte mer att stål håller i värmen längre än alu, men de kanske e skitsamma om man målar svart iaf | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Bosse - Lupo s3 turbo sön 13 jul 2014, 18:59 | |
| Du det är verkligen skitsamma på tryckrör sen är det väl så att det är längre avkylning på alu? Tycker det känns så när man håller på med det. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Bosse - Lupo s3 turbo sön 13 jul 2014, 19:00 | |
| Mycket möjligt mikael, men då kör jag på mina stålisar då | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Bosse - Lupo s3 turbo sön 13 jul 2014, 19:02 | |
| Bara bränna med tiggen det. mycket roligare svetsa vanligt svart med tig än alu | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Bosse - Lupo s3 turbo sön 13 jul 2014, 19:04 | |
| Dåså då är de bestämt | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Bosse - Lupo s3 turbo sön 14 dec 2014, 21:37 | |
| Dååå mina vänner de få som följer så hände det lite grejjer i garaget idag oxå Började med att titta till min lilla lupo , och det såg ut som om en T-rex har varit där och bitit sönder och slitit alla kablar, så tänkte att jag skulle ordna det. Så här såg de ut när ja kom till garaget Stripade ihop massa lösa kablar och tejpade ihop ganska mkt Sen har de inte känts så bra över att jag behövde klippa o kapa sp mkt i frontplåtwn till kylaren pga för stor kylare , så jag införskaffade en ny sådan och en ny kylare dessutom, tror denna räcker bra till lupon. Audi a3 kylaren som jag tidigare använt Nya frontplåten Nya frontplåten med kylare Och allt monterat på plats då. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Bosse - Lupo s3 turbo mån 15 dec 2014, 06:41 | |
| Ser bra ut. Öka öka | |
|
| |
Kanto Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 968 Age : 32 Namn : Petter Från : Gävle Kör : Volvo & Ford Registration date : 07-05-11
| Rubrik: Sv: Bosse - Lupo s3 turbo tor 18 dec 2014, 00:11 | |
| Vart bra med nya fronten, kör på nu! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Bosse - Lupo s3 turbo lör 20 dec 2014, 12:29 | |
| Då har man gjort lite till på bilen blev hjulupphängningen i bak har väntat på delar till den så fick det fixat! Så här såg det ut när ja kom dit Så här såg det ut efter en timma eller så, sen började frugan ringa och gnälla så åkte hem | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Bosse - Lupo s3 turbo lör 20 dec 2014, 17:08 | |
| Hehe känner igen det där Jag kör med att göra något litet, spelar igen roll hur litet bara man gör något varje gång man är i garaget | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Bosse - Lupo s3 turbo lör 20 dec 2014, 17:43 | |
| Jo frugan har ju rätt till lite av min tid me, men jag har märkt att ja kan smita iväg nån timma varje dag efter jobbet och göra lite små detaljer | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Bosse - Lupo s3 turbo sön 21 dec 2014, 20:10 | |
| Nu har jag gått igenom vad som måste göras så jag har en ny to do lista -montera batteri i bakluckan och dra fram kabel till motorrummet -justera och montera styrleder -kapa ur fyrkantsmutter till framvagn och ersätta -slipa ner kanter på insuget, ev göra rent -dra vakum slangar -köp diverse bultar till fronten -dra vevhusventilation med catchtanken - montera bränsleslang -egr delete plåt -fixa ett servorör -svetsa färdigt avgasrör - montera tryckrör -montera mätare och ratt +lite inredningsdetaljer -montera originalfläkten -montera front & lampor -framvagnsinställning Fan va lång listan blev, men de e mest skit saker | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Bosse - Lupo s3 turbo mån 22 dec 2014, 18:58 | |
| Mycket montera, så enkel lista ju | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Bosse - Lupo s3 turbo | |
| |
|
| |
| Bosse - Lupo s3 turbo | |
|