| _Macce_ - Ford Sierra 2,9 Cosworth V6 Turbo#2 : SÅLD ! | |
|
+12bosse Grey krille_CoX Henrik Bitter_ Jimmy Jobio Sten Jättemackan Håcke Mikael _Macce_ 16 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
_Macce_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1258 Age : 34 Namn : Marcus Från : Norrköping Kör : Överladdad Ford Registration date : 07-03-23
| Rubrik: Sv: _Macce_ - Ford Sierra 2,9 Cosworth V6 Turbo#2 : SÅLD ! fre 11 sep 2015, 12:17 | |
| Nejdå ! Den står på samma pallbockar på samma plats och väntar. Får skuldkänslor när jag tittar på den ibland. Har lagt all tid åt Lasern istället iår, och nu har jag ett nytt projekt som tar all tid Men i vinter får jag skärpa till mig. Måste få den körbar och känna lite njutning. Funderar på bakvagnskoncept. Vill absolut inte köra stelt med 4-link. Har istället kollat lite på Bmw:s E39 bakvagnar som verkar simpla med väldigt stabila. Bör vara billiga och enkla att få tag på! | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: _Macce_ - Ford Sierra 2,9 Cosworth V6 Turbo#2 : SÅLD ! lör 12 sep 2015, 10:45 | |
| Hur skulle det vara med en BMW klump och Scorpio yttre hubbar och kortade bmw drivaxlar på orginal brygga? Borde funka bra | |
|
| |
Limpdjur Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 786 Age : 40 Namn : Johan Lindberg Från : Bollnäs Kör : Dkw S6 -95 Registration date : 06-10-26
| Rubrik: Sv: _Macce_ - Ford Sierra 2,9 Cosworth V6 Turbo#2 : SÅLD ! sön 13 sep 2015, 20:38 | |
| Det går ju att kombinera ihop så det passar, e34 m5 klump har jag för mig dom kör med sen vet jag inte vilka drivaxlar, men jag kan kolla upp om de är intressant vet en som har det. | |
|
| |
Antal inlägg : 1258 Age : 34 Namn : Marcus Från : Norrköping Kör : Överladdad Ford Registration date : 07-03-23
| Rubrik: Sv: _Macce_ - Ford Sierra 2,9 Cosworth V6 Turbo#2 : SÅLD ! mån 14 sep 2015, 03:28 | |
| Anledning till att jag tänkte byta hela bakaxeln är egentligen för att jag tänkte kapa upp innerskärmar Samt fjädertorn osv bak för bredare däck då jag funderar smått på motorbyte samt ett rejält kliv upp i effekt. Mycket däck gör enorm skillnad, är inte så konstigt men det är verkligen sjuk skillnad!
Som skurna gatslicksen på lasern. 255 55 15 bf goodridge . Med lite värme greppar dessa otroligt bra i lasern! Allt över 400hjul hk i Sierra med tidigt register och bra vrid tidigt slutar bara med hjulspinn alltför ofta! 8" slicks får plats i std hjulhus. Men även dessa har mycket svårt att finna grepp. Tex är polarens e36 med 2,8 m50. 640hjul....ritar långa svarta streck med fina mt dragslicks.
Nej ska jag kunna använda alla dessa hk vill jag ha tillgång vill breda däck. Jag vill inte ha breddade skärmar Utåt och jag vill inte åka jänkaxel med 4link
| |
|
| |
| Rubrik: Sv: _Macce_ - Ford Sierra 2,9 Cosworth V6 Turbo#2 : SÅLD ! sön 11 okt 2015, 02:01 | |
| Har kommit fram till att jag behöver en rätt lugnt vinter utan massa mek för att inte tröttna helt. Jag kommer därför behålla Cosworth 6an och köra denna setup nästa sommar ! Tanken är att vara med tidigt så fort snön försvinner och få det mappat i bänk. Motor är ju redan startad och varmkörd 5-6 gånger och allt låter bra. Det som är kvar är småpill som vindruta, dra klart bromssystem och lufta. Lite smått med inredningen samt bygga om kopplingspedal (det är det mest tungtrampade jag varit med om nu, fast den funkar och kopplar ur) 2016 brölar den på gatan | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: _Macce_ - Ford Sierra 2,9 Cosworth V6 Turbo#2 : SÅLD ! sön 11 okt 2015, 08:22 | |
| Fasen va kul att höra! | |
|
| |
Jobio Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 490 Age : 51 Namn : Johan Biörs Från : Insjön Kör : Ford Granada 2,9TIC Honda Blackbird Registration date : 13-10-05
| Rubrik: Sv: _Macce_ - Ford Sierra 2,9 Cosworth V6 Turbo#2 : SÅLD ! sön 11 okt 2015, 16:08 | |
| | |
|
| |
Håcke Skogencrew
Antal inlägg : 1091 Age : 52 Namn : Håkan Från : Gävle Kör : Capri 2,9T Sierra 2,0T Registration date : 06-10-14
| Rubrik: Sv: _Macce_ - Ford Sierra 2,9 Cosworth V6 Turbo#2 : SÅLD ! sön 11 okt 2015, 23:19 | |
| Härligt att du fortsätter | |
|
| |
| Rubrik: Sv: _Macce_ - Ford Sierra 2,9 Cosworth V6 Turbo#2 : SÅLD ! ons 07 sep 2016, 06:13 | |
| Precis lagt ut annons på blocket. Har precis fått Volvon körklar och den behöver lite omvårdnad. Gör ett försök före vintern att sälja av detta utdragna projekt.
Konceptet rensad bil för gata känns inte jättelockande, och har absolut inget sug alls att färdigställa den tyvärr.
Hade varit kul att se var effekten hade landat dock.... Får en framtida ägare ta reda på 😎 | |
|
| |
krille_CoX Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 332 Age : 34 Namn : Krille Från : Enköping Kör : Ford Sierra CLX 2,0...T (; Registration date : 12-04-12
| Rubrik: Sv: _Macce_ - Ford Sierra 2,9 Cosworth V6 Turbo#2 : SÅLD ! ons 07 sep 2016, 16:33 | |
| blev lite paff när jag såg annonsen. Men förstår dig ! Jag ska försöka bli av med vita pinton för att hinna bli klar med Audi sierran, men svårt att släppa taget om bilen ändå haha | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: _Macce_ - Ford Sierra 2,9 Cosworth V6 Turbo#2 : SÅLD ! tis 13 sep 2016, 11:22 | |
| Varit bra sugen men får väl vara nog med sierror på ett bra tag nu Hoppas något driven jäkel köper | |
|
| |
| Rubrik: Sv: _Macce_ - Ford Sierra 2,9 Cosworth V6 Turbo#2 : SÅLD ! tis 13 sep 2016, 12:18 | |
| Annons på blocket över en vecka nu. 1 pers har hört av sig. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: _Macce_ - Ford Sierra 2,9 Cosworth V6 Turbo#2 : SÅLD ! mån 12 dec 2016, 04:41 | |
| Bilen såld iväg till ny, driven ägare. Hoppas han får fart på den.
| |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: _Macce_ - Ford Sierra 2,9 Cosworth V6 Turbo#2 : SÅLD ! | |
| |
|
| |
| _Macce_ - Ford Sierra 2,9 Cosworth V6 Turbo#2 : SÅLD ! | |
|