Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här

Gå ner 
+148
Anton_N97
norell
Dannexx
turbohakan
Budda
ZimonWisjö
RalleFagerman
OlliFIN
hessu75
Caprimk1
Filborna
Bozzb
Curious1
Alexander92
malmström
-Felix-
sprint
Stylishh
Rake
Tom
myrberg89
norpan69
MickeJ
bmx
JElfgren
021petterzzon
xr-rabbit
witsky
Twokay
Finnborn
Fiechen
Piecia
Forsberg
bogieboy
dennis-volvo
Grey
bosse
Stridh
sunken
Fordpappa
Joel
JapsJonas
sjöblom!
Pontus06
Fordmannen
ropa
E.Nilsson
Pearly
freddan222
Wike
WTB
AtlanticBlue
Robins
HultN
NIKKELICIOUS
Marcusss
persson121
328Rikard
mAnGGe
Chris__
Jesper_NA
Rohden
Hedin_
_Macce_
Schimpy
kyngas
Golden Boy
Roobin
Streetlover
hybris
Rekord E2 Turbo
Mr Macke
paq
joppa
Alexxx
Pacan
Henka_
Flexenan
Mixx_
robsan
Sandvik
raushed
loop
740Tic
sierraboss
effekthero
Eriksson
bidus3
Almgren
Toffe
broddbyskogen
Vr6
Sköld
SierraT
Bojan
victor91
apskaft
lasema
TICSierra
ford_racing
Mese_Jonas
Haggen
FrystGrus
Nyman
alex_side
alle_d
cossie84
Blöjan
englund
knäcken
Kalle
_volvo240_
jonasahman
_Spawned_
NS
_Glenne_
SBP FU
Jonas O
tilldig
Lindskog
zorbit
werd
upplyft
Jansen
JBlom
areez
GMW
okkarakka
Jimmy
Danne volvo 740
Lutte
Blyfot
_-gniraz-_
Fahlberg
fuckforden
Öbbe
Battery
lones
cossie_man
Mk2_power
FordFreak
Liljan
Greger81
ToTTe
Henrik
m5micke
richard s
Mikael
152 posters
Gå till sida : Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 23 ... 39  Nästa
FörfattareMeddelande
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Icon_minitimeons 12 sep 2007, 04:23

handla på du om den e fräsch..!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
Jonas O
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 51
Namn : Jonas
Från : Kalmar
Kör : Saab / Opel
Registration date : 07-08-18

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Icon_minitimeons 12 sep 2007, 21:12

Den lär ju vara jävligt snabb i responsen den lille turbon!

Skulle den inte passa bra på din motor så går det väl sälja vidare för samma peng.
Till överst på sidan Gå ner
SBP FU
Skogenracing Small



Antal inlägg : 2
Namn : Matte
Från : Söderfors
Kör : BMW M5
Registration date : 07-09-12

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Icon_minitimeons 12 sep 2007, 22:38

Jäv**gt bra snik-konverterings guide i början av tråden.

Nu vill man ju snika i en turbo i mitt gamla härke också!

En del delar har jag skaffat:
Härke: BMW M5 3,6
Turbo: GT 42
Intercooler: KL´s 600x300x100
Önskedröm: 450 hk vid 0,7 bar.

Men är nu lite fundersam över ett par saker:

Hur kompsänker jag enklast och billigast. Håller en hemsnickrad kopparpackning? Finns de att köpa? KL har till 3,8 an en tunn variant, 2mm, är det tillräckligt tjockt om det funnits till 3,6an.
Kan man köra med både en originalpackning och en kopparpackning?

Är det någon som har provat att montera turbon fast i motorrummet och dragit flexslang från grenröret?
Det är så trångt under huven så enda stället för turbon är snett framför motorn (där framlyset nu sitter ungefär), det blir ett jätteöverhäng m.a.o.

Ps. Börjar ångra att man sålde Sierran...... Ds
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Icon_minitimeons 12 sep 2007, 22:46

MLS packning från http://www.pure-pf.com finns en tjockare variant som sänker kompet då. Är troligtvis det mest prisvärda och hållbara lösningen på just din motorn

Det andra funkar väl, men skulle inte lita allt för mycket på det. I vissa fall och när det är en sån dyr motor så är det bäst att vara lite seriös.

Det skulle säkert funka med turbon fastmonterad, men skulle nog se för taskigt ut med flexslang i motorrummet. Bättre du gör det på det rätta sättet

för 450hk så klarar du dig med 0.4-0.5bars laddtryck
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Icon_minitimeons 12 sep 2007, 23:19

lagomt recept de där =)
Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
SBP FU
Skogenracing Small



Antal inlägg : 2
Namn : Matte
Från : Söderfors
Kör : BMW M5
Registration date : 07-09-12

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Icon_minitimeons 12 sep 2007, 23:21

Ja, jag har tittat på MLS packningen och tyckte den var lite dyr. Det står att man måste använda Arp bult. Kan det vara sant?

Ang. tilläggssprut. Går det att koppla in en extra lambdasond istället för tryckgivaren. Eller kommer motorns eget system och tilläggssprutet att börja "jävlas med varandra".
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Icon_minitimetor 13 sep 2007, 06:55

Funkar nog utan säkert, men dom lämnar nog ingen garanti om man inte använder Arp.

Funkar inte med lambda, det är ingen tryckgivare utan en tryckvakt du ska ha.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
_Glenne_
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 582
Age : 35
Namn : Glenn
Från : Sundsvall
Kör : 528i/540i E28 -82, 530DA M-Sport E39 -01
Registration date : 07-03-05

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Icon_minitimelör 15 sep 2007, 14:10

hejsan... har en scorpio 2,0 dohc -92 som jag är bra sugen att slänga på en stressfläkt eftersom dom är så tröööött... men tänkte mig ett litet billigt snik bygge... och såg i början på tråden när ni bara hade byggt en addaptor till orginal grenröret, tror ni att jag kan göra så på min med?? Smile

och ni kanske kan ge lite andra tips och sånt jag ska tänka på osv också eftersom jag är ganska oerfaren av sånt här Smile
Till överst på sidan Gå ner
richard s
Skogencrew
richard s


Antal inlägg : 931
Age : 42
Namn : richard
Från : gävle
Kör : RMK800
Registration date : 06-10-12

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Icon_minitimelör 15 sep 2007, 15:16

ja
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
NS
Skogenracing Small
NS


Antal inlägg : 33
Age : 51
Namn : Niclas
Från : Gävle
Kör : Saab 9000 Aero-91/ Saab 9-5 sc - 05 Biopower by Maptun
Registration date : 07-11-06

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Icon_minitimetis 06 nov 2007, 16:16

Ska själv tvångsmata min E23:a m 3,5 l motorn och skulle behöva lite inspiration. Så här kommer lite frågor.
Kommer nog åka m en hx50 på min eller förslag?, siktar på ett inte alltför högt effekt uttag men ca 300-350 (till början, är ju min första turbokonvertering så jag har lite att lära), räcker dom röda Saabspridarna till det?
MS bra eller anus? är ju ganska prisvärt, MLS toppackning eller svarva av kolvarna? eller kanske både och? m ARP bultar (12,9).

Lite frågor som sagt.
Just ja mitt första inlägg på detta eminenta forum.


//Niclas
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Icon_minitimetis 06 nov 2007, 16:29

NS skrev:
Ska själv tvångsmata min E23:a m 3,5 l motorn och skulle behöva lite inspiration. Så här kommer lite frågor.
Kommer nog åka m en hx50 på min eller förslag?, siktar på ett inte alltför högt effekt uttag men ca 300-350 (till början, är ju min första turbokonvertering så jag har lite att lära), räcker dom röda Saabspridarna till det?
MS bra eller anus? är ju ganska prisvärt, MLS toppackning eller svarva av kolvarna? eller kanske både och? m ARP bultar (12,9).

Lite frågor som sagt.
Just ja mitt första inlägg på detta eminenta forum.


//Niclas
Röda saabspridare räcker till 350hk ganska precis. Lite i underkant om du ska ha 350hk.



Bara MLS packningen räcker om du köper den tjocka varianten
dom anger att man ska byta till ARP direkt också men går säkert bra med vanliga orignal också

http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webshop2/catalog/product_info.php?cPath=25_39&products_id=61

För övrigt är det ett lämpligt projekt att börja bygga på. 300hk når man på under 0.5bar så blir bra knuff för lite jobb/laddtryck


Senast ändrad av Mikael den mån 14 okt 2013, 19:48, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
NS
Skogenracing Small
NS


Antal inlägg : 33
Age : 51
Namn : Niclas
Från : Gävle
Kör : Saab 9000 Aero-91/ Saab 9-5 sc - 05 Biopower by Maptun
Registration date : 07-11-06

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Icon_minitimetis 06 nov 2007, 20:35

Mikael skrev:
NS skrev:
Ska själv tvångsmata min E23:a m 3,5 l motorn och skulle behöva lite inspiration. Så här kommer lite frågor.
Kommer nog åka m en hx50 på min eller förslag?, siktar på ett inte alltför högt effekt uttag men ca 300-350 (till början, är ju min första turbokonvertering så jag har lite att lära), räcker dom röda Saabspridarna till det?
MS bra eller anus? är ju ganska prisvärt, MLS toppackning eller svarva av kolvarna? eller kanske både och? m ARP bultar (12,9).

Lite frågor som sagt.
Just ja mitt första inlägg på detta eminenta forum.


//Niclas
Röda saabspridare räcker till 350hk ganska precis. Lite i underkant om du ska ha 350hk.



Bara MLS packningen räcker om du köper den tjocka varianten
dom anger att man ska byta till ARP direkt också men går säkert bra med vanliga orignal också

http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webshop2/catalog/product_info.php?cPath=25_39&products_id=61

För övrigt är det ett lämpligt projekt att börja bygga på. 300hk når man på under 0.5bar så blir bra knuff för lite jobb/laddtryck


Får väl se då om det blir dom röda "431" orna då el större på en gång.
Ja det där med läsa manualer är ju jätte kul....inte .  Då blir det till att leta nytt alt,  förslag?
Hur funkar hx50:n när börjar den ge ladd? andra förslag på snurror till rimlig kostnad?
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Icon_minitimetis 06 nov 2007, 20:40

NS skrev:


Får väl se då om det blir dom röda "431" orna då el större på en gång.
Ja det där med läsa manualer är ju jätte kul....inte . Då blir det till att leta nytt alt, förslag?
Hur funkar hx50:n när börjar den ge ladd? andra förslag på snurror till rimlig kostnad?

Är det motronicsprut i den orginal?

Vet en som bara bytte till M5 spridare på en sån där motorn och körde, funka tydligen bra. upp till 1bar har jag för mig.

Har inget direkt sprut jag rekomenderar, kanske ett Haltech E6X eller nått, men är lite bök med det också och det kostar en liten bit över 10000

Finns en tråd på www.savarturbo.se med en som kör med hx50 på sin 3.5:a och det funkar hur bra som helst. Stor motor så det ska inte vara några problem alls.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
_Spawned_
Skogenracing Small



Antal inlägg : 36
Namn : Fredrik
Från : Boden, Norrland
Kör : Toyota Carina II -91
Registration date : 07-11-06

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Icon_minitimefre 09 nov 2007, 00:34

Om du skulle räkna på vad allt material kostat dig, vad skulle det hamna på då, behöver inte vara exakt.. men hade velat ha nån rikt punkt. Smile
Bra guide för övrigt.. det väckte mig till en konvertering Wink
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Icon_minitimefre 09 nov 2007, 09:19

Räkna med runt 5000-15000 för en konvertering. Jag har gjort mycket billigare men är man lite ovan behövs det mer pengar helt klart
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
jonasahman
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 457
Age : 39
Namn : jonas
Från : Valbo
Kör : V70
Registration date : 07-06-19

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Icon_minitimeons 14 nov 2007, 11:07

Jag funderar på att behålla min sierra 2,8 -88 och sälja 2,0 -86an, men hur går det med turbokonvertering i en sådan maskin? då det är en v6a så sitter grenröret på båda sidor om motorn, dubbelt ända bak till bakaxeln. måste jag dra om avgasröret så jag får allt till turbon eller kan man utnyttja halva motorn bara? eller en turbo på varje sida kanske? Very Happy
Och hur är hållbarheten i den motorn med automatlåda, klarar den ens lite ladd orginal eller kommer den gå sönder på en gång?
Svårt att välja vilken bil som ska få finnas kvar här...
Till överst på sidan Gå ner
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Icon_minitimeons 14 nov 2007, 15:22

måste utnyttja bägge sidorna, enkelturbo lr dubbel.. automat e ju rätt tråkigt om man ska bygga busbil..
Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Icon_minitimeons 14 nov 2007, 19:53

Lådan tål det nog inte alls. Utan ställbart sprut skulle jag inte ge mig på en konvertering på en bil med automat (testat med dåligt resultat)
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
jonasahman
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 457
Age : 39
Namn : jonas
Från : Valbo
Kör : V70
Registration date : 07-06-19

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Icon_minitimetor 15 nov 2007, 13:52

ok, fan vad trist. hade varit kul att få leka med den bilen istället för den andra, gillar inte karossen... kräsen med busbilen =)
Till överst på sidan Gå ner
_volvo240_
Skogenracing Small



Antal inlägg : 32
Namn : Jonas
Från : Köping
Kör : volvo
Registration date : 07-12-16

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Icon_minitimesön 16 dec 2007, 19:16

Jag har tänkt att turbokonvertera min b21a, många säger säkert byt motor men de är en isbil så går den bara 20 mil så gör inte det något och gör de mest för att de är kul att prova. Det som ja är lite osäker på är hur jag ska få olja till turbon, retur är vell ungefär att göra ett hål i tråget och svetsa på nått rör att sätta slangen på så oljan kan rinna tillbaka, men hur ska jag göra för att få olja till turbon, nån som kan förklara utförligt? Sedan undrar jag om de är möjligt att turbokonvertera med original förgasaren, någon sa att de gick att slipa ner nålen så den blev kortare och vassare och sedan lägga igen hålen för choke. Sen har någon sagt att man kan pilla dit en tjockare topp packning för lägre komp.
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Icon_minitimesön 16 dec 2007, 19:19

sätt ett t-kors vid oljetycksgivararen, beskrivet i bilder på första sidan i denna tråd.

går att använda orginalförgasare men man måste ha en speciel regulator för det ändamålet www.misab.se har t.ex eller köpa en r-sport pump på volvo till den
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
_volvo240_
Skogenracing Small



Antal inlägg : 32
Namn : Jonas
Från : Köping
Kör : volvo
Registration date : 07-12-16

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Icon_minitimemån 17 dec 2007, 19:12

En riktig noob fråga kanske men jag ser ingen IC på "turboprojektbygget"
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Icon_minitimemån 17 dec 2007, 19:14

Satt inte dit någon sån i början, den tillkom senare
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
_volvo240_
Skogenracing Small



Antal inlägg : 32
Namn : Jonas
Från : Köping
Kör : volvo
Registration date : 07-12-16

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Icon_minitimemån 17 dec 2007, 19:32

okej. jag har tänkt göra ett liknande bygge på en volvo 240 med b21a. var å köpte en saab 9000 turbo idag och IC från en 440. Men jag är inte helt säker på hur jag ska koppla allt, avgas vet jag ju vart och hur de ska dras men sedan sitter de två stycken slangar ifrån turbon, den ena slangen går ifrån vad jag tror är magnetventilen går ut som en arm ifrån den. är det oljeretur slangen? och den andra oljetillförsel, kanske dåligt beskrivet men svårt för mig som inte har stenkoll på allt[/img]
Till överst på sidan Gå ner
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Icon_minitimemån 17 dec 2007, 19:35

olje tillförsel och olje retur.. sen vatten kylningom du har sånt.. de är slangarna som sitter på turbon förutom "in o ut".. kan väl ev sitta på mer där men inget som har med direkta funktionen o göra..

titta på projekt bilderna här på forumet på vilket bygge som helst så klarnar nog en del..! =)
Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
Sponsored content





Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 8 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här
Till överst på sidan 
Sida 8 av 39Gå till sida : Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 23 ... 39  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här!
» turbokonvertera bmw 540
» E85 frågor.
» Turbokonvertera ford fiesta.
» Turbokonvertera opels C16NZ?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: