| Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD | |
|
+88Roni vino One Eye Open Bandit_PJ kryckan vladan kyngas Andy_B Chiefen Jimmy_JDM johnny namned engstrand Nils rektorn Tokruska YokA MasterDevil matsin Wike Schimpy Mantel andreashakansson Jonte mAnGGe xepez dennis-volvo Grey DiMiaN tfkarlsson Off3r Veteranhenke Rosenberg Danne Ekkin BoltOn Gurralkpg Rekord E2 Turbo zorbit Xeper Pearly stork3n Mackan900 Martin_pinto Anton nicke blom Flexenan Roobin KNACKAN T-Micke 328Rikard Jeppo Combatbenke m5micke Öbbe Lindskog Blöjan Frrr Henrik Ågren tjernell Toffe banzai JBlom Mikael Mange Almgren golf666 Bagge_Turbo Hedin_ Mange-83 MrIcka Crille Sandvik ricze Henka_ tufårti makkan Mese_Jonas werd Eriksson lillen_rille EyEr0n Mäki Hegge CarCass Prozac olsson Golden Boy 92 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD mån 04 maj 2009, 14:39 | |
| besiktningsbil å skifta plåtar kanske (: | |
|
| |
Roobin Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 376 Age : 34 Namn : Robin Från : Åland Jomala Kör : BMW E30 328 // M52B28 Registration date : 08-11-24
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD mån 04 maj 2009, 15:13 | |
| - Almgren skrev:
- besiktningsbil å skifta plåtar kanske (:
och vad händer då om man hamnar på flygande besikting av polisen o dom kollar ram nummer ? | |
|
| |
lillen_rille Skogenracing Large
Antal inlägg : 215 Age : 33 Namn : Rickard Från : Östervåla Kör : 760 T5, Audi S6 2.2T, Skoda Fabia RS Registration date : 08-05-20
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD mån 04 maj 2009, 15:26 | |
| Går det inte att besikta som amatörbyggt fordon? | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1100 Age : 34 Namn : Marcus Från : Sandviken Kör : Impreza Registration date : 08-05-25
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD mån 04 maj 2009, 15:45 | |
| - Roobin skrev:
- Almgren skrev:
och vad händer då om man hamnar på flygande besikting av polisen o dom kollar ram nummer ? Det har jag aldrig sett hända på en flygande besiktning. Man ska nog ha lite otur om man råkar ut för det. | |
|
| |
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD mån 04 maj 2009, 16:00 | |
| - Roobin skrev:
- Almgren skrev:
och vad händer då om man hamnar på flygande besikting av polisen o dom kollar ram nummer ? Vad händer om du hamnar i en flygande besiktning med en motor med 300-400+? jo dom märker säkerligen att grejerna inte är original och du åker dit i vilket fall. | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD mån 04 maj 2009, 16:30 | |
| Skillnaden mellan annan motor och annat chassinummer är stor. Vanlig ombes om du har en felaktig motor medans bytt chassinummer innebär urkundsförfalskning... | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD mån 04 maj 2009, 17:20 | |
| - JBlom skrev:
- Skillnaden mellan annan motor och annat chassinummer är stor. Vanlig ombes om du har en felaktig motor medans bytt chassinummer innebär urkundsförfalskning...
Självklart men går väl att ljuga lite angående det. Våga eller inte våga | |
|
| |
Toffe Vinnare Månadens Projekt
Antal inlägg : 1989 Age : 138 Namn : Toffe Från : Torsåker Kör : Volvo Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD mån 04 maj 2009, 21:55 | |
| Chassinummers koll e vanligt som fan.
Be en SFRO kill komma kolla på bilen nu så får du veta | |
|
| |
Mange Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 544 Age : 49 Namn : Mange Från : Furuvik Kör : Fabia rs1 Registration date : 09-02-13
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD mån 04 maj 2009, 22:17 | |
| är chassie nummret bytt då? som jag ser det blir det komponent besiktning om du torskar,dvs att du måste ha intyg från tillverkare att grenrör mm,mm är standard ,att du bytt lite utvändig plåt på volvon är nog inget värre straff än att åka sierra 2.0 som det sitter 2.9 turbo i. nu var det bara en jämnförelse och har inget med nån ford att göra,olagligt är det iaf om man inte gör en sfro bes,sedan brukar det bli problem om man har en äldre motor än vad chassit är.
ang kapning/skarvning så har jag skarvat en volvo 244 -77 för många år sedan med en nyare bakdel,då fick skarven inte vara längre fram än 100mm från början av bakreskärmkanten,det vållade mig problem då baksätes golvet var rostigt och jag la i ny plåt som sträckte sig längre fram än 100mm,dock löste det sig med svetsar på rätt ställe för syns skull. jne3/297 tror jag hon hette. | |
|
| |
Antal inlägg : 1989 Age : 138 Namn : Toffe Från : Torsåker Kör : Volvo Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD mån 04 maj 2009, 22:35 | |
| Licens skall de inte behövas.
Isf skulle inte ett ombyggt fordon rulla,dock vill de se så att de inite är tokitok innan du lackar mm för att kunna rätta till fel innan lack som de heter.
Mejla Gustav ullander, han kan sin sak. dock kanske jag inte kan han namn till 100% med de kan skogis.
Därimot e desvårt att se vilken bil som ska omreggas, tror de komer bli volvons regnummer som de går under. Isf har du ju fortfarande std axel,bromsar och låda. vilket vållar dollar kursen. | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD mån 04 maj 2009, 23:17 | |
| vad jag fattar så går dom på %... så det är mest volvo i bilen och därmed går den som en volvo. kommer se grymt skumt ut i regg papper när den ser exakt ut som en starlet det skulle vara roligt att ha den laglig faktist så man kan åka runt på allmän väg. jag ska försöka läsa på någon dag ordentligt om vilka regler som gäller. självklart blir det ordentligt svetsat och sen när det blir bur så blir den mycket starkare än orginal så man kan ju hoppas att det ska duga... | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tis 05 maj 2009, 08:24 | |
| Men om dem går på att de e volvo kommer du torska på att byta bromsar,axel och låda. Vilket igentligen inte e så svårt på en sån där då de finns beprovade recept.
Har du kvar volvons chassie nummer btw?
Annars kanske de e läge för 75 papper till den=) | |
|
| |
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD ons 06 maj 2009, 19:52 | |
| nu har jag fått min första offisiella sponsor. Gävle däckcentrum sponsrar med däck så jag kan burna hur mycket jag vill Eddy ska ha stort tack! http://www.dackcentrum.net/ | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD ons 06 maj 2009, 23:10 | |
| Berglunds bil o däckservice kan sponsra med skärringar till din topppackning så du kan ladda 2.5bar!
Bara Hämta i Storvik. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD ons 06 maj 2009, 23:15 | |
| - Toffe skrev:
- Berglunds bil o däckservice kan sponsra med skärringar till din topppackning så du kan ladda 2.5bar!
Bara Hämta i Storvik. det låter ju grymt bra Toffe 2.5bar seriöst? hehe | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD ons 06 maj 2009, 23:31 | |
| Jag ladda 2.4 å de håller. | |
|
| |
banzai Skogenracing Large
Antal inlägg : 225 Age : 35 Namn : Morgan Från : Alfta Kör : BMW M535i -87 (renoveringsobj.) Registration date : 07-12-23
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tor 07 maj 2009, 09:08 | |
| Kommer bilen ut på lördag? | |
|
| |
Flexenan Skogenracing Large
Antal inlägg : 108 Age : 34 Namn : Daniel Från : Gävle Kör : Vw Passat 1.8T Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tor 07 maj 2009, 16:53 | |
| fick du iordning med motor festerna ?? | |
|
| |
Hedin_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1976 Age : 34 Namn : Tobbe Från : Gävle Kör : Audi A4 1.8T Registration date : 08-12-15
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tor 07 maj 2009, 18:39 | |
| - Flexenan skrev:
- fick du iordning med motor festerna ??
Ja det är vel så klart han fick till det Det är ju jonny vi pratar om... Han kan han Tack ännu en gång för svetsningen av diffen | |
|
| |
nicke blom Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 538 Namn : Nicke Från : Månkarbo Kör : inte alls enligt skogsberg! Registration date : 08-03-20
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tor 07 maj 2009, 18:55 | |
| hur fan kan man ens tänka tanken att börja med nåt liknande!!
coolt btw | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tor 07 maj 2009, 20:23 | |
| ja det är lungt killar, ut och sladda nu och filma så man får se jag har inte hunnigt hålla på någonting med bilen tidigare i veckan. har storstädat och gjort massa anndra saker... bilen kommer inte ut på crusing men tanken slog mig förra helgen att det skulle ju vara möjligt om man ville. men det är nog bättre att ta det lungt nu och svetsa ordentligt osv. det blir en hel del konstruktion som ska göras innan den är "klar" att köras ordentligt. men i dag vart det lite gjort faktist. fixade nya motorfästen, helstumt vart det så länge så får vi se hur det funkar. det låter iaf inte så farligt mycket om motorn men man känner vibrationer såklart. sen fixade jag ett tillfälligt avgasystem så den inte låter så jävligt. det blir ju iaf nytt senare när turbomotor ska byggas. jag hadde inte så mycket 2.5" rör så det fick bli sidepipes med yoshimura mc dämpare så länge gick riktigt tyst konstigt nog eller den låter lagomt iaf... | |
|
| |
Mese_Jonas Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 893 Age : 38 Namn : Jonas Gistö Från : Terjärv/Finland Kör : Mercedes 190 Registration date : 07-11-25
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tor 07 maj 2009, 21:18 | |
| Började fundera en grej...vilken starlet är det du kapat sönder?? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tor 07 maj 2009, 22:19 | |
| - Mese_Jonas skrev:
- Började fundera en grej...vilken starlet är det du kapat sönder??
det är den fina turbo starleten som jag körde med hela förra året. den var helt rostfri och fin men det är ju fortfarande bara en bil | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD fre 08 maj 2009, 08:46 | |
| kl 3 åker nya däck på fälgarna hoss däckcentrum det kanske blir en ny provkörning i dag oxå, jag filmar om det blir någonting | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD fre 08 maj 2009, 09:36 | |
| Vi ska nog kunna skrapa fram 12.9 bult till toppen åt dej med!
Men då lär vi nog montera en dekal på bilen.. | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD | |
| |
|
| |
| Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD | |
|