| Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. | |
|
+60Groda Off3r Bitter_ Andy_B Puttee incon92 T5Tim Alexander92 Alex_S Arvidsson Larcsern Mancs hasse the man Fjellström Catling Scherp LinusGTI granadadr Henka_ XeroZ Jimmy Fordpappa E34 RRT Tom Mese_Jonas Schimpy Tommysundberg Haggen Jättemackan Kanto harry__ Golden Boy SierraTimpa EMeizter Odin RsCoupe-71 JohanJ Björsby tuning bosse krille_CoX JElfgren Eriksson Crille houk PLO Bennybira _-gniraz-_ Henrik ///markus Limpdjur Joel robsan Jan_Banan Consul72 _Glenne_ Fiechen Mikael Grey cyberfalcon _Macce_ 64 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Jimmy Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 355 Age : 38 Namn : Jimmy Från : Kalmar Kör : Bil och Mc Registration date : 07-04-28
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. mån 29 sep 2014, 08:10 | |
| Se till att bygg klart den! Kan väl vara fränt att testa boben? Är ju inget dussinbygge! Du blir kanske positivt överraskad. Nu har du ju dessutom kommit så pass långt så känns väl dumt att byta koncept nu? Jag håller på med samma som dig förövrigt. Är i tagen att fixa insug också. Du har inte möjlighet att lägga upp lite bilder hur du löste det med bränslebrygga och insuget?
Mvh Jimmy | |
|
| |
bosse Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 659 Age : 37 Namn : Bosse Från : BRO/STHLM Kör : allt för många bilar Registration date : 10-06-16
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. mån 29 sep 2014, 12:02 | |
| Kör på bara, känn ingen stress över hur lång tid det tar då försvinner det roliga med hela byggandet | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. mån 29 sep 2014, 20:50 | |
| Svårt det där när man upplevt en BMW turbo maskin Så länge du håller dig på en nivå utan att åka med smidda grejer så kommer cosworth sexan prestera lika bra | |
|
| |
Kanto Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 968 Age : 32 Namn : Petter Från : Gävle Kör : Volvo & Ford Registration date : 07-05-11
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. mån 29 sep 2014, 21:42 | |
| Bygg vidare, tror du kommer ångra dej annars. | |
|
| |
Mancs Skogenracing Small
Antal inlägg : 46 Age : 37 Namn : Mancs Från : Hungary Kör : Sierra wagon 2.9 24v cosworth Registration date : 13-02-05
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. ons 01 okt 2014, 19:40 | |
| I think you should finish it! I'm also in the home-strech! Havent updated my thread yet, but lot of things happened, its going to be started in 1-2 months hopefully! | |
|
| |
Catling Skogenracing Large
Antal inlägg : 221 Age : 34 Namn : Mathias Dahlström Från : Karlstad Kör : Ford Capri mk3-78, -81, Ford Granada-85 Registration date : 07-11-09
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. ons 01 okt 2014, 19:49 | |
| Tycker absolut du ska fortsätta med konceptet | |
|
| |
_Macce_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1258 Age : 34 Namn : Marcus Från : Norrköping Kör : Överladdad Ford Registration date : 07-03-23
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. fre 24 okt 2014, 22:34 | |
| Härligt att se att det finns fler som vill se bygget ro i hamn! Har väl mer eller mindre bestämt mig att köra på så det blir klart till sommarn. Håller inte motor eller om man blir missnöjd på något sätt får man ta det då. Är ju väldigt nyfiken på vad en Sånhär motor kan prestera. Jag har bestämt mig för att köra EMU sprut. Tänkte snåla och köra BMW original spolar också, då vi har sånna ligger i garaget. Flera som byggt BMW har väl bromsat fina effekter utan problem med hållbarhet osv ? Insuget är det senaste som gjorts. Har även lindat ena grenröret seriöst, tänkte montera kopplar för både avgastemp och mottryck i kollektorn, så det lindas efter det. Har monterat 2 kinastolar. Inte särskilt stabila, men dom väger i princip ingenting ! Så som det ser ut i bagaget. Det ska in svart matta under cellen sen och ett batteri. Pumparna precis under cellen. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. fre 24 okt 2014, 23:13 | |
| Ser la bra ut det där Läskigt tajt med railsen! | |
|
| |
Antal inlägg : 1258 Age : 34 Namn : Marcus Från : Norrköping Kör : Överladdad Ford Registration date : 07-03-23
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. lör 25 okt 2014, 00:02 | |
| Ja det är rätt snålt med utrymme. Fast dom ligger löst utan fästen på bilden. Samt att org spridarna agerar statister Har sett att det finns kortare modell av spridare och köpa. Kanske skulle tjäna på att få ner Railsen nån cm till. | |
|
| |
Antal inlägg : 355 Age : 38 Namn : Jimmy Från : Kalmar Kör : Bil och Mc Registration date : 07-04-28
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. lör 25 okt 2014, 15:06 | |
| Ser kanon ut! Insuget blir ju smutt. Jag tänkte köpa dom korta spridarna å det borde gå att få till med en spridarbrygga istället för dubbla som överlappar varandra?
Mvh
| |
|
| |
Jobio Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 490 Age : 51 Namn : Johan Biörs Från : Insjön Kör : Ford Granada 2,9TIC Honda Blackbird Registration date : 13-10-05
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. lör 25 okt 2014, 16:59 | |
| Riktigt snyggt! Bra jobbat. Är det inte korta originalspridare på boben? | |
|
| |
Kanto Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 968 Age : 32 Namn : Petter Från : Gävle Kör : Volvo & Ford Registration date : 07-05-11
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. sön 26 okt 2014, 01:25 | |
| Porrigt insug, du som svetsat? Sådär ska alusvetsar se ut:) | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. sön 26 okt 2014, 17:11 | |
| Det är kusin som svetsat. Arbetar inom området Precis det sitter mindre, sidomatade spridare på BOBen. Det hade jag ingen koll på när jag köpte motorn för snart 5 år sen. Därför kan man inte byta till vanliga spridare utan att modda nått. Har beställt ett EMU SPRUT nu också och ska även lägga lite andra beställningar i veckan. Så det börjar hända lite igen. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. ons 05 nov 2014, 23:30 | |
| Fått hem sprutet nu, beställde från GZ såklart stort tack till Jocke ! Börjat lite smått med kontakterna som är sjukt smidiga ! Har efter en tid med en Audi 80 som brukis känt att jag behöver nått anorlunda och lite roligare. Så köpte denna. Näst intill nya vinterdäck på 16" alufälg följde med. Mycket bra skick på denna kaross, väldigt snål på rost, knappt något annat än plåt i samtliga skärmkanter och hörn Framtiden får utvisa om det blir något slags uppgradering av denna. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. tor 06 nov 2014, 07:46 | |
| Jaså du som köpte den kör inte sönder den nu. Är superovanliga bilar numera Kul med sprutet, ska börja koppla in mitt också snart | |
|
| |
Catling Skogenracing Large
Antal inlägg : 221 Age : 34 Namn : Mathias Dahlström Från : Karlstad Kör : Ford Capri mk3-78, -81, Ford Granada-85 Registration date : 07-11-09
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. tor 06 nov 2014, 08:23 | |
| Grattis , måste ha varit den bästa sierra 2,9an som varit på annons senaste (5?) åren! Hade lätt hämta den om det inte va så att jag var till göteborg och kolla på ett Nissan Stagea lik istället, fan! Ta väl hand om den som Mikael sa och ring mig om du ska sälja! | |
|
| |
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. tor 06 nov 2014, 08:41 | |
| Såg den också, va lite sugen men man vet ju aldrig hur bra skicket är även fast den ser bra ut. Ta väl hand om den och tvätta den ofta så har du en raritet för framtiden. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. tor 06 nov 2014, 15:39 | |
| Har länge haft ögonen öppna efter något liknande. Var några som hade huggt efter den bör jag ringde. Men gjorde upp supersnabb affär och tror jag kom över nått rätt välvårdat ex. Trots smågrejor som svetsdiff, manuell switch till pump, lite småfix runtom osv. Har redan påbörjat "restoreringen" med nya fjädrar bak samt att jag köpte upp halva Biltemas underredesskydd på spray | |
|
| |
Bitter_ Skogenracing Large
Antal inlägg : 208 Age : 34 Namn : Robban Från : LAHOLM Kör : Mercedes 190E, FORD CAPRI 3100RS, FORD SIERRA M50B25 Registration date : 10-11-09
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. fre 07 nov 2014, 07:47 | |
| Att där till och med är kvar original luftburk skriker ju ej sönder skruvad! . hahah sprutet lär du bli nöjd med! bekymmers fritt kan jag summera mitt. Nu mappar jag ju iof inget utan det är legenden Cerveza som gjort det men polarn pillade lite i det och han värkade trivas förutom att förbindelse usb-sladden vart kass så tappade kontakt hela tiden med boxen men ny sladd sen gick det fint | |
|
| |
Fjellström Skogenracing Large
Antal inlägg : 205 Age : 34 Namn : Per Från : Strömsund Kör : Ford Scorpio x2 Registration date : 11-09-13
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. lör 08 nov 2014, 19:49 | |
| Är ju inte alla som har en sierra som är känd från tv | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. ons 10 dec 2014, 00:23 | |
| Har gått ett tag nu och lite har det blivit gjort. Har mest beställt en massa nödvändiga grejor så man kan sätta igång på riktigt. Hittade ju sidomatade spridare (dyra) från Deachwerks, ligger på 950cc vid 3bar tryck. Det räcker ledigt till mitt tilltänka effektmål. Därför valde jag standard rail till BOBen för att spara tid med montering samt ev jobbiga läckage. Kommer svetsa dit an8 nipplar i standard railen. Fick även hem Mercedes skivor som är redigt stora (345x32mm) lär bli bra sug med dessa och 4-kolvs brembo oken. 270mm ventilerade skivor bak till scorpio cosworth Klätt inredning i svartmatta, så slipper man se svetsningarna som är lite ojämna Överseende bild. Har köpt VAG spolar när ändå allt annat är nytt (dumt att snåla igen på så passa viktig del i bygget) Ett Aem filter hittade också dit. Sista nipplarna på grenröret (avgastemp och mottrycksnippel) lindat och klart för montering. Utöver det har jag satt igång lite med härvan. Favorit verktyget som har hängt med några år och genom några byggen nu Ungefär där jag är nu. | |
|
| |
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. ons 10 dec 2014, 13:30 | |
| GRYMT! Bra jobbat. Det kommer bli riktigt bra när du är klar. Det finns möjlighet att montera kamsensor på BOBarna, om det inte redan sitter på din? Kan vara vettigt, men inte nödvändigt. Det ska bli riktigt spännande att se denna i sommar. Vad är planen för 2015? Strippen, svartrace, bana? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. ons 10 dec 2014, 15:39 | |
| Fan så trevligt, bra jobbat! Riktigt sugen på att få höra din ruppa igång. Vill ju veta hur min kommer låta framöver Du fick tag i bryggor ser jag också! Som du säger är det väl smidigast att sätta dit original istället för att fösöka krångla dit nått eget. Grey: Jag har kamsensor på min. Bör väl sitta på alla bobbar? Mvh | |
|
| |
Grey Skogencrew
| |
| |
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. ons 10 dec 2014, 16:03 | |
| Sitter en på ena toppen jag tänkte använda Används väl för att köra fullt sekventiel bränsle ? Har också tänkt montera hastighetsmätare genom att använda givaren fram på ABS kransen. Org givAren där ser ut som en vanlig VR-givare, fast den har bara 1 kabel så vet i tusan hur den fungerar. Annars tror jag en vanlig VR funkar bara man anpassar avståndet till kuggen. Planen är nog att köra så mycket det går. Det blir ju både storbromsar och oljekyl så bana vore roligt att testa lite iaf. Slicks vill jag också fixa, det brukar bli rätt mkt körningar här runt så vore kul. | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. | |
| |
|
| |
| Macce--Ford Sierra Cosworth V6 Turbo #1. Se ny tråd. | |
|