Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

VR6 Turbo problem (drift/ladd problem)

Gå ner 
+4
Andy_B
wrangler
Mikael
Pouzar
8 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
JBlom
Skogencrew
JBlom

Antal inlägg : 6140
Namn : JBlom
Från : Gävle
Kör : Luftkylt igen! :)
Registration date : 06-10-11

VR6 Turbo problem (drift/ladd problem) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: VR6 Turbo problem (drift/ladd problem)   VR6 Turbo problem (drift/ladd problem) - Sida 2 Icon_minitimefre 16 apr 2010, 20:45

Fett. VR6 Turbo problem (drift/ladd problem) - Sida 2 144183
Till överst på sidan Gå ner
http://www.luftschutzracing.com
Pouzar
Skogenracing Medium

Antal inlägg : 63
Namn : Robin
Kör : Golf VR6T
Registration date : 09-12-06

InläggRubrik: Sv: VR6 Turbo problem (drift/ladd problem)   VR6 Turbo problem (drift/ladd problem) - Sida 2 Icon_minitimefre 16 apr 2010, 20:48

Sen har jag nya fälgar till räsern med! blir till å beställa spridare då å ta 1-3 dagars frakt från staterna så borde jag ha den igång innan helgen :-)
328Rikard
Skogenracing Sponsor
328Rikard

Antal inlägg : 603
Namn : Rikard
Kör : E36 328 Coupe, E36 328 Touring & El Camino -69
Registration date : 08-03-22

InläggRubrik: Sv: VR6 Turbo problem (drift/ladd problem)   VR6 Turbo problem (drift/ladd problem) - Sida 2 Icon_minitimefre 16 apr 2010, 22:01

nice man!
Andy_B
Skogenracing Elite

Antal inlägg : 1237
Namn : Anders
Från : Storvik
Kör : Bil??
Registration date : 07-12-06

InläggRubrik: Sv: VR6 Turbo problem (drift/ladd problem)   VR6 Turbo problem (drift/ladd problem) - Sida 2 Icon_minitimefre 16 apr 2010, 22:03

kör du med orginal boxen nu då med andra ord?
Pouzar
Skogenracing Medium

InläggRubrik: Sv: VR6 Turbo problem (drift/ladd problem)   VR6 Turbo problem (drift/ladd problem) - Sida 2 Icon_minitimefre 16 apr 2010, 22:47

Har alltid kört med org box, men med annat chip.
Provade endast med de för å se om lambdaregleringen funkade då och det gjorde den. Ska ej vara lambdareglering på tidiga programvarorna från kinetic och lägger alltid upp ett felminne då usa golfarna har 2 lambdasonder... jag har lurat mig själv på detta tydligen, ganska BIGTIME! men hoppas det löser sig med andra spridare, betalar dom i helgen och hoppas få dom inom denna vecka som kommer... :-)
Andy_B
Skogenracing Elite

InläggRubrik: Sv: VR6 Turbo problem (drift/ladd problem)   VR6 Turbo problem (drift/ladd problem) - Sida 2 Icon_minitimefre 16 apr 2010, 22:50

ok .. då är jag med
Pouzar
Skogenracing Medium

InläggRubrik: Sv: VR6 Turbo problem (drift/ladd problem)   VR6 Turbo problem (drift/ladd problem) - Sida 2 Icon_minitimefre 16 apr 2010, 23:04

Återkommer med resultat i om skiten blir bra med nya spridare, det måste den ju bli. Har hört massa folk som klagar på hög bränsleförbrukning på deras kinetic kit men de är väll för att ligga safe på "alla VR6or". Men inte så safe som min ligger :-p
Andy_B
Skogenracing Elite

InläggRubrik: Sv: VR6 Turbo problem (drift/ladd problem)   VR6 Turbo problem (drift/ladd problem) - Sida 2 Icon_minitimefre 16 apr 2010, 23:11

tänk dej för sen så du inte laddar för mycket bara .. 315cc spridare räcker inte jätte långt .. 310-320hk bara .. och det bör du få ganska fort .... redan vid 0,6bar eller nått sånt
så du inte krämar på 1bar och hoppas på det bästa sen
Pouzar
Skogenracing Medium

InläggRubrik: Sv: VR6 Turbo problem (drift/ladd problem)   VR6 Turbo problem (drift/ladd problem) - Sida 2 Icon_minitimelör 17 apr 2010, 15:57

programvaran är till för 0.7kg och det är det den laddar nu så håller mig till det. Ska som sagt vara en bruksbil..
Pouzar
Skogenracing Medium

InläggRubrik: Sv: VR6 Turbo problem (drift/ladd problem)   VR6 Turbo problem (drift/ladd problem) - Sida 2 Icon_minitimelör 01 maj 2010, 12:49

Tar tillbaka mitt senaste svar. Går skit med 315cc spridare, ojämn tomgång, dåligt drag ibörjan... blöddrar som fasen eller hur man ska säga.. vid ladd drar den ojämn, kollade med laddtrycksmätare... fullt laddtryck på 0.88 kg!!! de ska ja fan inte ha, och där räcker nog inte mina spridare till.
Vågade inte köra mer då, kolla stiften. Kritvita.. dvs för lite soppa ?
Mailar med kinetic och c2 motorsport nu, eller får inte tag på c2 och de är ju deras programvara kinetic använder. För att få reda på vilken programvara det verkligen är jag har. ska vara för 315cc spridare.

har ev en bekant som säljer 440cc spridare, programvara för det och en soppapump till mig till bra pris om jag vill framöver. men måste ha ihop kärran till bugrun..
måste sänka laddtrycket till 0.7kg iaf så jag kan provköra och logga med bredbandslambda.. vet att ja kan byta fjäder men orkar inte med en leveranstid på 5-10 arbetsdagar för att kunna fortsätta felsöka på driftfelen på låga varv/tomgång.. nån som har en 0.5 fjäder liggandes ?
Kan wg få för dåligt mottryck pga att ja inte kör med katt och på så sätt laddar mer ? eller vad fan är det... ? ska sitta 0,7 bars fjäder i wg, men endå laddar skiten 0.88.

Vem i Gävle har tid och kunskap att hjälpa mig med kärran? Står still i min skalle nu och lurar mig själv hela tiden på lösningar som inte leder nån stans.

Provat byta stift, kablar, coilpack,lmm osv... har jämn och fin tomgång utan lmm men provat med flera olika... utan framgång. missar som fan så fort laddtryck kommer...
Pouzar
Skogenracing Medium

InläggRubrik: Sv: VR6 Turbo problem (drift/ladd problem)   VR6 Turbo problem (drift/ladd problem) - Sida 2 Icon_minitimelör 01 maj 2010, 13:01

fan wg kan ju inte behöva mottryck för att få rätt ladd, folk kör ju med screampipe ju.... ja har en tial 38mm wastegate iaf..

kolla avgasvärdena på jobbet i torsdags btw,
lambda 1.3
hc 200-300
co 0.3-0.4

Att lambdan e så hög borde ju betyda att den får sjukt snålt med soppa va ?
De borde den ju inte få på tomgång.. ??
Mikael
Skogencrew
Mikael

Antal inlägg : 15246
Namn : Mikael
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter

InläggRubrik: Sv: VR6 Turbo problem (drift/ladd problem)   VR6 Turbo problem (drift/ladd problem) - Sida 2 Icon_minitimelör 01 maj 2010, 17:26

Montera bredbandslambdan och kolla värdena då. Är en AFR mätare antar jag?

runt 14.0-15.0 på tomgång och 12.0-12.7 på fullgas ska det vara ungefär. Inte snålare än 12.7 på fullgas.

Om det är så att den går snålt över hela registret så kan du ställa upp bränsletrycket en aning förutsatt att det är ganska nära annars är det större spridare som gäller

Du behöver inte logga med lambdan, be nån kompis kolla på den medas du kör bara
http://www.skogenracing.com
Pouzar
Skogenracing Medium

InläggRubrik: Sv: VR6 Turbo problem (drift/ladd problem)   VR6 Turbo problem (drift/ladd problem) - Sida 2 Icon_minitimelör 01 maj 2010, 18:16

Ok, ska göra de ibörjan av veckan så får vi se hur fasen vi ligger. Måste få ner laddet innan jag börjar köra igenom hela registret. verkar gå riktigt snålt så vet inte hur mkt ja vågar köra.
Inovative AFR/Lambamätare, går att visa både och har ja för mig ja läste om den.

Hygliga tändmissar på tomgång och lättare belastning, går jämnt ovh fint när ja rycker ur lmm.
Ett felminne jag får tillbaka är "elfel i värmeströmkretsen, statisk. rad 1 sond 1 & 2. Jag har bara en lambda ?? provat byta lambdan, bilen gick fortarande skit så böt tillbaka. men får tillbaka felkoden endå, så lär köpa ny lamba med men har ingen reglering med programvaran som sitter i nu.
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: VR6 Turbo problem (drift/ladd problem)   VR6 Turbo problem (drift/ladd problem) - Sida 2 Icon_minitimelör 01 maj 2010, 19:25

Stoppa i lambdan så ser du direkt vilket håll det pekar åt
Pouzar
Skogenracing Medium

InläggRubrik: Sv: VR6 Turbo problem (drift/ladd problem)   VR6 Turbo problem (drift/ladd problem) - Sida 2 Icon_minitimesön 09 maj 2010, 22:04

Monterade mätaren.
Maxade den så fort kallstartsfunktiionen slutade...
Kinetic har kollat upp köpet av min programvara från killen som jag köpte den av, i deras kvitton står det att 315cc spridare och programvara är skickad till han.
DVS, det är den programvaran jag har, och den ska vara till 315cc spridare och 95mm lmm.

Kollade alla värdena med vag-com. Allt ser bra ut, har även monterat en ny bosch lambdasond då jag fick en felkod på den gamla.

Iom att den gick för snålt tänkte ja kolla lite... så provade klämma ihop btr lite, blev bättre... ur med den, klämde ihop den lite mer... blev ännu bättre och så skulle ja göra de igen, nu ligger den fett... men häldre de så ja kan använda skiten.

Min tanke nu är ju... kan de vara så att om min soppapump (org) inte flödar så mycket som den ska göra... (3bar?) så flödar spridarna för lite. Men ökar ja med fulfix på btr så blir den bättre.

Skulle köpa ställbart lock till min 23,5mm bosch btr men då fick jag fel av alutech. Han skulle ta hem rätt åt mig till veckan.. Men är det fel att hålla på sådär tills den går bra??

Ska mäta soppatrycket från pumpen i veckan nu så får vi se.. vi hade inte specialverktyget på jobbet för att mäta så skulle få ta skiten från sandviken istället.

AF Tomgång varm: 11.0-12.0
AF Tomgång kall: 8.5-10.0
AF dellast varm: ~11.0
AF fullast varm: 10-11.5

Vad bör AF ligga på när man bara glider med ex, 110 på motorvägen, utan belastning över huvud taget och motorn knappt jobbar ?
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: VR6 Turbo problem (drift/ladd problem)   VR6 Turbo problem (drift/ladd problem) - Sida 2 Icon_minitimesön 09 maj 2010, 22:08

Öka bränsletrycket till en viss gräns går bra men bränslepumparna tappar bra med kapacitet på högre tryck. Har du 5bars grundtryck och laddar 1 bar blir det totaltryck på 6bar och då flödar en vanlig bränslepump inte mycket
Pouzar
Skogenracing Medium

InläggRubrik: Sv: VR6 Turbo problem (drift/ladd problem)   VR6 Turbo problem (drift/ladd problem) - Sida 2 Icon_minitimesön 09 maj 2010, 22:52

Mao behövs en extern pump nu för att få det att lira bra ??

Vill minnas att de stod i rephandboken att det skulle vara 3/4bars grundtryck från pumpen beroende på vilken modell av pump man hade.

Ska skaffa ställbart lock som sagt så ja kan ställa ner det lite endå så bilen inte går alldeles för fett. Är det ett bra alternativ det ?

Vet som inte vad ja ska göra annars, tycker de inte borde blivit nå fel på programvaran av att bara legat ett tag.
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: VR6 Turbo problem (drift/ladd problem)   VR6 Turbo problem (drift/ladd problem) - Sida 2 Icon_minitimesön 09 maj 2010, 23:06

programvaran borde funka så vet inte riktigt vad det är för fel, men kan du justera in bränsletrycket lite lagom utan att behöva öka mer än 4bar så funkar det nog, annars är det bara köra med en tillfällig mätare och kolla om bränsletrycket är stabilt så det inte sjunker när du gasar
Pouzar
Skogenracing Medium

InläggRubrik: Sv: VR6 Turbo problem (drift/ladd problem)   VR6 Turbo problem (drift/ladd problem) - Sida 2 Icon_minitimetis 11 maj 2010, 19:33

Okej, får fixa lite nu någon dag, bilen står mest nu och behöver vila lite efter många lååånga dagar dom senaste veckorna.. väntar på lock från alutech fortf så.
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: VR6 Turbo problem (drift/ladd problem)   VR6 Turbo problem (drift/ladd problem) - Sida 2 Icon_minitime

VR6 Turbo problem (drift/ladd problem)
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2Gå till sida : Föregående  1, 2
 Liknande ämnen
-
» Konstigt problem, smäller till och rycker vid ladd!
» Sierra 2.9 turbo, Soppa problem
» sierra pinto turbo problem
» E30 m20b25 turbo. problem med MS
» Turbo dohc problem!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: