| Sierra 2.9 turbo, Soppa problem | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Aleex Skogenracing Small
Antal inlägg : 11 Age : 35 Namn : Alexander Från : örnsköldsvik Kör : Sierra 2.9 turbo Registration date : 12-05-02
| Rubrik: Sierra 2.9 turbo, Soppa problem ons 02 maj 2012, 20:12 | |
| Hallå!
Har en sierra 2.9a turbo som inte får tillräckligt med soppa vid laddtryck.
Kör med ms 1 v3, walbro pump. 350 spridare, orginal soppa ledningar.
Har haft turbokittet på en annan sierra 2.9a hade inge problem med soppan då. Såg på den gamla sierran att det var ett annat insug plus spridarbrygga kan det ha något med det att göra tro? | |
|
| |
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: Sierra 2.9 turbo, Soppa problem tor 03 maj 2012, 10:05 | |
| - Aleex skrev:
- Hallå!
Har en sierra 2.9a turbo som inte får tillräckligt med soppa vid laddtryck.
Kör med ms 1 v3, walbro pump. 350 spridare, orginal soppa ledningar.
Har haft turbokittet på en annan sierra 2.9a hade inge problem med soppan då. Såg på den gamla sierran att det var ett annat insug plus spridarbrygga kan det ha något med det att göra tro? Låter mer som att du behöver byta soppafilter. Kolla över det först... Hur mycket laddtryck? | |
|
| |
_Macce_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1258 Age : 34 Namn : Marcus Från : Norrköping Kör : Överladdad Ford Registration date : 07-03-23
| Rubrik: Sv: Sierra 2.9 turbo, Soppa problem fre 04 maj 2012, 00:59 | |
| Har du mätt soppatryck vid belastning ?
Fick inte Micke byta upp sig ifrån original ledningarna på sin vita sierra ? eller var det bara säkerhetsåtgärd ? | |
|
| |
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: Sierra 2.9 turbo, Soppa problem fre 04 maj 2012, 09:36 | |
| - _Macce_ skrev:
- Har du mätt soppatryck vid belastning ?
Fick inte Micke byta upp sig ifrån original ledningarna på sin vita sierra ? eller var det bara säkerhetsåtgärd ? Original ledningarna funkar finfint, men kan bytas för att vara safe om man ska köra E85. | |
|
| |
Aleex Skogenracing Small
Antal inlägg : 11 Age : 35 Namn : Alexander Från : örnsköldsvik Kör : Sierra 2.9 turbo Registration date : 12-05-02
| Rubrik: Sv: Sierra 2.9 turbo, Soppa problem fre 04 maj 2012, 21:55 | |
| Jag bytte soppa ledningar till 8 mm och filter, satt även dit en eftermarknads bränsletrycksregulator. Så nu funkar den fint fint | |
|
| |
Limpdjur Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 786 Age : 40 Namn : Johan Lindberg Från : Bollnäs Kör : Dkw S6 -95 Registration date : 06-10-26
| Rubrik: Sv: Sierra 2.9 turbo, Soppa problem lör 05 maj 2012, 02:00 | |
| Med min gamla turboinstallation provade jag att blanda e85 å soppa 50/50 direkt börja den tvärspika så fort det övergick till laddtryck, soppa filtret som satt igen sig. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Sierra 2.9 turbo, Soppa problem lör 05 maj 2012, 10:16 | |
| - _Macce_ skrev:
Fick inte Micke byta upp sig ifrån original ledningarna på sin vita sierra ? eller var det bara säkerhetsåtgärd ? Nix bytte aldrig ledningar på den, kör orginalledningar på Mackans e85 sierra också utan bekymmer | |
|
| |
Wike Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 664 Age : 33 Namn : Wike Från : Gävle Kör : Kanske inte som alla andra? Registration date : 08-07-02
| Rubrik: Sv: Sierra 2.9 turbo, Soppa problem lör 05 maj 2012, 17:41 | |
| - Mikael skrev:
- _Macce_ skrev:
Fick inte Micke byta upp sig ifrån original ledningarna på sin vita sierra ? eller var det bara säkerhetsåtgärd ?
Nix bytte aldrig ledningar på den, kör orginalledningar på Mackans e85 sierra också utan bekymmer Nu kanske jag är ute och cyklar, men när kryckan ägde den sierran så bytte väl han till 10mm ledningar? Rätta mig gärna om jag har fel, eller har mackan bytt ledningar? | |
|
| |
Aleex Skogenracing Small
| Rubrik: Sv: Sierra 2.9 turbo, Soppa problem lör 05 maj 2012, 17:48 | |
| Har ett nytt problem nu soppapumpen bara tvär dog. Pumpen fungerar men får inge ström till den Har kollat säkringarna, hela. Någon som vet vart soppa reläet sitter?
Säkringen till pumpen brann igår. så ja bytte och den funkade fint tills idag då den bara dog.
| |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Sierra 2.9 turbo, Soppa problem lör 05 maj 2012, 21:12 | |
| Krockbrytaren i reservhjulsbaljan som löst ut? - Wike skrev:
Nu kanske jag är ute och cyklar, men när kryckan ägde den sierran så bytte väl han till 10mm ledningar? Rätta mig gärna om jag har fel, eller har mackan bytt ledningar? Ja du har verkligen cyklat åt helsike fortfarande orginalledningar! Går fint att trycka bränsle för 400hk genom 6mm ledningar! | |
|
| |
Aleex Skogenracing Small
| Rubrik: Sv: Sierra 2.9 turbo, Soppa problem lör 05 maj 2012, 21:32 | |
| den är förbi kopplad men vet du inte vart soppa reläet sitter? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Sierra 2.9 turbo, Soppa problem lör 05 maj 2012, 21:34 | |
| Jodå sitter i säkringslådan, dock inte hundra på vilken av dom men står ju i instruktionsboken | |
|
| |
_Macce_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1258 Age : 34 Namn : Marcus Från : Norrköping Kör : Överladdad Ford Registration date : 07-03-23
| Rubrik: Sv: Sierra 2.9 turbo, Soppa problem sön 06 maj 2012, 01:06 | |
| kommer till din räddning !
Bränslepumpsreläet kallas "D" och är ett utav de mindre bruna som sitter i boxen. Är brunfärgat...i min box sitter det bredvid ett vitt, säkringen i sin tur sitter längst bort, mitt emot i andra hörnet. | |
|
| |
Wike Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 664 Age : 33 Namn : Wike Från : Gävle Kör : Kanske inte som alla andra? Registration date : 08-07-02
| Rubrik: Sv: Sierra 2.9 turbo, Soppa problem mån 07 maj 2012, 14:47 | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Sierra 2.9 turbo, Soppa problem | |
| |
|
| |
| Sierra 2.9 turbo, Soppa problem | |
|