Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 TommyW - Sierra pinto HX40 kammen gick av....

Gå ner 
+15
DPDP
Jättemackan
Groda
Joel
ropa
Eriksson
_-gniraz-_
Mikael
Jeppo
_Macce_
Limpdjur
Fiechen
Haggen
moparboy440
TommyW
19 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4
FörfattareMeddelande
TommyW
Skogenracing Small
TommyW


Antal inlägg : 49
Age : 37
Namn : Tommy
Från : Finland
Kör : Fort
Registration date : 12-03-10

pinto - TommyW - Sierra pinto HX40 kammen gick av.... - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: TommyW - Sierra pinto HX40 kammen gick av....   pinto - TommyW - Sierra pinto HX40 kammen gick av.... - Sida 4 Icon_minitimeons 18 jul 2012, 20:35

Så nu har man fått lite mera klarhet. Plockade av toppen ida o kolla. Tur i oturen har iaf ventiler klarat sej. inge märken i kolvar, och inte heller i ventilerna.. Smile var 8,5mm lyft på gamla kammen mätte jag så e väl en orsak till att det klara sej då.

Talade även med TG motor och han sa att han skulle nog ha provat svetsa toppen om han var jag. Kommer ja oxå att göra, men inte i nuläget eftersom ja fick hämta en extra topp gratis igår så filar ja likadant som i gamla toppen. dvs matchportar o fräser lite runt ventilstyrningarna o lämnar in den till lokala motorrenoverararen för planing m.m.

Skickar ner ena delen av kammen till TG så han får mäta upp den så antingen så lagar han en bättre eller så kopierar han den eller så tar ja en av hans färdiga, får se lite me det. Jag skulle vilja ha lite bättre register, men det får han isf avgöra om är möjligt. Kammen jag hade var ju iaf bra på min motor. (kan ju hända att ja måst köpa två olika kammar o testa lite ifall de lyckas med svetsningen) Twisted Evil

Har någon här med liknande motorspec testat ngn av hans kammar och kan dela med sej av erfarenheter och bänksiffror?





Till överst på sidan Gå ner
TommyW
Skogenracing Small
TommyW


Antal inlägg : 49
Age : 37
Namn : Tommy
Från : Finland
Kör : Fort
Registration date : 12-03-10

pinto - TommyW - Sierra pinto HX40 kammen gick av.... - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: TommyW - Sierra pinto HX40 kammen gick av....   pinto - TommyW - Sierra pinto HX40 kammen gick av.... - Sida 4 Icon_minitimelör 11 aug 2012, 09:49

Sierran är såld och småningom kommer en ny projekt bil upp Smile
Till överst på sidan Gå ner
 
TommyW - Sierra pinto HX40 kammen gick av....
Till överst på sidan 
Sida 4 av 4Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4
 Liknande ämnen
-
» Vatten kylning till HX40 på sierra v6
» freddlan, min ford sierra gick från bulig till perfekt ! :) bilder!!
» Ford Sierra flytta pinto motor och sprut till en Sierra doch. Hjälp och Tips!
» besiktnigsproblem sierra pinto :?:
» Sierra pinto -88 problem

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: