| CarCass - Svart Evo 1 | |
|
+29Matte GrevTech ivah Almgren Holmqvistarn engstrand One Eye Open Crille Hansson JBlom staffe_ Prozac ander3on jonasstork Pearly Öbbe Sköld Schimpy Rekord E2 Turbo 328Rikard Henka_ Kenney Sandvik Mikael Mäki Golden Boy m5micke _-gniraz-_ CarCass 33 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
CarCass Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 593 Age : 36 Namn : Jim Från : Mehedeby Kör : Mitsubishi Registration date : 08-09-22
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 mån 15 jun 2009, 15:56 | |
| Dags för en uppdatering Tänkte bara byta grenrör förra veckan.. men inget kan ju vara så enkelt som det borde vara Så plockade bort allt idag igen.. Grenrör, turbo borta Turbon En hand och en turbo En bult ville delvis stanna kvar på turbon, en annan tyckte det verkligen var skitkul att ha sönder gängorna Behöver knappast glasögon för att se dessa Har också hunnit med en besikting. Kom inte ens igenom besiktningshallen så fick backa in från andra hållet Avgasvärderna, inte helt perfekta CO 0.0 (0.5) Co2500 0.0 (0.3) HC 285 (100) Lambda 1.25 (0.97-1.03) | |
|
| |
Antal inlägg : 593 Age : 36 Namn : Jim Från : Mehedeby Kör : Mitsubishi Registration date : 08-09-22
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 mån 20 jul 2009, 17:45 | |
| Uppdaterar utan bilder Var och besiktade den 14:e. Avgasvärdena fortfarande, hade inte gjort något alls åt dem men ändå.. Mest för att slippa körförbud CO 0.0 (0.5) Co2500 0.0 (0.3) HC 054 (100) Lambda 1.13 (0.97-1.03) Köpte nytt avgashus. Två bultar gick av där igen. Men körde i nån vecka utan läckage Började läcka mer och mer så måste fixa till avgashuset, ta bort bultarna och gänga om.. Så satte igång idag och skulle plocka bort turbon. Såklart gick en till bult av på så sätt att grenröret inte går att få bort Blir till att plocka bort hela avgassystemet så jag tar turbon neråt istället för upp. Men gjorde väl inte allt för myccket med avgassystemet kom jag på när jag ändå köpt en ny bakaxel med tillhörande lamelldiff från Evo3 Bilder kommer | |
|
| |
Rekord E2 Turbo Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 455 Namn : Opel Från : Rüsselsheim Kör : Rekord Turbo Registration date : 08-12-29
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 mån 20 jul 2009, 22:07 | |
| Bultjävlar säger man då... Träligt! Har kommit på att det känns jävligt skönt att skicka iväg en slägga eller nått på något annat som kan gå sönder vid sådana tillfällen | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 mån 20 jul 2009, 22:10 | |
| Dit med en jätteturbo direkt när du endå är på gång vetja | |
|
| |
Schimpy Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 585 Age : 35 Namn : Johan Från : Norrköping Kör : Bmw 320 Registration date : 07-12-09
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 mån 20 jul 2009, 22:14 | |
| Så jäkla liten snurra det sitter på evon original asså Hade samma på min, dock verkar det endå väldigt trångt så kan va svårt o få dit en större om man nu inte flyttar kylaren o lite sånt som sitter i vägen | |
|
| |
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 tis 21 jul 2009, 14:39 | |
| hehe, bultar ligger inte högt upp på +listan nu iaf ..och visst sneglar man på släggan ibland också, men inte med tanken att slänga iväg den nånstans.. Gillar min lilla turbo riktigt skönt med ladd tidigt och snabbt och så håller den i hela vägen upp till varvstopp. Men nån gång så ska det väl på nåt större Annars tycker jag inte att det är så trångt och bökigt att hålla på. Skulle gått riktigt lätt och ledigt förutom den där detaljen med bult jävlarna som bara måste gå av Edit: Efter typ en timmes mek nu är avgashuset och grenröret borta Hjälten som gjorde att turbon inte gick att röra på och som gjorde att grenröret inte gick att få loss då turbon var i vägen Så här ser det ut då då Fortfarande inplastadastad, bakaxeln Avgassystemet är löst så därför det ser lite hängigt ut | |
|
| |
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 tor 23 jul 2009, 20:42 | |
| Så där, efter jobbet idag blev det en brottningsrunda i garaget Grenrör, turbo på plats. Får tacka för hjälpen med avgashuset Ute och brummar lite också, kanske inbillar mig men ljudet verkade vara lite "hårdare" nu när alla sprickor och läckor är borta.. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 tor 23 jul 2009, 20:47 | |
| Skönt att det funkar igen! Hoppas det inte var några större bekymmer att få ihop det | |
|
| |
Sköld Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 442 Age : 33 Namn : Andreas Från : Degerfors Kör : tom kaross Registration date : 08-08-17
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 tor 23 jul 2009, 20:55 | |
| Men det är någon som satt motorn fel i din bil riktigt cool bil,hur mycke väger den? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 tor 23 jul 2009, 20:58 | |
| Nej, gick riktigt smidigt faktiskt. Dock så vore en lift guld Får se hur "bultarna" håller ihop med. Spännande - Sköld skrev:
- Men det är någon som satt motorn fel i din bil
riktigt cool bil,hur mycke väger den? Tvärställt ska det vara, om det var det du syftade på Väger 1250kg original tror jag. Misstänker dock att min är lite lättad.. Står på 1190kg tjänstevikt i papprena. Skulle vara kul att väga den och veta exakt! | |
|
| |
Öbbe Skogencrew
Antal inlägg : 6142 Age : 42 Namn : Öberg Från : Gävle Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 tor 23 jul 2009, 22:56 | |
| åk o väg på Hessels i Gävle kostar typ 40kr o då får man papper på vikten med annars har ju sbp våg.. | |
|
| |
| |
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 mån 27 jul 2009, 19:09 | |
| Nu blir det Donuts då | |
|
| |
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 mån 27 jul 2009, 19:16 | |
| Lätt finns bara inget bra ställe att ta ut svängarna här ute i skogen. Provade på en halv, eller om ens det Baken går ut rätt lätt nu verkar det som. Vilket den ska göra iofs Får invänta regn så här i början | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1100 Age : 34 Namn : Marcus Från : Sandviken Kör : Impreza Registration date : 08-05-25
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 mån 27 jul 2009, 19:24 | |
| Tagga Jimmy! Jag begär film dessutom | |
|
| |
Pearly Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 604 Age : 36 Namn : Pär Från : Sandviken Kör : Vw Passat, Opel Ascona B, AC XF800 Registration date : 09-02-14
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 lör 08 aug 2009, 12:38 | |
| Tack för åkturen igår! Va ruskigt hur bra den gick i kurvorna! Kändes som att åka gokart Riktigt rolig bil du har! "tummen upp" | |
|
| |
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 lör 08 aug 2009, 19:11 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 sön 23 aug 2009, 15:39 | |
| Fick prova starter med nya diffen igår och kan säga att det stack iväg lite bättre när den inte enhjulade? där bak. Men är bra jäkla halt där nere, har väl knappast så optimala däck men. Trodde allvarligt kopplingen gick första repan.. Men kom iväg bra ändå sett till filmen Brukar sällan ha nåt att skylla förluster på men måste gnälla på växellådan som tvärvägrade igår Blev en sväng till Uppsala med. Ingen höjdar-resa direkt. Min motståndare hoppade av. Fick sen möta en Camaro som tjuvstartar rejält. Gnäller på kaoset bakom oss när publiken skulle stoppa trafiken, lyckas få till en omkörning. (Tror han kände dom som arrade) Nja sa jag och gasade aldrig över 3000.. Tänkte stå kvar men orkade inte tjaffsa Sen dog generatorn på min gamla vita evo i uppsala så fick bogsera hem den till mitt garage för övernattning från tierp Sen har min evo gått igenom besiktningen. Tre gånger behövdes. | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1100 Age : 34 Namn : Marcus Från : Sandviken Kör : Impreza Registration date : 08-05-25
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 mån 24 aug 2009, 01:48 | |
| Sällan dom klantar sig där nere i uppsala Hehe. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 mån 28 sep 2009, 17:21 | |
| Uppdatering igen Lyckades få tag på en originalratt för nån vecka sen. Så slipper den fula reservratten jag haft hela sommaren. Började nästan ge upp hoppet om att hitta en sjyst org.ratt så det var kul Var ner till sthlm i helgen (26/9) och det blev den sista stegen för säsongen. Fick möta en Evo 8/9 som enligt vad ägaren sa så hade den 400whp Han kom iväg lite före i starten men jag fick ändå en halv billängd när tvåans växel skulle i. Då körde han med launchcontrol.. Blev en billängd tills trean skulle i, men där ville inte växellådan att jag skulle växla Är dags att lämna iväg för att få växellådan fixad igen, denna gången till 100%. Blivit duktigt less på växel 3 och 4 som allt för ofta började muppa sig när dom som mest behövde fungera.. Synkringar till 3an och 4an ..och hjälten som krånglat, eller det här är den nya då som ska funka Synkringhylsan Ska beställa nya stolar och har starka funderingar på bur. Får se får se | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 mån 28 sep 2009, 22:11 | |
| Jimmy, upp med bild på gamla och nya ratten. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 ons 30 sep 2009, 17:22 | |
| Gamla, den är så schteek Var över till garaget idag men glömde vad jag skulle göra där. Ta bild på nya ratten kom jag på nu efteråt.. Vet fortfarande inte vad det var mer för nåt 21år och tendenser till senilitet Kan hända att jag hämtar bur på söndag, om jag kommer ihåg | |
|
| |
jonasstork Skogenracing Large
Antal inlägg : 157 Age : 35 Namn : Jonas Från : uppsala Kör : Ford Sierra Cosworth Registration date : 07-09-20
| |
| |
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 tor 01 okt 2009, 15:51 | |
| - Mäki skrev:
- Jimmy, upp med bild på gamla och nya ratten.
Så där - jonasstork skrev:
klart du ska köra med bur jimmy. Går bra din evo hoppas lådan vill vara med till nästa säsong Bur skulle vara trevligt. Blir nog till att köpa med. Drygt med reg.besiktning bara, men ska nog inte vara några problem. Iaf så länge dom inte börjar muppa sig med typ mina coilovers Edit: Växellådsmek har redan börjat | |
|
| |
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 tis 06 okt 2009, 12:02 | |
| Uppdatering.. Gammal och väldigt sliten synkringhylsa Relativt nya, slitna synkringar En svart evo i mörkret Växellådan är alltså måånga tusenlappar senare fullt fungerande. Äntligen! | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: CarCass - Svart Evo 1 | |
| |
|
| |
| CarCass - Svart Evo 1 | |
|