| Funderingar angående turbo bygge! | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
dippshit Skogenracing Large
Antal inlägg : 153 Age : 33 Namn : Mattias Från : Gävle Kör : Ford mondeo st220, Ford sierra 2.9turbo Registration date : 08-09-14
| Rubrik: Funderingar angående turbo bygge! ons 01 okt 2014, 14:45 | |
| Tjena! Har en Ford sierra 2.9a som jag funderar på att bygga turbo i. Vet att några här på forumet har byggt på domhär motorerna några gånger. Så mina funderingar är vart jag kan köpa rätt grejjer och vad för grejjer. Alltså vad som funkar bäst till den här motorn. Kanske har någon något som ligger? Behöver väl antagligen MS, koppling, soppapump, spridare, turbo, ic , WG? , grenrör m.m Mest funderingar runt ms, koppling och spridare. Vart det är bäst att beställa ifrån osv? Blir väl köra på 95/98 nu under vintern? Har fattat att det är svårstartat med E85 när det är kallt ute? Ja, jag har säkert glömt en massa såklart. Men alla tips och förslag är välkomna då jag aldrig byggt " seriöst " turbo bygge förr! Mvh Mattias | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Funderingar angående turbo bygge! ons 01 okt 2014, 20:27 | |
| MS1 med TFI styrning (finns färdiga mappar då) Saab röda 431 spridare (350cc) för Bensin annars Siemes deka 630cc för E85 Bosch 044 bränslepump Intercooler kan du köra med KL racings variant som är 63cm bredd och 3" anslutningar KL racings 50mm wastegate av antingen modell 1 eller 2 funkar ypperligt Grenrör gör du adapterör bara, enkelt och funkar mycket bra Koppling är lite drygt, jag tycker Sachs performance 695 ihop med en sexpuckars lamell blir en bra kompromiss, Sachs 765 blir alldelles för tungtrampad så blir inte roligt att köra. allt det har KL racing eller om du åker till Jonas på Bakaxeldelar.
| |
|
| |
Antal inlägg : 153 Age : 33 Namn : Mattias Från : Gävle Kör : Ford mondeo st220, Ford sierra 2.9turbo Registration date : 08-09-14
| Rubrik: Sv: Funderingar angående turbo bygge! ons 01 okt 2014, 20:35 | |
| - Mikael skrev:
- MS1 med TFI styrning (finns färdiga mappar då)
Saab röda 431 spridare (350cc) för Bensin annars Siemes deka 630cc för E85 Bosch 044 bränslepump Intercooler kan du köra med KL racings variant som är 63cm bredd och 3" anslutningar KL racings 50mm wastegate av antingen modell 1 eller 2 funkar ypperligt Grenrör gör du adapterör bara, enkelt och funkar mycket bra Koppling är lite drygt, jag tycker Sachs performance 695 ihop med en sexpuckars lamell blir en bra kompromiss, Sachs 765 blir alldelles för tungtrampad så blir inte roligt att köra. allt det har KL racing eller om du åker till Jonas på Bakaxeldelar.
Tack så mkt! Men då är nästa fråga om det skiljer något på kopplingen rwd och 4x4? Då min driver på alla fyra | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Funderingar angående turbo bygge! ons 01 okt 2014, 20:47 | |
| Nej det är samma lika. Om du överladdar en 4x4 kommer jag bli avis. Så äckligt roliga bilar med turbo. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Funderingar angående turbo bygge! tor 02 okt 2014, 11:38 | |
| - Mikael skrev:
- Nej det är samma lika. Om du överladdar en 4x4 kommer jag bli avis. Så äckligt roliga bilar med turbo.
Jaha okej! Bra det iaf Ja, den är riktigt trevlig redan nu, så med överladd lär den bli gaaalet rolig Åkte med kryckan i 4x4an för något år sen, var ju riktigt trevligt det! Så blir helt klart bygge på min men det är ju dethär med pengar också! | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Funderingar angående turbo bygge! tor 02 okt 2014, 20:06 | |
| Samla ihop 20k så har du allt som behövs ink koppling | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Funderingar angående turbo bygge! tor 02 okt 2014, 22:36 | |
| - Mikael skrev:
- Samla ihop 20k så har du allt som behövs ink koppling
Lär väl ta och göra det hehe | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Funderingar angående turbo bygge! | |
| |
|
| |
| Funderingar angående turbo bygge! | |