Tackar...Nu skall det bara snickras ihop en kardan som jag inte gjort klart, i väntan på delar så fixade jag motorn ,Kom föresten på att den lite knepiga hardyskivan på MT 75 är samma som Volvo 740/940 ,Ett tips bara
MrB Skogenracing Large
Antal inlägg : 275 Age : 56 Namn : Björn Från : Borlänge Kör : Capri RS Clone Registration date : 10-09-17
Som lite svar på Mickes inredningsjobb så skickar jag in några bilder med ...Javiss säten både fram & bak ,inte lätt men snyggt .Vaf-n man skall väl orka åka lite längre än till korvmojen också!! Har redan fått på tafsen på 4-punktbältena så det skall göras om samt monteras "vanliga" besiktningsbälten med
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
Nu så väntas det på varmare väder & att försäkrning en skall börja gälla sedan är det dags för lite "tester" så man får se hur grejorna lirar Har redan börjat klia i gasfoten .....
Håcke Skogencrew
Antal inlägg : 1091 Age : 52 Namn : Håkan Från : Gävle Kör : Capri 2,9T Sierra 2,0T Registration date : 06-10-14
Jo ett par BBS RS fälgar skulle sitta fint ...men nu skall plånboken få vila sig lite ,får väl hålla ögonen öpna om man hittar något prisvärt som jag kan renovera upp
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
Lätt update , Måste skaffa någon form av diffspärr /broms till bakaxeln hade väl tänkt det redan från början men det har inte blivit av .Det spinner hejdlöst ...Knäckte väl 4ans växel i MT75an också som började hoppa ur ,, tog isär lådan utan att hitta något speciellt utan schimsade upp den då det var stort axialspel i lådan utan att det blev bättre ,Har någon en bra ide om vad det kan vara för fel ??? Hur som helst så skottar Essexen på rätt bra (kanske inte 500hk tryck men ändå ) och en del "justeringsjobb" återstår samt ett besök hos SBP (1a gången sedan 1983 för Caprin) Kul leksak är det i allafall ska bli riktigt kul att prova den på en bana som den är byggd för !!
Björsby tuning Skogenracing Large
Antal inlägg : 244 Age : 33 Namn : Jesper Karlsson Från : Åland Kör : Sierra Turbo/Bmw Registration date : 10-12-17
Har varit lite dåligt med uppdateringar på sistone ,men jag lyckades få i en Diffbroms i bakaxel & skrota den,Lyckats slita bort motorfästena (gummikuddarna),Drog sönder kardanaxeln .....Sedan var jag till SBP och fick en massa "roliga " 2or var lite uppförsbacke ett tag , Har till slut lyckats krångla igenom Capri'n genom besiktningen (regbesiktning )så nu börjar det arta sig ,Så det har inte blivit så mycket åkning utan mest utprovning & skrotning av prylarna
Mikael Skogencrew
Av någon underlig anledning så hade bilen blivit bredare , fått fel däckdimension , fått fler cylindrar /Förgasare ,fått Volvobakaxel , en massa plåt har blivit glasfiber osv men det är löst nu regbesiktat med Essex 6a & volvobakaxel i papperna En annan fråga ...Om man skulle prova och drifta lite ,funkar det att köra med långa hjulbult och spacer bakom fälgarna utan att man drar söndet bultarna & nav ? Anledningen att jag frågar är att jag har några "besiktningsdäck" som man kan leka upp ..(tycker att mina R888 är lite lyxigt/dyrt att göra till rök) och de fälgarna kräver 20mm spacer för att passa
Mikael Skogencrew
Bredare spacer än 15mm brukar jag köra med "bultade" spacer, man skruvar alltså fast dom i navet först sen skruvar hjulet på spacern men 20mm ska inte vara några problem heller tycker jag
MrB Skogenracing Large
Antal inlägg : 275 Age : 56 Namn : Björn Från : Borlänge Kör : Capri RS Clone Registration date : 10-09-17
633csi Film utifrån är svårt när man själv kör Men det kanske kommer någon filmsnutt vem vet ? Tyvärr får ju filmerna innefrån bilen det att se ut som man söndagsåker men i verkligheten pendlar hastigheten mellan 60-190 km/h (slutet på långrakan ) men man skall ju hinna bromsa också vilket inte alltid hans med... vilket syns på 2a varvet på filmen .
Jodå Grey nog åktes det i Rättvik också och jag träffade massor av folk som kom och pratade men vem som var vem har jag inte an aaaaning om .Sjäva åkandet i rättvik var väl ingen succe ...tror det spann & sladda hela vägen upp , Har en filmsnutt på det med men tyvärr är ljudet helt kass
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
633csi Film utifrån är svårt när man själv kör Men det kanske kommer någon filmsnutt vem vet ? Tyvärr får ju filmerna innefrån bilen det att se ut som man söndagsåker men i verkligheten pendlar hastigheten mellan 60-190 km/h (slutet på långrakan ) men man skall ju hinna bromsa också vilket inte alltid hans med... vilket syns på 2a varvet på filmen .
Jodå Grey nog åktes det i Rättvik också och jag träffade massor av folk som kom och pratade men vem som var vem har jag inte an aaaaning om .Sjäva åkandet i rättvik var väl ingen succe ...tror det spann & sladda hela vägen upp , Har en filmsnutt på det med men tyvärr är ljudet helt kass
Tänkte att du han se en annan frän Ford som också körde backtävlingen, www.aford.se Eftersom han är Ford frälst tänkte jag att han kanske var förbi å snackade.
MrB Skogenracing Large
Mer film utifrån!!! Du får hänga på Mathias kameran istället för att han är ute å dörnar i något gyttjehål!
Jodå jag har försökt men kör han inte i sina gyttjehål så lagar han efter han kört i gyttjehål , men det går nog över snart när han repat drivaxlar med tillbehör tillräckligt många gånger