| Jimmy´s - Civic Si Coupe (The only one in the country) | |
|
+9m5micke Ågren Fiskargubbe Mikael JohanJ Öbbe JBlom Veteranhenke Jimmy_JDM 13 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Jimmy_JDM Skogenracing Large
Antal inlägg : 112 Age : 45 Namn : Jimmy Eriksson Från : Gävles Ghetto topp Kör : En riktigt sliten Honda Civic Registration date : 08-02-29
| Rubrik: Jimmy´s - Civic Si Coupe (The only one in the country) fre 29 feb 2008, 13:37 | |
| Nu har även jag hitta hit efter lite påtryckningar =) Orkar inte lägga in alla bilder så det bli en före och efter och nutid. Jao för dom som inte såg den när jag hade köpt den så såg den ut så här men efter att det börja rulla in lite svänga fort grejjer, så börja det bli stil på grejjerna sen va det dags för nya rims, så ett par 5Zigen Pro racer 16" inhandlandes och sen på med coilovers å ut å fota såklart efter som bilen är en usa import så kunde man ju vänta sig fina parkeringsskador, å jag hatar sånt så det blev en hellack förra sommarn Även en ny framläpp åkte på(som jag körde av 2 veckor innan avställning för vinter) han även med å köpa ett par aldeles för dyra Recaro stolar från en Honda Integra Type R och ett par aldeles för dyra bälten, sen va det dags för första bankörningen med bilen, det ska väll bli mer i år är det tänkt Thats if for now, lägger upp lite mer ikväll, nu är ja sen till jobbet
Senast ändrad av Jimmy_JDM den fre 29 feb 2008, 21:43, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
Veteranhenke Skogencrew
Antal inlägg : 1026 Age : 43 Namn : Direktörn Från : Gävle Kör : BMW 323 E21 2,8 turbo Registration date : 06-11-19
| Rubrik: Sv: Jimmy´s - Civic Si Coupe (The only one in the country) fre 29 feb 2008, 14:03 | |
| Ser riktig bra ut haru ingen film på pärlan? | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Jimmy´s - Civic Si Coupe (The only one in the country) fre 29 feb 2008, 15:34 | |
| Trevligt att du hittat hit å Jimmy. Mittsverigebanan är en trevlig lien bana att köra, var några år sedan man körde där. | |
|
| |
Öbbe Skogencrew
Antal inlägg : 6142 Age : 42 Namn : Öberg Från : Gävle Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Jimmy´s - Civic Si Coupe (The only one in the country) fre 29 feb 2008, 15:37 | |
| hallå jimmy boy =) kul att fler hittar hit | |
|
| |
JohanJ Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 415 Age : 40 Namn : Johan Jonsson Från : Falkenberg Kör : 242 med B230Fk Registration date : 06-10-25
| Rubrik: Sv: Jimmy´s - Civic Si Coupe (The only one in the country) fre 29 feb 2008, 16:44 | |
| Den känner man igen från hondaklubben! Vad har du för planer nu, eller du har gjort klar den för sommarens soliga dagar? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Jimmy´s - Civic Si Coupe (The only one in the country) fre 29 feb 2008, 16:48 | |
| Så jädrans låg | |
|
| |
Fiskargubbe Skogenracing Medium
Antal inlägg : 74 Namn : Gurra Från : Kullåkra (den stora staden med karlskrona som förort) Kör : Sierra sedan Registration date : 08-01-24
| Rubrik: Sv: Jimmy´s - Civic Si Coupe (The only one in the country) fre 29 feb 2008, 19:09 | |
| Det är inte så att det är lite tjabbigt med delar när det är den enda i sverige? jävligt läcker för övrigt! | |
|
| |
Antal inlägg : 112 Age : 45 Namn : Jimmy Eriksson Från : Gävles Ghetto topp Kör : En riktigt sliten Honda Civic Registration date : 08-02-29
| Rubrik: Sv: Jimmy´s - Civic Si Coupe (The only one in the country) fre 29 feb 2008, 20:50 | |
| Henkan, ska se om ja kan få upp en liten filmsnutt, dock är det inte jag som kör då. Jonas å Öberg det va på tiden va =) JohanJ, trevligt med fler B16 anhängare här =) Skogsberg, det är ingenting mot vad jag vill ha igentligen, men frambromsarna flyttar ut ET´t lite å sen går det inte och åka så lågt i den här stan heller Fiskargubben, njae inte så svårt å hitta delar MEN då letar jag inte i sverige heller, dom flesta grejjerna kommer från staterna, här finns det nada roligt OHH WELL, lite mer bilder å info då Efter bankörningen vart det lungt ett tag, men hela förra sommarn så va motorn mer eller mindre kass den gjorde inte i närheten 0-100 på vad den skulle göra, blå/vit rykte som fan å drog olja som fan, så mission nummer ett nu i vinter va motorrenovering, å dum som man är så börja man inte spara pengar till skiten i tid, men nu har ja iaf börja med den, toppen är hos en polare i stockholm för renovering, "nytt" block har inhandlats, mitt block har gått 20000 å det nya 4500mil. här är lite bilder på isärplockningen till slut va toppen av, och så här står den nu i garaget, å väntar på nästa kraft tag men inte deppa jag för det, finnas annat å göra, som att förfina den annars trökiga inredning, så mitt nuvarande mission är Civic EK9 Type R look på inredningen och en sån ser ut så här, skiljer sig inte så mycket från min, förutom att den har röd golvmatta och rött "tyg" på dörr armstödet, och lite annat så här blev iaf resultatet på mina dörrsidor skrapa bort resterna tog över en timme tyget på, och el finito, änsålänge rätt nöjd över resultatet, hoppas bara att jag får tillbaks allt så det ser bra ut åxå Och för nån helg sen åkte oskulden bort på ebay åxå, och efter att ha fått hem min nya mätartavla, som O.B.S inte är för nå fjolligt styling syfte, utan för att man såg inte hastighetsmätarn tillräckligt bra med orginal, specielt när KMH är så litet the meter och nu när det funka så bra med ebay så va man ju tvungen å beställa lite mer bra å saker. Så just nu väntar jag på nya tändsnoddar å stift Ytligare en del till mitt Type R whannabe inrednings makeover ' det blev åxå en äkta Type R damask och 2 veckor innan avställning så knäckte jag ju nya fina framläppen så det blev en ny nu, dock inte lika låg som den förra så förhoppningsvis kanske man inte knäcker den här det om det, jag har även fått en en kopia på den vingen som jag har sukta efter sen ja köpte bilen en orginal vinge från hondas hustrimmare Mugen, kostar runt 10k beggad, och jag har bara hitta 1 till salu på ett helt år, men nu köpte ja en kopia som inte heller är så vanlig, dock så vet ja inte om jag ska montera den eller inte, det återstår att se isf skulle det se ut typ så här http://www.digitalhorizon-online.com/gallery/albums/userpics/10001/_DSC0820.jpgJao det va väll allt tror ja, förbannat långt inlägg, men nu står den å väntar på lite kärlek i garaget, så man kanske ska gå ner å titta till den =) Stavfel och särskrivningar förekommer överallt där ja skriver Tack för mig, HEJ!! | |
|
| |
Ågren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2435 Age : 74 Namn : l Från : k Kör : u Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Jimmy´s - Civic Si Coupe (The only one in the country) lör 01 mar 2008, 01:00 | |
| Fan vad trevligt Jimmy Blir det nå grötning i toppen när den är borta? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jimmy´s - Civic Si Coupe (The only one in the country) lör 01 mar 2008, 03:44 | |
| tanken va och göra lite men pengarna räcker inte till, sattsar på ett jackson racing kompressor kitt till nästa vinter/sommar istället | |
|
| |
m5micke Skogencrew
Antal inlägg : 3132 Age : 42 Namn : Micke Från : Gävle Kör : BMW "Alpina" 332itt e30 -89, BMW X5 4,8is, BMW 323im e36 -97 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Jimmy´s - Civic Si Coupe (The only one in the country) lör 01 mar 2008, 08:43 | |
| De e en trevlig bil du har Jimmy. Tyvärr ser den ju inte så omtyckt ut just nu idags läget va Lite väl skitig. he he. Åkte förbi den ett par gånger. Varit o jobbat där den står. | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Jimmy´s - Civic Si Coupe (The only one in the country) lör 01 mar 2008, 10:37 | |
| snygg lack snygga fälgar snygg modell lite överladdning på den där så är det en riktig dräpare | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jimmy´s - Civic Si Coupe (The only one in the country) lör 01 mar 2008, 12:58 | |
| Micke du ska bara veta hur jävla irriterad jag är över det, tänkte tvätta innan vi skruva av toppen men sen glömdes det bort i all hast, nästa vinter ska ja ha skydd över pärlan, thats for sure, Spanks Moberg, jag tycker du ska sälja dina ronal fälgar till mig, så ja får ett par shyssta till Vinterbilen/andra bilen http://www.garaget.org/archive/23625/71624/71624-686282.jpg | |
|
| |
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Jimmy´s - Civic Si Coupe (The only one in the country) lör 01 mar 2008, 14:01 | |
| dom är inte så dyra att köpa nya ronal R10 fälgarna. kolla in på www.falgkungen.se där köppte jag dom. du har inge fina stötfångare till golf 2? vill ha till min åka till jobbet bil | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jimmy´s - Civic Si Coupe (The only one in the country) lör 01 mar 2008, 14:23 | |
| Fan där va dom ju hyffsat billiga
jag har kofångare på G, eller jag har en bil på G som ska slaktas så ja får växellådan till min för den har pajja hör av mig så fort ja vet nått | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Jimmy´s - Civic Si Coupe (The only one in the country) lör 01 mar 2008, 17:37 | |
| Blir det inte nån mugen motor då? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jimmy´s - Civic Si Coupe (The only one in the country) tor 06 mar 2008, 06:09 | |
| nu ska jag sälja snabelgolfen för jag har köppt en Honda accord 90> USA modell med automatiska bälten o grejor riktigt skön bil! jag funderar på att göra sama stuk som din utseendemäsigt. blålila metalick och svarta fälgar med silver kant... passar bra på hooonnndaaa | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jimmy´s - Civic Si Coupe (The only one in the country) lör 08 mar 2008, 16:35 | |
| jaassså 4 dörrars eller coupe? är det en coupe så är ja lite avis =) då jag har letat efter en själv Så här blev iaf min inredning nu när man har stoppa tillbaks allt micke: ne ingen mugen motor =) | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Jimmy´s - Civic Si Coupe (The only one in the country) lör 08 mar 2008, 16:39 | |
| Ser riktigt schysst ut Jimmy... Har du rött baksäte oxå? | |
|
| |
Öbbe Skogencrew
Antal inlägg : 6142 Age : 42 Namn : Öberg Från : Gävle Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Jimmy´s - Civic Si Coupe (The only one in the country) lör 08 mar 2008, 16:41 | |
| | |
|
| |
m5micke Skogencrew
Antal inlägg : 3132 Age : 42 Namn : Micke Från : Gävle Kör : BMW "Alpina" 332itt e30 -89, BMW X5 4,8is, BMW 323im e36 -97 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Jimmy´s - Civic Si Coupe (The only one in the country) lör 08 mar 2008, 17:04 | |
| Weow läckert. Säg att du oxå ska skaffa röda lampor till innebelysningen :kryckan: | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jimmy´s - Civic Si Coupe (The only one in the country) lör 08 mar 2008, 17:56 | |
| Jonas nee jag har ju inte det, maila till en firma å fråga vad dom skulle ha för att klä om 5 jävla bannaner, så är det nån som känner nån som är jäkligt bra på att sy, så skrik till
Öber visst blev det =)
Micke ja e ju inte styling bög på det viset men det va fan inte en dum idé, ska fan kolla upp vad man kan göra | |
|
| |
JBlom Skogencrew
| Rubrik: Sv: Jimmy´s - Civic Si Coupe (The only one in the country) lör 08 mar 2008, 18:09 | |
| Finns ju nån i Gavleracing med en Mazda 323 som klätt om sin inredning själv. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jimmy´s - Civic Si Coupe (The only one in the country) sön 09 mar 2008, 00:23 | |
| just fan det har jag sett, har skicka PM till han nu | |
|
| |
kryckan Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1436 Age : 40 Namn : Bankiren Från : sthlm Kör : Audi b1, cykel Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Jimmy´s - Civic Si Coupe (The only one in the country) sön 09 mar 2008, 00:44 | |
| Sjukt snygg inredning! Good w0rk! | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Jimmy´s - Civic Si Coupe (The only one in the country) | |
| |
|
| |
| Jimmy´s - Civic Si Coupe (The only one in the country) | |
|