Det kommer nog att spricka iaf.. tänkte bara att vara på säkra sidan. Drygt att stå i bänken tex med sprucket insug. Flexar det som det gör på filmen så..
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
Det kommer nog att spricka iaf.. tänkte bara att vara på säkra sidan. Drygt att stå i bänken tex med sprucket insug. Flexar det som det gör på filmen så..
Jo precis, sätter en till pinne där de flexar så slipper jag krångel sen.
Hedin_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1976 Age : 34 Namn : Tobbe Från : Gävle Kör : Audi A4 1.8T Registration date : 08-12-15
Oj nu var det länge sen här! Men inte ovanligt precis.
Skivor och ok som jag fick var inget o ha tyvärr, så åkte o köpte nya. Så för nån dag sen här fick man tummen ur rumpsen. MOnterade nya ok o belägg, luftade kopplingen och bromsarna. Sen drog div el o små fix innan prov turen. Åkte upp i dag och skulle ta en prov tur med den, men vart lite krångel, backade ut bilen och gasade ner på gatan, skulle börja åka iväg men då steg temp mätaren och det vart vart, El fläkten gick inte och måste ha vart luft i systemet.
Aja nya tag nu, ska dona o få ordning på bilen i veckan sen har jag en tid på ppf där jag bänkar o mappar vidare.
Over and out!!
Mese_Jonas Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 893 Age : 38 Namn : Jonas Gistö Från : Terjärv/Finland Kör : Mercedes 190 Registration date : 07-11-25
Antal inlägg : 479 Namn : Oscar Från : Salbohed Kör : Bil? Registration date : 08-11-16
Rubrik: Sv: Hedin_ - Volvo 740 2.3 16v Turbo tor 15 dec 2011, 11:34
är det dålig fart i garageT?
Antal inlägg : 1976 Age : 34 Namn : Tobbe Från : Gävle Kör : Audi A4 1.8T Registration date : 08-12-15
Rubrik: Sv: Hedin_ - Volvo 740 2.3 16v Turbo tor 15 dec 2011, 16:37
ogge skrev:
är det dålig fart i garageT?
Jo det har varit riktigt dålig fart. Bilen går men har inte haft ork o bänkat bilen. Håller på nu med lte andra bilar och så blir det om bygge i garaget. Men drar igång snart igen...
Efter mkt jobb och slit utanför projektet så har man kommit igång igen. Efter mkt motgångar igår som läckande spridartätningar till wg problem så fick vi fart på den. Tog en rejäl prov sväng och bilen spinner på skit fint på 1.5 bar. Nu ska den fin mappas för den går lite fet under laddtryck och sedan bänkas. Kastar upp film o bilder till helgen....
Im back..
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
Var uppe idag och pulade lite. Byggde om olje returen och gjorde en koll av hela motorn. I morgon blir det och ta en tur till och se över mappen. Bilder får ni inge i kväll då kameran gick sönder
Ska filma i morgon med henke så ni äntligen får se skiten röra sig
Over and out...
Har du kopplat in BB lambda mot ms? Åk ut och logga och skicka den och mappen så kan jag kika om du vill eller åka och bromsa nu kanske?
den är ej kopplad till ms, men kan nog fixa det o logga. kirrar det i veckan.
Sen ska ett nytt insug byggas, detta är byggt i 3 tum och kommer bli för lite. Sen är det så tunn plåt så det flexar, fast jag förstärkt det, så nu är nya spridarhylsor inhandlade och 4 tums rör.
Ska ta bilen till jobbet i morgon och fixa cambern och toe in på den.
Mvh..
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
Glöm inte att justera in i configuratorn om du kör megatune att du ska ha innovate lc-1 default 0.5-1.5 volt för att få till det rätt med lambda om det är en lc-1 du har alltså?
Glöm inte att justera in i configuratorn om du kör megatune att du ska ha innovate lc-1 default 0.5-1.5 volt för att få till det rätt med lambda om det är en lc-1 du har alltså?