Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här

Gå ner 
+148
Anton_N97
norell
Dannexx
turbohakan
Budda
ZimonWisjö
RalleFagerman
OlliFIN
hessu75
Caprimk1
Filborna
Bozzb
Curious1
Alexander92
malmström
-Felix-
sprint
Stylishh
Rake
Tom
myrberg89
norpan69
MickeJ
bmx
JElfgren
021petterzzon
xr-rabbit
witsky
Twokay
Finnborn
Fiechen
Piecia
Forsberg
bogieboy
dennis-volvo
Grey
bosse
Stridh
sunken
Fordpappa
Joel
JapsJonas
sjöblom!
Pontus06
Fordmannen
ropa
E.Nilsson
Pearly
freddan222
Wike
WTB
AtlanticBlue
Robins
HultN
NIKKELICIOUS
Marcusss
persson121
328Rikard
mAnGGe
Chris__
Jesper_NA
Rohden
Hedin_
_Macce_
Schimpy
kyngas
Golden Boy
Roobin
Streetlover
hybris
Rekord E2 Turbo
Mr Macke
paq
joppa
Alexxx
Pacan
Henka_
Flexenan
Mixx_
robsan
Sandvik
raushed
loop
740Tic
sierraboss
effekthero
Eriksson
bidus3
Almgren
Toffe
broddbyskogen
Vr6
Sköld
SierraT
Bojan
victor91
apskaft
lasema
TICSierra
ford_racing
Mese_Jonas
Haggen
FrystGrus
Nyman
alex_side
alle_d
cossie84
Blöjan
englund
knäcken
Kalle
_volvo240_
jonasahman
_Spawned_
NS
_Glenne_
SBP FU
Jonas O
tilldig
Lindskog
zorbit
werd
upplyft
Jansen
JBlom
areez
GMW
okkarakka
Jimmy
Danne volvo 740
Lutte
Blyfot
_-gniraz-_
Fahlberg
fuckforden
Öbbe
Battery
lones
cossie_man
Mk2_power
FordFreak
Liljan
Greger81
ToTTe
Henrik
m5micke
richard s
Mikael
152 posters
Gå till sida : Föregående  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 27 ... 39  Nästa
FörfattareMeddelande
Gäst
Gäst




Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Icon_minitimemån 18 aug 2008, 02:45

Vr6 skrev:
Hej. Tänkte höra med er om turbokonvertera en Golf Vr6. Har ett TD04 agg hemma som kommer från en 850 Turbo. God för runt 350 Hk enligt vissa jag pratat med.

Ett bygge som inte kostar allt för mycket och som också innefattar tilläggssprut. Tänkte ladda runt 0.5 - 0.8.. Ville höra lite från andra vad dom tycker o tänker.

Som den är just nu så är den Chippad, Sportlufts filter, 3" Avgas från Ferrita, racekat, och extraktor.. Men saknar Turbo sen förra bilen.

Därför undrar jag hur mycket man vågar ladda osv... Tacksam för svar!

//Thomas Very Happy


pipen använde 2st 15g,från saab,den laddade 0,5bar,problem med org insprutning! bilen var en corrado 2,9
såvit jag vet blev det aldrig den riktiga knuffen i den bilen
Till överst på sidan Gå ner
Vr6
Skogenracing Small



Antal inlägg : 9
Age : 38
Namn : Thomas
Från : Gävle
Kör : Volvo 142 Turbo
Registration date : 08-08-18

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Icon_minitimemån 18 aug 2008, 09:52

Okej. Jo jag pratade med en kille som också hade använt 2 st agg, och den Golfen gick ruggit bra! Problem med org insprut? Fick han inte det att fungera då eller?

/Thomas
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Icon_minitimemån 18 aug 2008, 12:21

Skulle tro att den turbon blir för liten för din motor. Risk för motryck etc och dåligt register (dör ut över 4500)

Av nån anledning så funkar inte extrasprut lika bra på sexor, antar att bränslet fördelas sämre. Som Mange säger så var det aldrig nån riktigt fart i pipens bil.

En KKK27 eller liknande storlek är mer lämpligt.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Vr6
Skogenracing Small



Antal inlägg : 9
Age : 38
Namn : Thomas
Från : Gävle
Kör : Volvo 142 Turbo
Registration date : 08-08-18

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Icon_minitimemån 18 aug 2008, 13:54

Okej. Så en större Turbo är att föredra! Men om man inhandlar ett sprut då, vad har ni för förslag på det? Mega Squirt?

Jätte tacksam för alla som velat svara Smile
Till överst på sidan Gå ner
Sköld
Skogenracing Extreme
Sköld


Antal inlägg : 442
Age : 33
Namn : Andreas
Från : Degerfors
Kör : tom kaross
Registration date : 08-08-17

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Icon_minitimemån 18 aug 2008, 14:07

Mikael skrev:
Har du en anledning till att placera laddet där? Vad för effektkrav har du?

För att jag vill ha en liten extra knuff i det högre registret, ska försöka jobba mig upp mot 0,8bar Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Jobbar5
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Icon_minitimemån 18 aug 2008, 14:56

Vr6 skrev:
Okej. Så en större Turbo är att föredra! Men om man inhandlar ett sprut då, vad har ni för förslag på det? Mega Squirt?

Jätte tacksam för alla som velat svara Smile

Ja det funkar bra, men är lite väl bökigt om man inte är händig med dator och gillar att leta information när man får problem

Sköld skrev:
Mikael skrev:
Har du en anledning till att placera laddet där? Vad för effektkrav har du?

För att jag vill ha en liten extra knuff i det högre registret, ska försöka jobba mig upp mot 0,8bar Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Jobbar5


Mitsubishi TD04-16T eller större alt en KKK24 från volvo S60r Visserligen kommer laddet komma lite tidigare men alla andra alternativ är dyra


Senast ändrad av Mikael den mån 18 aug 2008, 20:32, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Sköld
Skogenracing Extreme
Sköld


Antal inlägg : 442
Age : 33
Namn : Andreas
Från : Degerfors
Kör : tom kaross
Registration date : 08-08-17

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Icon_minitimemån 18 aug 2008, 20:07

Mikael skrev:
Mitsubishi TD04-16T eller större alt en KKK24 från volvo S60r Visserligen kommer laddet komma lite tidigare men alla andra alternativ är dyra

Får nog bli en KKK24 då sitter den på alla s60or eller bara på "R", och när kan jag förvänta mig lite ladd? study

//Andreas
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Icon_minitimemån 18 aug 2008, 20:34

Sköld skrev:
Mikael skrev:
Mitsubishi TD04-16T eller större alt en KKK24 från volvo S60r Visserligen kommer laddet komma lite tidigare men alla andra alternativ är dyra

Får nog bli en KKK24 då sitter den på alla s60or eller bara på "R", och när kan jag förvänta mig lite ladd? study

//Andreas

Fel av mig, KKK24 ska det vara (ändrade i texten)

Osäker på om den sitter på övriga bilar också men laddet blir nog runt 3000 kanske med en sådan
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Vr6
Skogenracing Small



Antal inlägg : 9
Age : 38
Namn : Thomas
Från : Gävle
Kör : Volvo 142 Turbo
Registration date : 08-08-18

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Icon_minitimemån 18 aug 2008, 22:37

Större Turbo är grejad nu Smile Och den ska klara av stora sexor. Okej, jo datorer kan man och leta information får man ju göra om det mesta nu för tiden Wink Ett stort tack för all hjälp! Kommer förmodligen att fråga mer, men nöjer mig så här tills vidare.

/Thomas
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Icon_minitimefre 22 aug 2008, 19:27

Hej jag tänkte jag skulle fråga vad ni kör med
för tändningsinställning på era fordar med turbo och pinto maskin
överlag? har ni den backad isåfall hur mycket? är den orginal eller är
den stum osv?
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Icon_minitimefre 22 aug 2008, 20:45

Brukar få backa av den nån grad men det får man lyssna efter, fördelaren vrids medurs försiktigt sen får du lyssna efter spik
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Icon_minitimefre 22 aug 2008, 22:32

Okej då ställer jag den till orginal inställningen då med andra ord och sedan får jag backa den någon grad därifrån. Eller kanske man också istället för att lägga den på 8 grader lägga den på en 6-7 grader direkt?

men kanske det kan hända förstås att lampan man har inte är exakt elr man får det exakt på graden... Så kanske bäst försöka ställa det på orginal och sen backa lite efter behov då.
Till överst på sidan Gå ner
Henrik
Skogenracing Sponsor
Henrik


Antal inlägg : 1669
Age : 35
Namn : Henrik
Från : land
Kör : Nissan och Ford
Registration date : 06-10-13

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Icon_minitimefre 22 aug 2008, 23:05

Är väl bäst att börja på orginal och sen vrida lite vid behov...
Till överst på sidan Gå ner
broddbyskogen
Skogenracing Small



Antal inlägg : 11
Namn : jerker
Från : tobo
Kör : saab
Registration date : 08-08-06

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Icon_minitimelör 23 aug 2008, 01:23

har läst era inlägg och har ett tips angående kollektor bygge jag har själv stått och slipat dessa förut för att få fyra rör till ett men använder nu en pryl från jula som man sätter i en hålsåg i och då kan man kapa el såga rören i vilken vinkel som helst funkar klockrent när man ska passa ihop runda rör
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Icon_minitimelör 23 aug 2008, 10:24

Ah okejj! Får vel testa med det då Smile
Till överst på sidan Gå ner
Toffe
Vinnare Månadens Projekt
Toffe


Antal inlägg : 1989
Age : 137
Namn : Toffe
Från : Torsåker
Kör : Volvo
Registration date : 06-10-16

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Icon_minitimemån 01 sep 2008, 10:13

en golf vr6 från falun bromsade hej å hå mkt pulver med dubbla 15g.

på E85 och med haltech.

anlednigen tillatt de inte blev ¨nå skjuta i pipens var väl för att de mejslades för lite med soppan. efter en wallbropump o tanken och en ombyggd lmm och 465cc spriddare skjuter den på bra.
Till överst på sidan Gå ner
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 32
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Icon_minitimeons 03 sep 2008, 16:35

broddbyskogen skrev:
har läst era inlägg och har ett tips angående kollektor bygge jag har själv stått och slipat dessa förut för att få fyra rör till ett men använder nu en pryl från jula som man sätter i en hålsåg i och då kan man kapa el såga rören i vilken vinkel som helst funkar klockrent när man ska passa ihop runda rör

Lät ju skojigt, länka.
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Icon_minitimemån 15 sep 2008, 11:53

Behöver man göra något skilt åt btr som sitter där på insuget på sierrorna när man turbokonverterar dem? elr kan man bara köra som det är orginalt även fast man också byter bränslepump till en k-jet och inte alls har någon tryckstyrning på den... ?

Misstänker att den är pajj... Därför jag började fundera...
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Icon_minitimemån 15 sep 2008, 12:40

Nä låt den vara som den är, kom ihåg att den ska både ha tryck och vacuum annars kommer bilen gå dåligt
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Icon_minitimemån 15 sep 2008, 22:44

Okej! lämnar den som den är då! Okej.

Tror du att det kan vara den som har något fel när bilen går dåligt då? för det är som den inte skulle få bensin ibland går den inte något alls, ibland tappar jag helt gasen och den går endast på tomgång, ibland går den inte på alla cylindrar utan 3 eller något annat. Blir inte alls klok på den. Men en jag känner hade haft ett liknande fel på sin bil dock en saab 900 men iaf. Så där var det just den där som spökade för honom.

Men den var iaf asdyr att köpa ny så måste nog leta begagnat isåfall.
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Icon_minitimetis 16 sep 2008, 06:57

Du får helt enkelt koppla in en mätare mellan filtret och railen och mäta trycket. det ska ändras med vacum och när du gasar osv. Men tror inte det här beror på dina fel
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Nyman
Skogenracing Small



Antal inlägg : 4
Namn : Andreas Nyman
Från : Örnsköldsvik
Kör : Audi avant 2.6 quattro -92, Golf mkII 1.6 CL
Registration date : 08-03-24

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Icon_minitimetis 16 sep 2008, 10:12

Tjena

Tänkte bara kolla om man kan bygga turbo på en Golf 1.6 förgasare? Vad behöver jag för grejer?

Alla tips och råd är välkomna
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Icon_minitimetis 16 sep 2008, 10:55

Okej! kanske man skulle spara sig lite med att testa byta den då! kanske då försöka se över elektroniken istället? kan det bara vara lmm som är pajj då? eller har hela skiten fått fnatt?

Finns det verkligen ingen som har en aning om vad som kan vara fel? så att man iaf har en aning om var man skall börja leta. För själv fattar jag noll...
Till överst på sidan Gå ner
bidus3
Skogenracing Small



Antal inlägg : 11
Namn : joel
Från : örebro
Kör : bmw
Registration date : 08-09-23

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Empty
InläggRubrik: bmw 318is 16v   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Icon_minitimetis 23 sep 2008, 21:52

hej, jag hade några frågor om turbo konvertera min Bmw 318is 16 v om man måste ta ner motorn? om jag måste komp sänka den? elr va man kan låta den ladda utan att behöva det ? sen om det är någon annan som har gjort det på en likadan bil ? som kan ge mig lite info? skulle vara jätte tacksam för det... Smile [/i]
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Icon_minitimetis 23 sep 2008, 21:54

Minns jag inte helt fel är det rätt mycket komp i en sån maskin, men oftast går det alltid att ladda lite, speciellt på en 16v maskin. Testa först vetja
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Sponsored content





Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 16 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här
Till överst på sidan 
Sida 16 av 39Gå till sida : Föregående  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 27 ... 39  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här!
» turbokonvertera bmw 540
» E85 frågor.
» Turbokonvertera ford fiesta.
» Turbokonvertera opels C16NZ?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: