| Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW | |
|
+101ringkvist ///markus WTB staffe_ Haggen SFR_Fredde w8stg8 740_klasson bonnalex JabkoV8 tfkarlsson cyberfalcon sandris86 olsson k1mm0 johnny Noxx LinusGTI Mattz Larsson lillen_rille Off3r Fordpappa Håcke Pearly Hansson golf666 Sköld Henning_J Rekord E2 Turbo Kverna Svintoleffe bm-racing Mackan900 Holme matsin tjernell JohanJ jonasahman Jeppo volvokng FordMartin banzai ogge Höna Danne Roobin _energi_ palten zaile Combatbenke Ågren Öbbe Mange Prozac kryckan Rosenberg Toffe zorbit xepez MasterDevil Grey nicke blom Mese_Jonas KNACKAN Flexenan 328Rikard CarCass Mantel Liljan Crille engstrand One Eye Open _Glenne_ Mäki victor91 loop namned Almgren Streetlover Roni werd Sandvik Jättemackan ricze Schimpy Mange-83 m5micke Veteranhenke Chris__ _-gniraz-_ Blöjan Hegge Andy_B Henrik Hedin_ Wike Golden Boy JBlom Eriksson Henka_ Mikael 105 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Prozac Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 459 Age : 39 Namn : Claes Åström Från : Tierp Kör : Fodi Registration date : 08-04-21
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tis 29 sep 2009, 17:46 | |
| 10 000:- ska du göra det i guld?
enda som kostar lite är ju flänsen, en bit rör till runners,(måste kanske vara böjar iofs?) och en plåtbit, man behöver ju faktiskt inte slänga ut massa pengar på böjar mm. till själva penumet, kan fixa materialet och ihopsyning åt dig till bra pris. kan du banka, kapa å mojja själv... | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tis 29 sep 2009, 18:38 | |
| Räknar realiskt bara, Trattar, spridarhylsor, böjar, plåt samt jobbet att svetsa det, visst kanske inte blir så dyrt men genom åren har jag lärt mig att det kostar alltid mer än vad man tror Blev en kort tur till garaget idag igen, Försöker se till att göra nått varje dag. Behöver inte vara mycket, men kommer lite framåt hela tiden. Idag åkte rondellen och tigersågen fram och slutade med lite skrot Tittut Titta så bra det börjar passa Sen klurar jag lite på motorfästena, kommer hamna ganska långt fram. Frågan är om det spelar så stor roll?
Senast ändrad av Mikael den tis 29 sep 2009, 18:53, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
Toffe Vinnare Månadens Projekt
Antal inlägg : 1989 Age : 138 Namn : Toffe Från : Torsåker Kör : Volvo Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tis 29 sep 2009, 18:45 | |
| Har du sumpen mot balken nu eller? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tis 29 sep 2009, 18:53 | |
| | |
|
| |
nicke blom Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 538 Namn : Nicke Från : Månkarbo Kör : inte alls enligt skogsberg! Registration date : 08-03-20
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tis 29 sep 2009, 21:12 | |
| | |
|
| |
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tis 29 sep 2009, 22:33 | |
| - Mikael skrev:
Titta så bra det börjar passa
Sen klurar jag lite på motorfästena, kommer hamna ganska långt fram. Frågan är om det spelar så stor roll?
Känns som att det borde spela mindre roll med tanke på att lådan håller bakre delen. Glöm inte bort att skruva dom nedre bultarna på växellådan bara! Fasiken, kommer bli bra balans i chassit ju. försök att sätta motorn så långt ner som möjligt medans du ändå kan! | |
|
| |
Henka_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1915 Age : 36 Namn : Henke Från : Geffle Kör : SxxB Registration date : 07-02-20
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tis 29 sep 2009, 23:34 | |
| - Henka_ skrev:
- har du nått mål när du tänkt vara klar då?
?? | |
|
| |
Andy_B Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1237 Age : 39 Namn : Anders Från : Storvik Kör : Bil?? Registration date : 07-12-06
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW ons 30 sep 2009, 00:22 | |
| tror det spelar mindre roll var fästerna v8orna brukar ju ha en plåt i framkant av blocket
men allra bäst är väll att ha både i framkant och i bakant på maskin | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW ons 30 sep 2009, 06:47 | |
| Har inget mål när, kör på bara så får vi se. Sätter sällan mål, blir oftast bara besviken om det inte stämmer
Motorn är på bild så långt ner den kan komma, hade inte räknat med att motorn skulle vara så hög som den är | |
|
| |
engstrand Skogenracing Medium
Antal inlägg : 90 Age : 36 Namn : Pelle Från : Åshammar Kör : Impreza wrx volvo 242 Registration date : 09-07-04
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW ons 30 sep 2009, 13:25 | |
| [quote="Mikael"]Räknar realiskt bara, Trattar, spridarhylsor, böjar, plåt samt jobbet att svetsa det, visst kanske inte blir så dyrt men genom åren har jag lärt mig att det kostar alltid mer än vad man tror har ett gammalt volvo insug liggandes hemma lr ja jag har 2 st liggandes....går det inte att vålda ur spridarhyllsorna ur dom då...så har du ju sparat in några kr där..kan fixa fram en 3tums alu rörbit å en böj med billigt. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW ons 30 sep 2009, 19:04 | |
| Nä det är för mycket jobb att skära ur dom. Som vanligt går alla fem steg i förväg, som jag ser det ska motorn stoppas i sen ska stora hålet plåas igen plus massor med annat. Sen kanske jag fundera på nått annat insug Har fortsatt göra plats för allt som ska ner, skruvade ihop motorn och lådan med varandra och hängde sen i allt som synes är det rätt gott om plats för en turbo här nere Det stora problem är igentligen att jag inte kan få ner motorn längre ner eftersom jag tror att förra ägaren har flyttat upp styrväxeln en aning för att få bättre geometri, är ju så att alla bärarmar är ombyggda för att få bättre vinklar för en toksänkt bil. Handlar dock om 5-10mm isåfall så är försumbart Här ser ni hur passande det blev för att bygga motorfästen Lådan är faktiskt inte så stor men tar sin plats endå Så vackert det blir Långt bak blev det | |
|
| |
Mange Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 544 Age : 49 Namn : Mange Från : Furuvik Kör : Fabia rs1 Registration date : 09-02-13
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW ons 30 sep 2009, 19:08 | |
| ska du inte ha larmet (har för mig att du inte gillar sådana saker) så ring mig så kommer vi överens.
Övrigt verkar det bli ett trevligt bygge! hur många ford finns det i sverige med bmw motor? | |
|
| |
_-gniraz-_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2200 Age : 39 Namn : Fredrik.Z Från : Fröslunda Kör : ""No Control" Sierran Registration date : 06-10-31
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW ons 30 sep 2009, 19:16 | |
| Ser bra ut... | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW ons 30 sep 2009, 19:19 | |
| Ska jag göra mig av med larmet så skriker jag till Mange, lite osäker än.
Har ingen vidare koll på Fordar med BMW snurra men är nog inte allt för vanligt skulle jag tro | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1100 Age : 34 Namn : Marcus Från : Sandviken Kör : Impreza Registration date : 08-05-25
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW ons 30 sep 2009, 20:16 | |
| Kanon Micke! | |
|
| |
Antal inlägg : 459 Age : 39 Namn : Claes Åström Från : Tierp Kör : Fodi Registration date : 08-04-21
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW ons 30 sep 2009, 22:09 | |
| de går inte att svetsa om tråget i framkant? | |
|
| |
Blöjan Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1655 Age : 34 Namn : Erik Från : Stockholm Kör : Ford Sierra -87 Bmw 528i -83 Registration date : 07-11-08
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW ons 30 sep 2009, 22:15 | |
| Mjadu Mikael jobb har du iaf fullt med nu Du vet inte om s38 flänsar passar på m50 motorn? isåfall så har jag en uppsättning liggandes hemma som du skulle kunna ta. | |
|
| |
Rosenberg Skogenracing Small
Antal inlägg : 30 Age : 33 Namn : Fredrik Från : Larsmo, Finland Kör : sierra samt 205 projekt Registration date : 09-02-04
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tor 01 okt 2009, 06:20 | |
| Gillar detta projektet ... | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tor 01 okt 2009, 06:48 | |
| Är ganska lite man vinner på det, stod och funderade lite men oljepumpen sitter där under? S38 är en helt annan motorserie, S50 ska dokc passa | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tor 01 okt 2009, 08:56 | |
| går säkert att vinna en bit, men frågan är om det är värt det, man får ju säkert göra om pickupen också då... | |
|
| |
Blöjan Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1655 Age : 34 Namn : Erik Från : Stockholm Kör : Ford Sierra -87 Bmw 528i -83 Registration date : 07-11-08
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tor 01 okt 2009, 12:12 | |
| - Mikael skrev:
- Är ganska lite man vinner på det, stod och funderade lite men oljepumpen sitter där under? S38 är en helt annan motorserie, S50 ska dokc passa
Jo men jag tänkte att de ju 4 bultar för varje cylinder och att de e 2v på avgas.¨ Själva flänsarna är lösa, så de sitter inte ihopsvetsade. | |
|
| |
Öbbe Skogencrew
Antal inlägg : 6142 Age : 42 Namn : Öberg Från : Gävle Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tor 01 okt 2009, 19:17 | |
| Mikal har inte bara gjort plats för motorn, han själv kan också vila där under huven Bygger motorfästen som de säkert kommer bilder på sen.. Skogenracing har även lanserat en ny serie parfym dofter för män ;D Nån som kan lista ut va de ska stå när klibban är hel? lite redigerad är den.. | |
|
| |
Hedin_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1976 Age : 34 Namn : Tobbe Från : Gävle Kör : Audi A4 1.8T Registration date : 08-12-15
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tor 01 okt 2009, 19:22 | |
| | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tor 01 okt 2009, 19:51 | |
| det här är riktigt spännande projekt vilken sjuk bil sen när det blir klar! alla tummar upp | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tor 01 okt 2009, 20:26 | |
| Haha nu blev den ju bra klibban iallafall Öberg.
Senast ändrad av JBlom den tor 01 okt 2009, 21:11, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW | |
| |
|
| |
| Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW | |
|