| Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD | |
|
+88Roni vino One Eye Open Bandit_PJ kryckan vladan kyngas Andy_B Chiefen Jimmy_JDM johnny namned engstrand Nils rektorn Tokruska YokA MasterDevil matsin Wike Schimpy Mantel andreashakansson Jonte mAnGGe xepez dennis-volvo Grey DiMiaN tfkarlsson Off3r Veteranhenke Rosenberg Danne Ekkin BoltOn Gurralkpg Rekord E2 Turbo zorbit Xeper Pearly stork3n Mackan900 Martin_pinto Anton nicke blom Flexenan Roobin KNACKAN T-Micke 328Rikard Jeppo Combatbenke m5micke Öbbe Lindskog Blöjan Frrr Henrik Ågren tjernell Toffe banzai JBlom Mikael Mange Almgren golf666 Bagge_Turbo Hedin_ Mange-83 MrIcka Crille Sandvik ricze Henka_ tufårti makkan Mese_Jonas werd Eriksson lillen_rille EyEr0n Mäki Hegge CarCass Prozac olsson Golden Boy 92 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD ons 13 maj 2009, 20:09 | |
| Helt klart fränare med bmw spis eller en femma. Rasar det som nu sannolikheten är ganska liten, beror ju på vart du vill ligga iofs. Mc motor? | |
|
| |
Xeper Skogenracing Large
Antal inlägg : 158 Age : 37 Namn : Micke Från : Gävle Kör : Transporter, 242, S2 Registration date : 07-05-15
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD ons 13 maj 2009, 20:18 | |
| Ehm.. Bara jag som tänker tanken på Saab-snubben från Umeå? Då menar jag inte att du ska ha Saab motor eller så, även om det är lätt att få ut mycket effekt för kaffepengar ur dom. Tänkte mer på drivningens lösning... Han kör väl med Audi 80 Quattros drivlina? Och eftersom du var ute efter en eventuell Audi 5:a.. Audis motorer är ju svåra att få tag på, men även rätt dyra. Men det är ju oftast 20v som kostar, dvs S-modellerna. Men däremot en 10v från typ 100TQ är ju inte dyra, speciellt inte själva bilen. Leta upp en halvrisig Audi 100TQ och pula i lina och motor Då lär du ju få en redig killer! Men sen har iofs du gjort det så bra med bakhjulsdriften nu.. Men det var bara en tanke Men nu har väl du börjat jobba? Tänkte på hur lång tid det tar för dig att få ihop pengar nog att börja handla motor osv? Ta det som vinterprojekt istället och lek med brukisen i sommar Det var min tanke! | |
|
| |
Jeppo Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 811 Age : 35 Namn : Jesper Ericsson Från : Tierp Kör : V70N - Vector turbo Registration date : 07-10-16
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD ons 13 maj 2009, 20:23 | |
| Jag har luskat lite jonny, vet nog en som har en 10v turbofemma från en ådi 200 står.. Kan kolla med honom om intresse finns, tror inte den är så dyyyr. | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD ons 13 maj 2009, 20:32 | |
| jag du kan ju kolla om du vill men jag känner att BMW M50 motor vore nånting för mig men inget är bestämt och det tar ett tag att spara ihop pengar till allting, men att bara montera en 192hk orginal M50 motor kostar ju inte mycket heller så man kanske kan börja så. kommer nog gå rätt bra med bara en orginal M50 oxå | |
|
| |
Blöjan Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1655 Age : 34 Namn : Erik Från : Stockholm Kör : Ford Sierra -87 Bmw 528i -83 Registration date : 07-11-08
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD ons 13 maj 2009, 20:52 | |
| Du får ju också ett sjukt mycke bättre ljud o stil också med bmw motorn | |
|
| |
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| |
| |
Roobin Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 376 Age : 34 Namn : Robin Från : Åland Jomala Kör : BMW E30 328 // M52B28 Registration date : 08-11-24
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD ons 13 maj 2009, 21:08 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD ons 13 maj 2009, 21:26 | |
| | |
|
| |
Prozac Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 459 Age : 39 Namn : Claes Åström Från : Tierp Kör : Fodi Registration date : 08-04-21
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD ons 13 maj 2009, 21:36 | |
| kolla upp priser på lager, ringar, packningar, bultar mm till bmw och audi motorerna... | |
|
| |
Roobin Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 376 Age : 34 Namn : Robin Från : Åland Jomala Kör : BMW E30 328 // M52B28 Registration date : 08-11-24
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tor 14 maj 2009, 00:21 | |
| Något som sku vara fränare än en m50 är En M42:a Bmw:s 318IS motor 16v ventilers fyran riktigt arga maskiner det orginal o roliga i karaktär osv lätta o få mer kräm ur också samt riktigt lättskruvade motorer o håller o håller bara en kille här nära mj har plågat sin is hela vintern o håller på ennu varvstopp dom flesta växlar när motorn är iskall o går lika förbannat bra ennu tyckerr den stackar motorn bör ha rasat för länge sen men sega motorer det iaf | |
|
| |
Toffe Vinnare Månadens Projekt
Antal inlägg : 1989 Age : 138 Namn : Toffe Från : Torsåker Kör : Volvo Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tor 14 maj 2009, 00:29 | |
| En b23 bygger du för 10k med +megasvätt...
Du behöver inte m90 eller zf, de väger så lite endå,
Dessutom kommer din bil bli helt cp med den vikfördelningen som en tung bmw 6a eller en vitt 5a.
De enda som du igentligen behöver e turbokolvar från b23 sen e saken biff..
Dumma tankar nu, gör slag i saken eller jobba ihop pengar svart ist för å sufra å tänk för mkt. | |
|
| |
banzai Skogenracing Large
Antal inlägg : 225 Age : 35 Namn : Morgan Från : Alfta Kör : BMW M535i -87 (renoveringsobj.) Registration date : 07-12-23
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tor 14 maj 2009, 12:24 | |
| Tror som så många andra att de blir för tungt med en stor sexa i fram. Visst m50 är en grymt stöddig maskin men jag röstar hellre på att du letar upp en 4a... | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tor 14 maj 2009, 12:39 | |
| Jag röstar för att åka med 8v maskin, pengamässigt blir det billigare. Visst är det ballt med M50 men blir trångt och krångligt. Dessutom är det en motor som väger över 200kilo så bilen kommer bli framtung. Säger som Toffe ja, du funderar för mycket Nu har du byggt en volvo starlet så lika bra att köra på med samma koncept hela vägen | |
|
| |
zorbit Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 562 Age : 40 Namn : Mookie Från : Gävle Kör : i diket näst flest ggr Registration date : 06-10-14
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tor 14 maj 2009, 12:55 | |
| behövs nog inte vrålmkt häst för att de ska bli kul. den rör nog på sig med en våfflaspis alá ltt å. ska du promt ha bmw, bygg på en M10 då | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tor 14 maj 2009, 18:15 | |
| nej jag behöver inte ha BMW maskin det var bara ett förslag eftersom jag kan vraka och välja bland massa rwd motorer. ok, för tung och för stor. BMW M50 skippar jag alltså. det får väl bli en Volvo Maskin till att börja med och sen så får man fundera vidare i framtiden om man ska ha någonting annat. det var ju faktist bra balans i bilen nu så det kanske bara blir skit med för tung motor. jag funderar iaf att sätta batteri och kylare i bakluckan så man får plats med en fet intercooler i fram. så lite vikt kommer över bakhjulen iaf det verkar rulla på med mitt jobb nu så förhoppningsvis så har man råd att handla en motor snart. i helgen tänkte jag försöka få lite gjort på bilen igen så det kommer säkert en uppdate until then, Burn on! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tor 14 maj 2009, 20:43 | |
| jag har pratat med Palten lite nu. han tror motorn väger ca 150-160kg... intressant är att man kan ladda ca 1bar med E85 som ger nära 400hk på standard motor... undrar hur stor skillnaden är i vikt jämfört med en volvo motor? Edit: http://www.zatzy.com/teknik/89634-vikt-b23.html"Tjenare Min B230fk (97:ans ltt) vägde med insug, grenrör, turbo motorfästen men dock utan svänghjul 160kg" kollade på internett om M50 motorn oxå och den verkar väga 190kg så 30 kg extra väger M50 motorn... det borde väl kunna gå bara den får plats... jag får fundera lite mera och mäta... | |
|
| |
Rekord E2 Turbo Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 455 Namn : Opel Från : Rüsselsheim Kör : Rekord Turbo Registration date : 08-12-29
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tor 14 maj 2009, 22:25 | |
| Väger en volvofyra så mycket??
Skulle vilja säga att jag är 99% säker på att min motor (En 4cyl 2,3T motor från saab 9-5) vägde komplett 115kg..
Alltså motorblock med innehåll, komplett topp, insug, grenrör, turbo, generator, startmotor, servopump m.m. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tor 14 maj 2009, 22:29 | |
| ja det låter mycket tycker jag oxå att en bmw motor väger 190 tror jag på helt klart! men Volvo motorn ser inte så tung ut. jag får kolla upp mera om det stämmer ... | |
|
| |
Antal inlägg : 455 Namn : Opel Från : Rüsselsheim Kör : Rekord Turbo Registration date : 08-12-29
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tor 14 maj 2009, 22:32 | |
| BMW´s motorer är ena stora jävla as, så där håller jag med, det verkar rimligt.
Men att det verkligen skiljer så mycket som 50kg på en Saab 4a och en Volvo 4a är jag tveksam till. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tor 14 maj 2009, 22:33 | |
| Skickade en M50 med bussgods och dom vägde motorn utan tillbehör till 175kilo, lägger man på generator etc så är det uppåt 190 kilo. Visst är det enkla HK men kommer bli klumpigt, Du är för fixerad att det ska vara par tusen hk . Släpp tanken och börja med ett enkelt koncept | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tor 14 maj 2009, 22:45 | |
| 30kg extra är inte så klumpigt om det stämmer att en volvo motor väger 160kg men är det inte sant så är det bara att lägga ner funderingarna såklart
det stog på internett att M50 vägde 190kg och M51 eller M52 som kom 94 vägde 160kg för den var gjord i lättmetall... | |
|
| |
Blöjan Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1655 Age : 34 Namn : Erik Från : Stockholm Kör : Ford Sierra -87 Bmw 528i -83 Registration date : 07-11-08
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tor 14 maj 2009, 22:45 | |
| | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tor 14 maj 2009, 22:49 | |
| Minns inte exakt men var riktigt dyrt, tror det handlade om över tusenlappen
Jonny; Du gör som du vill. Jag skulle inte gjort en sådan operation men det är jag det
Senast ändrad av Mikael den tor 14 maj 2009, 22:53, ändrad totalt 2 gånger | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tor 14 maj 2009, 22:51 | |
| Jag har gjort ett nästan likadant bygge en gång för länge sedan. Tog en Saab 9000 kaross och en Opel Omega. Fast skillnaden jag gjorde där var att jag behöll saab fjäderben/fjäderton fram och saab styrning, vart ett helvete att få till det och det blev aldrig bra, någonstans där gav jag upp det projektet. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tor 14 maj 2009, 22:53 | |
| Satan vilka stora bilder Ursäkta, men tar inget extra för det idag | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD | |
| |
|
| |
| Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD | |
|