| Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD | |
|
+88Roni vino One Eye Open Bandit_PJ kryckan vladan kyngas Andy_B Chiefen Jimmy_JDM johnny namned engstrand Nils rektorn Tokruska YokA MasterDevil matsin Wike Schimpy Mantel andreashakansson Jonte mAnGGe xepez dennis-volvo Grey DiMiaN tfkarlsson Off3r Veteranhenke Rosenberg Danne Ekkin BoltOn Gurralkpg Rekord E2 Turbo zorbit Xeper Pearly stork3n Mackan900 Martin_pinto Anton nicke blom Flexenan Roobin KNACKAN T-Micke 328Rikard Jeppo Combatbenke m5micke Öbbe Lindskog Blöjan Frrr Henrik Ågren tjernell Toffe banzai JBlom Mikael Mange Almgren golf666 Bagge_Turbo Hedin_ Mange-83 MrIcka Crille Sandvik ricze Henka_ tufårti makkan Mese_Jonas werd Eriksson lillen_rille EyEr0n Mäki Hegge CarCass Prozac olsson Golden Boy 92 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tor 03 sep 2009, 19:59 | |
| - Mäki skrev:
- Du vet att du kan löda ihop plaststötfångare med varandra va? Blir typ som att punktsvetsa.
jag vet men grejen är att jag räknar med att köra sönder framstötfångaren under tävlingar så jag behöver göra en "Plugg" så jag kan gjuta egna stötfångare... dom senaste dagarna har jag läst på om glasfiber och hur man gör så bara man får någonting tillfälligt på bilen så kan man gjuta av det sen och montera en hel front i glasfiber. går det bra gör jag flera delar vi får se hur mycket jobb jag orkar lägga ner på det här men det vore ju roligt med en egen front... | |
|
| |
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD mån 07 sep 2009, 21:52 | |
| i dag testade jag lite olika varianter på stötfångeri men jag vart aldrig nöjd med stuket... det är svårt att få till någonting som ser "Oldschool" ut... "typ orginal" 4-kantiga hål och corolla underdel testade det här men det ser inge racing ut och för runt på något vis eller vad tycker ni? det här är bara ett test så det är kartong bitar här och där nja jag är inte nöjd med det här. jag hittade en skön starlet på nätet i dag iaf. är nog lite åt det här hållet jag är intresserad av förutom dekalerna och andra färger men stuket är coolt iaf | |
|
| |
Schimpy Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 585 Age : 35 Namn : Johan Från : Norrköping Kör : Bmw 320 Registration date : 07-12-09
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD mån 07 sep 2009, 22:02 | |
| Alla är snygga på sitt sätt men jag fastnade mest för Andy_B's förslag, eller nåt åt det hållet iaf | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD mån 07 sep 2009, 22:23 | |
| ritade lite igen i Photoshop. det här är lite mera oldschool bäst hitils? fast ska det vara rätt stuk ala "retro Japan" så ska man åka med läpp men jag vet inte om det passar på min bil | |
|
| |
werd Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 708 Age : 33 Namn : MuppDaniel Från : Den ökända staden kumla! Kör : 242 -1975. Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD mån 07 sep 2009, 22:26 | |
| Jomen kör på någe sånt där du. Typ så du integrerar skärmarnas bredd med frontläppen så blir det nog bra Det ska vara tok-racigt iaf! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD mån 07 sep 2009, 22:27 | |
| ja det där känns rätt på något vis... det kanske får bli så | |
|
| |
kyngas Skogenracing Small
Antal inlägg : 25 Age : 32 Namn : Mikko Från : Ljungaverk Kör : ford Registration date : 09-01-19
| |
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD mån 07 sep 2009, 22:46 | |
| hua mig det är en Toyota det här, inte Audi nej nu har jag hur den ska se ut... det blir suprans gälar i huven och så oldschool spoiler så här | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1100 Age : 34 Namn : Marcus Från : Sandviken Kör : Impreza Registration date : 08-05-25
| |
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD mån 07 sep 2009, 22:57 | |
| nja det kanske inte behövs men det ser coolt ut eller hur ja färgerna påminner om Audi sport... fina färger är det | |
|
| |
Antal inlägg : 585 Age : 35 Namn : Johan Från : Norrköping Kör : Bmw 320 Registration date : 07-12-09
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tis 08 sep 2009, 09:26 | |
| Där satt den! riktigt snyggt stuk. | |
|
| |
nicke blom Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 538 Namn : Nicke Från : Månkarbo Kör : inte alls enligt skogsberg! Registration date : 08-03-20
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tis 08 sep 2009, 10:27 | |
| stötfångarn är väl det du ska byta om du ska fa ett annat stuk sen... | |
|
| |
Antal inlägg : 708 Age : 33 Namn : MuppDaniel Från : Den ökända staden kumla! Kör : 242 -1975. Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tis 08 sep 2009, 12:47 | |
| Men du, kom ihåg att INTE börja göra spoilern innan du har hunnit får den höjd du vill ha på bilen nu bara! Hur kommer väghållningen se ut? Coilovers senare? Kapade fjädrar? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tis 08 sep 2009, 16:37 | |
| ja nu är det bara att börja bygga för så här ska den se ut jag kommer troligtvis bygga egna fjäderben för tydligen så finns det inga färdiga att köpa om man inte vill betala hur mycket som helst. Selholm ska tydligen ha men jag har inte hittat nå priser... jag måste ha justerbar Camber vinkel åtminstonde och det får gärna finnas retur och hårdhet... undrar om det går att använda delar från en cross/enduro? Edit: hittade fjäderben nu på Selholm, kostar 7250kr STYCK! det är nog lite för dyrt för mig - Citat :
"Fjäderben Volvo 240 Sellholm/Bilstein med 40 mm ´´upsidedown´´ stötdämpare byggt på NY förstärkt spindel, med excentermonterad uniballtoppmontering, nållagratfjädersäte, dubbelfjädersystem. Finns för Rally, Racing, Rallycross, Gata Pris per st "
| |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tis 08 sep 2009, 17:49 | |
| Ouch! Inte lite dyrt där du! | |
|
| |
Prozac Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 459 Age : 39 Namn : Claes Åström Från : Tierp Kör : Fodi Registration date : 08-04-21
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tis 08 sep 2009, 17:56 | |
| de går fint att använda vissa delar ifrån cross mm. men du kommer behöva modifiera ganska mycket.. kom ihåg att tömma gasen innan du grejar, lätt att få hål i huvet annars.. | |
|
| |
vladan Skogenracing Medium
Antal inlägg : 83 Namn : Jens Lydén Från : Gävle Kör : V70 t5 Registration date : 08-09-22
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD ons 09 sep 2009, 10:51 | |
| | |
|
| |
engstrand Skogenracing Medium
Antal inlägg : 90 Age : 36 Namn : Pelle Från : Åshammar Kör : Impreza wrx volvo 242 Registration date : 09-07-04
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD ons 09 sep 2009, 17:07 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tor 10 sep 2009, 22:20 | |
| tackar alla för att ni gillar min ide, som jag har testat hit och dit så känns det bra när man lyckas få till det så många gillar den. i dag har jag börjat bygga fronten och breddat framskärmarna. tog med min dator till garaget och kollade och jämförde med mina bilder så det blir lika snyggt som det är tänkt och det är dom små detaljerna som gör skillnad märker jag nu. här kommer lite bild uppdate iaf som vanligt före: efter: vist vart det grym skillnad även om det inte syns så bra på bild? det vart en del slita och kapa innan det vart bra: före: efter: nu går skärmen rakt ner iställetför snett innåt jag slet och drog så det vart iaf mer än 1cm breddning mitt över hjulet oxå så det går att sänka den rejält jag fick skarva mitten "spoilern" 10cm så 5cm per sida är den breddad nertill pluss att den är förlängd sen tidigare här ser man vad detaljerna gör skillnad. kolla in dom där kartongbitarna jag stoppat dit vilken skillnad dom gör. sen så ska jag spakla ihop orginal stötfångaren och allting när det är klart och så ska det gjutas av i glasfiber. det blir nog en avtagbar front och så gör jag en "plugg" så jag kan gjuta flera om man skulle råka köra sönder pluss att någon kanske vill köpa av mig. | |
|
| |
CarCass Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 593 Age : 36 Namn : Jim Från : Mehedeby Kör : Mitsubishi Registration date : 08-09-22
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tor 10 sep 2009, 22:43 | |
| Fiiiiiint | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tor 10 sep 2009, 22:51 | |
| Blev grmt bra! tror det blir riktigt snyggt med hålen som du ritat upp för i huven där på sista bilden | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD fre 11 sep 2009, 16:31 | |
| ja det blir nog bra när det blir klart men det är mycket jobb det är tur att jag har hela vintern på mig jag tänkte åka ut en sväng nu till garaget och fortsätta, sånt här är ju ganska skoj endå Burn On! | |
|
| |
Wike Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 664 Age : 33 Namn : Wike Från : Gävle Kör : Kanske inte som alla andra? Registration date : 08-07-02
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD fre 11 sep 2009, 20:16 | |
| Som vanligt blir det grymt nice när du fixar och donar, Jonny | |
|
| |
ricze Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 301 Age : 42 Namn : Rickard Från : Sandviken Kör : Försiktigt Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD lör 12 sep 2009, 18:16 | |
| Snyggt och bra som vanligt! Hoppas jag också vågar sätta vinkelslipen i bilen och bredda i vinter... | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD sön 13 sep 2009, 19:36 | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD | |
| |
|
| |
| Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD | |
|