Idag har crille och jag mappat friskt, Jag ville få till hela mappen direkt så vi krana på ganska rejält, dock var 2bar i värsta laget så vi backade av till 1.6 som jag tror kommer bli ganska max vad crille vill köra på
Den går ruskigt bra nu, och låter elakt för att vara en pinto!! Skulle tippa på fullt ladd runt 4000varv och det är inte helt illa med tanke på turbons storlek.
Faktum är att man känner en viss ångest när laddet kommer och vägen helt plötsligt blir alldelles för smal
Fick lite nya inslag på hur launch-controllen ska ställas in så testade backa tändningen till -2 grader på launchen och ställde den på max 4500varv och med knappen inne några sek så har han 1.3bar med helt stillastående bil
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
Du köper en ventil som används till vanliga luftkompressor för att ställa ner trycket. den monterar du mellan undre wg slangen och den övre så du får ett mottryck på wastegaten.
Men var beredd på att mappa om bilen för dom rör sig helt annorlunda över bränslemappen, på m5mickes bil så var det ca 500-1000 varv tidigare ladd. Glöm inte att ställa wg:n på lågt grundladd innan du kranar på annars försvinner fördelen med motryck
Mese_Jonas Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 893 Age : 38 Namn : Jonas Gistö Från : Terjärv/Finland Kör : Mercedes 190 Registration date : 07-11-25
Du köper en ventil som används till vanliga luftkompressor för att ställa ner trycket. den monterar du mellan undre wg slangen och den övre så du får ett mottryck på wastegaten.
Men var beredd på att mappa om bilen för dom rör sig helt annorlunda över bränslemappen, på m5mickes bil så var det ca 500-1000 varv tidigare ladd. Glöm inte att ställa wg:n på lågt grundladd innan du kranar på annars försvinner fördelen med motryck
OK...det går väl säkert lika bra med en Boostcontroller highperformance pysventil från KL eller???
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
Idag har crille och jag mappat friskt, Jag ville få till hela mappen direkt så vi krana på ganska rejält, dock var 2bar i värsta laget så vi backade av till 1.6 som jag tror kommer bli ganska max vad crille vill köra på
Den går ruskigt bra nu, och låter elakt för att vara en pinto!! Skulle tippa på fullt ladd runt 4000varv och det är inte helt illa med tanke på turbons storlek.
Faktum är att man känner en viss ångest när laddet kommer och vägen helt plötsligt blir alldelles för smal
Ja vad ska man seja mer, en att det gick som det borde fast lite till Lär ficksa bromsarna fort, för i de farterna som man kommer upp i utan att hinna reagera så räcker de på långa vägar inte till. Finns så mycket att göra på bilen en för att få den dit man vill. Men en sak är säker, motorn behöver inte mer pulver på ett tag iaf. Och trimkams tankarna har lagts på hyllen för stunden
Mese_Jonas Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 893 Age : 38 Namn : Jonas Gistö Från : Terjärv/Finland Kör : Mercedes 190 Registration date : 07-11-25
Fan va skönt Ågren. Nu blir de till att bjuda på en tur. Om du törs vill säga. Verkar som motorer i min närhet bara går sönder. Först bilen sen båten o nu 4-hjulingen.
Antar att Cortinan går som ett as
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
Känns riktigt bra motormässtigt. Sen att bussningarna är hels slut i framvagnen och bromsarna inte hållr måttet, är en annan historia. Men till nästa sommar, då kommer det komma ut en helt ny bil
Tänkte försöka bes den nu, sen får den gå som den är till hösten kommer. Får väl försöka busa med huvudet till den andra uppgraderingen
m5micke skrev:
Fan va skönt Ågren. Nu blir de till att bjuda på en tur. Om du törs vill säga. Verkar som motorer i min närhet bara går sönder. Först bilen sen båten o nu 4-hjulingen.
Antar att Cortinan går som ett as
Vist ska du få en provtur om du kommer
Ågren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2435 Age : 74 Namn : l Från : k Kör : u Registration date : 06-10-11