| Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar | |
|
+86NIKKELICIOUS XeroZ Simpan#19 palex Fiechen smuurf Svintoleffe Heiki M-man Riff Raff Kjelle.G LinusGTI _Macce_ Fotis Nils mAnGGe Sköld ricze Liljan Ågren Backbone Henning_J cyberfalcon zorbit SierraX Groda MrIcka tjernell Odin Buford T Justice Bruntis Schimpy Mäki AndreesZ Mantel JohanJ Matte kryckan AHL Bandit_PJ volvokng Sandvik nicke blom fredrik-j Almgren junkyard rektorn CarCass staffe_ m5micke Wike JabkoV8 Hansson 328Rikard Pearly Eriksson One Eye Open Prozac Blöjan Veteranhenke Hedin_ Ekkin BoltOn capri Mese_Jonas FordMartin Haggen namned Grey Henrik _-gniraz-_ Golden Boy Toffe Mikael JBlom Öbbe MasterDevil KNACKAN Combatbenke ToTTe Andy_B Henka_ loop Holme Jättemackan Rekord E2 Turbo Crille 90 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Crille Skogencrew
Antal inlägg : 2897 Age : 40 Namn : Crille Från : Gävle Kör : Skidoo Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar mån 16 nov 2009, 23:01 | |
| - Toffe skrev:
- Se till och kompletera med riktigt framdämpare också btw, annars hjälper inte en fyrlink så mkt
Är lite det som är problemet framöver det ska naturligtvis bytas bromsar samt dämpning osv men taunus dämparn är inte av det största slaget så måste få tag i ett par riktigt små nya funktionella, blom nämde något om manta B dämpare dom ska tydligen ha små bakdämare som kanske kan byggas dit. Annars några alternativ ???? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar tis 17 nov 2009, 06:42 | |
| och sen är det frågan om Crille ska använda sitt fyrlink för att köra rakt fram? Är väl inte dragrace dämpare du har tittat på ibak? | |
|
| |
Toffe Vinnare Månadens Projekt
Antal inlägg : 1989 Age : 138 Namn : Toffe Från : Torsåker Kör : Volvo Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar tis 17 nov 2009, 09:35 | |
| - Mikael skrev:
- och sen är det frågan om Crille ska använda sitt fyrlink för att köra rakt fram? Är väl inte dragrace dämpare du har tittat på ibak?
Antog att de va de prelimenära efter som däcken tre inlägg uppåt inte inbjuder till tex konbana eller backtävling. Crille: Vad har du för dimension på dämpar kroppen? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar tis 17 nov 2009, 12:10 | |
| Bara för att man köper däck för att ha fäste på nått litet race betyder det inte att man bygger bilen för raktfram. Jag har slicks till caprin men caprin är helt värdelös raktfram. Har själv länge varit sugen på fyrlink till den men då bygger jag givetvis för banåka inte för dragrace. Tror crille gör ungefär samma sak?
Senast ändrad av Mikael den tis 17 nov 2009, 21:21, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
Crille Skogencrew
Antal inlägg : 2897 Age : 40 Namn : Crille Från : Gävle Kör : Skidoo Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar tis 17 nov 2009, 19:48 | |
| | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar tis 17 nov 2009, 19:51 | |
| Fläskigt värre!! Hur blir det med plats med orginal hjulhus? | |
|
| |
Crille Skogencrew
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar tis 17 nov 2009, 19:55 | |
| - Mikael skrev:
- Fläskigt värre!! Hur blir det med plats med orginal hjulhus?
Det blir svårt kan jag säga får nog bredda ganska mkt | |
|
| |
Andy_B Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1237 Age : 39 Namn : Anders Från : Storvik Kör : Bil?? Registration date : 07-12-06
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar tis 17 nov 2009, 20:46 | |
| av bilderna att dömma så får du nog ligga i lite om du ska kapa bort rambenen för att brädda innåt och få till ett nytt balk system med 4-liken och det ... hehe då blir det inga fler söndags middagar me tjejen på ett tag | |
|
| |
Crille Skogencrew
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar tis 17 nov 2009, 21:01 | |
| - Andy_B skrev:
- av bilderna att dömma så får du nog ligga i lite om du ska kapa bort rambenen för att brädda innåt och få till ett nytt balk system med 4-liken och det ...
hehe då blir det inga fler söndags middagar me tjejen på ett tag anders om du tog all din tid som du lägger ner och är pesimistisk och hugger på folk, och lägger den på bilar istället då skulle kanske du komma ut nån gång också... Jag vet att det är mkt att göra men jag är heller inte känd för att skita i saker och bara lämna det. | |
|
| |
Jättemackan Skogencrew
Antal inlägg : 1564 Age : 47 Namn : Marcus Från : Karlholmsbruk Kör : 1 Bil + 1 Fård.. Registration date : 09-05-10
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar tis 17 nov 2009, 21:09 | |
| Kommer att bli kanoners!! Sen oj oj vad ostarna luktade gott!! | |
|
| |
Antal inlägg : 1989 Age : 138 Namn : Toffe Från : Torsåker Kör : Volvo Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar tis 17 nov 2009, 21:19 | |
| De blir hjullyft nu då!!!
Grymt. | |
|
| |
Andy_B Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1237 Age : 39 Namn : Anders Från : Storvik Kör : Bil?? Registration date : 07-12-06
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar tis 17 nov 2009, 21:52 | |
| - Crille skrev:
- Andy_B skrev:
- av bilderna att dömma så får du nog ligga i lite om du ska kapa bort rambenen för att brädda innåt och få till ett nytt balk system med 4-liken och det ...
hehe då blir det inga fler söndags middagar me tjejen på ett tag anders om du tog all din tid som du lägger ner och är pesimistisk och hugger på folk, och lägger den på bilar istället då skulle kanske du komma ut nån gång också...
Jag vet att det är mkt att göra men jag är heller inte känd för att skita i saker och bara lämna det. VA? jag hugger väll fan inte på dej försöker ge dej råd och det jag menar med rambenen är att dom är ju formade innåt i framkant .. jag trodde dom va raka ... och när jag såg bilden så tyckte jag bara att det kommer ta tid att bygga det och skämtet med söndagss middag va att ja läste att du skulle till garaget i söndags men när ja prata med nicke så va du hemma o söndagsmyste me tjejen (inte för att det är nått fel med det) men förlåt mej krille om du tog illa upp ... ska inte skriva nått mer till dej eller nån annan här på skogen så kanske alla blir glada nu kan nån moderator ta bort min inloggning för jag skiter i detta nu | |
|
| |
Crille Skogencrew
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar tis 17 nov 2009, 22:27 | |
| Om jag inte minns helt fel var jag i garaget hela söndagen då bla en hel del folk kom förbi. Och du får inte ta deet så hårt, men jag vet att det är riktigt mkt jobb tro mig jag har eltat detta x antal gånger. Sen det du sa att det var dags att sätta igång, jag tycker jag har börjat ganska bra, lite svårt att börja kapa eftersom jag ej har fått fyrlinkskittet. | |
|
| |
Henka_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1915 Age : 36 Namn : Henke Från : Geffle Kör : SxxB Registration date : 07-02-20
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar ons 18 nov 2009, 05:10 | |
| kapa på känn | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar ons 18 nov 2009, 08:51 | |
| | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar ons 18 nov 2009, 09:24 | |
| Finns inget hårdare än bredda innåt, skärmbreddare är 90tal | |
|
| |
Holme Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 464 Age : 38 Namn : Erik Från : Gävle Kör : Sierra Registration date : 06-10-23
| |
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar ons 18 nov 2009, 12:37 | |
| | |
|
| |
_-gniraz-_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2200 Age : 39 Namn : Fredrik.Z Från : Fröslunda Kör : ""No Control" Sierran Registration date : 06-10-31
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar ons 18 nov 2009, 14:20 | |
| | |
|
| |
Crille Skogencrew
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar ons 18 nov 2009, 18:56 | |
| Oj vad kom den här ifrån Den ska nog hjälpa mig att nå mina mål sommaren 2010 (Precision 67) Inga breddare utåt kommer bredda allt innåt ev valsa lite i skärmarna om det behövs.
Senast ändrad av Crille den ons 18 nov 2009, 19:07, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
_-gniraz-_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2200 Age : 39 Namn : Fredrik.Z Från : Fröslunda Kör : ""No Control" Sierran Registration date : 06-10-31
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar ons 18 nov 2009, 19:01 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar ons 18 nov 2009, 19:37 | |
| | |
|
| |
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar ons 18 nov 2009, 19:56 | |
| Ja säger som de ovanstående helt rätt. Vill ha begäret är stort på en sån | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar ons 18 nov 2009, 22:09 | |
| Btw vad är de för avgas hus på den`? | |
|
| |
Crille Skogencrew
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar ons 18 nov 2009, 22:19 | |
| - Toffe skrev:
- Btw vad är de för avgas hus på den`?
Det är ett mindre avgashus så ev kan det komma att bytas ut om det inte funkar så bra med 4.0L maskinen, Du kanske kan betäkningen på det?? | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar | |
| |
|
| |
| Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar | |
|