Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc

Gå ner 
+155
Anna_B
Jim_H
stenemo
joeek
emiliutti
SSR-Hans
Biiren
Ekson
J.Andersson
Rake
JTPerformance
Wombat
akerlof_
Anton_N97
Wollinger
Oggster
nameless90
Matte_s
Mike_Litoris
plåtis
konstapelkazk
krille_CoX
mister_tuned
Redbullen
Robinson
lewwan
Sten
naddut
stuff
Painlake Racing
Blue baby
Cowhill racing
racepeter
musse
Knasen
Mackan900
hessu75
Casy86
anton s
marntell
asjohem
driftz28
drzero
Backbone
danteho
SalkerF
Denniz
Siljaspeedshop
Festerkatt
Johansson
Alexander92
pejo89
Dannexx
rikard_vinkelslip@hotmail
oskar.ax
hardy4
021petterzzon
Fjellström
Röbba
FilipD
turbospool
Holme
solsken
henke_92
dachevyman
Lazer94
Åsa-Johan
Budda
Curious1
marcus.fl
Forsberg
Frolen
rydan88
saypay
Mrpete
Grey
JH
Steve
jakobgunnarsson
bosse
Limpdjur
Eljest
_Macce_
EvoAlex
Fredrikhenriksson
nuffe88
mrr
WTB
mantaturbo
houk
vurstingmk2
Joel
Henrik
Consul72
tompa_91
Awpelqvist
NIKKELICIOUS
Turboglöggen
xstream
Crisse
e46turbo
Fritte
Haggen
kizen
Axxel_021
_tommy
jol
Fordpappa
sjöblom!
bonnalex
740_klasson
eXter
bjogum
patric2001
Eriksson
theymmot
_energi_
Sköld
persson121
bäckerracing
Bagge_Turbo
sierraboss
Jonte
_Glenne_
Wike
Hedin_
Chris__
MantaMania
ricze
Schimpy
xepez
Peter_A
Mantel
Kverna
Team HR
dutten
Palmqvist
190ecosworth
Vr6
bumbi
Jeppo
mbfidde
kjerre
Roobin
robsan
Öbbe
jockelw
Anton
_-gniraz-_
Henka_
w8stg8
fredda
Lindskog
TICSierra
Mikael
159 posters
Gå till sida : Föregående  1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 38 ... 44  Nästa
FörfattareMeddelande
dachevyman
Skogenracing Small



Antal inlägg : 25
Age : 32
Namn : marcus
Från : örebro
Kör : ford sierra
Registration date : 10-08-24

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Icon_minitimeons 10 okt 2012, 22:32

är helt ny med allt detta som har med MS o ford att göra...

men tänkte koppla in nu i forden ja införskaffat, så tänkte kolla upp lite när ja ska koppla in, har en gammal ford sierra laser med pinto och sen har jag ms 1 v3 (extra kod 029y4 vilket ja inte vet exakt vad det betyder?)

men jag verkar inte ha någon separat tändmodul hur/var kopplar jag in då?

sen fråga nr 2 är med hall givaren, som jag förstått sitter den i fördelarn?
och dom 2 kablar från ms är dom som är i ett "plast skydd" svart o vit kabel? men vilken går vart vid fördelaren,

har 6st kablar ut från fördelaren

Till överst på sidan Gå ner
henke_92
Skogenracing Small



Antal inlägg : 12
Age : 32
Namn : Henric Swanson
Från : Malmö
Kör : Volvo sivenfardy turbo
Registration date : 12-03-07

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Icon_minitimeons 17 okt 2012, 13:02

hejsan,

har några frågor angående ms i en 740 med regina sprutet!

jag är relativt insatt i ms osv. men jag förstår inte hur man ska göra med original sprutet osv.!

min fråga är då alltså-
(740 med regina har ju mapsensor iställe för lmm såklart)
kan jag bara klippa alla kablar till relevant motorstyrning och dra nytt från ms'et?
kommer inte bilen balla ur då den inte får några värden från original motorstyrning?
hur gör man med felkodaren? bara å kasta?

om vi säger att jag klipper alla motorstyrningskablar (motortemp, map-sensor, knacksensor, tomgångsmotor, tps, vevaxelgivare, kallstartsspridaren, lambda)
och sedan drar/gör ny kabelhärva ut från ms-boxen till då tex 850 tps och nya sånna motortemps givare så är allt klart!?

tacksam för hjälp, jävligt novis ännu, 0736-179117 är mitt nummer om någon kanske inte orkar skriva utan hellre förklarar!
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Icon_minitimeons 17 okt 2012, 22:45

dachevyman skrev:
är helt ny med allt detta som har med MS o ford att göra...

men tänkte koppla in nu i forden ja införskaffat, så tänkte kolla upp lite när ja ska koppla in, har en gammal ford sierra laser med pinto och sen har jag ms 1 v3 (extra kod 029y4 vilket ja inte vet exakt vad det betyder?)

men jag verkar inte ha någon separat tändmodul hur/var kopplar jag in då?

sen fråga nr 2 är med hall givaren, som jag förstått sitter den i fördelarn?
och dom 2 kablar från ms är dom som är i ett "plast skydd" svart o vit kabel? men vilken går vart vid fördelaren,

har 6st kablar ut från fördelaren


Finns två varianter på pinton, lös tändmodul och inbyggd tändmodul. Har du 7 kalbar in i fördelaren så har du alltså inbyggd fördelare men ska inte spela någon roll om du väljer TFI, om du däremot tänkte köra med inbyggda hallgivaren så bör du leta på en fördelare från en nyare pinto.

henke_92 skrev:
hejsan,

har några frågor angående ms i en 740 med regina sprutet!

jag är relativt insatt i ms osv. men jag förstår inte hur man ska göra med original sprutet osv.!

min fråga är då alltså-
(740 med regina har ju mapsensor iställe för lmm såklart)
kan jag bara klippa alla kablar till relevant motorstyrning och dra nytt från ms'et?
kommer inte bilen balla ur då den inte får några värden från original motorstyrning?
hur gör man med felkodaren? bara å kasta?

om vi säger att jag klipper alla motorstyrningskablar (motortemp, map-sensor, knacksensor, tomgångsmotor, tps, vevaxelgivare, kallstartsspridaren, lambda)
och sedan drar/gör ny kabelhärva ut från ms-boxen till då tex 850 tps och nya sånna motortemps givare så är allt klart!?

tacksam för hjälp, jävligt novis ännu, 0736-179117 är mitt nummer om någon kanske inte orkar skriva utan hellre förklarar!

Ja enklast är oftast att demontera ur orginal motorstyrning helt och installera en ny för ditt MS. Det beror på hur bra orginal styrningen är om det är enkelt att bara byta kontakt eller om man måste bygga om stora delare av härvan.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
dachevyman
Skogenracing Small



Antal inlägg : 25
Age : 32
Namn : marcus
Från : örebro
Kör : ford sierra
Registration date : 10-08-24

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Icon_minitimeons 17 okt 2012, 23:04

Om jag tar fördelare från en nyare pinto med hallgivare, så måste ja fixa en separat tändmodel också ? Smile

O då är de bara o koppla den rakt på ms boxen? Är ja på rätt spår nu ? Smile
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Icon_minitimetor 18 okt 2012, 06:45

dachevyman skrev:
Om jag tar fördelare från en nyare pinto med hallgivare, så måste ja fixa en separat tändmodel också ? Smile

O då är de bara o koppla den rakt på ms boxen? Är ja på rätt spår nu ? Smile

Ja om du ska köra med TFI annars klarar Megasquirt utmärkt av att styra en tändspole direkt utan tändmodulen
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
henke_92
Skogenracing Small



Antal inlägg : 12
Age : 32
Namn : Henric Swanson
Från : Malmö
Kör : Volvo sivenfardy turbo
Registration date : 12-03-07

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Icon_minitimetor 18 okt 2012, 14:13

henke_92 skrev:
hejsan,

har några frågor angående ms i en 740 med regina sprutet!

jag är relativt insatt i ms osv. men jag förstår inte hur man ska göra med original sprutet osv.!

min fråga är då alltså-
(740 med regina har ju mapsensor iställe för lmm såklart)
kan jag bara klippa alla kablar till relevant motorstyrning och dra nytt från ms'et?
kommer inte bilen balla ur då den inte får några värden från original motorstyrning?
hur gör man med felkodaren? bara å kasta?

om vi säger att jag klipper alla motorstyrningskablar (motortemp, map-sensor, knacksensor, tomgångsmotor, tps, vevaxelgivare, kallstartsspridaren, lambda)
och sedan drar/gör ny kabelhärva ut från ms-boxen till då tex 850 tps och nya sånna motortemps givare så är allt klart!?

tacksam för hjälp, jävligt novis ännu, 0736-179117 är mitt nummer om någon kanske inte orkar skriva utan hellre förklarar!

Mikael skrev:
Ja enklast är oftast att demontera ur orginal motorstyrning helt och installera en ny för ditt MS. Det beror på hur bra orginal styrningen är om det är enkelt att bara byta kontakt eller om man måste bygga om stora delare av härvan.

okey tack för infon men tekniskt sätt så kan man bara klippa originalet och sen göra egen piska och alternativt använda vissa sladdar som man klippt till orgboxen?
mvh
Till överst på sidan Gå ner
dachevyman
Skogenracing Small



Antal inlägg : 25
Age : 32
Namn : marcus
Från : örebro
Kör : ford sierra
Registration date : 10-08-24

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Icon_minitimetis 23 okt 2012, 21:23

hur många kablar är det på fördelaren som jag ska ha,? när hallgivaren sitter där ? tänkte koppla ms:et direkt på tändspolen sen skippa tändmodulen kan man göra så?

mvh marcus

-------

https://skogenracing.editboard.com/viewtopic.forum?t=11954
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Empty
InläggRubrik: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Icon_minitimetis 23 okt 2012, 21:26

henke_92 skrev:

okey tack för infon men tekniskt sätt så kan man bara klippa originalet och sen göra egen piska och alternativt använda vissa sladdar som man klippt till orgboxen?
mvh

Ja något sånt, beror som sagt helt på härvan och vet inget alls om just din härva.

dachevyman skrev:
hur många kablar är det på fördelaren som jag ska ha,? när hallgivaren sitter där ? tänkte koppla ms:et direkt på tändspolen sen skippa tändmodulen kan man göra så?

mvh marcus


3stycken.

Plus
Minus
Signal

Ska då använda den inbyggda hallgivaren så måste du säga till detta vid beställning eller tänka på det om du bygger själv. Jag vet dock inte vad man ändrar hårdvarumässigt men det är skillnad på Fords Hallgivare motför en Honneywell givare som är vanligast idag att eftermontera
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
dachevyman
Skogenracing Small



Antal inlägg : 25
Age : 32
Namn : marcus
Från : örebro
Kör : ford sierra
Registration date : 10-08-24

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Icon_minitimetis 23 okt 2012, 21:34

Hmm okeej, när jag beställde sa jag bara att jag skulle ha för hallgivare, sa inget speccifikt om att det var ford... Surprised
Till överst på sidan Gå ner
solsken
Skogenracing Small



Antal inlägg : 6
Age : 123
Namn : Marcus
Från : Slå
Kör : Turbo
Registration date : 12-11-04

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Icon_minitimesön 04 nov 2012, 12:53

Hej alla glada.. Letat nu men hittar inget.. förmodligen blind
vart hittar jag inställningen "spark input inverted -yes-"
?
Tacksam för svar
Till överst på sidan Gå ner
Joel
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 533
Age : 34
Namn : Joel
Från : Norrhult, Småland
Kör : Golf GTI 16v -89, Ford Sierra -88
Registration date : 10-03-06

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Icon_minitimesön 04 nov 2012, 13:39

Du menar "spark output inverted"? Finns inget "input inverted" i inställningarna.
Till överst på sidan Gå ner
solsken
Skogenracing Small



Antal inlägg : 6
Age : 123
Namn : Marcus
Från : Slå
Kör : Turbo
Registration date : 12-11-04

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Icon_minitimesön 04 nov 2012, 14:25

Yes det jag menade... så vart hittar man således denna inställning?
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Icon_minitimesön 04 nov 2012, 15:08

om du hade bemödat dig med att åtminstånde läsa första sidan på denna tråd hade du sett det...
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
solsken
Skogenracing Small



Antal inlägg : 6
Age : 123
Namn : Marcus
Från : Slå
Kör : Turbo
Registration date : 12-11-04

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Icon_minitimesön 04 nov 2012, 15:28

Nu har jag bemödat mig att igen läsa första sidan, installerat megatune, tittat runt i det, öppnat tunerstudio och hittat under Basic setup/Tach input(Ignition settings)
och där hittat Spark Output. (fördmodligen blivit blind av allt klickande) Där kan man välja antingen Going low(normal) eller Going high(Inverted), så det är väl motsvarigheten till no/yes då, antar jag

Tack för hjälpen, hoppas jag får återkomma med fler frågor under min resa
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Icon_minitimesön 04 nov 2012, 15:48

Tänk på att denna inställning ska du vara mycket försiktigt med, lyckades bocka i fel en gång och en tändspole brann på 10 sekunder. Du ska ha inverted Yes på nästan allt utom logiska spolar som VAG
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
solsken
Skogenracing Small



Antal inlägg : 6
Age : 123
Namn : Marcus
Från : Slå
Kör : Turbo
Registration date : 12-11-04

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Icon_minitimesön 04 nov 2012, 16:13

Yes.. min tändspole exploderade inatt, förmodligen fel inställt :-)
Till överst på sidan Gå ner
Holme
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 464
Age : 38
Namn : Erik
Från : Gävle
Kör : Sierra
Registration date : 06-10-23

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Icon_minitimetor 08 nov 2012, 20:22

Hej på er.
Har fått tag i ett MS 1v3 till EDIS som jag tänkt montera på en Pinto.
Har jag gjort jordens tankevupa och måste skeppa skiten eller kan det gå relativt smärtfritt?
Tycker mig ha läst och läst och läst hur man ska göra, men nu när jag har grejjer och möjligheter känner jag mig helt nollställd.
Snälla Bullen, hjälp mig...
Till överst på sidan Gå ner
http://erikholmen.blogg.se
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Icon_minitimetor 08 nov 2012, 20:28

Du har inte igentligen gjort något fel men eftersom du valt ett EDIs system måste du råna någon stackars Zetec motor på Tändspole, tändkablar, tändmodul, vr-sensor och sen fixa ett triggerhjul med 36-1 tänder. Igentligen tycker jag det är enklare att skicka iväg boxen på ombyggnad eller bygga om själv odh göra om det till TFI, kostar några hundralappar att få den omlödd så inget dyrt och det blir rätt bolton då du behöver förändrar orginalhärvan lite bara. Men vill du ha fördelarlöst så är EDIS rätt trevligt men du kan aldrig ta bort fördelaren helt på en pinto då den driver oljepumpen
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Holme
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 464
Age : 38
Namn : Erik
Från : Gävle
Kör : Sierra
Registration date : 06-10-23

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Icon_minitimetor 08 nov 2012, 20:32

Har ju faktiskt en hel jävla zetecbil att ta grejjer av, men finns det något att vinna på att göra allt detta jobb? Jämfört med att köra "standard" TFI ?
Till överst på sidan Gå ner
http://erikholmen.blogg.se
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Icon_minitimetor 08 nov 2012, 20:49

bygger du om fördelaren så du bara har drivningen till oljepumpen kvar så får du ett helt fördelarlöst system och är ju rätt trevligt annars finns det väl inga direkta fördelar alls
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Holme
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 464
Age : 38
Namn : Erik
Från : Gävle
Kör : Sierra
Registration date : 06-10-23

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Icon_minitimetor 08 nov 2012, 20:58

Okej.
Kabelinkopplingen på orginalhärvan <-> box då, är den lika som den utan TFI som beskrivs på första sidan?
Till överst på sidan Gå ner
http://erikholmen.blogg.se
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Icon_minitimetor 08 nov 2012, 21:21

Nej du måste få in edis systemet så är ganska omfattande ombyggnation av härvan
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Holme
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 464
Age : 38
Namn : Erik
Från : Gävle
Kör : Sierra
Registration date : 06-10-23

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Icon_minitimetor 08 nov 2012, 21:34

Hm, okej. Kanske lättast att få det omlöddt (stava?!?!) då. Kontaktar man mofid genom blocketannonserna eller?
Till överst på sidan Gå ner
http://erikholmen.blogg.se
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Icon_minitimetor 08 nov 2012, 22:10

Holme skrev:
Hm, okej. Kanske lättast att få det omlöddt (stava?!?!) då. Kontaktar man mofid genom blocketannonserna eller?

Ja det är nog lättast, japp skicka mail bara så löser han det åt dig
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
houk
Skogenracing Supreme
houk


Antal inlägg : 596
Age : 47
Namn : Håkan
Från : Brodalen/Kungshamn,Smögen
Kör : Passat 1.8T -03 BMW 525 Turbo -95
Registration date : 11-02-18

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Icon_minitimefre 23 nov 2012, 16:56

Hej! Hur e det igentligen med lambda värdet vid kallstarter, ska man försöka ligga på lambda 1.0 eller vill man ligga fetare.
Jag får inte riktigt till kallstarten, har provat både fett å snålt tycker jag utan att få till det bra.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 33 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc
Till överst på sidan 
Sida 33 av 44Gå till sida : Föregående  1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 38 ... 44  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Golf 2 Går dåligt, Frågor i tråden.. Hjälp önskas!
» Dumma frågor om Megasquirt
» Megasquirt frågor om sparkpout settings
» Den stora bortförklaringstråden
» B: Isbils tråden!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: