| Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. | |
|
+60Groda Off3r Bitter_ Andy_B Puttee incon92 T5Tim Alexander92 Alex_S Arvidsson Larcsern Mancs hasse the man Fjellström Catling Scherp LinusGTI granadadr Henka_ XeroZ Jimmy Fordpappa E34 RRT Tom Mese_Jonas Schimpy Tommysundberg Haggen Jättemackan Kanto harry__ Golden Boy SierraTimpa EMeizter Odin RsCoupe-71 JohanJ Björsby tuning bosse krille_CoX JElfgren Eriksson Crille houk PLO Bennybira _-gniraz-_ Henrik ///markus Limpdjur Joel robsan Jan_Banan Consul72 _Glenne_ Fiechen Mikael Grey cyberfalcon _Macce_ 64 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. ons 10 dec 2014, 20:05 | |
| Grymt Marcus! Gillar dina byggen!
Hett tips är att köpa presstången som är tull för just den här typen av kontakter, finns i lika variant som du har på bild. Stor risk för krypströmmar osv om pressningen inte blir bra | |
|
| |
Jobio Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 490 Age : 51 Namn : Johan Biörs Från : Insjön Kör : Ford Granada 2,9TIC Honda Blackbird Registration date : 13-10-05
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. ons 10 dec 2014, 21:56 | |
| Riktigt snyggt. Skynda skynda,vill se film snart :-) | |
|
| |
_Macce_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1258 Age : 34 Namn : Marcus Från : Norrköping Kör : Överladdad Ford Registration date : 07-03-23
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. fre 09 jan 2015, 02:08 | |
| Ingen hemlighet att det inte går superfort i garaget, men jag gör lite då och då och hoppas fortfarande på en uppstart i vinter/vår. Hittade ett par häftiga fälgar som jag tycker passar klockrent ! Borbet type E 8x17" ET 35 Ja det blir tight med skivor och oken Fälgarna behöver lite ny färg. Jag tänkte först helsvarta, men är lite kluven nu... kanske köra antracitgråa eller nått ? Härvan är i princip helt klar också. Fick hem deachwerks 950cc spridarna (svindyra!) med tillhörande kontakstycken så jag kunde göra klart det sista. Fortsatt med insuget och spjällhusplacering. Vill ha det enkelt och prydligt med spjället mellan bankerna istället för att dra rör och sätta spjället åt nått håll. Eftersom det blir standard rails så blir det an kopplingar i ändarna. KEMPPI kepsen får vara med i mekandet !!! | |
|
| |
Jimmy Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 355 Age : 38 Namn : Jimmy Från : Kalmar Kör : Bil och Mc Registration date : 07-04-28
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. fre 09 jan 2015, 08:52 | |
| Trevliga fälgar! Kommer göra ungefär samma som dig med spjället Var å hämtade ett volvospjäll i veckan som ska dit under helgen. Har också beställt spridare, säger som du. Snuskigt dyra men tycker det är värt när det bara är bolt-on. Jobba på mot uppstart! // Jimmy | |
|
| |
hessu75 Skogenracing Large
Antal inlägg : 156 Age : 49 Namn : Heikki Från : Finland Kör : Capri MK3 2,9 turbo, Kawasaki ZX14. Vinterbil Ford Sierra kombi 4x4 Registration date : 13-07-02
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. fre 09 jan 2015, 09:23 | |
| Antracit grå fälgar ser bra ut. Har Ford RS 15" fälgar under min Capri som är ju antracit grå.
MVH | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. sön 11 jan 2015, 19:05 | |
| | |
|
| |
Antal inlägg : 1258 Age : 34 Namn : Marcus Från : Norrköping Kör : Överladdad Ford Registration date : 07-03-23
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. fre 16 jan 2015, 03:09 | |
| Har visst blivit rörmokare ! Vattekylda GZ-2045an ska få lite vattenrör som jag bockade till själv, blir rätt bra tycker jag. Snålar till det lite och kör slangstump som kopplingar bara. Mera jobb på insug, snart endast vakumnipplar kvar. Perfekt placering för strömbrytaren från Sporttema ! Så fort insuget svetsas med spjäll osv kan jag börja med tryckrören, blir polerade i alu. Ska fixa 3,5" rostfritt också så jag kan börja med DP:n | |
|
| |
hessu75 Skogenracing Large
Antal inlägg : 156 Age : 49 Namn : Heikki Från : Finland Kör : Capri MK3 2,9 turbo, Kawasaki ZX14. Vinterbil Ford Sierra kombi 4x4 Registration date : 13-07-02
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. fre 16 jan 2015, 06:02 | |
| Najs,
Vill gärna se hur du ska skapa tryckrör. Har samma funderingar också.
MVH | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. sön 18 jan 2015, 16:58 | |
| Blev bra det där som vanligt | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. lör 24 jan 2015, 20:02 | |
| Lite fart i garaget. Fäst batterilåda och dragit färdigt 12v kablar till brytarn osv. Provade svart färg på fälgarna, passar bilens färgtema med vit/svart. Börjat titta lite på sista vattenröret. Vattentemp till sprutet och lufttemperaturnippeln. Lite fler bilder på insuget och fogar mm. Lite hullingar där så blir det bra. Har satt dit handbroms rejält. Ska skarva dit den här vågen till bakbromsarna också. Så jag kan ställa bromskraft bak. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. lör 24 jan 2015, 20:29 | |
| trevligt! kommer bli snabb | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. lör 24 jan 2015, 22:57 | |
| Vi får väl hoppas | |
|
| |
Jobio Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 490 Age : 51 Namn : Johan Biörs Från : Insjön Kör : Ford Granada 2,9TIC Honda Blackbird Registration date : 13-10-05
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. sön 25 jan 2015, 22:26 | |
| | |
|
| |
Painlake Racing Skogenracing Large
Antal inlägg : 179 Age : 38 Namn : Andreas Sköld Från : Emmaboda Kör : BMW E36 320 och Valiant-66 Registration date : 14-06-30
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. tor 29 jan 2015, 20:14 | |
| Häftigt insug. Snygga svetsar | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. mån 02 feb 2015, 02:37 | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. | |
| |
|
| |
| Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. | |
|