| Grey - "Släggan" 4L V6 Cosworth kompressor. I Bilhimmelen! | |
|
+10M-man MasterDevil Tobbe H Hedin_ Rekord E2 Turbo MattiasH maranello Mikael makkan Grey 14 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
M-man Skogenracing Small
Antal inlägg : 25 Namn : Mattias Från : S-vall/ Mo I Rana. Kör : Allt Registration date : 07-09-19
| Rubrik: Sv: Grey - "Släggan" 4L V6 Cosworth kompressor. I Bilhimmelen! tor 01 apr 2010, 11:11 | |
| Hur går det, börjar du närma dej uppstart snart ? Posta lite mer bilder vettja... | |
|
| |
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: Grey - "Släggan" 4L V6 Cosworth kompressor. I Bilhimmelen! fre 02 apr 2010, 00:35 | |
| - M-man skrev:
- Hur går det, börjar du närma dej uppstart snart ? Posta lite mer bilder vettja...
Mjaa, det kommer nog lite längre fram. Blir nog inte någon motor klar till sommaren, jag håller på att uppgradera mig och mina projekt med en större verkstad och detta tar praktiskt taget all tid och pengar just nu. Men nått ska jag ju ha å åka med i sommar. Jag kanske lägger ut en tråd lite senare. Hur går det själv? | |
|
| |
M-man Skogenracing Small
Antal inlägg : 25 Namn : Mattias Från : S-vall/ Mo I Rana. Kör : Allt Registration date : 07-09-19
| Rubrik: Sv: Grey - "Släggan" 4L V6 Cosworth kompressor. I Bilhimmelen! fre 25 jun 2010, 14:34 | |
| Du har väl inte lagt ner "släggan".. | |
|
| |
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: Grey - "Släggan" 4L V6 Cosworth kompressor. I Bilhimmelen! fre 25 jun 2010, 17:38 | |
| - M-man skrev:
- Du har väl inte lagt ner "släggan"..
Ingen risk, det har bara blivit lite liggande pga garagebyte å karossbyggande. Ska göra upp en plan inför nästa år, så det kommer nog mer info framåt hösten. Men projektet är helt klart levande, även fast det är lite långsamt! | |
|
| |
MrB Skogenracing Large
Antal inlägg : 275 Age : 56 Namn : Björn Från : Borlänge Kör : Capri RS Clone Registration date : 10-09-17
| Rubrik: Sv: Grey - "Släggan" 4L V6 Cosworth kompressor. I Bilhimmelen! lör 18 sep 2010, 14:18 | |
| Hur går det ? Har hört talas om ditt projekt ryktesvägen....kul att inte alla måste ha turbo . håller själv på med ett 2,9 projekt till min Capri och det blir sugmotor, min tanke är att Bygga "bort " den fula pleniumkammaren och få lite nostalgiskt mekansprut look på det hela ,byggt på ett megasquirt system (tror jag) då hela bilen skall bli en nostalgiracer typ 1972 Kanske får återkomma till dig med rådfrågning när det blir dags... Du kan kolla på bygget på svenska capriclubbens forum (projekt Cloneworth capri) | |
|
| |
Grey Skogencrew
| Rubrik: Sv: Grey - "Släggan" 4L V6 Cosworth kompressor. I Bilhimmelen! sön 19 sep 2010, 13:10 | |
| Jodå, det går väl. Har haft fullt upp med att fixa i nya verkstan, men jag har börjat bygga på en ny bil till 2.9 "sugisen". Motorn är klar och ska bara ha något att köras med, så det ska bli skoj att se vad den kan prestera. 4L 24V "släggan" med kompressor kommer att få sig en omgång framöver. Kommer eventuellt börja bygga på den i vinter, men jag måste fokusera på bilbygget först. Kul att du hört om den på ryktesväg. Spännande att ett sugisprojekt kan vara så intressant (kan det vara så att vi har en gemensam vän? ). Det är bara att höra av sig så kan vi snacka lite om vad som funkar och inte funkar. MS låter vettigt och jag har säkert delar som du kan vara intresserad av. | |
|
| |
hasse the man Skogenracing Small
Antal inlägg : 31 Age : 58 Namn : hans Från : 1/ göteborg 2/ halmstad 2010 Kör : fordexplorer v6turbo samt lancia delta hf integrale Registration date : 12-07-17
| Rubrik: Sv: Grey - "Släggan" 4L V6 Cosworth kompressor. I Bilhimmelen! mån 07 jan 2013, 19:56 | |
| spännande detta ... hänt ngt nytt vad gäller släggan ??
| |
|
| |
Grey Skogencrew
| Rubrik: Sv: Grey - "Släggan" 4L V6 Cosworth kompressor. I Bilhimmelen! tis 08 jan 2013, 09:11 | |
| Topparna är sålda så tills vidare får detta projekt ligga på is. Behöver lägga mycket tid och pengar på en sån här motor och just nu finns varken eller. En vacker dag så kommer den att vakna till liv, jag behöver helt enkelt "bara" skramla ihop tid och pengar. | |
|
| |
hasse the man Skogenracing Small
Antal inlägg : 31 Age : 58 Namn : hans Från : 1/ göteborg 2/ halmstad 2010 Kör : fordexplorer v6turbo samt lancia delta hf integrale Registration date : 12-07-17
| Rubrik: Sv: Grey - "Släggan" 4L V6 Cosworth kompressor. I Bilhimmelen! tis 08 jan 2013, 20:02 | |
| ja det kostar att ligga på topp väl kämpat i allafall.. | |
|
| |
krille_CoX Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 332 Age : 34 Namn : Krille Från : Enköping Kör : Ford Sierra CLX 2,0...T (; Registration date : 12-04-12
| Rubrik: Sv: Grey - "Släggan" 4L V6 Cosworth kompressor. I Bilhimmelen! tor 24 jan 2013, 12:41 | |
| Hade blivit fränt som fan ju Finns skåpet kvar möjligen? | |
|
| |
Grey Skogencrew
| |
| |
krille_CoX Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 332 Age : 34 Namn : Krille Från : Enköping Kör : Ford Sierra CLX 2,0...T (; Registration date : 12-04-12
| Rubrik: Sv: Grey - "Släggan" 4L V6 Cosworth kompressor. I Bilhimmelen! tor 24 jan 2013, 14:42 | |
| | |
|
| |
Grey Skogencrew
| Rubrik: Sv: Grey - "Släggan" 4L V6 Cosworth kompressor. I Bilhimmelen! tor 24 jan 2013, 15:52 | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Grey - "Släggan" 4L V6 Cosworth kompressor. I Bilhimmelen! | |
| |
|
| |
| Grey - "Släggan" 4L V6 Cosworth kompressor. I Bilhimmelen! | |
|