| Jan_Banan - Ford Sierra 2.9l v6 turbo | |
|
+7Jättemackan Joel Grey Fiechen Mikael _Macce_ Jan_Banan 11 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Jan_Banan Skogenracing Medium
Antal inlägg : 58 Age : 32 Namn : Jakob Ingemansson Från : Norrköping Kör : Sierra 2.9 Registration date : 11-04-04
| Rubrik: Sv: Jan_Banan - Ford Sierra 2.9l v6 turbo fre 02 sep 2011, 21:07 | |
| Har gjort det ett antal gånger och stirrat mig blind på det där. Då jag inte hade speciellt mycket att göra så ritade jag en bild: Rätt? | |
|
| |
Antal inlägg : 58 Age : 32 Namn : Jakob Ingemansson Från : Norrköping Kör : Sierra 2.9 Registration date : 11-04-04
| Rubrik: Sv: Jan_Banan - Ford Sierra 2.9l v6 turbo fre 02 sep 2011, 21:10 | |
| - _Macce_ skrev:
- Haha! Då är ju bilen garanterat slöare än original och nått är fel.
Hur läser man in mappen i sprutet?
Tänkte om jag lyckats köra fel lr nått. Jag väljer car1 i megatune innan det öppnas, sen tar jag Open Och öppnar den valda mappen... Men sen då? Läggs den i minnet automatiskt när man läst in den?
Jo det känns ju som så, hmm ja jag vene hur jag ska beskriva. Tanka ner mappen på valfritt ställe som .msq. In i Megatune -> File (?) -> Open -> tryck på den, vart du nu sparat den. Kommer upp något meddelande då, som man får klicka på "Ok" eller något sådant. Sen ska den vara inne vad jag förstått. | |
|
| |
Limpdjur Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 786 Age : 40 Namn : Johan Lindberg Från : Bollnäs Kör : Dkw S6 -95 Registration date : 06-10-26
| Rubrik: Sv: Jan_Banan - Ford Sierra 2.9l v6 turbo fre 02 sep 2011, 23:56 | |
| Har du bredbandslambda? annars köp en | |
|
| |
_Macce_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1258 Age : 34 Namn : Marcus Från : Norrköping Kör : Överladdad Ford Registration date : 07-03-23
| Rubrik: Sv: Jan_Banan - Ford Sierra 2.9l v6 turbo ons 14 sep 2011, 01:47 | |
| | |
|
| |
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: Jan_Banan - Ford Sierra 2.9l v6 turbo fre 23 sep 2011, 12:44 | |
| Skriv gärna vad du fixade till för att lösa problemet med att den var slö, fler kanske har samma problem och kan få hjälp av att prova din lösning. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jan_Banan - Ford Sierra 2.9l v6 turbo lör 01 okt 2011, 14:21 | |
| - Grey skrev:
- Skriv gärna vad du fixade till för att lösa problemet med att den var slö, fler kanske har samma problem och kan få hjälp av att prova din lösning.
Jo det låter vettigt. Det var två st tändkablar som var sönderbrända typ. Vet inte om den inte gick alls på de cylindrarna eller bara skitdåligt på dem, men bytte alla stift och de kablarna, sen så var det bättre. Grey, har en fråga som alla verkar vägra svara på. Kan man köra för "stark" pump på original? Alltså en Walbro 255 på originalspridare etc., eller får den för mycket soppa då? MVH | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Jan_Banan - Ford Sierra 2.9l v6 turbo lör 01 okt 2011, 16:20 | |
| har missat den frågan, du kan köra för stark pump såklart men en walbro eller två är inte för starka. | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Jan_Banan - Ford Sierra 2.9l v6 turbo | |
| |
|
| |
| Jan_Banan - Ford Sierra 2.9l v6 turbo | |
|