Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Limpdjur - Sierra Turbo x2

Gå ner 
+23
krille_CoX
PLO
Kanto
bosse
_Macce_
makkan
kyllo
NIKKELICIOUS
Grey
JElfgren
MasterDevil
Golden Boy
cappen
ricze
Fiechen
Jättemackan
Eriksson
Crille
Daniel..
Henka_
kryckan
Mikael
Limpdjur
27 posters
Gå till sida : Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 15  Nästa
FörfattareMeddelande
Limpdjur
Skogenracing Supreme

Antal inlägg : 786
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 9 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 9 Icon_minitimeons 29 aug 2012, 22:21

Slog även precis till på Tunerstudio+Megalogviewer, tänkte först kika på bluetooth seriel adapter dom har så man kan logga i android luren, men kom fram till att det är bättre att köpa programmen för samma peng så man kan köra VE analyser eftersom jag alltid mappar bilen själv, då det känns dumt att sätta nån polare som chaufför i min obesiktade bil.
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael

Antal inlägg : 15246
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 9 Icon_minitimeons 29 aug 2012, 22:36

Bra val. Säg till om du funderar på att ta hem en bluetooth serial adapter, jag är isåfall intresserad av en också.
http://www.skogenracing.com
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 9 Icon_minitimeons 29 aug 2012, 22:56

ok, skulle ju vara lämpligt till laptopen också å slippa sladden, finns ju på farnell också men känns som att en sån här grej kan det vara bra att köpa den dom rekomenderar så man vet att de funkar.
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 9 Icon_minitimetor 30 aug 2012, 22:15

Jahapp tog en provtur idag, å det gick väll så där. Soppan räcker inte av nån anledning, vid 1.85bar och 5800varv är dutyn 100%

Dock har jag ju lite soppa att dra av då jag lade afr target däruppe på 11.6 då jag provade Ve Analyser i tunerstudio, Borde kunna köra lambda 0.85 tycker jag då det ändå är relativt lite effekt trotts högt laddtryck och 30% extra bränslemängd som kyler mot bensin.

så blev lite kvälls pyssel å montera soppa trycksmätare, 3.3bar med motorn av, borde inte vara så mycket annorlunda motför motorn igång med utan vakumslang till btr'en så som man skall mäta, så inget orimligt lågt jag åkt med heller.
Bytte även filtret, skar upp det gamla men det såg inte så lortigt ut.
Skall jag ladda 2bar kan jag ju öka grundtrycket till 4bar men där blir nog smärtgränsen.

Jag läre även i med en hårdare fjäder i dumpen då det lät som den ville läcka när man nådde 2bar.
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 9 Icon_minitimesön 02 sep 2012, 16:43

Efter lite forskande verkar jag ha lite ladd problem på varv, vilket kan förklara att inte pumpen vill leverera det den skall. Spänningen faller ner till 12.5-12.7v och vid gassläpp kan det bli ännu lägre, trots att varvtalet på motorn inte sjunkit än och överlag tycker jag spänningen ser fladdrig ut men vet inte hur det brukar se ut på andra.
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 9 Icon_minitimesön 02 sep 2012, 18:15

Ja det låter som en trolig orsak, du skulle mätt bränsletrycket när du gasar ur den, t.ex en elektrisk oljetrycksmätare och givaren på fuelrailen
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 9 Icon_minitimesön 02 sep 2012, 20:44

Har monterat mätare men den sitter vid fuelrailen så får ordna en slang så jag kan sätta den uppe vid rutan.
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 9 Icon_minitimeons 05 sep 2012, 21:53

Blev garage kväll idag.

Bytt generator idag till en 90amp, men verkar vara styrboxen som mäter fel alternativt har dålig matning, vilket den inte bör ha. Har mätt på strömfördelningsplinten i motorutrymmet, 13.6v på tomgången, då har det varit bak å vänt till batteriet eftersom generatorn går bak till batteriet direkt. men styrboxen säger fortfarande 13v på tomgången.

Men var ut å prova lite med 4bars grundtryck nu och verkar som soppan kan räcka till 1.7-1.8 bar å ca 90% duty, lambda 0.83-0.85 dock ladda den 2.1 bar (laddstopp tror jag) med den hårdare fjädern jag satt i, då slet den lös på 2:an på gas iaf.

Får helt enkelt börja att gå på med mer tändning å plocka effekt då den bör vara rätt safe än. Så antingen är pinton slösaktig på soppan eller så har jag mer effekt än jag tror.

Har nu tappat lusten helt att göra en bromsning nu när det fattas några hekto ladd, inte riktigt sugen på att lägga ut pengar på spridare igen. Dom här kunde jag motivera med att dom blir bra till v6 planerna bara skaffa 2 till. Nästa steg är ju typ Bosch 1680cc spridare vilket blir alldeles fel då, är inte så sugen på dom nya heller när dom verkar vara lite känsliga och dyra, dubbla spridarrader skulle kräva obyggnad av insug å en jävla massa meck, är redan satans trångt där. Får väll helt enkelt nöja mig med det här för det kommer duga långt på isen i vinter

Lite bilder då,

Sätter i storpöjka fjädern, vart lite för rejält dock
Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 9 295225_10151064696069821_1150398659_n

På plats i garaget med trevligt sällskap, Hans rensar ur lite grus ur fälgkanten efter rullningen på en åker med hans gamla cosworth förra sommaren, vilken tur för mig som fick massa go prylar att handla :-)
Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 9 603503_10151064110754821_1496970298_n

Till helgen blir det End of Season träff i färila med massa folk och mycket slir förhoppningsvis.
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 9 Icon_minitimelör 08 sep 2012, 23:42

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 9 620870_10151074818244821_179839468_o

Blev lite slir idag, tyvärr lite manfall på vägen upp när en bil gick i diket, som tur var klarade dom sig efter omständigheterna jävligt bra, efter lite funderande fortsatte vi upp när vi ändå inte kunde göra nått åt saken.

Bilen funkade förutom lite misständningar som kom om man gasade på lägre växlar å lätt belastning men fick skaplig ordning på det när jag mappade om lite så den gick på lambda 0.85 även då mot 0.8, nya stift å knacka dom till 0.35 så är det säkert avhjälpt.

Finns mer bilder från dagen som Marcus Hansson tagit

http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=55986&album=40366
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 9 Icon_minitimetor 04 okt 2012, 21:02

Såg att jag lyckades fastna på lite film från Föne

http://www.garaget.org/video/128265

Annars har det inte hänt nått tänkt att jag skulle ta en liten tur å göra slut på dom dryga 20litrarna i tanken men fan inte haft tid.
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 9 Icon_minitimelör 26 jan 2013, 01:23

Sparkade gång i sierran ikväll, i med glykol och bensin istället för etanol, plockade av lite tändning på varv å drog nån repa. Imorn blir det isåka!

https://www.facebook.com/video/video.php?v=10151270408534821
Kanto
Skogenracing Supreme
Kanto

Antal inlägg : 968
Namn : Petter
Kör : Volvo & Ford
Registration date : 07-05-11

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 9 Icon_minitimelör 26 jan 2013, 15:20

Du måste ju ha två ljuddämpare? Hörde knappt motorn Smile
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 9 Icon_minitimesön 27 jan 2013, 03:22

en roterande och en vanlig bara ;-) nä den verkar vara ruggigt effektiv moongoose dämparen faktiskt, låter bara lite på fullvarv. Nästan sugen på öppen wg bara av den anledningen
Kanto
Skogenracing Supreme
Kanto

Antal inlägg : 968
Namn : Petter
Kör : Volvo & Ford
Registration date : 07-05-11

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 9 Icon_minitimesön 27 jan 2013, 03:51

Aha Smile klart du ska ha öppen wg!
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 9 Icon_minitimesön 27 jan 2013, 04:33

Orkar bara inte bygga om :-) dåligt med plats att dra ut den också pga placering
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 9 Icon_minitimetis 29 jan 2013, 02:00

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.361369553971302.85761.114674548640805&type=1

Där finns några bilder från isåkandet som nån lagt upp, Fick köra rätt korta stunder då oljetempen gärna stiger, kör bara med värmeväxlaren och är dum nog och monterat en mätare ;-) I övrigt var banan lite för långsam och kurvig dock roligt för dom som åker vanliga bilar å kan hänga med, på banan vi åkte på förra året kunde man hålla i bra länge på 4:an vet inte hur fort det går eftersom jag inte har nån hastighetsmätare men var riktigt roligt att nypa i å bromsa då å kasta sig in i kurvan även om man är lite för kass å feg, på den här banan kunde jag ligga på 2:an hela tiden, fanns ingen raka utan en långkrok så det var svårt att få i nästa växel smidigt utan lite vingel å då var det dags att bromsa.
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 9 Icon_minitimelör 20 apr 2013, 21:07

Premiär börnat lite. Var snabbt avklarat när växellådan gav upp efter på andra börnrepan. Lite handhavande fel dock eftersom det var ojämnt å det small i ett gupp
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 9 Icon_minitimefre 10 maj 2013, 01:09

Rivit ur lådan, Dock ser det bara ut som 2:ans drev är rensat, men den drev ju inte på nån växel å diffen är hel? måste hamnat nå skit emellan så jag inte fick i dom andra växlarna för prova dom andra med. Förhoppningsvis har skroten rivit lös kardan imorn så jag kan få dit nya lådan i helgen, Ser lovande ut med kopplingsarmen iaf, ser ut att vara rätt lik min modiferade arm till förra lådan så jag kanske slipper göra om den nu.
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 9 Icon_minitimefre 10 maj 2013, 22:43

Bra att det händer nå Smile
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 9 Icon_minitimefre 10 maj 2013, 22:49

Lådan på plats å provkörd lite lätt, stolen sitter löst å inget bälte så höll fan på mig själv å bara gled en sväng å prova växla å koppla.
Skall fippla lite med med själva spakstället, korta lägen å stumma upphängningen, just nu känns det som att vispa potatismos typ.

Tittade lite snabbt igår ju på kopplingsarmen och det såg lovande ut, å det funka perfekt. Synd man inte visste att det passa direkt med kopplingsarmen på mt75en då hade man sluppit mycket slip å grubblande å kört på en sån låda direkt.

TT i färila på föne 18maj, skulle vara roligt att prova, läre ju byta till waterwetter igen å skulle hunnit mappa lite, är ju ledig på fredag eftersom det är eftermiddags vecka så det kanske skulle kunna vara aktuellt.
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 9 Icon_minitimefre 17 maj 2013, 00:03

Föne blev inställt men huddik skall köra å det ligger lämpligt till + att jag slipper byta till waterwetter, skall svetsa ihop stolsunderedet imorn sen ut å mappa på lite små vägar å se om man får nu sprutt i den, suttit å räknat lite fram å tillbaks å skall kunna ha mer effekt på bensin då bränslet räcker längre, frågan är bara när det kommer spikningar. har ju trots allt rätt lågt komp 7.8:1 har jag för mig.
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 9 Icon_minitimelör 25 maj 2013, 21:21

Inge huddik blev det hade inge ork men igår var jag till garaget iaf å fippla lite med mappningen av tomgång å låglast, åkte fram å tillbaks på industriområdet å autotuna i tunerstudio. Tomgången är skapligt bråkig med 875cc och på bensin, sbp är väldigt mycket att glömma.

Trixade med tändläge soppa en massa tills jag gav upp å nöjde mig. Hoppar mellan 15-12.5 i afr men inte så mycket i varv nu, innan var den jävligt orolig, hade lite mycket tändning i botten av tomgångs området så det blev lite självsvängning.
Drog nån gasning 2an 3an på den korta raka som fanns å ladda 1.6 på lambda 0.8

Idag var jag till garaget och äntligen gjorde klart stolsinfästningen helt. fan vad allt tar tid när man skall måla å dona, men nu känns stolen rätt bra iaf men skulle igentligen vilja ha den en decimeter bakåt å ner på golvet mer men då blir det pedalställ och förlängning av ratt å växelspakstället också så skiter i det nu.

Sen var jag ut å fullgas mappa lite. när jag vred upp laddet till 1.8 så ville det spika, så fetta på ner till 0.78-0.8 baka tändningen 2 grader så blev det tyst iaf. Dutycycle på 68% nu så uppemot 2bar bör gå att ladda. Skall nog ta å svena i den där avgastempen man köpte för flera år sen också.
Tar välldig tid att mappa när man är själv å inte har nå bra ställe att sitta å åka fram å tillbaks, brukar ta en tur bort efter landsvägen och logga, endast spana lambdan å ladd, stanna till å kolla igenom loggen ändra lite sen en loggning påväg tillbaks igen.

Provade att lägga en start också. Skaplig skillnad när man får i 2:an utan våld å skrap. kortade lägen å stumma upp allt så kan man nog göra skapliga växlingar sen, man känner nu hur lådan fläxar i sitt gummi, min uppfyllnad av sikaflex har släppt nu såg jag så man får väll leta på nån annan lösning.

Sen får man nog inse att man blivit för gammal att svina på vägen. Går alldeles för fort när man skall göra segdragning till varvstopp på 4:an i en jäkla sierra, man tänker på alla bilar som kan svänga ut å jag har sett hur sierror ser ut efter rullningar, inte vackert... Skulle ha bokat mappning å se vad skiten ger helt enkelt. Får ta det mot hösten.
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_

Antal inlägg : 1258
Namn : Marcus
Från : Norrköping
Kör : Överladdad Ford
Registration date : 07-03-23

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 9 Icon_minitimesön 26 maj 2013, 01:29

Det är ingen vacker syn rullade sierror... i med helbur !
Ja boka mappning ! kul med sifror
https://www.facebook.com/pages/Team-Vebotrim/143643252347044?ref
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 9 Icon_minitimefre 31 maj 2013, 01:55

Har ju alldeles för många projekt igentligen, blev lite fixat efter man stämplat ut idag,

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 9 2yzgakh

Sidor till ny lyftbåge till Pro Rmkn jag köpte, borde hålla. Orginaltet sticker ut långtbakåt och det är uttag mellan bulthålen där dom smäller av om man åker på rullen å kolfiber röret går sönder, så det blev en uppvinklad kortare egen variant med ett bockat alurör emellan.
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 9 Icon_minitimelör 01 jun 2013, 00:26

Vart i garaget idag, ingen seriös skruvning, men fått dit avgastempen och stetoskopet för att se om man kan höra spikningar, går slang ut till motorutrymmet där jag klämt ett bromsrör med en bult på blocket, inte helt övertygad av provet med att knacka på blocket men får se hur det funkar med spikningar. Imorn skall det provas 2bar.

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 9 E5mw7r
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 9 Icon_minitime

Limpdjur - Sierra Turbo x2
Till överst på sidan 
Sida 9 av 15Gå till sida : Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 15  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Sierra turbo!?!?!
» sierra 2.9 turbo
» TurboX - 91 Sierra IS Turbo
» Ford Sierra turbo 2.0i
» Lindskog - Sierra Turbo

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet