Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Granada + Ford 24V V6, vilket insprutningsystem?

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
JayBee
Skogenracing Small
JayBee


Antal inlägg : 2
Age : 61
Namn : Johan
Från : Gävle
Kör : Granada 2.8 Injection -'82, Thunderbird LX V8 -'94, Jaguar XJR -'99, Trans Am 455" -'75
Registration date : 11-09-06

Granada + Ford 24V V6, vilket insprutningsystem? Empty
InläggRubrik: Granada + Ford 24V V6, vilket insprutningsystem?   Granada + Ford 24V V6, vilket insprutningsystem? Icon_minitimetis 06 sep 2011, 14:02

Jag har en Granada 2.8 Injection -'82 (4-vxl man) med kass motor och insprutning. Dessutom råkar jag ha en Ford 24V Cosworth V6-motor (BOA) ståendes till ingen nytta. Det finns ju knappt nån annan väg att gå än att slänga i 24V-motorn i Granadan! Jag har dock inte insprutningsystemet, enbart motorn med spridare, mängd/massemätare, etc. Jag måste alltså skaffa ett sprut, Haltech, Megasquirt el. likn. Kommer det att bli problem hos Bilprovningen om jag inte använder det insprutningssystem som är original till motorn? Kommer jag att behöva bygga om bromsarna för att få bilen godkänd? (T.ex. skivor bak) Katalysator antar jag är ett måste eftersom det är original för motorn...?... Jag vill att sprutet också styr tändningen. Original tändspolar sitter på motorn. Vilket system rekomenderar ni? (Vill inte betala 20 tusen men möjligen 10...)
Till överst på sidan Gå ner
Heiki
Skogenracing Small
Heiki


Antal inlägg : 11
Age : 50
Namn : Heiki
Från : Norge/Toten
Kör : Ford 20m 24v turbo
Registration date : 10-06-25

Granada + Ford 24V V6, vilket insprutningsystem? Empty
InläggRubrik: Sv: Granada + Ford 24V V6, vilket insprutningsystem?   Granada + Ford 24V V6, vilket insprutningsystem? Icon_minitimefre 09 sep 2011, 16:32

Jeg kjører emerald k3 på min 24v turbo og er veldig fornøyd med det.
Koster 580-600£ fra england. Du får og med en bra oppstartmap til 24v. Katalysatorene kan du hive.
Om du går for emerald så kan jeg sende deg kobl. skjema og det map jeg kjørte på den tiden motoren var original.
H.
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Granada + Ford 24V V6, vilket insprutningsystem? Empty
InläggRubrik: Sv: Granada + Ford 24V V6, vilket insprutningsystem?   Granada + Ford 24V V6, vilket insprutningsystem? Icon_minitimefre 09 sep 2011, 19:32

Megasquirt är prisvärt men blir inte superfin gång med det men för en busbil så är det helt ok. Annars Link eller vi-pec då är det rätt näre till två firmor som kan dom utan och innan
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
jol
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 59
Age : 40
Namn : Peter Strandberg
Från : Mellansel/Luleå
Kör : Alfa!
Registration date : 09-10-30

Granada + Ford 24V V6, vilket insprutningsystem? Empty
InläggRubrik: Sv: Granada + Ford 24V V6, vilket insprutningsystem?   Granada + Ford 24V V6, vilket insprutningsystem? Icon_minitimefre 09 sep 2011, 20:29

Ska du regga in nya motorn måste avgasreningen följa med. Etanolkonverterade motorer får ha eftermarknads styrsystem, eller så gömmer du boxen
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Granada + Ford 24V V6, vilket insprutningsystem? Empty
InläggRubrik: Sv: Granada + Ford 24V V6, vilket insprutningsystem?   Granada + Ford 24V V6, vilket insprutningsystem? Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Granada + Ford 24V V6, vilket insprutningsystem?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: