Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Limpdjur - Sierra Turbo x2

Gå ner 
+23
krille_CoX
PLO
Kanto
bosse
_Macce_
makkan
kyllo
NIKKELICIOUS
Grey
JElfgren
MasterDevil
Golden Boy
cappen
ricze
Fiechen
Jättemackan
Eriksson
Crille
Daniel..
Henka_
kryckan
Mikael
Limpdjur
27 posters
Gå till sida : Föregående  1 ... 8 ... 12, 13, 14, 15  Nästa
FörfattareMeddelande
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_

Antal inlägg : 1258
Namn : Marcus
Från : Norrköping
Kör : Överladdad Ford
Registration date : 07-03-23

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 13 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 13 Icon_minitimemån 22 jul 2013, 19:09

Mysigt !
Då måste jag också gissa på en siffra.
Jag tror den lämnar 343 hjulhk på strax över 2,2 Very Happy

Lycka till nu !
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Team-Vebotrim/143643252347044?ref
Limpdjur
Skogenracing Supreme

Antal inlägg : 786
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 13 Icon_minitimemån 22 jul 2013, 21:19

Första pull 330 andra pull samma inställningar 341. Skillnaden är att första pullet kördes väldigt långsamt. Topp notering 357 på peaken sjunker till typ 330. Min regulator är bara 0-2BAR så sen trycker avgaserna upp wg troligen. Hjuleffekt.
Mikael
Skogencrew
Mikael

Antal inlägg : 15246
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 13 Icon_minitimemån 22 jul 2013, 22:07

Riktigt roligt, är bra effekt på bensin och orginalkamaxel. Mycket bra jobbat!
http://www.skogenracing.com
Jättemackan
Skogencrew
Jättemackan

Antal inlägg : 1564
Från : Karlholmsbruk
Kör : 1 Bil + 1 Fård..
Registration date : 09-05-10

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 13 Icon_minitimemån 22 jul 2013, 23:07

Bra mos!!
Bara ut & Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 13 Rita å filma!!
Grey
Skogencrew
Grey

Antal inlägg : 2023
Namn : Jocke
Från : 08-land
Kör : Ford P100
Registration date : 06-10-30

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 13 Icon_minitimemån 22 jul 2013, 23:45

Ca 121hk i motorn utan ladd, känns väldigt rimligt. Kul kväll och imponerande att köra det ur en pinto med std kam! Smile
http://www.racemovie.se
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 13 Icon_minitimetis 23 jul 2013, 01:42

ja, film vill vi se nu !
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 13 Icon_minitimetis 23 jul 2013, 01:53

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 13 2uix2lk

Kollade lite snabbt på goprofilmerna, tyvärr så har den bytt klipp precis mitt i sista pullet, nåja inte så intressant med flera på rad bara egentligen men ändå.

Den svarade dåligt på att vrida på regulatorn till laddtrycket, antagligen så är det som jag skrev tidigare att den inte ger på tillräckligt mottryck. Det är en kraftig puckel just efter den spoolar å trycket drar iväg till 2.35 sen går det ner till 2.15 å håller det å effekten fortsätter å dalar lite lite ner mot typ 320 på slutet vad jag kan utläsa.

Tidigare med regulatorn så har den varit rätt okänslig i början men uppåt 1.7-1.8 var det väldigt känsligt, nu hände det inte allls mycket.

Men motorn verkar fortfarande svara fint på ladd från 341-357 på 0.2bar.

Nu läre jag nog försöka sova skall upp å jobba imorn första dagen efter semester blir nog en lååång dag, film skall jag försöka klippa ihop snart nog, får se hur bra det går med min dator och så här stora filer, aldrig provat det förut. Så till slut diagrammet, drog till 6500 har varvstopp på 6800 men kändes ingen mening när man segdrar så där i dynon då det mest används för att kunna landa lite bättre på 2:an har varvat 7200 men vid för mycket varvstoppsstuds så rallar ventilspelssjusteringen lös, ventilflyt pga org fjädrar?

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 13 2nv6zja

Vart förövrigt lite nervös när Grey sa att det var på lambda 0.88 i grafen! men det var bara nå vajsing med jord/signal in i dynomiten både min å Greys lösa mätare(mtx därifrån signalen till dynomiten kom ifrån) visade lika. Rörde aldrig tändning eller lambda så det var lambda 0.75 och 12grader tändning vid vridmax stegar upp till 13.6 på slutet. Finns lite att jobba på kan prova magra av lite å  gå på nån grad till kanske kurvan blir lite snyggare

Slutligen vill jag tacka Grey för trevligt spakande av bänk och grill! ;-)
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 13 Icon_minitimetis 23 jul 2013, 06:42

Tänk dig med E85 då, du hade du haft 400whp på samma ladd och tändning Smile Sen en kamaxel på det, är lätt 100whp till Smile

Senast ändrad av Mikael den tis 23 jul 2013, 10:12, ändrad totalt 1 gång
Crille
Skogencrew
Crille

Antal inlägg : 2897
Namn : Crille
Kör : Skidoo
Registration date : 06-10-12

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 13 Icon_minitimetis 23 jul 2013, 10:06

Grymt fina siffror, byt till e85 nu Smile
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 13 Icon_minitimetis 23 jul 2013, 17:15

Ligger på 80% duty nu så finns inte marginal till e85 för då börjar pumpen protestera också. Tänker inte köpa nya spridare eftersom jag bara skall komplettera dom jag har till v6:an dock kan det komma test med toulen/xylene å mer ladd å tändning, skall prova bada en slangstump av bränsleslangen jag använder å se om den tål det. Ja visst hade det varit kul men det kostar för mycket å få i en annan kam, men dett har varit en bra läromotor som har fått utstå mycket när man har varit slarvig å t.ex kört med gniraz e85 tändmapp med andra lastpunkter så den var ytterligare lite elakare osv. Inte ens en packning har jag blåst.
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 13 Icon_minitimetis 23 jul 2013, 18:01

Ja du har ju ny maskin att bygga också Smile

Hur var det med toppen på den här? Putsat något?
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 13 Icon_minitimetis 23 jul 2013, 18:13

Insug endast tillsnyggad eftersom jag hört att dom är förstor redan från början, avgas tog jag rätt skapligt hela styrningsknölen är borta å försökte räta ut på sedan där det går in en bulle, sen rundat av lite på innerradien givetvis
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 13 Icon_minitimetis 23 jul 2013, 20:37

Gjorde ett snabb klipp på ett pull i bänken.

Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 13 Icon_minitimelör 03 aug 2013, 18:06

Har varit iväg till söderhamn idag å kört bana på flygfältet, med lite avsnålad mapp gick den rätt fint trots att jag pluggat mottrycksstyrningen, så laddade grundtryck 1.2, skulle prova en sista vända med slangen tillbaks men då hade röret som jag lött dit på banjon för att förlänga bort från värmen vibrerat sönder, den kanske har tålt det när den suttit fast i slangen men nu gett upp.

Gick faktiskt över förväntan men den är ju heltklart bångstyrig i en sån där bana å man får ingen fart ur krokarna när man ligger på för höga varv för att åka på 2:an å för låga på 3:an för att få nå ladd, lagomt till dags för broms så kommer laddet.

Dock var det en lång krok man kunde ladda på trean igenom den var rolig gick man på fullt på slutet så vela bakändan ut lite trots det låga laddet.

Lyckades plocka spetsen på en liggande kon så den ställde sig upp så saaben bakom plocka den precis på backspegeln, som tur var så var det bara glaset som rök å repad kåpa. Hade ju känts lite taskigt om han fått en stor buckla på dörren istället men han hade ju kunnat valt att inte ligga så tajt efter i chikanen.

skall montera ny banjo å ut å prova den med avsnålade mappen å nya laddet, har ju inte varit ut å provat den sen före jag bromsat den å höjde laddet i bänken
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 13 Icon_minitimelör 03 aug 2013, 23:58

Ja just de ja, soppa pumpen tyckte jag lät lite illa när jag kom tillbaks, misstänker att de kan ha skvalpat i tanken så den fått dåligt med sås, skall prova ha i lite 2takts olja se om de ger sig.
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 13 Icon_minitimesön 04 aug 2013, 02:18

Får en ju att undra hur mycket en pinto kan pressa ur sig Wink
Att du har 357hjul på 2,2kg och då har du fortfarande ingen trimkam och inte E85.
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 13 Icon_minitimesön 04 aug 2013, 13:06

2.32 var det :-) OCH lambda 0.75, har snålat av och lagt till 1grad tändning kring vridmax å 2grader på varv däruppe nu men inte provat på det laddet eftersom det inte kändes så meningsfullt på banan
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 13 Icon_minitimetis 20 aug 2013, 13:54

Vart lite dåligt att göra på jobbet igår när lasern var trasig så tog ut lite inarbetad tid å åkte till garaget en snabbis, pumpen lät fint nu när den var kall, men tippade i lite 2taktsolja å tänkte köra igenom det en sväng sen. Monterade en ny banjonippel så nu är dett fullboost igen, dock hade dom grävt av vägen till garaget så blev ingen provtur.

Pratade sen med TG och topparna skulle vara klar tills slutet på nästa vecka, så då är det väll bara glida in på ford å beställa packningar å dona.
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 13 Icon_minitimefre 23 aug 2013, 00:08

Såg jag hade en film på bromsningen innifrån också i mobilen.

https://www.youtube.com/watch?v=wM4mD3r7ddc
Dunken
Skogenracing Small

Antal inlägg : 23
Namn : Mats Svensson
Från : Gefle
Kör : Saab 9-3 AERO
Registration date : 10-07-19

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 13 Icon_minitimetor 29 aug 2013, 22:51

Limpdjur skrev:
Lyckades plocka spetsen på en liggande kon så den ställde sig upp så saaben bakom plocka den precis på backspegeln, som tur var så var det bara glaset som rök å repad kåpa. Hade ju känts lite taskigt om han fått en stor buckla på dörren istället men han hade ju kunnat valt att inte ligga så tajt efter i chikanen.
Det var ju för att du körde för sakta, därav alla som ville förbi... Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 13 Rita Laughing 

"Dunken" med Caddy'n
http://www.garaget.org/Dunken
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 13 Icon_minitimetor 29 aug 2013, 23:25

svårt att hålla åt sidan i chikanen :-)
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 13 Icon_minitimefre 06 sep 2013, 22:11

Var ut å drog en tur idag när man sluta tidigt, matar på rätt fint, Provade flatshiften en sväng men då blev den konstig å gurgla i tanken, undra om det bara skvalpa å sög luft eller om de är nå skit som täpper för soppamatningen till pumpen. Imorn blir det Test and Tune i Huddik, skall bli roligt att få en tid å framför allt en slutfart.
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 13 Icon_minitimelör 07 sep 2013, 18:04

Ja då var premiären på strippen avklarad, 12.99 blev det så jag klara mitt mål med minsta marginal, då är det dags för bortförklaringarna ;-)

Flatshift å launch funka kalas, förutom att den sura efter växlingarna av nån konstig anledning, trots att det bara är fuelcut. När jag körde med det på snegla jag på lambda mätaren över mål(eller afr då) som fladdra nere på 10 av nån anledning å det där sista skjutet när den varva ur saknas. Å när jag kör utan så bara skrapar det å man tappar ladd i växlarna men slutfarten hade nog varit bättre, men det saknas dock, dom hade inga displayer utan bara en manuell siffertavla.

Antagligen lyckas jag behålla laddet så den hamnar i lastpunkter jag inte varit i å mappat till när jag använder den.

Annars så kändes fästet skapligt tyckte jag när jag fick värme å tog ner trycket till 0.9 i slicksen.
krille_CoX
Skogenracing Extreme
krille_CoX

Antal inlägg : 332
Namn : Krille
Från : Enköping
Kör : Ford Sierra CLX 2,0...T (;
Registration date : 12-04-12

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 13 Icon_minitimesön 08 sep 2013, 10:55

Härligt ! Smile
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 13 Icon_minitimesön 08 sep 2013, 20:22

Trevligt!
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 13 Icon_minitime

Limpdjur - Sierra Turbo x2
Till överst på sidan 
Sida 13 av 15Gå till sida : Föregående  1 ... 8 ... 12, 13, 14, 15  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Sierra turbo!?!?!
» sierra 2.9 turbo
» TurboX - 91 Sierra IS Turbo
» Ford Sierra turbo 2.0i
» Lindskog - Sierra Turbo

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet