| Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD | |
|
+88Roni vino One Eye Open Bandit_PJ kryckan vladan kyngas Andy_B Chiefen Jimmy_JDM johnny namned engstrand Nils rektorn Tokruska YokA MasterDevil matsin Wike Schimpy Mantel andreashakansson Jonte mAnGGe xepez dennis-volvo Grey DiMiaN tfkarlsson Off3r Veteranhenke Rosenberg Danne Ekkin BoltOn Gurralkpg Rekord E2 Turbo zorbit Xeper Pearly stork3n Mackan900 Martin_pinto Anton nicke blom Flexenan Roobin KNACKAN T-Micke 328Rikard Jeppo Combatbenke m5micke Öbbe Lindskog Blöjan Frrr Henrik Ågren tjernell Toffe banzai JBlom Mikael Mange Almgren golf666 Bagge_Turbo Hedin_ Mange-83 MrIcka Crille Sandvik ricze Henka_ tufårti makkan Mese_Jonas werd Eriksson lillen_rille EyEr0n Mäki Hegge CarCass Prozac olsson Golden Boy 92 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tis 19 maj 2009, 23:13 | |
| | |
|
| |
Hedin_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1976 Age : 34 Namn : Tobbe Från : Gävle Kör : Audi A4 1.8T Registration date : 08-12-15
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tis 19 maj 2009, 23:38 | |
| Ja men 16V motorerna är ju inge problem o få ut 400 hk Såg på ett projekt där en kille hade en HX40 o lite små grejor bara.. Och han körde på orginal kammar, kolvar, stakar | |
|
| |
Gurralkpg Skogenracing Small
Antal inlägg : 23 Namn : Gustav Från : linköping Kör : Brett Registration date : 07-10-05
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD ons 20 maj 2009, 00:12 | |
| 300 hk är en baggis ur en 16v. Dom motorerna klarar av stora snurror också ! | |
|
| |
EyEr0n Skogenracing Medium
Antal inlägg : 53 Age : 39 Namn : Anders Från : Björneborg Kör : Strv 240 Registration date : 09-02-16
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD mån 25 maj 2009, 17:04 | |
| Nu är det lite oroväckande tyst i denna tråd! Det är inte likt Golden Boy! Vad händer? | |
|
| |
Antal inlägg : 1976 Age : 34 Namn : Tobbe Från : Gävle Kör : Audi A4 1.8T Registration date : 08-12-15
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD mån 25 maj 2009, 17:13 | |
| - EyEr0n skrev:
- Nu är det lite oroväckande tyst i denna tråd!
Det är inte likt Golden Boy! Vad händer? Han har en annan leksak nu som han bygger på kör Kom igen nu jonny, update ffs | |
|
| |
Antal inlägg : 53 Age : 39 Namn : Anders Från : Björneborg Kör : Strv 240 Registration date : 09-02-16
| |
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD mån 25 maj 2009, 20:29 | |
| | |
|
| |
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD mån 25 maj 2009, 23:14 | |
| det som händer nu med stavon är att det behövs pengar till bur, motor och lack. så därför grejar jag lite med sidoprojekt så länge det är bara att försöka spara pengar så gott det går nu, skit tråkigt men sånt är livet... | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tis 26 maj 2009, 23:37 | |
| - Golden Boy skrev:
- det som händer nu med stavon är att det behövs pengar till bur, motor och lack. så därför grejar jag lite med sidoprojekt så länge
det är bara att försöka spara pengar så gott det går nu, skit tråkigt men sånt är livet... Jag har ju faktiskt en B230FT motor liggandes i garaget. Den är inte ihop monterad, och det saknas, en aggregataxel dvs den axeln som går ifrån kamremmen till oljepumpen och blockfördelaren. Men den hade du ändå fått byta om du skall köra med blockmonterad fördelare. Orginal på denna motor är toppmonterad fördelare. Sen är det en 530 topp till den, dvs inte 531an som anses vara lite bättre. Finns även lite andra saker, en orginal IC osv, luftmassemätare osv. Dock ingen elhärva eller styrbox osv. Turbo saknas oxå. Är du intresserad utav detta? Isåfall kan jag sammanställa en lista över exakt vad som finns. | |
|
| |
| |
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD ons 27 maj 2009, 22:27 | |
| nja jag tror jag avaktar tills jag hittat nånting riktigt intressant. vill helst börja med en komplett motor som funkar. var på Biltema i dag och såg att en komplett packnings satts kostade 300kr! man får ju inte ens en topplocks packning till starlet för dom pengarna! börjar inse att det är dyra prylar till 16v så om man ska köpa en sån så ska den helst vara i bra skick från början. kommer jag över en 8v som är intressant så kanske det blir en sån oxå, bara bilen kommer ihop till en början så kanske man kan uppdatera senare om man vill med en annan motor... handlade iaf runda lysen i dag, tror det blir snyggt ska fixa någon hållare till dom bara, ser lite skumt ut nu för som sitter bara tejpade längst in men den ser ju arg ut som det var tänkt. vad tror ni? gjorde en lite photoshop bild på hur den kan se ut... | |
|
| |
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD ons 27 maj 2009, 22:45 | |
| Du skulle ju haft dubbla runda typ som kryckan har. Kanske kunde bli snyggt | |
|
| |
Ekkin BoltOn skogencrew
Antal inlägg : 433 Age : 38 Namn : Niclas Från : Gävle Kör : BMW 1602 TURBO -72 Registration date : 07-11-29
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD ons 27 maj 2009, 23:19 | |
| Ja kör med dubbla ist. Skulle nog bli grymt Bara o korta ner grillen lite. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tor 28 maj 2009, 11:07 | |
| Och så kan du köra med gula lyktor Det tycker jag e snyggt | |
|
| |
Danne Skogenracing Small
Antal inlägg : 49 Age : 34 Namn : Daniel Från : Finnerödja Kör : opel Registration date : 09-05-10
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD tor 28 maj 2009, 17:31 | |
| det här projektet är ju helt sjukt roligt! är ju inte något som man ser varje dag direkt.
blir kalasbra de här. | |
|
| |
Rosenberg Skogenracing Small
Antal inlägg : 30 Age : 33 Namn : Fredrik Från : Larsmo, Finland Kör : sierra samt 205 projekt Registration date : 09-02-04
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD lör 30 maj 2009, 20:08 | |
| Detta är absolut det mest spontana projektet på skogen kanon! | |
|
| |
lillen_rille Skogenracing Large
Antal inlägg : 215 Age : 33 Namn : Rickard Från : Östervåla Kör : 760 T5, Audi S6 2.2T, Skoda Fabia RS Registration date : 08-05-20
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD lör 30 maj 2009, 21:00 | |
| du skulle flytta ut dom där stora runda lysena en bit och sätta ett par mindre in mot grillen, det tror jag skulle se bra ut! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD mån 01 jun 2009, 21:53 | |
| jag håller på och velar i mitt huvud över det här med en gammal volvo motor... allt talar för att det är perfekt med en gammal B23 och turbo eftersom det är grymt billiga delar till dom och det ger mycket effekt men det är ju så tråkigt!jag skulle helst av allt vilja ha en Supra motor men jag hittar ingen som kostar under 40-50k så det verkar ju omöjligt. så har jag funderat vad det finns för motorer som är coola att sätta i... bmw är för stora, audi s motor svår att få tag på billigt. volvo 5a verkar nästan vettigt med mycket hk orginal men begränsad att trimma för billiga pengar... så här håller jag på och velar runt... jag tänker det ska inte bara vara massa effekt utan en cool bil och motorn avgör helt om den blir cool eller inte. 16v motorn var ju lite mera intressant men oxå mycket dyr att trimma och renovera. ska man vara realistisk så är det en hederlig gamml rödblock som gäller men om man endå ska kosta på massa pengar så kanske det vore bäst att köpa en orginalmotor som redan har mycket effekt och coolhets faktorn. säg att man lyckas få tag på en orginal Supra motor för 15-20k. det skulle ju duga länge i min bil och hur coolt skulle det inte bli? så antingen spar jag ihop pengar till en rolig motor eller så snikbygger jag nått billigt volvo skit vad tycker ni? ta ner mig på jorden eller ge mig drömmar | |
|
| |
CarCass Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 593 Age : 36 Namn : Jim Från : Mehedeby Kör : Mitsubishi Registration date : 08-09-22
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD mån 01 jun 2009, 21:58 | |
| mmm, 4age-motor | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD mån 01 jun 2009, 21:59 | |
| - CarCass skrev:
- mmm, 4age-motor
ja det vore coolt men var hittar man en AE86 motor i Sverige? en sån med sånt där kitt så man kan varva 11500 rpm vore coolt | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD mån 01 jun 2009, 22:03 | |
| Supra motorn är lika klumpig som bmw sexan så blir ju problem där. Dessutom är det dyra saker om du ska renovera eller liknande.
Är väl bara meka i en camrymotor eller nått om du absolut inte vill ha en volvo
Senast ändrad av Mikael den mån 01 jun 2009, 22:04, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
CarCass Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 593 Age : 36 Namn : Jim Från : Mehedeby Kör : Mitsubishi Registration date : 08-09-22
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD mån 01 jun 2009, 22:04 | |
| | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD mån 01 jun 2009, 22:05 | |
| Känns som ganska onödigt projekt att börja med en sån fjunig motor. Lika bra att gå på minst 2liter från början så det går att växa lite i framtiden | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD mån 01 jun 2009, 22:16 | |
| ford coswourth har varigt med och tagigt fram den där motorn om det käns bättre Mikael den är mycket känd motor som går att trimma ordenligt! men jag håller med om att minst 2L motor och 200hk orginal eller nått sånt vore en bra början... jag är igentligen inte imot volvo men det är så tråkigt på något vis med en gammal volvo motor. är ju inge fel på dom på något vis... det finns ju en annan kille som bygger en Corolla med V70r motor som är lite intressant http://www.garaget.org/?car=71390skulle ju vara fint att kunna ha en nästan helt standard motor och bara stoppa i så är det klart. låter ju lite mysigt en 5a oxå... | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD mån 01 jun 2009, 22:22 | |
| Enda problemet är att cosworth motorn igentligen är ganska kass Dom som trimmar dom där småmotorerna rejält har ofta massor av pengar i fickan att köpa delar för. Vad kostar ett kul kamkit t.ex. Alt är att kolla på en V6:am du vet det är ju inte bara Ford som gör V6 motorer | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD | |
| |
|
| |
| Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD | |
|