| Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW | |
|
+101ringkvist ///markus WTB staffe_ Haggen SFR_Fredde w8stg8 740_klasson bonnalex JabkoV8 tfkarlsson cyberfalcon sandris86 olsson k1mm0 johnny Noxx LinusGTI Mattz Larsson lillen_rille Off3r Fordpappa Håcke Pearly Hansson golf666 Sköld Henning_J Rekord E2 Turbo Kverna Svintoleffe bm-racing Mackan900 Holme matsin tjernell JohanJ jonasahman Jeppo volvokng FordMartin banzai ogge Höna Danne Roobin _energi_ palten zaile Combatbenke Ågren Öbbe Mange Prozac kryckan Rosenberg Toffe zorbit xepez MasterDevil Grey nicke blom Mese_Jonas KNACKAN Flexenan 328Rikard CarCass Mantel Liljan Crille engstrand One Eye Open _Glenne_ Mäki victor91 loop namned Almgren Streetlover Roni werd Sandvik Jättemackan ricze Schimpy Mange-83 m5micke Veteranhenke Chris__ _-gniraz-_ Blöjan Hegge Andy_B Henrik Hedin_ Wike Golden Boy JBlom Eriksson Henka_ Mikael 105 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW ons 28 okt 2009, 20:52 | |
| Ja typ, kanske slutar med konstiga problem med luft i systemet etc Jeppo: Har nog gett mig fan på det här, behöver bara lite med tanke bakom | |
|
| |
Jeppo Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 811 Age : 35 Namn : Jesper Ericsson Från : Tierp Kör : V70N - Vector turbo Registration date : 07-10-16
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW ons 28 okt 2009, 20:53 | |
| Ger du upp så vet du vart de finns grejjer! Bara hojta | |
|
| |
Liljan Skogenracing Large
Antal inlägg : 191 Namn : Fishmaster Från : Gävle Kör : riktigt långsamt med Suzuki SJ413 och Lynx Skogsräv Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW ons 28 okt 2009, 20:57 | |
| Så länge paketet inte sitter över motorns vätskenivå och har anslutningar på ovansidan så lär det inte samlas nån luft i det. Tänkte mer om motorn var byggd så att den hade behov av genomflöde i kanalerna från/till värmepaketet för kylningens skull. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW ons 28 okt 2009, 20:58 | |
| | |
|
| |
Liljan Skogenracing Large
Antal inlägg : 191 Namn : Fishmaster Från : Gävle Kör : riktigt långsamt med Suzuki SJ413 och Lynx Skogsräv Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW ons 28 okt 2009, 20:59 | |
| Köp en fläkt för kalluft och en för varmluft, problemet löst. | |
|
| |
Toffe Vinnare Månadens Projekt
Antal inlägg : 1989 Age : 138 Namn : Toffe Från : Torsåker Kör : Volvo Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW ons 28 okt 2009, 22:57 | |
| - 328Rikard skrev:
- högkomp och 2.5bar laddtryck är klart han ska köra:)
Då lär de inte hålla särskilt länge... om de inte blir en mysmapp Värmepaketet ser nästan farligt ut. | |
|
| |
Andy_B Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1237 Age : 39 Namn : Anders Från : Storvik Kör : Bil?? Registration date : 07-12-06
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW ons 28 okt 2009, 23:20 | |
| typ sånt värmepaket ska jag bygga till min med sen många som kört så med kran ... funkar kalas | |
|
| |
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW ons 28 okt 2009, 23:40 | |
| - Liljan skrev:
- Köp en fläkt för kalluft och en för varmluft, problemet löst.
Fasiken, det är ju inte en så dum idé! Sen en fördelare/ratt som båda fläktarna går in i och som sedan går till en till ratt som ställer fläktstyrkan. Två vridpotensiometrar helt enkelt, en med två ingångar/en utgång och en med en ingång/en utgång, så kan man dessutom ställa värmen enkelt. Vrider man på första ratten så blir det varmare eller kallare, och vrider man på den andra så ökar eller sänker man fläkthastigheten! | |
|
| |
KNACKAN Skogenracing Large
Antal inlägg : 269 Age : 39 Namn : Patrik Från : Sandviken Kör : BMW Registration date : 09-01-20
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW ons 28 okt 2009, 23:48 | |
| Nice! Får bli något liknande sen! | |
|
| |
ricze Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 301 Age : 42 Namn : Rickard Från : Sandviken Kör : Försiktigt Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tor 29 okt 2009, 01:37 | |
| Sitter det inte en ventil orginal på BMW som stryper vattnet till värmepaketet för att reglera värmen? | |
|
| |
palten Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 643 Age : 57 Namn : Magnus Berglund Från : Sandviken Kör : M50 Big Block Registration date : 07-06-22
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tor 29 okt 2009, 03:16 | |
| tröttnar du på att grubbla värmesystem så har jag ett komplett paket ligger från en E21:a o det funkar jävligt bra,du lär ju behöva evakuera en del värme när du ska åka macksoppa o fegaste tändningen i stan natti. | |
|
| |
Blöjan Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1655 Age : 34 Namn : Erik Från : Stockholm Kör : Ford Sierra -87 Bmw 528i -83 Registration date : 07-11-08
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tor 29 okt 2009, 04:35 | |
| - ricze skrev:
- Sitter det inte en ventil orginal på BMW som stryper vattnet till värmepaketet för att reglera värmen?
jodå. tex e28 | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tor 29 okt 2009, 06:40 | |
| Grejen är ju att jag har kapat bort halva bilen så får inte plats med vad som helst. Ska klura vidare i garaget ikväll. | |
|
| |
nicke blom Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 538 Namn : Nicke Från : Månkarbo Kör : inte alls enligt skogsberg! Registration date : 08-03-20
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tor 29 okt 2009, 07:51 | |
| åk till skroten och hämta ett från en dieselbil typ citra berlingo,saab 93
är elektrisk slinga mkt enkelt. sitter på många nya dieselbilar | |
|
| |
ricze Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 301 Age : 42 Namn : Rickard Från : Sandviken Kör : Försiktigt Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tor 29 okt 2009, 09:27 | |
| - pampers_38 skrev:
- ricze skrev:
- Sitter det inte en ventil orginal på BMW som stryper vattnet till värmepaketet för att reglera värmen?
jodå. tex e28 Sitter elektriska ventiler på e36 med M50 också, men jag är inte säker på om dom bara stryper flödet genom värmepaketet eller om dom kopplar förbi det också, så vattnet tar en väg förbi när man inte vill ha nån värme? | |
|
| |
jonasahman Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 457 Age : 40 Namn : jonas Från : Valbo Kör : V70 Registration date : 07-06-19
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tor 29 okt 2009, 11:47 | |
| | |
|
| |
Blöjan Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1655 Age : 34 Namn : Erik Från : Stockholm Kör : Ford Sierra -87 Bmw 528i -83 Registration date : 07-11-08
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tor 29 okt 2009, 15:30 | |
| - ricze skrev:
- pampers_38 skrev:
- ricze skrev:
jodå. tex e28 Sitter elektriska ventiler på e36 med M50 också, men jag är inte säker på om dom bara stryper flödet genom värmepaketet eller om dom kopplar förbi det också, så vattnet tar en väg förbi när man inte vill ha nån värme? Ja e ganska säker på att de kopplar förbi vattnet också. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=4171&mospid=47218&btnr=64_0068&hg=64&fg=18 | |
|
| |
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tor 29 okt 2009, 17:11 | |
| Kör på antingen en fläskig brödrost eller en byggfläkt vetja | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW fre 30 okt 2009, 16:52 | |
| Var bara tvungen att rulla ut bilen idag och ta lite mer kort, ni får ha överenseende meden massa motorrumsbilder bara Här såg det inte kul ut Värmepaket ombyggt, är bara täta med lämpligt silicon. Vidare ska jag skaffa mig en tre-vägs kran för vattnet, nån med tips på en lämplig får gärna skrika till Sen när jag kom hem idag låg mitt Megasquirt i brevlådan. Mofid har gjort ett fint jobb med att bygga om det, bla försett det med tre tändsteg för wastefire spolen, varvräknarutgång, knapp för att kunna byta mellan VR-sensor och Hall-givare, Launch, dubbla tabeller för att kunna åka olika bränslen, fläktstyrning samt 4bars mapsensor. Ville inte ha nån extrakontakt för spolarna så han har förstärkt lite i boxen dessutom Givetvis var jag inte ostörd idag heller, mina "hyresgäster" sprang runt och muppade sig som vanligt
Senast ändrad av Mikael den fre 30 okt 2009, 23:33, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW fre 30 okt 2009, 18:01 | |
| Haha fn lär skaffa sån där musch ju. | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW fre 30 okt 2009, 19:07 | |
| jag gillar karossen på något vis även fast den är rätt så ful, svårt att förklara den ser ju blank och fin ut men vad är det för gult på bakskärmen, tanklucka? skaffa sån där porr mush! | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW fre 30 okt 2009, 19:11 | |
| Är ju en helt vanlig sierra liksom, totalt standard till det yttre. Gula delen är en igenlagd tanklucka, sitter racetanklock bakom som du kanske ser. Är lika kaross som pzykko har på sin flygel, bara plasten som saknas | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW fre 30 okt 2009, 19:15 | |
| är det inte äldre baklysen oxå? synd att plasten är så dyr, den gör stor skillnad | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW fre 30 okt 2009, 19:19 | |
| Nä det är lika typ och modell.
Plasten går att hitta för vettig peng faktiskt, har redan en orginal cosworthhuv och en vinge, men ska nog inte åka med den där jättevingen. Jag är lite anti mot vingar, ska plocka bort den lilla på sierran senare är det tänkt | |
|
| |
JohanJ Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 415 Age : 40 Namn : Johan Jonsson Från : Falkenberg Kör : 242 med B230Fk Registration date : 06-10-25
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW lör 31 okt 2009, 15:49 | |
| Jag tycker den ser smal ut med dom fälgarna. Spacers är ju inte rätt alltid men skulle nog göra sig bra här.
Tycker inte du ska leta efter någon plast å slänga på, kör som den är nu det är lätt hårdast!
Alla tre tummar upp annars! | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW | |
| |
|
| |
| Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW | |
|