| Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! | |
|
+49328Rikard _Tegel_ Jättemackan k1mm0 MiCkE Rekord E2 Turbo Hansson Combatbenke JohannesL Holme Henning_J Crille Sköld Xeper Pearly engstrand dippshit mAnGGe YokA Mantel Andy_B Ekkin BoltOn Noxx KNACKAN Nils m5micke staffe_ Hedin_ Jonte AllarN stork3n makkan Henka_ Jeppo Blöjan victor91 Toffe CarCass Ågren E-Tech zaile Almgren Golden Boy Mikael One Eye Open Öbbe Sandvik JBlom Mäki 53 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
victor91 Skogenracing Large
Antal inlägg : 147 Age : 33 Namn : victor Från : Avesta Kör : E30 turbo Registration date : 08-05-22
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! fre 23 jan 2009, 20:49 | |
| Kul projekt håller också på med bla cirkulärfräsning med CNC-maskinen på praktiken | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1100 Age : 34 Namn : Marcus Från : Sandviken Kör : Impreza Registration date : 08-05-25
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! lör 24 jan 2009, 01:59 | |
| | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1100 Age : 34 Namn : Marcus Från : Sandviken Kör : Impreza Registration date : 08-05-25
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! lör 24 jan 2009, 02:06 | |
| Ska väl rivas lite mer här då, eller? Grejer grejer, vad tycker ni om insuget? Lack? Polering? Pulverlack? (snälla, inte polering) Ganska tvärslut slang, har inte kommit på vad det är för slang än bara. Tur att det ska bli fräsht igen. Så här ser det ut just nu. Fästena till DTS-staget, ska testmontera dom imorgon, passar dom ska jag mäta ut staget emellan Har även ett VR6 spjällhus på G! Kanske får det nästa vecka. | |
|
| |
CarCass Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 593 Age : 36 Namn : Jim Från : Mehedeby Kör : Mitsubishi Registration date : 08-09-22
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! lör 24 jan 2009, 12:17 | |
| Polera! Du vet att det blir snyggare Och så måste jag säga att slangarna har nog sett bättre dagar.. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! lör 24 jan 2009, 21:19 | |
| Ja såg inte så mysigt ut där direkt Du skulle ju satsat på slipa till det för att få bort den gjutna utan sen köra nån mörkare silver kanske? | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! sön 25 jan 2009, 01:41 | |
| - CarCass skrev:
- Polera! Du vet att det blir snyggare
Och så måste jag säga att slangarna har nog sett bättre dagar.. Ingen polering, hehe.. Ja, det var visst vevhusventilationen, och tydligen är det plaströr och ingen slang, trodde ärligt det var slang när jag kollade i bilen för den var så mjuk - Mikael skrev:
- Ja såg inte så mysigt ut där direkt
Du skulle ju satsat på slipa till det för att få bort den gjutna utan sen köra nån mörkare silver kanske? Nä det gjorde det inte Har fått erbjudande om pulverlack billigt, så det blir nog svart pulverlack ser det ut som, är sugen att ta ventilkåpan i samma vända, men tänkte göra rent båda 2 invändigt (insug och ventilkåpa) har ni några knep? | |
|
| |
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! sön 25 jan 2009, 19:51 | |
| lösa upp skiten med nått riktigt starkt, sen högtryck? | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! sön 25 jan 2009, 20:15 | |
| - Almgren skrev:
- lösa upp skiten med nått riktigt starkt, sen högtryck?
Avfettning eller? Tänkte höra vad ni använde. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! sön 25 jan 2009, 20:17 | |
| Bräckleen eller hur det stavas är rätt händigt,
prickort eller motortvätt funkar också bra om du har tillgång till högtryck | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! sön 25 jan 2009, 22:51 | |
| | |
|
| |
Blöjan Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1655 Age : 34 Namn : Erik Från : Stockholm Kör : Ford Sierra -87 Bmw 528i -83 Registration date : 07-11-08
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! sön 25 jan 2009, 23:01 | |
| Annars om du inte har högtryck så använd asfaltrent och bensin. blanda ca 40/60 och spraya på. låt verka ca 30 min och gnugga lite med en flugsvamp. spola av lr liknande med varmtvatten så blir de RENT! | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
| |
| |
Mäki Skogenracing Elite
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! ons 28 jan 2009, 13:57 | |
| En liten fråga, kan man vinkla om avgashuset på turbon? | |
|
| |
Jeppo Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 811 Age : 35 Namn : Jesper Ericsson Från : Tierp Kör : V70N - Vector turbo Registration date : 07-10-16
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! ons 28 jan 2009, 15:34 | |
| borde gå, men sitter inte wg klockan fast i kompressorhuset? hur stämmer de då om du vrider avgashuset? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! ons 28 jan 2009, 15:55 | |
| Ja wg-klockan verkar ju sitta i avgashuset enbart så borde gå bra | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! ons 28 jan 2009, 16:25 | |
| Det är ingen balansering som måste göras efteråt? Anledningen att den ska vridas är att den inte får plats att monteras som original turbo, så det blir en 90* böj så turbon kommer in ungefär där luftfiltret satt innan. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! ons 28 jan 2009, 16:41 | |
| Du ska bara vrida huset inte plocka isär turbon, var försiktigt bara, impellerna är känsliga så du inte har av nån. Kan sitta ett styrstift så du kanske lär dela avgashuset från lagerhuset. Kompressorhuset har föresten en o-ring som man ska vara försiktigt med så du inte börjar vrida hur som helst | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! ons 28 jan 2009, 16:49 | |
| - Mikael skrev:
- Du ska bara vrida huset inte plocka isär turbon, var försiktigt bara, impellerna är känsliga så du inte har av nån. Kan sitta ett styrstift så du kanske lär dela avgashuset från lagerhuset. Kompressorhuset har föresten en o-ring som man ska vara försiktigt med så du inte börjar vrida hur som helst
Okej! Återkommer med det här och lite bilder sen, så ja inte gör något jävligt dumt haha | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! fre 30 jan 2009, 20:08 | |
| Audi A4 Allroad? Ja, så här ser hon ut just nu. Arg för att hon inte är ute och leker i snövädret. Är väl tänkt att lite ska hända även här inne. Så här långt har jag ju kommit då, nästa vecka får jag hjälp av en kompis att nolla motorn så kamremmen kan tas av Men nu skulle det ju svetsas lite, fjäderbensstaget tas av så jag kommer åt boxen som tas ur, just in case. Tog även av batterikablarna. Fästena till DTS-staget i jämförelse med original. Staget upphissat på plats. Kan inte göra upphängningen till växellådan då den är formgjuten så den lär jag beställa, men annars gick det bra. Notera även den fina flexböjen. Staget helsvetsat. Drog sig en aning, men det hade jag nästan på känn. Senare framöver ska det till 3st hål för gummiupphängningen och sen ska det pulverlackas Sen fick jag äntligen hem Short Shiftern. Mailade realcar tidigare i veckan och frågade hur det gick med ordern, fick till svar att den var skickad för länge sen..Det var visst lokala posten (läs ica) som hade strulat lite. Och jag vet inte vad alla prylar är för något, blir kul och se om det kan passa, och isåfall vart haha! 3" rostfri flexböj från turbobanditen. Begagnat VR6 gasspjäll, väldigt billigt för att elektroniken i det var trasigt. Ska passa bolt on sägs det. Men hålbilden felade med någon millimeter. Men en liten adapter man man ju göra, vid det här laget haha! Större var det ju i alla fall Ska kanske göras rent också... Om man ändå ska göra adapter kan man ju porta också. | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! sön 01 feb 2009, 15:35 | |
| Neutralt läge innan. Neutralt läge efter. 3an innan. 3an efter. 4an innan. 4an efter. Och så här går det till: Jag började med att ta av växelspaksknoppen och damasken. Sen är det en låsbricka här. Inga problem att ta bort den. Sen tar man bort "dämpningen" så man kommer ner till resten. Sen satt den här saken med fjädern här, sköt ut som en galning när jag drog upp allting. Nästan framme nu Bara 2 skruvar till så är det gamla ur. Så här såg den ut, är vit plast överallt där nere haha. In med det nya och fräsha. Det följer med en gummiring, lägg på den, annars klonkar det, var tråkigt att riva allt igen hehe. Sen la jag i nya kulan som följde med. Men den skulle nog inte användas till min bil, antar att det här kittet är universal mellan A4 S4 och kanske RS4 för det var många grejer som inte behövdes och det funkar klockrent. Skjut i den här saken och fjädern. Nu ser det ut så här. Bara att skjuta på fjädern som jag tog bort i början, backspärren alltså. Sen är det bara att sätta tillbaks damask och knopp, trodde jag. Damasken gick inte ner så jag fick gänga ur vita plasten på bilden här innan, spaken blev för kort. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! sön 01 feb 2009, 17:30 | |
| Du kanske kan modifera hålen lite i spjället som felar? Mycket bilder som vanligt det gillar vi | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! sön 01 feb 2009, 18:11 | |
| - Mikael skrev:
- Du kanske kan modifera hålen lite i spjället som felar?
Mycket bilder som vanligt det gillar vi Det är löst Jag ska få hålen igen-TIG:ade av en kompis som är svetsare, så kommer jag borra upp nya och porta insuget efter spjället i CNC-maskinen Men kan ju kolla om det går att borra i spjället bara, så slipper han svetsa, det är han nog glad över. Då är det bara portning istället Ja, med mycket bilder brukar det bli roligare att följa | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! sön 01 feb 2009, 23:03 | |
| Är det någon som har mått på en 3" v-bandsfläns förresten? | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! ons 04 feb 2009, 16:12 | |
| | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! ons 04 feb 2009, 16:56 | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! | |
| |
|
| |
| Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! | |
|