| Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD | |
|
+88Roni vino One Eye Open Bandit_PJ kryckan vladan kyngas Andy_B Chiefen Jimmy_JDM johnny namned engstrand Nils rektorn Tokruska YokA MasterDevil matsin Wike Schimpy Mantel andreashakansson Jonte mAnGGe xepez dennis-volvo Grey DiMiaN tfkarlsson Off3r Veteranhenke Rosenberg Danne Ekkin BoltOn Gurralkpg Rekord E2 Turbo zorbit Xeper Pearly stork3n Mackan900 Martin_pinto Anton nicke blom Flexenan Roobin KNACKAN T-Micke 328Rikard Jeppo Combatbenke m5micke Öbbe Lindskog Blöjan Frrr Henrik Ågren tjernell Toffe banzai JBlom Mikael Mange Almgren golf666 Bagge_Turbo Hedin_ Mange-83 MrIcka Crille Sandvik ricze Henka_ tufårti makkan Mese_Jonas werd Eriksson lillen_rille EyEr0n Mäki Hegge CarCass Prozac olsson Golden Boy 92 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD ons 29 apr 2009, 19:10 | |
| | |
|
| |
Blöjan Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1655 Age : 34 Namn : Erik Från : Stockholm Kör : Ford Sierra -87 Bmw 528i -83 Registration date : 07-11-08
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD ons 29 apr 2009, 19:52 | |
| Fan va kul o se dig jobba! blir sjukt taggad! | |
|
| |
Mese_Jonas Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 893 Age : 38 Namn : Jonas Gistö Från : Terjärv/Finland Kör : Mercedes 190 Registration date : 07-11-25
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD ons 29 apr 2009, 20:44 | |
| E du ledig hela dagarna då du hinner med så myclet...eller är du bara snabb!!? Snyggt i alla fall!! | |
|
| |
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD ons 29 apr 2009, 22:35 | |
| jag är arbetslös just nu så det är därför man hinner med så mycket, naktdelen är att man inte kan köpa någonting iaf så har jag nästan planerat att köra bilen i helgen oavs om den är helt klar eller inte. jag måste känna lite på hur den käns nu. kan bli spännande helt klart men det är ingen servo så man får nog ratta som en galning om man ska sladda. men det ska monteras och jag antar att det passar rakt av? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD ons 29 apr 2009, 22:52 | |
| tänkte på en sak, du skulle ju passat på att göra större hjulhus för framtida feting hjul | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD ons 29 apr 2009, 23:02 | |
| - Mikael skrev:
- tänkte på en sak, du skulle ju passat på att göra större hjulhus för framtida feting hjul
det har jag oxå tänkt på det kommer behövas feta däck om det ska greppa men jag måste nog bygga skärmbreddare utåt för att kunna ha bredare däck för inåt sitter ju fjädern och dämparen så det får nog bli ett senare problem jag kommer köra på 15" volvo fälgar nu så länge... | |
|
| |
Hegge Skogenracing Small
Antal inlägg : 13 Age : 41 Namn : Henrik Från : Landskrona Kör : Ford Mondeo 2,5 V6 Ghia Registration date : 07-10-23
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tor 30 apr 2009, 00:07 | |
| Det ser bra ut! kul idé, hoppas det blir bra | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tor 30 apr 2009, 18:25 | |
| i dag har jag svetsat klart nästan allting invändigt förutom längst bak. börjat svetsa i främre hjulhus och fjädertorn. sen så har jag kortat kardan och svetsat den. slipat ner svetsen så styrningen kom fram. klar inpassning. den vart bra kort nu (34cm kortare) käns skönt att den där är klar... | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD fre 01 maj 2009, 12:45 | |
| i dag tänkte jag försöka få dit en kylare och batteri så kanske man kan provköra lite. är så sugen att testa hur den käns film kommer när den blir körbar | |
|
| |
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD fre 01 maj 2009, 13:39 | |
| Härligt | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD fre 01 maj 2009, 18:35 | |
| första provturen http://www.garaget.org/video/g75ihzvk46zdtyvär så pajade nog ett motorfäste på växelådan när jag burna sista gången så det vart inte så mycket film. men den käns då grymt skön att köra och sladda med. nu vart man mera taggad att fortsätta bygga vidare för jag tror det kommer bli grymt skoj sen med svetsdiff och några hundra hk. shit vad kul | |
|
| |
Sandvik Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 374 Age : 33 Namn : Niklas Från : Finland, larsmo Kör : Mercedes 300D W123 Registration date : 08-03-08
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD fre 01 maj 2009, 22:46 | |
| Blev det stor skillnad med starlet karossen? den slira ju hur lätt som helst nu. Med volvo karossen orka den ju knappt. | |
|
| |
Combatbenke Skogencrew
Antal inlägg : 1684 Age : 38 Namn : Benke Från : Gävle Kör : För lite Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD lör 02 maj 2009, 00:58 | |
| vafan går du på för nåt guldpöjjken blir skitballt iaf | |
|
| |
lillen_rille Skogenracing Large
Antal inlägg : 215 Age : 33 Namn : Rickard Från : Östervåla Kör : 760 T5, Audi S6 2.2T, Skoda Fabia RS Registration date : 08-05-20
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD lör 02 maj 2009, 01:42 | |
| Den verkar gå ganska bra redan nu | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD lör 02 maj 2009, 10:52 | |
| - Sandvik skrev:
- Blev det stor skillnad med starlet karossen? den slira ju hur lätt som helst nu. Med volvo karossen orka den ju knappt.
ja det vart enorm skillnad. man känner att den är nästan lika lätt som en starlet och bromsarna var svinbra! har ventilerade skivor i fram och vanliga i bak. det blir en speciell känsla när det är så kort hjulbas och man sitter nästan mitt i bilen. kändes nästan som den gammla rwd starlet jag hadde fast lite starkare den går inte så skitbra men spinner gör den iaf Pzyko: går på massa kaffe och drömmen om att bli färdig | |
|
| |
Jeppo Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 811 Age : 35 Namn : Jesper Ericsson Från : Tierp Kör : V70N - Vector turbo Registration date : 07-10-16
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD lör 02 maj 2009, 11:06 | |
| Så brutalt detta blir Kommer du åka med orginalmotor nu under sommarn eller blir de att hinka i en et/ft nu innan du tar ut den på väg? | |
|
| |
Crille Skogencrew
Antal inlägg : 2897 Age : 40 Namn : Crille Från : Gävle Kör : Skidoo Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD lör 02 maj 2009, 11:11 | |
| Hehe glädje nu är det bara bygga på. Blod, svett och tårar sen är den klar | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD lör 02 maj 2009, 11:12 | |
| - Jeppo skrev:
- Så brutalt detta blir Kommer du åka med orginalmotor nu under sommarn eller blir de att hinka i en et/ft nu innan du tar ut den på väg?
vi får se hur det blir. har lite på gång. men det får bli orginalmotor tills en ny motor är klar... Edit: Crille, ja så är det ju har lite sår här och där och ont i kroppen efter att legat innuti en bil i 40h och svetsat men fan vad det är värt det när den blir klar! | |
|
| |
328Rikard Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 603 Age : 36 Namn : Rikard Från : Gävle Kör : E36 328 Coupe, E36 328 Touring & El Camino -69 Registration date : 08-03-22
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD lör 02 maj 2009, 12:57 | |
| Fan va du grejjar. stiligt. =) | |
|
| |
T-Micke Skogenracing Small
Antal inlägg : 26 Age : 57 Namn : Mikael Från : Karlstad Kör : Opel Rekord Turbo / Rover 620 Turbo / Audi A6 Turbo Quattro Registration date : 09-04-03
| |
| |
KNACKAN Skogenracing Large
Antal inlägg : 269 Age : 39 Namn : Patrik Från : Sandviken Kör : BMW Registration date : 09-01-20
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD sön 03 maj 2009, 23:56 | |
| Tokballt bygge! | |
|
| |
Roobin Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 376 Age : 34 Namn : Robin Från : Åland Jomala Kör : BMW E30 328 // M52B28 Registration date : 08-11-24
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD mån 04 maj 2009, 04:01 | |
| vet ej om du skrivit detta men är det här något fordon som du har tänkt o pröva bes som ombyggt fordon eller amatörbyggt eller vad det nu heter i erat avlåna land | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD mån 04 maj 2009, 10:50 | |
| jag har tänkt att jag ska läsa igenom reglerna för vad som gäller men har även hört att det är grymt svårt att få igenom den.
någon pratade om att man behövde ha någon som var licens svetsare och så skulle dom kontrollera bilen medans man byggde den så man inte fuskade osv...
jag vet faktist inte hur jag ska göra för att få köra med bilen lagligt på allmän väg?
är det någon som har koll på det? | |
|
| |
Sandvik Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 374 Age : 33 Namn : Niklas Från : Finland, larsmo Kör : Mercedes 300D W123 Registration date : 08-03-08
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD mån 04 maj 2009, 14:14 | |
| Tror det är ganska svårt om du har kapat bilen och svetsat ihop den igen. | |
|
| |
CarCass Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 593 Age : 36 Namn : Jim Från : Mehedeby Kör : Mitsubishi Registration date : 08-09-22
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD mån 04 maj 2009, 14:22 | |
| Kan vara till fördel att ta helt sjukt mycket bilder på allt du svetsar. | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD | |
| |
|
| |
| Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD | |
|