| CarCass - Svart Evo 1 | |
|
+29Matte GrevTech ivah Almgren Holmqvistarn engstrand One Eye Open Crille Hansson JBlom staffe_ Prozac ander3on jonasstork Pearly Öbbe Sköld Schimpy Rekord E2 Turbo 328Rikard Henka_ Kenney Sandvik Mikael Mäki Golden Boy m5micke _-gniraz-_ CarCass 33 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
CarCass Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 593 Age : 36 Namn : Jim Från : Mehedeby Kör : Mitsubishi Registration date : 08-09-22
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 fre 13 nov 2009, 14:54 | |
| Kakamito catback avgassystem som jag fick billigt.. 2.75" Ska förhoppningsvid ge lite bättre ljud VM i dålig bild | |
|
| |
Antal inlägg : 593 Age : 36 Namn : Jim Från : Mehedeby Kör : Mitsubishi Registration date : 08-09-22
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 tis 17 nov 2009, 16:26 | |
| Började knacka loss asfaltsmatta idag.. Annars var det mest städning. Fått bort säkert 15-20kg redan, då har jag en del kvar | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| |
| |
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 tis 17 nov 2009, 17:15 | |
| hehe, böhövs nog inte. Lossnar så lätt så med hammaren.. Slipper repor med | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1100 Age : 34 Namn : Marcus Från : Sandviken Kör : Impreza Registration date : 08-05-25
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 tis 17 nov 2009, 17:51 | |
| Lättning med hammare...Låter som något farfar skulle kunna komma på | |
|
| |
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 ons 18 nov 2009, 16:52 | |
| - Mäki skrev:
- Lättning med hammare...Låter som något farfar skulle kunna komma på
haha.. Han skulle nog plocka fram hammaren först av allt Knackade mer asfaltsmatta och satte tillbaka instrumentbrädan idag efter lite modifiering Blir halvbur.. | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1100 Age : 34 Namn : Marcus Från : Sandviken Kör : Impreza Registration date : 08-05-25
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 ons 18 nov 2009, 17:04 | |
| Modifiering? Halvbur? Nä nu... | |
|
| |
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 mån 23 nov 2009, 14:53 | |
| Asfaltsmattan på golvet stod på tur idag idag. Den bokstavligen flög bort Lite limrester är kvar men behövs nog bara en städning så ska det vara helt rent ...och en bonusbild | |
|
| |
Hansson Skogenracing Large
Antal inlägg : 167 Age : 40 Namn : PeterHansson Från : Sandviken Kör : Byter ofta... Registration date : 09-10-20
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 mån 23 nov 2009, 20:56 | |
| - CarCass skrev:
- Org.stakarna förblir inte så raka om man kranar på med ladd
Blinkerserna kommer smällta in bättre när jag byter till fälgar med annan färg på. Jag tycker det ser kaxigare ut nu och bilen syns bättre. Var väldigt diskret med vita blinkers, var därför jag bytte.
Sen är det lite "old-school" vilket jag aldrig tycker är fel Efter 2år med mellan 1,5 -2bars tryck så var min motor i min första svarta fortfarande frisk. Kanske inte så bra men jag väntade på ett ras för att få bygga nytt men det kom aldrig. Riktigt trevligt med en tråd med en Evo. Kommer att följas! Lycka till | |
|
| |
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 mån 23 nov 2009, 21:58 | |
| Jo, vissa bilar håller för allt Men rent generellt så verkar det vara så att 1.5bar är på gränsen.. Har inte kört sönder nåt själv än så länge. Får vara glad så längde det håller i sig! Är inte heller ute efter så mycket effekt, skulle jag uppdatera motorn så är det fortfarande en bra bit under 400hk som gäller. Kul att tråden uppskattas | |
|
| |
Hansson Skogenracing Large
Antal inlägg : 167 Age : 40 Namn : PeterHansson Från : Sandviken Kör : Byter ofta... Registration date : 09-10-20
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 tis 24 nov 2009, 21:55 | |
| Dom gör ju de konstigt nog. Min förra Evo 2:a bänkades och det skiljde 2 vilda hästar på 1,6 och 1,8bars tryck på 98 okt. Alltid skönt o köra safe, så är det ju. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 tor 10 dec 2009, 17:31 | |
| Började lite lätt med buren idag Kapade till huvudbågen så vi kunde få in den i bilen. Var mest planering som gällde.. Mäta mäta mäta | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 tor 10 dec 2009, 19:36 | |
| ja det gäller att tänka till, bästa är nog att punkta upp allting innan man helsvetsar så kan man ändra lite om man gjort fel men om man kapar för mycket så är det ganska kört så tänk på det | |
|
| |
Crille Skogencrew
Antal inlägg : 2897 Age : 40 Namn : Crille Från : Gävle Kör : Skidoo Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 tor 10 dec 2009, 19:40 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 tor 10 dec 2009, 19:52 | |
| - Golden Boy skrev:
- ja det gäller att tänka till, bästa är nog att punkta upp allting innan man helsvetsar så kan man ändra lite om man gjort fel men om man kapar för mycket så är det ganska kört så tänk på det
mm, skulle inte bli så glad om det kapas för mycket! haha Nu kapade vi bara för att kunna resa upp bågen inne i bilen för att kolla upp var bågen ska stå i relation till stolarna och var förstärkningsplattorna ska sitta och sånt. - Crille skrev:
- Kommer bli nice det där
De danke
Senast ändrad av CarCass den tor 10 dec 2009, 22:31, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 tor 10 dec 2009, 20:21 | |
| Kalas ju | |
|
| |
staffe_ Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 771 Age : 35 Namn : Staffan Andersson Från : Sandviken Kör : Subaru Impreza wrx(sti) Registration date : 08-09-22
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 ons 16 dec 2009, 22:14 | |
| Hur går de med buren jimmy? det är ju snart sommar och då moste vi ju ut och gasa | |
|
| |
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 tor 17 dec 2009, 10:14 | |
| ähh, blev nyss vinter om du missat det Kan lova att det blir gasa av i sommar, växellådan fungerar till och med numera | |
|
| |
Antal inlägg : 771 Age : 35 Namn : Staffan Andersson Från : Sandviken Kör : Subaru Impreza wrx(sti) Registration date : 08-09-22
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 tor 17 dec 2009, 12:18 | |
| Hehe ne de moste jag ha missat Jasso du har fåt ordnig på lådan nu, vad har du mera för planer en att bygga bur? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 fre 18 dec 2009, 16:36 | |
| - staffe_ skrev:
- Hehe ne de moste jag ha missat Jasso du har fåt ordnig på lådan nu, vad har du mera för planer en att bygga bur?
Bland annat stolar ..fast det är bara en än så länge Edit: Sparco Sprint V är det | |
|
| |
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 fre 05 mar 2010, 15:29 | |
| Återupplivar detta lik till tråd Ja, jag har köpt en hög med remmar i olika färger Sen har jag en bild från Göransson Arena i sandviken, som lite roligt så där här i tråden. Ignorera bilen längst ner i bild bara så blir det alla tiders Har kallgarage så det blir inte mycket motivation till övers för att hålla på med bilen. Förhoppningsvis kommer nya krafter så fort temperaturen börjar titta upp över nollan. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 fre 05 mar 2010, 16:09 | |
| höru den femte bilen dära är ju min | |
|
| |
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 tis 16 mar 2010, 14:08 | |
| Har skaffat mig problem med startspärren Att alla sladdar ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig hjälper inte direkt Svårt att få bilder på det, men verkar vara en hel del hemmapul Hur svårt kan det vara att riva bort larm och startpärr? Brukar det vara fler grunkor än denna? Evon fick hur som se solljus för första gången på länge så här på vårkanten | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 tis 16 mar 2010, 17:59 | |
| Du.. Ifall du missat det så är din WRX-killer död för stunden ... | |
|
| |
| |
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 | |
| |
|
| |
| CarCass - Svart Evo 1 | |
|