| volvokng - volvo 360 turbo its alive | |
|
+20Fordpappa Jyllskar EvoAlex WTB lillen_rille Schimpy Marlboroman Golden Boy Jättemackan Rekord E2 Turbo Toffe tjernell Mantel Henka_ Andy_B 328Rikard Mikael Pearly Hedin_ volvokng 24 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Rekord E2 Turbo Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 455 Namn : Opel Från : Rüsselsheim Kör : Rekord Turbo Registration date : 08-12-29
| Rubrik: Sv: volvokng - volvo 360 turbo its alive sön 03 jan 2010, 22:02 | |
| - Toffe skrev:
- ......Nira......
Dessutom är de alldels för många som säljer som Åf som inte kan de för 5 kr. Kan bara hålla med där, är ganska svårt att hitta bra kunnigt folk när det gäller Nira. Kan personligen enbart rekommendera Trendab i södertälje samt BSR (finns säkert fler) (gällande företag då, bland kompiskretsen finns desto fler ) | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: volvokng - volvo 360 turbo its alive sön 03 jan 2010, 22:03 | |
| En bra tumregel är att om man inte ska mappa själv och ska kosta på ett system så köp ett hos en leverantör som också tillhandahåller mappning, många som säljer ger dessutom rabaterat pris på mappning om man köper systemet hos dom, se bara till att bilen körs i bänk så det finns ett riktigt kvitto på effekten. | |
|
| |
volvokng Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 528 Age : 36 Namn : johan dahlqvist Från : kungsgården Kör : volvo 945 volvo 360 8v turbo Registration date : 09-10-19
| Rubrik: Sv: volvokng - volvo 360 turbo its alive tor 14 jan 2010, 19:01 | |
| ja va ett tag sen här nu så dags för uppdate igen då har beställt svetsböjar och lite sånt som förhoppningsvis kommer imon sen har jag byggt färdig oljepickupen och fått tråget svetsat med oljeretur tyvärr ingen bild på tråget men kan fixa de sen sen har jag även fått tag på en ny front till den röda 360n så jag kan sätta ihop den till kommande besiktning. sen som sagts så har jag byggt olje pickupen tåg en liten bild på hur jag gjorde kapade upp ett gamalt tråg så man kunde se in sen var de bara bygga | |
|
| |
Antal inlägg : 528 Age : 36 Namn : johan dahlqvist Från : kungsgården Kör : volvo 945 volvo 360 8v turbo Registration date : 09-10-19
| Rubrik: Sv: volvokng - volvo 360 turbo its alive fre 15 jan 2010, 13:10 | |
| idag åker bilen in i garaget nu har den ståt ute till räkligt länge för hoppnings viss kommer dhl med mina grejor idag så man får värme inne där å | |
|
| |
| Rubrik: Sv: volvokng - volvo 360 turbo its alive mån 18 jan 2010, 22:32 | |
| ja du då var det dags för lite bilder igen nu och uppdate har gjort klart motor färsten tur man har en motor man kan motta med så under dagen imon så ska jag fått i b234 på plats och där ska den stanna sen är det bara vänta på lite mer pengar så jag kan bestlla fläns och lite sånt så ska turbon komma på plats den med. tråget satt ihop motorn. även byggt motor fästen och plocka bort lite onödigt under huven motorfäste gjorde jag i 4mm plåt sen använder jag orginal motorkudde så tror de ska funka ska bara snyggas till lite så imon ska jag montera i motorn se hur mycket plats jag får runt om | |
|
| |
| Rubrik: Sv: volvokng - volvo 360 turbo its alive tis 19 jan 2010, 22:40 | |
| tyvärr han aldrig med att montera i motorn idag var in till gävle och köpet en reservdels bil i stället.. men imon så ska de sitta på plats | |
|
| |
| Rubrik: Sv: volvokng - volvo 360 turbo its alive tor 21 jan 2010, 00:54 | |
| ja det gäller ju att spara på vikten så har tagit bort de mesta onödigt från motorn och under huven billigaste trimmningen är ju minska på vikten så varför inte svänghjul på en gång så vart de där svänghjulet sen en ny lamell till 360hoppas de håller en stund tänkt sälja kombin så kanse de blir en sinter till sommaren | |
|
| |
| Rubrik: Sv: volvokng - volvo 360 turbo its alive fre 22 jan 2010, 23:28 | |
| motorn sitter i och lever så jävla skönt hura för mig den hade till och med olje tryck fast de vart en jävla moln om den när den starta hade kommit in lite olja i cylindrana på den men de gick till sig så snart kan man utt å | |
|
| |
Jättemackan Skogencrew
Antal inlägg : 1564 Age : 47 Namn : Marcus Från : Karlholmsbruk Kör : 1 Bil + 1 Fård.. Registration date : 09-05-10
| Rubrik: Sv: volvokng - volvo 360 turbo its alive fre 22 jan 2010, 23:39 | |
| Gött å se!! Hur mkt vikt har du kapat hittills? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: volvokng - volvo 360 turbo its alive lör 23 jan 2010, 00:06 | |
| ja jag vet inte riktigt hur många kilon jag tagit bort än så länge men imon ska vågen med till garaget så jag kan börja banta lite mer seriöst tänkte väga huven före och efter så får vi se men än så länge kanse jag har fått bort en 25kilo eller not kan väga lite imon får vi se | |
|
| |
| Rubrik: Sv: volvokng - volvo 360 turbo its alive lör 23 jan 2010, 02:10 | |
| så där lär väll lägga utt lite bilder då men som vanligt så hade jag glömt kameran hemma så blev mobilen motorn på väg i men va trång så fick kapa bort lite i front plåten på väg i i allfall jo då i kom den till slut va lite pyssel men de gick och den funka med så känner mig nöjd.. nu är det bara resten kvar | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: volvokng - volvo 360 turbo its alive lör 23 jan 2010, 09:06 | |
| Härligt, är det någon hållbar bakaxel på dom där? | |
|
| |
Toffe Vinnare Månadens Projekt
Antal inlägg : 1989 Age : 138 Namn : Toffe Från : Torsåker Kör : Volvo Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: volvokng - volvo 360 turbo its alive lör 23 jan 2010, 10:58 | |
| - Golden Boy skrev:
- Härligt, är det någon hållbar bakaxel på dom där?
nej de e de inte. VIll du ha en så kan du komma å hämta en. dock dålig koppling | |
|
| |
| Rubrik: Sv: volvokng - volvo 360 turbo its alive lör 23 jan 2010, 11:30 | |
| - Golden Boy skrev:
- Härligt, är det någon hållbar bakaxel på dom där?
kan säga så här 360 är inte byggd för att trimmas dom som provat säger den ska hålla för ungeför 250hk så det är därför i mitt fall jag ska bygga om till 240 axel jag har räknata med att det inte kommer hålla länge men har en annan låda 240 axel ligger å väntar så | |
|
| |
| Rubrik: Sv: volvokng - volvo 360 turbo its alive mån 25 jan 2010, 02:00 | |
| kan säga så här bilen är nästan kör bar nu väntar på lte grejor så jag kan få i lamdasonden i bilen igen bilen står mest bara och hostar just nu så förhoppnings vis kommer den gå bättre sen
men provkört den i allfall och konstatera ett viktigt fel lär ha ny gasvajer får bara halv gas och så kan man inte ha det..
fast nu är bilen utt körd en stund igen för tagit in en 850 som toppen ska rivas på.. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: volvokng - volvo 360 turbo its alive tor 04 feb 2010, 21:31 | |
| ja då har det börjat hända lite grejor igen 850 är klar nu och 745an såld så nu är jag ute efter en lämplig turbo till min bil den jag hade är nu i andy_b ägor ska på hans vinter bil lät de som
så nån som har ett lämpligt för skaplig penga kan höra av sig i storleks mässigt med hx35/hx40 tror de kan bli bra | |
|
| |
| Rubrik: Sv: volvokng - volvo 360 turbo its alive lör 13 feb 2010, 01:52 | |
| ja nu har det hänt lite igen kapat bort fronten för att ge bättre plats för kylare och ic även börja på stols underedde och koppla in lamda mm sen vart de lamda satte den i ena röret nu så får vi hoppas den går som den ska på dom två cylindrarna vet inte hur noga det är heller om den måste sitta så den kan mäta alla 4a kapabort lite onödigt i fronte så kylare sånt ska få plats sammt ic sen blir de en egen byggd frontläpp i plåt.. en liten bild på nya turbon å lagom stor till min motor kkk29 vet inte hur många hk en sån ska klara av men duger nog åt mig försökte mig på att göra en egen fläns slipa de med slipstift bara så kanse de duger.. annasr blir det att beställa sen vi får se. men men så hör står den nu utan front så ska bygga ihop de klart i helgen så jag kan provköra den som sugis ordentligt först se så allt funkar. | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: volvokng - volvo 360 turbo its alive lör 13 feb 2010, 02:09 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: volvokng - volvo 360 turbo its alive lör 13 feb 2010, 02:19 | |
| ja såg dom hade hittade även på en hemsida som hete streetpower.se som sålde billiga flänsar mm så får se vart det blir blir nog att beställa för tog en evighet att slipa till dom perfekt med slip stift visst de går men finns roligare saker att göra | |
|
| |
Marlboroman Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 319 Age : 41 Namn : Tommy Från : Sandviken Kör : V70 Registration date : 07-08-01
| Rubrik: Sv: volvokng - volvo 360 turbo its alive lör 13 feb 2010, 11:05 | |
| Kan ta en evighet att få delar från streetpower med. Har iofs bara handlat där 2 gånger och ena gången funka det klockrent, men andra gången va det bara strul från att jag beställde till jag till slut hade fått lamdamuttrarna jag skulle ha. Har för mig det tog 6 veckor att reda ut den affären. | |
|
| |
Pearly Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 604 Age : 36 Namn : Pär Från : Sandviken Kör : Vw Passat, Opel Ascona B, AC XF800 Registration date : 09-02-14
| Rubrik: Sv: volvokng - volvo 360 turbo its alive lör 13 feb 2010, 13:01 | |
| Ser bra ut det där johan, kämpa på garageölen va visst där också | |
|
| |
| |
| |
| Rubrik: Sv: volvokng - volvo 360 turbo its alive sön 14 feb 2010, 02:27 | |
| ja idag har man fått lite gjort som ni ser har jag kapat i fronten och gett bättre plats för kylaren och ic men så här blev dagens jobb i allfall. måttade lite hur jag ville ha det sen svetsade jag ett yttre rör där jag kapat bort balken så jag har nåt att bygga front av sen som ni kommer få se längre fram hur jag gör fick ta bort lycktan och klippa lite i fronten för att kunna ge plats för tryckrören sen sen fick jag göra en egen lösning på övre kylarslangen då den inte kunde gå utt i fronten så tog termostathus från volvo b20 och drog slangen runt generatorn hehe hoppas de funkar i allfall de var allt för idag kommer mer imon bra med helg och tejen borta... | |
|
| |
| Rubrik: Sv: volvokng - volvo 360 turbo its alive tis 16 feb 2010, 21:42 | |
| ja bilen är startat du men jag har kopplat in alla givare och gjort det mesta men bilen går som ett dass lock vet inte vad felet är la in en snabb film på youtube med hjälp av jyllskar så båda han jag och mantel va där och skruvade men vet inte vad felet är så här är en länk till filmen om ni kan komma på nå tips.. https://www.youtube.com/watch?v=zVQaRPXK8zc | |
|
| |
Andy_B Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1237 Age : 39 Namn : Anders Från : Storvik Kör : Bil?? Registration date : 07-12-06
| Rubrik: Sv: volvokng - volvo 360 turbo its alive ons 24 feb 2010, 22:56 | |
| fått den att funka en då? vill ju se denna på tvären | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: volvokng - volvo 360 turbo its alive | |
| |
|
| |
| volvokng - volvo 360 turbo its alive | |
|