| Jimmy och Karlsson - Hellkart - DET BALLAR UR! dubbelupdate 2/10 | |
|
+17banzai zorbit Sandvik Sköld ToTTe maranello skogsboo Jeppo Ågren NakahTheOne m5micke tufårti JBlom Golden Boy victor91 Jonas O Jimmy 21 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Jimmy Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 355 Age : 38 Namn : Jimmy Från : Kalmar Kör : Bil och Mc Registration date : 07-04-28
| Rubrik: Jimmy och Karlsson - Hellkart - DET BALLAR UR! dubbelupdate 2/10 sön 28 sep 2008, 21:27 | |
| Tycker det får bli en liten projekttråd om mitt och Herr Karlssons bygge då det nog är värt att visas upp för Skogenfolket. Allt började väl som vanligt med sånna här projekt, med cirka 2 promille i blodet Jag smällde ju min Turbo sierra och Karlssons supra är väl så gott som inställd för vintern så vi har ju inget för oss En stackars Honda CBR 900 RR som ägs av Karlsson stod å skämdes hemma i garaget så varför inte sno maskinen och bygga nått häftigt? En arbetskamrat till mig har en bekant som äger en gokart bana på norra öland och som dessutom kunde tänkas sälja ett ramsnett chassi billigt till oss, så vafan? Antar att ni hajar vart det lutar? Så, ett hyrkart chassi, förlängt 50 cm bakom stolen och förstärkt, med en sjuhelvetes maskin 10 cm från kroppen. Sitter andra kammar i motorn och så är nått gjort åt toppen. Finns nån gammal film från gymnasietiden då den skulle köras på rullande landsvägen, gick dock inte för när ketchupen kom spann det hejdlöst, men den "hann" att ge 145 hk på hjulet innan det släppte Tror inte vi riktigt hajat vad vi håller på att sätta ihop för nån av oss kommer antlagligen att stryka med på kuppen... Blir väl nått i stil med 1hk/kg. Lär ju gå att speka iaf... Stackars Omegan bestyckad utan tackräcke fick stå för transport när vi skulle köra lite när den var original... Blev en liten spek också http://sv.tinypic.com/player.php?v=dokyde&s=4Som sagt, chassit var snett vänster fram men med tanke på att jag drar vanliga bilar tillräta annars så är väl en gokart inte så farligt. Fastspänd i bänken 6.5 vilda hk Vi hade inne en Opel Speedster och bytte frontparti på så några jobbarkompisar tyckte vi kunde slänga dit det gamla på karten Och tillsist en bild på Karlsson och en illustration om hur man kommer se ut... Helvete vad det går undan Har hänt en del idag också, dessa bilder är nån vecka gamla. Men chassit är färdigförstärkt och förlängt, alla motorfästen är byggda och maskien sitter på. Imorgon bär det av till närmaste MC skrot för att hämta en komplett kabelstam, grenrörsflänsar och lite annat smått å gott. Konvertera om bakaxlen från rem till kedjedrift osv. Finns att göra. Kommer en roligare update imorgon på lite "mer" komplett kart. Over'n out // Jimmy och Herrn
Senast ändrad av Jimmy den tor 02 okt 2008, 18:23, ändrad totalt 2 gånger | |
|
| |
Jonas O Skogenracing Medium
Antal inlägg : 51 Namn : Jonas Från : Kalmar Kör : Saab / Opel Registration date : 07-08-18
| Rubrik: Sv: Jimmy och Karlsson - Hellkart - DET BALLAR UR! dubbelupdate 2/10 sön 28 sep 2008, 21:34 | |
| Yes! Vi får ta lite nya bilder imorrn! | |
|
| |
victor91 Skogenracing Large
Antal inlägg : 147 Age : 33 Namn : victor Från : Avesta Kör : E30 turbo Registration date : 08-05-22
| Rubrik: Sv: Jimmy och Karlsson - Hellkart - DET BALLAR UR! dubbelupdate 2/10 sön 28 sep 2008, 21:35 | |
| coolt projekt | |
|
| |
Antal inlägg : 355 Age : 38 Namn : Jimmy Från : Kalmar Kör : Bil och Mc Registration date : 07-04-28
| Rubrik: Sv: Jimmy och Karlsson - Hellkart - DET BALLAR UR! dubbelupdate 2/10 sön 28 sep 2008, 21:36 | |
| Ja jonas du har ju blivit nått av min personliga fotograf, tror inte jag tog en bildjävel själv på sierran | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Jimmy och Karlsson - Hellkart - DET BALLAR UR! dubbelupdate 2/10 mån 29 sep 2008, 00:30 | |
| det här värkar farligt ska bli mycket intressant att se första repan, hoppas det kommer film på det och mycket uppdates lycka till! | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Jimmy och Karlsson - Hellkart - DET BALLAR UR! dubbelupdate 2/10 mån 29 sep 2008, 10:01 | |
| Den kommer bli vild. | |
|
| |
tufårti Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 432 Age : 37 Namn : Rikard B Från : östervåla Kör : e36 m3 ;) 244 t5 e46 m3 :):) Registration date : 08-06-08
| Rubrik: Sv: Jimmy och Karlsson - Hellkart - DET BALLAR UR! dubbelupdate 2/10 mån 29 sep 2008, 18:09 | |
| ööö en gammal dröm att bygga nåt sånt här,nånting säger mig att det kommer bli problem med fästet hehe men lycka till | |
|
| |
m5micke Skogencrew
Antal inlägg : 3132 Age : 42 Namn : Micke Från : Gävle Kör : BMW "Alpina" 332itt e30 -89, BMW X5 4,8is, BMW 323im e36 -97 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Jimmy och Karlsson - Hellkart - DET BALLAR UR! dubbelupdate 2/10 mån 29 sep 2008, 19:06 | |
| Sjukt fränt projekt. Ska bli mycket intressant att se hur den kommer bli/funka när den är klar | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jimmy och Karlsson - Hellkart - DET BALLAR UR! dubbelupdate 2/10 mån 29 sep 2008, 22:43 | |
| Jaha då var det dags för en liten update på gårdagens arbete. Fick ganska mycket gjort enligt oss själva om man jämför med hur det såg ut på dom första bilderna i tråden. Håll till godo gott folk. Bild på motorplacering och på axeln, syns även förlängningen på chassit. Ser jävligt konstigt ut med sätet så på sniskan men rattaxeln är monterad så snett så det "känns" riktigt när man väl sitter där, är väl för jämnvikt. Viktigt att torrköra å försöka härma en motor lite också Där syns det att man sitter normalt också trots snea sätet. Talar för sig själv Högra främre motorfästet. Var rätt nice att den kromade ribban som skyddar originalmotorn satt som en smäck runt våran motor också Här saknas fortfarande ett par rör som numera är svetsade, även det främre vänstra motorfästet skymtas i bakgrunden. Vart allt från gårdagen, grejat lite idag med men fick inte så mycket gjort, mest jagat ikapp massa delar. Hämtade batteri, tank, kedja och elsystem. Fick tag i ett elsystem till en CBR 900 96 men vi har en motor från 92 så inte fan passade sakerna så vi blev mest irriterade. Vi ville ogärna ta det från Karlssons hoj då så mkt måste plockas ner men vi blir nog så illa tvunga att göra. Vi lyckades dessutom köra soppatorsk mitt ute i bushen så det tog ju lite tid också. Återkommer med mer updates under veckan för vi ska inte ligga på latsidan Natti Natti | |
|
| |
NakahTheOne Skogenracing Small
Antal inlägg : 36 Age : 41 Namn : Håkan Nilsson Från : Rotebro / Sollentuna Kör : Zunk!! Registration date : 07-10-11
| Rubrik: Sv: Jimmy och Karlsson - Hellkart - DET BALLAR UR! dubbelupdate 2/10 tis 30 sep 2008, 18:52 | |
| Wild baby!! Wild!!! | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Jimmy och Karlsson - Hellkart - DET BALLAR UR! dubbelupdate 2/10 tis 30 sep 2008, 19:11 | |
| helgrymt det här! jobba på nu | |
|
| |
Ågren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2435 Age : 74 Namn : l Från : k Kör : u Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Jimmy och Karlsson - Hellkart - DET BALLAR UR! dubbelupdate 2/10 tis 30 sep 2008, 19:40 | |
| Haha, går det att få det hårdare Pojkdrömmer det här projektet | |
|
| |
Jeppo Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 811 Age : 35 Namn : Jesper Ericsson Från : Tierp Kör : V70N - Vector turbo Registration date : 07-10-16
| Rubrik: Sv: Jimmy och Karlsson - Hellkart - DET BALLAR UR! dubbelupdate 2/10 tis 30 sep 2008, 19:48 | |
| duktigt brutal kart, tyckte min tvåväxlade (sk)rotax 125 gick som fan, den var på 45 hästar tror jag.. Så j.vla brutal pryl | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Jimmy och Karlsson - Hellkart - DET BALLAR UR! dubbelupdate 2/10 tis 30 sep 2008, 21:11 | |
| Vore det inte enklare att förlänga chassit lite? Då sitter ni rakt samt kanske det går att köra med den å. | |
|
| |
skogsboo Skogenracing Small
Antal inlägg : 25 Namn : anton Från : enköping Kör : bmw 2002 turbo Registration date : 08-06-04
| Rubrik: Sv: Jimmy och Karlsson - Hellkart - DET BALLAR UR! dubbelupdate 2/10 tis 30 sep 2008, 21:13 | |
| | |
|
| |
maranello Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 187 Age : 39 Namn : jocke Från : örebro Kör : s10 sportside / sierra pinto Registration date : 08-08-27
| Rubrik: Sv: Jimmy och Karlsson - Hellkart - DET BALLAR UR! dubbelupdate 2/10 ons 01 okt 2008, 13:48 | |
| ser riktigt kul ut. har du sett den där karten som har en honda bilmotor av något slag ca 130 hk iaf. den e också riktigt frän men jag tror nog din blir snäppet värre med tanke på vikt o så. en bilmotor väger ju en del.
Bilplåtis också ser jag. själv har jag jobbat som plåtis på V.A.G
keep up the good work
//jocce | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jimmy och Karlsson - Hellkart - DET BALLAR UR! dubbelupdate 2/10 ons 01 okt 2008, 16:50 | |
| - JBlom skrev:
- Vore det inte enklare att förlänga chassit lite?
Då sitter ni rakt samt kanske det går att köra med den å. Chassit är ju redan förlängt 50 cm, problemet är ju svajjet som blir i och med längre spännvid mellan hjulen, bilen är ju såpass låg så att det i stort sett inte går att göra den längre utan att den går i backen när man sätter sig. Måste sitta "bredvid motorn" för grenröret kommer ju också bygga en del framåt. Har hänt en del i skrivandets stund, inte updatat gårdagens arbete men det kommer ihop med kvällens jobb. Växellänkage är klart och planerna för kvällen är väl att få ihop grenröret så gott det går . Återkommer med update ikväll wish me luck | |
|
| |
Ågren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2435 Age : 74 Namn : l Från : k Kör : u Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Jimmy och Karlsson - Hellkart - DET BALLAR UR! dubbelupdate 2/10 ons 01 okt 2008, 17:09 | |
| Väntar med spänning på bilder! | |
|
| |
ToTTe Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1147 Age : 39 Namn : Kristoffer Matsson Från : Uppsala Kör : Opel Rekord Coupé 2,4 Berlina -77, BMW 518i Turbo E28, Volvo v40 1,8i Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: Jimmy och Karlsson - Hellkart - DET BALLAR UR! dubbelupdate 2/10 ons 01 okt 2008, 17:33 | |
| - Ågren skrev:
- Väntar med spänning på bilder!
Instämmer | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jimmy och Karlsson - Hellkart - DET BALLAR UR! dubbelupdate 2/10 tor 02 okt 2008, 18:22 | |
| Då kommer en liten update på, tror det är dom två eller tre senaste kvällarnas jobb då. Fått lite smått gjort iaf. Kan bli att bilderna inte kommer i ordning men ni får ha överseende tror inte ni blir arga. Fick ju tillverka egna flänsar till grenröret och det var mer tidsödande än jag trodde, stod 1.5 kväll och nötte på fyra bitar men det blev bra tillslut. Skroten hade bara fina grenrör till cbr900, vi hade hoppats på att dom hade nått skrot i containern som vi kunde köpa billigt men icke. Sitter en kona mot toppen som vi var tvungna att ha och man kan ju inte köpa ett grenrör i nyskick för att kapa dom för konans skulle. Men vi fick ett till cb600 billigt så det löste sig, vart samma kona. Detta är nog från i tisdags, fick väl bara en liten låda till batteriet svetsad, var ju när vi förstod att vi fått tag i fel kabelstam så vi vart mest irriterade. Här är ramen färdigsvetsad framför motorn också. Fixade till en båge som vi kan dra kablar osv runt, här e bränsleslangen dragen. Svetsade en hållare till tanken bakom stolen som sen spändes fast. En bild på hur vi kommer sköta växlingen, koppla ettan sen slår vi bara i växlarna brutalt? Börjat så smått på grenröret också, var nog igårkväll tror jag. Har bara denna bilden men jag lyckades smyga undan idag på arbetstid och göra grenröret i stort sett helkart. Ikväll Torsdag bestämde vi oss för att ta en vilokväll från karten, varit kvar sen i lördags kväll förra veckan på jobbet nu så tycker vi kan ha en lugn kväll med gott samvete. Kommer rullande updates gott folk. Nu ska jag diska Höres | |
|
| |
Sköld Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 442 Age : 33 Namn : Andreas Från : Degerfors Kör : tom kaross Registration date : 08-08-17
| Rubrik: Sv: Jimmy och Karlsson - Hellkart - DET BALLAR UR! dubbelupdate 2/10 tor 02 okt 2008, 18:40 | |
| Ser fränt ut!,frågan är ju om man vågar sitta i den där och gasa fullt ut.. =/ > | |
|
| |
Sandvik Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 374 Age : 33 Namn : Niklas Från : Finland, larsmo Kör : Mercedes 300D W123 Registration date : 08-03-08
| Rubrik: Sv: Jimmy och Karlsson - Hellkart - DET BALLAR UR! dubbelupdate 2/10 tor 02 okt 2008, 19:52 | |
| Roligt projekt, men ni kommer ju att köra ihjäl er med den | |
|
| |
Ågren Skogenracing Elite
| Rubrik: Sv: Jimmy och Karlsson - Hellkart - DET BALLAR UR! dubbelupdate 2/10 tor 02 okt 2008, 20:17 | |
| Grymt sa | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jimmy och Karlsson - Hellkart - DET BALLAR UR! dubbelupdate 2/10 tor 02 okt 2008, 20:17 | |
| Jo den kommer nog bli duktigt livsfarlig, vi har funderat mycket på den biten ska du veta, men man får väl tänka lite när man kör också. Tror dessutom att vi aldrig kommer kunna köra den fullt ut. När den satt på bågen och med utväxlingen som va så gjorde den 150 knyck på tvåan så det räcker nog med dom första två växlarna | |
|
| |
Sköld Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 442 Age : 33 Namn : Andreas Från : Degerfors Kör : tom kaross Registration date : 08-08-17
| |
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Jimmy och Karlsson - Hellkart - DET BALLAR UR! dubbelupdate 2/10 | |
| |
|
| |
| Jimmy och Karlsson - Hellkart - DET BALLAR UR! dubbelupdate 2/10 | |
|