| Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW | |
|
+101ringkvist ///markus WTB staffe_ Haggen SFR_Fredde w8stg8 740_klasson bonnalex JabkoV8 tfkarlsson cyberfalcon sandris86 olsson k1mm0 johnny Noxx LinusGTI Mattz Larsson lillen_rille Off3r Fordpappa Håcke Pearly Hansson golf666 Sköld Henning_J Rekord E2 Turbo Kverna Svintoleffe bm-racing Mackan900 Holme matsin tjernell JohanJ jonasahman Jeppo volvokng FordMartin banzai ogge Höna Danne Roobin _energi_ palten zaile Combatbenke Ågren Öbbe Mange Prozac kryckan Rosenberg Toffe zorbit xepez MasterDevil Grey nicke blom Mese_Jonas KNACKAN Flexenan 328Rikard CarCass Mantel Liljan Crille engstrand One Eye Open _Glenne_ Mäki victor91 loop namned Almgren Streetlover Roni werd Sandvik Jättemackan ricze Schimpy Mange-83 m5micke Veteranhenke Chris__ _-gniraz-_ Blöjan Hegge Andy_B Henrik Hedin_ Wike Golden Boy JBlom Eriksson Henka_ Mikael 105 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
_-gniraz-_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2200 Age : 39 Namn : Fredrik.Z Från : Fröslunda Kör : ""No Control" Sierran Registration date : 06-10-31
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW mån 26 okt 2009, 21:28 | |
| Stiligt som vanligt spec nya ventilkåpan.. | |
|
| |
volvokng Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 528 Age : 36 Namn : johan dahlqvist Från : kungsgården Kör : volvo 945 volvo 360 8v turbo Registration date : 09-10-19
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW mån 26 okt 2009, 21:48 | |
| såg att bmw du tog motorn från hammna på skroten i kungsgårn idag var där och lämna en bil jag å så när jag var klar kom din donator bil där på släp | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW mån 26 okt 2009, 22:02 | |
| blir klockrent!
hur har du tänkt det med lack och så utvändigt? | |
|
| |
kryckan Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1436 Age : 40 Namn : Bankiren Från : sthlm Kör : Audi b1, cykel Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW mån 26 okt 2009, 22:07 | |
| ser ju nästan ut som att den levererades med bmw maskin , Good Job! | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW mån 26 okt 2009, 22:09 | |
| Lacken på utsidan är det ingen större fel på men just nu existerar bara motor och få det och allt runtomkring att fungera, när det är ordnat vem vet.... | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW mån 26 okt 2009, 22:15 | |
| - Mikael skrev:
- Lacken på utsidan är det ingen större fel på men just nu existerar bara motor och få det och allt runtomkring att fungera, när det är ordnat vem vet....
säg till om du behöver hjälp med garagelack/riktig lack så kan jag nog lösa det åt dig. den där gråa sierran var riktigt snygg så det röstar jag på grymt jobbat iaf Mikael! | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW mån 26 okt 2009, 22:26 | |
| Färg kommer jag inte byta i alla fall, kryckan har ju grejerna för att ordna | |
|
| |
328Rikard Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 603 Age : 36 Namn : Rikard Från : Gävle Kör : E36 328 Coupe, E36 328 Touring & El Camino -69 Registration date : 08-03-22
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tis 27 okt 2009, 06:44 | |
| fränt som fan om du gör den sådär | |
|
| |
Öbbe Skogencrew
Antal inlägg : 6142 Age : 42 Namn : Öberg Från : Gävle Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71 Registration date : 06-10-12
| |
| |
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tis 27 okt 2009, 11:54 | |
| Preembjörnen med en bensinpump där det står BF98! | |
|
| |
Henka_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1915 Age : 36 Namn : Henke Från : Geffle Kör : SxxB Registration date : 07-02-20
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tis 27 okt 2009, 14:36 | |
| Nej Almgren, vi vet ju alla att de ska stå E85 | |
|
| |
palten Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 643 Age : 57 Namn : Magnus Berglund Från : Sandviken Kör : M50 Big Block Registration date : 07-06-22
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tis 27 okt 2009, 15:42 | |
| Har du klurat ut motorkonceptet än? Låg el högkomp? Börjar väl bli dags o skruva motor snart.
mvh | |
|
| |
328Rikard Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 603 Age : 36 Namn : Rikard Från : Gävle Kör : E36 328 Coupe, E36 328 Touring & El Camino -69 Registration date : 08-03-22
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tis 27 okt 2009, 15:46 | |
| högkomp och 2.5bar laddtryck är klart han ska köra:) | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tis 27 okt 2009, 15:52 | |
| Inte skrivet i sten men lågkomp och 98 i tanken och 1.5-2.0bar räcker väl bra till att sladda runt korvkiosken? | |
|
| |
nicke blom Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 538 Namn : Nicke Från : Månkarbo Kör : inte alls enligt skogsberg! Registration date : 08-03-20
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tis 27 okt 2009, 18:21 | |
| Jag körde m50b25 i min 525..
laddade 1,2bar som mest.. då körde jag 12,12 och 188km/h eller vad det va i sluthastiget?
std maskin med svarvade kolvar och en gt40 megasquirt 550cc spridare.. mappad på gatan av Claes och mig vid roderet. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tis 27 okt 2009, 18:30 | |
| Jo jag minns den bilen, mäktigaste enhjularen på tullinge | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1100 Age : 34 Namn : Marcus Från : Sandviken Kör : Impreza Registration date : 08-05-25
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tis 27 okt 2009, 18:50 | |
| - Mikael skrev:
- Vet inte än faktiskt, vill inte ha massa fula stora hål i fronten direkt
Förstår det! Bilen ser bra ut som den är ändå, men du skulle ju kunna fixa ett intag bakom regskylten, så den åker av när det ska gasas det lilla extra, och när du bara åker sitter den där och tar inte in luften på samma vis?. - Prozac skrev:
- Mäki skrev:
- Ska fronten göras om så ic:n får lite mer luft, annan grill eller något? Eller får den tillräckligt som det är nu?
stora hål betyder inte mer luft heller, har du för mycket hål kommer det kyla sämre, eftersom han inte blir av med luften i motorrummet = övertryck och istället för att ny luft trycks in i fronten pressas den bort istället och luften som går in går mycket saktare vilket kyler sämre, kanske, typ, äh, värdelös på att förklara, Inte tänkt på det tidigare faktiskt men det verkar ju ganska självklart när man börjar tänka på det. Ska det vara på det viset lär nästan huven vara bra öppen i bakkant och mjuk fin torped som låter luften strömma ner. Nä nu flög tankarna iväg lite väl mycket, åter till tråden Mikael! | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tis 27 okt 2009, 18:57 | |
| Har en stor balk bakom kofångaren så blir svårt, vill inte fila på den heller om det skulle bli nån olycka | |
|
| |
Andy_B Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1237 Age : 39 Namn : Anders Från : Storvik Kör : Bil?? Registration date : 07-12-06
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tis 27 okt 2009, 19:29 | |
| - Mikael skrev:
- Har en stor balk bakom kofångaren så blir svårt, vill inte fila på den heller om det skulle bli nån olycka
hehe min krock balk har döpt om sig till intercooler och den är det mer alu i en i orginal balken | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW ons 28 okt 2009, 19:40 | |
| Idag har jag slösat bort min tid helt i garaget, började peta ihop en lösning på värmepaketet men blir inte bra så ska göra om det. Sen är jag lite fundersam på hur jag ska lösa det så jag kan stänga av värmen, en kran känns inte riktigt bra, skull ehelst vilja ha ett spjäll. Fläkten jag köpte på biltema funkar dock riktigt bra så ett plus i alla fall | |
|
| |
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW ons 28 okt 2009, 20:12 | |
| - Mikael skrev:
- Idag har jag slösat bort min tid helt i garaget, började peta ihop en lösning på värmepaketet men blir inte bra så ska göra om det. Sen är jag lite fundersam på hur jag ska lösa det så jag kan stänga av värmen, en kran känns inte riktigt bra, skull ehelst vilja ha ett spjäll.
Fläkten jag köpte på biltema funkar dock riktigt bra så ett plus i alla fall
Umm, nu är jag inte experten på just värmepaket, men visst är det väl så att man orginalt leder in kall luft utifrån och blandar med den varma luften från värmepaketet? Bara riktigt gamla bilar som har ett spjäll för vattnet väl? | |
|
| |
Liljan Skogenracing Large
Antal inlägg : 191 Namn : Fishmaster Från : Gävle Kör : riktigt långsamt med Suzuki SJ413 och Lynx Skogsräv Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW ons 28 okt 2009, 20:34 | |
| Går finfint att ha kran(har det på Suzukin), tar några sekunder extra innan det blåser riktigt kall luft när man slår från varmt till kallt men hur ofta har man sån panik att justera ner värmen att man skriker rakt ut om man får vänta några sekunder? Känns ju som om det är den lösning som lär skapa mist huvudbry ivarjefall. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW ons 28 okt 2009, 20:39 | |
| Frågan är om det ska vara flöde genom hela tiden och vad som händer om man sätter en kran? | |
|
| |
Liljan Skogenracing Large
Antal inlägg : 191 Namn : Fishmaster Från : Gävle Kör : riktigt långsamt med Suzuki SJ413 och Lynx Skogsräv Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW ons 28 okt 2009, 20:45 | |
| Menar du för motorns kylnings del? | |
|
| |
Jeppo Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 811 Age : 35 Namn : Jesper Ericsson Från : Tierp Kör : V70N - Vector turbo Registration date : 07-10-16
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW ons 28 okt 2009, 20:50 | |
| Värmepaket ifrån golf skulle inte de kunna vara nåt? Dom är ganska små har jag för mig, du kan få lite spjäll och skit av mig och konstruera ihop nåt om de skulle vara intressant.. Annars åker grejjerna på tippen ändå. | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW | |
| |
|
| |
| Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW | |
|