Tjena.
Har suttit och funderat nu ändå sen jag införskaffade mig bilen att det ska bli en turbo bil.
i måndags slog det mig att jag skulle få fingrarna ur baken och börja
Så klart att man börjar bygget utan någon kamera. så det fick bli mobilen som hjälp,
har knappt några bilder från första dagen, men finns väl några som jag tänkte posta.
Hela bygget gick lös på 100 rikstaler då jag helt hade glömt bort dumventilen.
Sakerna jag började leta fram
saab 9000 turbo. borde duga ett tag iallfall
extrasprut, sportluftfilter, downpipe och lite skräp
Började sedan med att fixa en adapter på grenröret
Såg ut att bli ganska bra?
Kollade sedan om turbon passade och om downpipen fick plats, ser lovande ut?
Plats fanns det fin fint för downpipen
Började sedan med att försöka få fram någon olja
efter en bra stund letande orkade jag inte bry mig mer. och kopplade bara in den.
Vart riktigt bra flöde.
Kopplade sedan in returen på ojlestickan. Fick ta fram rörskäraren och kapade av den en bit så att den skulle bli lutning.
Sedan började det roliga, att skruva dit turbo, downpipe och ojleslangar
här ser man ojlereturen från turbon en bit
Sedan blev det koppla på extraspridare, blev 2 st. vet ej storlek men
Sedan var jag så gott som klar, med ojla, rör, och sånt.
Blev såhär iallfall.
Startade upp bilen, lät den stå ett tag och bli varm, sedan for jag ut och skulle provköra lite.
Körde lungt på 1 och 2'an, gasade sedan på på 3'an och det ryckte till vid 0.2bars ladd...
Slog igång extrasprutet och tänkte att det kanske var felet. men icke sa nicke,
stälde upp soppa trycket bra mycket. tänkte att det var felet?. nej då. ingen skillnad.
Frågade pappa min om han hade nån aning om vad det kunde vara. han trodde att det kunde vara vevhusventelationen som spökade,
plockade bort den från insug och satte över en bit från en nylonstrumpa bara för att jag inte ville ha in skräp där.
men fortfarande samma fel.
Det är vid 0.2bars ladd som det blir som en liten spikning, fast så fort det är över, så börjar blien ladda på igen, och då laddar den 0.5bar
kan det vara att den får in tjuvluft nånstans?
Eller måste jag ställa om tändningen lite? .
kan det vara mapsensorn som inte klarar av det?
Väldigt tacksam för svar
MVH
Marcus