| granadadr - Granada kombi 2,9iT | |
|
+7Tommysundberg Streetlover Grey Crille Mikael JBlom granadadr 11 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
granadadr Skogenracing Large
Antal inlägg : 244 Age : 51 Namn : Jörgen Från : Skellefteå Kör : Granada Cosworth Registration date : 11-02-07
| Rubrik: granadadr - Granada kombi 2,9iT fre 23 sep 2011, 23:01 | |
| japp det började med en 85as granada 2,8i aut den är väl i hyffsat skick, men ska ev lackas om i vår, jag håller på att bygga om den Till GL just nu har jag precis satt upp 2,9 motorn i stativet,, ska riva tråget för att bygga oljerretur å börja dra turborör sen när motorn är ur så ska jag börja montera in ac i den orginal i våras orginal granada recaro ghiagrill vita blinkers å rs spoiler är inte fel byggde om mk1ans bakljus, 17" ska ev bytas mot 18" nästa år samt svärtat ner stötfångarhörnen bild på motorn som sitter i nu,, | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: granadadr - Granada kombi 2,9iT lör 24 sep 2011, 08:34 | |
| Coolt. Kommer bli riktigt ball. | |
|
| |
Antal inlägg : 244 Age : 51 Namn : Jörgen Från : Skellefteå Kör : Granada Cosworth Registration date : 11-02-07
| Rubrik: Sv: granadadr - Granada kombi 2,9iT lör 24 sep 2011, 15:38 | |
| joo ska bli kul å prova 2,9 turbo cosworth har jag ju som redan testat, tanken är att det ska bli en snabb å bekväm sommarbil, den ska få en 1800kg dragkrok så man ska även kunna dra biltrailern med den granadan får dra granadan blir ett fint ekipage, hehe blir kjolar på den givetvis, | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: granadadr - Granada kombi 2,9iT lör 24 sep 2011, 18:31 | |
| Ser ut att vara läskigt fräsh, jobba på hårt nu | |
|
| |
| Rubrik: Sv: granadadr - Granada kombi 2,9iT sön 25 sep 2011, 14:24 | |
| japp kan ni lita på, just nu går det lite segt men updaterar sen | |
|
| |
Crille Skogencrew
Antal inlägg : 2897 Age : 40 Namn : Crille Från : Gävle Kör : Skidoo Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: granadadr - Granada kombi 2,9iT sön 25 sep 2011, 20:43 | |
| | |
|
| |
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: granadadr - Granada kombi 2,9iT mån 26 dec 2011, 23:12 | |
| Hur har det gått här då, nått nytt? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: granadadr - Granada kombi 2,9iT tor 09 feb 2012, 13:17 | |
| japp nu ÄNtligen har jag fått tummen ur å börjat kika lite på motorinstallationen,, får se hur länge man håller sig frisk bara så här skissade jag,, kom gärna med kommentarer jag kan ju säga att turbon är ju INTE exakt där den bör vara men ungefär,, tänkte att köra med en annan servopump för separat behållare så får jag mer plats, skickar med en bild på GL kofångaren med för er som ev inte har kikat här så ska jag behålla batteriet å köra med avgasbandage och turbomössa,, samt ha AC med kondensor på orginalplats och ev farthållare vill kapa så lite i bilen som möjligt,, men MÅSTE borra hål för ic slangar tyvärr, | |
|
| |
| Rubrik: Sv: granadadr - Granada kombi 2,9iT tor 09 feb 2012, 14:37 | |
| | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: granadadr - Granada kombi 2,9iT tor 09 feb 2012, 15:11 | |
| Tycker den ser lite liten ut men hamnar den i fartvinden så funkar det nog | |
|
| |
| Rubrik: Sv: granadadr - Granada kombi 2,9iT tor 09 feb 2012, 15:19 | |
| - Mikael skrev:
- Tycker den ser lite liten ut men hamnar den i fartvinden så funkar det nog
då kanske det är bättre å kapa i plåten framför å skaffa en större,,, vad tror ni om turbon då?? jag tror det kommer bli ok iaf | |
|
| |
| Rubrik: Sv: granadadr - Granada kombi 2,9iT tor 09 feb 2012, 15:23 | |
| | |
|
| |
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: granadadr - Granada kombi 2,9iT tor 09 feb 2012, 16:50 | |
| - granadadr skrev:
- så här ser det ut orginal,, det är från denna som ac paketet kommer ifrån,, å det var tätt så jag får kolla givare å elektronik, byta torkfilter,, men ska ju endå placera det på en annan plats än orginal
Ser riktigt bra ut. Bästa tipset jag kan ge dig är att du fixar dig en sierra/scorpio kylare och monterar på DOHC elfläktar, flyttar bak kylaren mot motorn och stoppar in AC kylaren mellan vanliga kylaren och plåten. Sedan framför denna sätter du en fläskig IC ( Denna passar bäst), och sedan AC fläkten framför ICn. Då har du fullgott för alla olika kylningarna. Dock måste du kapa hål för ICns anslutningar men det blir toksnyggt och är du noggrann så kommer allt bli som fabriksmonterat. Kommer bli bra placering på turbon och med värmeskydd ska det ju funka med batteriet också! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: granadadr - Granada kombi 2,9iT tor 09 feb 2012, 16:59 | |
| då kapar jag hällre bort i frontplåten ska köra med orginalkylare å elfläkt, om jag kapar fint i plåten framför kylarna så ser det ok ut OCH man kan dra ic slangarna snyggare bara borra 2 hål genom plåten å sen dra genom slangarna tror det blir bättre,, för såg på cossyn att jag måste göra lite special för att det ska bli riktigt snyggt japp lite kinkig iof är det större ansl på cossyn,, så det blir värre,, men tror endå detta blir bästa lösningen,,,, men ska inte ha så stor ic endå,, för att kondensorn ska få luft pratade med DO88 och den ic som var på gränsen skulle klara ca 400hk,, å ärligt talat har jag tänkt att gå långt under det,, OM nu min settup ger 370hk som vissa säger,, så drar jag ner laddet å kör med mindre effekt,, ska ju inte vara nån racerbil | |
|
| |
Streetlover Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 590 Age : 36 Namn : Robin Från : Karlsborg Kör : Opel Ascona C -87 & Ford Taunus 20m -65 Registration date : 08-05-25
| Rubrik: Sv: granadadr - Granada kombi 2,9iT tor 09 feb 2012, 21:02 | |
| Harru gjort fram blinkersen själv eller e dom köpta från oldcars? =) du har ingen extra kromad grill liggandes? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: granadadr - Granada kombi 2,9iT tor 09 feb 2012, 21:06 | |
| tja,, det är gjutna,, före Oldcars började sälja men de är i mkt fin kvalla jag har några extra kvar hemma, nja en dålig ghiagrill tror jag att jag har,, om du skickar din mail så kan jag skicka bild på den,, OM jag nu har den kvar,, men jag tror det | |
|
| |
Antal inlägg : 590 Age : 36 Namn : Robin Från : Karlsborg Kör : Opel Ascona C -87 & Ford Taunus 20m -65 Registration date : 08-05-25
| Rubrik: Sv: granadadr - Granada kombi 2,9iT fre 10 feb 2012, 00:29 | |
| du har PM | |
|
| |
| Rubrik: Sv: granadadr - Granada kombi 2,9iT fre 10 feb 2012, 10:45 | |
| kikade lite,, blir nog att ha kvar servopumpen på vä sida om det går då får jag ju ennumer plats för turbon får se till nästa vecka då kan jag meka lite, å se om fästet passar, | |
|
| |
| |
| |
| Rubrik: Sv: granadadr - Granada kombi 2,9iT fre 17 feb 2012, 19:49 | |
| Kan blir riktigt trevligt de där, tids enligt och stilrent i ett | |
|
| |
| |
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: granadadr - Granada kombi 2,9iT fre 17 feb 2012, 20:21 | |
| Blir toksnyggt det där, men ingen jäkla fjortisplast nu | |
|
| |
| Rubrik: Sv: granadadr - Granada kombi 2,9iT fre 17 feb 2012, 20:27 | |
| | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: granadadr - Granada kombi 2,9iT fre 17 feb 2012, 20:55 | |
| Nä inga kjolar ska det vara Ska vara orginalkaross, soplåg och fläskfälgar så är det precis lagom | |
|
| |
| Rubrik: Sv: granadadr - Granada kombi 2,9iT sön 27 maj 2012, 10:04 | |
| då gör vi en liten uppdatering,, ganska frusterande att bygga grenrör, ett projekt som ska ta ca 2 dagar har tagit över 3 mån,, jag har nämligen pajj rygg, och legat mkt hemma men nu börjar allt lätta lite så äntligen börjar saker hända i garaget, blir nog att ägna sem åt att bygga klart nu till lite bilder grenrör/inlopp början till inloppet på turbon,, den kommer att få 2 V-band så det blir tokenkelt att ta bort turbon plus att turbon då kommer upp en liten bit,, då kompressorkåpan tar i ventilkåpan just nu bara en test för att se hur mkt plats det är blir en 3" första bit, för att sedan gå ner till 2,5" i downpipen, pga platsbrist, tänkte ev ha dubbla 1,75" avgas under bilen, för att bilen ska låta så lite som möjligt, blir trångt med batteriet,, men går,, turbon ska givetvis få både turbomössa och avgasbandage, och batteriet ska få en skyddsplåt, här ser man hur kompressorkåpan ligger emot ventilkåpan | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: granadadr - Granada kombi 2,9iT | |
| |
|
| |
| granadadr - Granada kombi 2,9iT | |
|