Antal inlägg : 137 Age : 48 Namn : Tobias Kuru Från : Guldsmedshyttan Kör : Vovlo 744 Drift Registration date : 07-03-18
Rubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 tor 14 nov 2013, 10:20
Äldre bild på Jimmy när han fixar lite i motorn.
Zeon Skogenracing Large
Antal inlägg : 137 Age : 48 Namn : Tobias Kuru Från : Guldsmedshyttan Kör : Vovlo 744 Drift Registration date : 07-03-18
Rubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 tor 14 nov 2013, 10:21
Direkt bild på Jimmy som torrkör med nya race stolen i sin bil !
Övrig information.
Jimmy bygger nu om en 740 -90 till anpassad för körning på sladd träffar / bash och eventuellt någon Drift tävling. han har ingen erfarenhet tidigare från motorsport så han kommer göra grund arbetet i sin bil för att ha en start !
Zeon Skogenracing Large
Rubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 lör 16 nov 2013, 18:26
Jimmy's första provkörning av bilen !
Dannexx Skogenracing Large
Antal inlägg : 109 Age : 35 Namn : Dante Från : Lkpg Kör : Merca diesel! Registration date : 12-11-19
Rubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 fre 10 jan 2014, 22:05
Vill inte vara negativ eller så.
Men du verkar ha stora drömmar om drifting och tävlingar och om erat "crew". Att tävla i drifting i en original volvo 740 på 110hk är ungefär som att tävla i enduro med en mustang mamba. Omöjligt och bara idiotiskt. Projektet i sig kan väl absolut vara kul och jag fick flera skrattanfall under tiden jag läste dessa 7 sidor.
Höjdpunkter i projekttråden (roligast först).
Filmerna Drift loggon du själv gjorde med resultatet "godkänt". Rekonda en bil för att sedan halvt slipa ner den o sedan lacka +1. Lacken vilket jag HOPPAS är grundlack. Lacka rutorna på bilen. Filmen på youtube när ni "sladdar" med en merca. Går rakt hela tiden fram till första stället där ni snurrar o sen slutar filmen.
Hade jag olyckligtvis vart i dina skor så hade jag sålt båda "drift volvo 744" bilarna och tagit smslån o köpt vad som helst som lämpar sig bättre till drifting. Finns bilar på blocket för runt 10.000kr som har både överladd och duger gott o väl som grund till drifting.
Tvivlar inte på era kunskaper eller dylikt utan tvivlar på hela iden och tror det här var någon pojkdröm du har haft en längre tid.
Ska du drifta? Kan du drifta? Köp någon bättre grundbil och börja med. Ser jag någon av dessa bilar någonsin på driftingbanan ska jag äta upp min hatt o skita ut den o äta upp den igen.
tack o hejj!
stork3n Skogenracing Large
Antal inlägg : 179 Age : 34 Namn : christian Från : tierp Kör : audi gt coupe Nissan skyline gtr, bmw turbo Registration date : 07-09-29
Rubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 sön 12 jan 2014, 19:58
Vill bara vika in med att en 740 är inte så dåligt utgångs projekt, inte som första "driftingbil" Billig i inköp, bra styrvinkel från början, RWD Men då lär man se Till att byta motor, (alt Volvo turbo) fixa chassiet, vi pratar inte bara sänkfjädrar här, bussningar allt lär Bytas, annars lär bilen vara på banan som ens händer va som första gången man hade en naken kvinnokropp framför sig "ALL OVER THE PLACE"
Just My 2 cents
Mange Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 544 Age : 49 Namn : Mange Från : Furuvik Kör : Fabia rs1 Registration date : 09-02-13
Rubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 tis 04 mar 2014, 14:13
Bilen verkar bli hård, snart är det vår så hur går byggandet på racern?
Zeon Skogenracing Large
Rubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 fre 21 mar 2014, 12:28
stork3n skrev:
Vill bara vika in med att en 740 är inte så dåligt utgångs projekt, inte som första "driftingbil" Billig i inköp, bra styrvinkel från början, RWD Men då lär man se Till att byta motor, (alt Volvo turbo) fixa chassiet, vi pratar inte bara sänkfjädrar här, bussningar allt lär Bytas, annars lär bilen vara på banan som ens händer va som första gången man hade en naken kvinnokropp framför sig "ALL OVER THE PLACE"
Just My 2 cents
Min 744 är klar nu redo för testkörning under drift track i Linde 27 April , har fixat en hel del som jag ännu inte får visa pga sponsorer men det kommer under drift track dagen, jimmy jobbar vidare med sin första bil och när starten sen går så hoppas jag ha biter sig fast i intresset, bygger redan nu på 2015 års bil men den håller jag lite dåld tills vidare :-) Där är det ny motor, drivlina, bur , upphängning osv i gammal kaross... motor : vet ej ännu !
Tom Skogenracing Large
Antal inlägg : 108 Age : 40 Namn : Tom Från : Finland Kör : Cykel Registration date : 11-10-20
Rubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 fre 30 maj 2014, 15:08
Så hur gick det på testkörningen? När får du visa det du fixat? Kämpa på!
Zeon Skogenracing Large
Rubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 lör 12 jul 2014, 08:13
Hej, länge sedan jag skrev något men jag har varit på rehab, har skadat knä och rygg på jobbet och har helt enkelt inte orkat med något annat än smärtor.
Ska ner till Gröndal och köra den 27/7 med en Volvo 740 GL som bara är lättad, svetsad axel och dekal trimmad, kör det som familje dag och min grabb följer med, han är 14år och det är dax att få in hans intresse nu.
Bilen ska sänkas , axeln ska svetsas och ny dragögla ska tillverkas och monteras fram, bak blir det bogserings bälte som hänger. om jag hinner trycker jag in en snurra och byter spridare samt bränsle tryck för att köra lite turbo på den .
Antal inlägg : 544 Age : 49 Namn : Mange Från : Furuvik Kör : Fabia rs1 Registration date : 09-02-13
Rubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 tor 24 jul 2014, 01:28
Blir bra! Jag är i närheten datumet ifråga. Då fotar jag o lägger upp här i tråden. Du får lägga en det långsladd så det bolmar för bildernas skull.
Zeon Skogenracing Large
Rubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 fre 01 aug 2014, 23:41
Dagen gick åt helvete...... i körningen tyvärr så gick inte planerna som dom skulle i meckandet veckan innan så det vart orginal upphängning och bonntrimmad spis...
Hade iofs JÄVLIGT skoj.... ska återkomma framöver..
behöver fixa en del som att ordna bakaxeln, fixa lägre bil , bättre vägghållning och turbo snurra samt mer träning...
Rubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 lör 02 aug 2014, 12:02
Den verkar gå friskt!
Zeon Skogenracing Large
Rubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 sön 03 aug 2014, 08:56
Motorn var väldigt pigg, hade lite problem med bränslet till att börja med men det löste sig då det visade sig att en slang var paj , när den var fixad så gick motorn och drivlinan bra. Så grunden till att bygga vidare nu är bra, synd att planerna gick i stöpet tidigare under året med skador jag drabbades av som gjorde att det tog tid att komma ut på banan, nu arbetar jag med att sänka bilen, svetsa bakaxeln, justera styrningen och turbo måste på plats.
UndeadMeat Skogenracing Small
Antal inlägg : 3 Age : 32 Namn : Henke Från : Markaryd Kör : 740 Registration date : 12-11-16
Rubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 lör 08 apr 2017, 23:16
Var tog denna idioten vägen ? King på att lacka och tona rutor samtidigt. Blev road av att följa detta projektet
Sponsored content
Rubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014