| Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! | |
|
+49328Rikard _Tegel_ Jättemackan k1mm0 MiCkE Rekord E2 Turbo Hansson Combatbenke JohannesL Holme Henning_J Crille Sköld Xeper Pearly engstrand dippshit mAnGGe YokA Mantel Andy_B Ekkin BoltOn Noxx KNACKAN Nils m5micke staffe_ Hedin_ Jonte AllarN stork3n makkan Henka_ Jeppo Blöjan victor91 Toffe CarCass Ågren E-Tech zaile Almgren Golden Boy Mikael One Eye Open Öbbe Sandvik JBlom Mäki 53 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Mäki Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1100 Age : 34 Namn : Marcus Från : Sandviken Kör : Impreza Registration date : 08-05-25
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! sön 18 jan 2009, 16:00 | |
| - Mikael skrev:
- Går det in i botten kan det bli problem, men behöver inte bli heller.
Vad kan hända då? Nu vill jag ha en liten lektion så jag lär mig något hehe | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! sön 18 jan 2009, 16:09 | |
| Eftersom det är visst motstånd för oljan att ta sig ner i botten på tråget kan det bli så att oljan hellre vill ta sig ut genom tätningarna i turbon och vidare ut till motorn vilket ger fenomenet blårök. Jag säger inte att det blir så utan det kan bli problem | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1100 Age : 34 Namn : Marcus Från : Sandviken Kör : Impreza Registration date : 08-05-25
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! sön 18 jan 2009, 16:35 | |
| - Mikael skrev:
- Eftersom det är visst motstånd för oljan att ta sig ner i botten på tråget kan det bli så att oljan hellre vill ta sig ut genom tätningarna i turbon och vidare ut till motorn vilket ger fenomenet blårök. Jag säger inte att det blir så utan det kan bli problem
Jaha. Hmm, hur kan jag göra om jag vill vara på den säkra sidan? Kan jag göra någon adapter och dra in den vid t.ex oljefiltret? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! sön 18 jan 2009, 16:38 | |
| Enda sättet är att dra in den ovanför oljenivån i tråget, ta bort tråget och svetsa på en retur längre upp alltså. Men borde nog gå endå som det är | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! sön 18 jan 2009, 16:40 | |
| - Mikael skrev:
- Enda sättet är att dra in den ovanför oljenivån i tråget, ta bort tråget och svetsa på en retur längre upp alltså. Men borde nog gå endå som det är
Oj. Ja jag tror nog jag kör så hehe, tack för hjälpen. | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! sön 18 jan 2009, 17:55 | |
| KKK K03 som den så fint heter. Inte så vacker efter 13år i bilen. "Stor" anslutning i alla fall Sprickor sprickor sprickor, är fler än vad bilden avslöjar. Stor och hel turbo har vi här.. Nya är mycket större, men fortfarande inte stor! Skillnad på större och stor hehe. Jämförelse. Duktig skillnad här. Till nya turbon ska jag fixa en baksida som går över i en V-bandsfläns, kan jag göra den i rostfritt eller är det bättre i vanligt stål? Tänkte på turbons välmående. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! sön 18 jan 2009, 17:58 | |
| Spelar ingen roll vilket material det är, du skulle ju vara lite frän och köra med öppet wg-utsläpp på den där. Du får göra en mellanvägg och leda ur wg avgaserna rakt ut under bilen istället, fräser skönt .) | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! sön 18 jan 2009, 18:00 | |
| - Mikael skrev:
- Spelar ingen roll vilket material det är, du skulle ju vara lite frän och köra med öppet wg-utsläpp på den där. Du får göra en mellanvägg och leda ur wg avgaserna rakt ut under bilen istället, fräser skönt .)
Ingen dum idé! Ska bara fundera hur man enklast löser det där med besiktningen då, jag ska ju ändå byta tillbaks till original downpipe vid besiktning. Jaja, blir väl ännu en sömnlös natt med funderingar haha. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! sön 18 jan 2009, 18:01 | |
| så länge dom inte gasar så hårt så märks det inte släng på en riktigt racekat istället så slipper du krångla vid besiktningen varje år | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! sön 18 jan 2009, 18:33 | |
| Pengar är ett stort bekymmer, så de blir 3" rostfri downpipe istället. Kommer sitta med 2st V-bandsklämmor så det blir enkelt med byte | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! sön 18 jan 2009, 18:44 | |
| Ja pengar är alltid ett bekymmer tycker man dunkar ner hela lönen varje månad och endå blir man aldrig klar | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
| |
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! sön 18 jan 2009, 20:10 | |
| ja inte dumt tips, du kan säkert göra rent det också, ännu billigare! | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! sön 18 jan 2009, 20:20 | |
| - Mikael skrev:
- ja inte dumt tips, du kan säkert göra rent det också, ännu billigare!
Har planer på lite grövre ledning, och kanske dra den på något annat sätt. Hinner nog inte med bilen imorgon men på tisdag kanske jag kan kolla ifall jag kan dra den "runt" motorn om det inte blir för långt. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! sön 18 jan 2009, 20:22 | |
| oljetryckledningen behöver du inte förstora. Inte ovanligt för oss som sysslar med storturbos att strypa flödet genom att bygga om sista nippeln vid turbo
Ju mer flöde du har genom turbon desto tyngre går den = sämre spool | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! sön 18 jan 2009, 20:26 | |
| - Mikael skrev:
- oljetryckledningen behöver du inte förstora. Inte ovanligt för oss som sysslar med storturbos att strypa flödet genom att bygga om sista nippeln vid turbo
Ju mer flöde du har genom turbon desto tyngre går den = sämre spool Kanon, då har jag lärt mig ännu mer idag! Dom här dagarna på det här forumet har varit grymt lärorika, tack! | |
|
| |
Ågren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2435 Age : 74 Namn : l Från : k Kör : u Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! mån 19 jan 2009, 09:42 | |
| Riktigt trevligt bygge de här! | |
|
| |
CarCass Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 593 Age : 36 Namn : Jim Från : Mehedeby Kör : Mitsubishi Registration date : 08-09-22
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! mån 19 jan 2009, 12:53 | |
| - Mäki skrev:
- Ska bara fundera hur man enklast löser det där med besiktningen då, jag ska ju ändå byta tillbaks till original downpipe vid besiktning. Jaja, blir väl ännu en sömnlös natt med funderingar haha.
Besiktade evon så och bes.gubben gasade på rätt bra, lät rätt friskt, men inte ett ord. Men fattar inte, dom gasar inte när far åker in med sina 4wd bilar? | |
|
| |
Öbbe Skogencrew
Antal inlägg : 6142 Age : 42 Namn : Öberg Från : Gävle Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! mån 19 jan 2009, 15:25 | |
| - CarCass skrev:
- Mäki skrev:
- Ska bara fundera hur man enklast löser det där med besiktningen då, jag ska ju ändå byta tillbaks till original downpipe vid besiktning. Jaja, blir väl ännu en sömnlös natt med funderingar haha.
Besiktade evon så och bes.gubben gasade på rätt bra, lät rätt friskt, men inte ett ord.
Men fattar inte, dom gasar inte när far åker in med sina 4wd bilar? därför man skickar in far/mor med bilen.. blir bra de där med nya snurran mäki.. | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! mån 19 jan 2009, 16:33 | |
| | |
|
| |
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! mån 19 jan 2009, 19:19 | |
| ja ska bli kul att höra lite vissel från nya turbon | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
| |
| |
Toffe Vinnare Månadens Projekt
Antal inlägg : 1989 Age : 138 Namn : Toffe Från : Torsåker Kör : Volvo Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! tis 20 jan 2009, 09:35 | |
| Hur gör du med flänsen som inte stämmer vis grenröret?
Ser bra ut annars, riktigt fin dem där med de rätta delarna. | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! tis 20 jan 2009, 15:58 | |
| - Toffe skrev:
- Hur gör du med flänsen som inte stämmer vis grenröret?
Ser bra ut annars, riktigt fin dem där med de rätta delarna. Jag gör en egen fläns, svetsar på 3" rör och svetsar en V-bandsklammer. Skulle ha haft en egen svets så man slipper bli beroende av andra Ja, A4 är riktigt fina, gillar verkligen dom | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! tor 22 jan 2009, 21:44 | |
| Mobilbild.. Håller på med skolprojekt nu, det pågår i 3 veckor och nästa vecka ska det var färdigt, det ska bli ett DTS-stag (Drive train stabilizer), har gått ganska bra hittils och eftersom projektet är dött tänkte jag att jag kunde lägga upp en bild från när jag cirkulärfräser med CNC-maskinen vid praktiken Kommer lägga upp mer info om det här stagen när det är färdigt och testat, ett mål med projektet är att alla ska ha möjlighet att ha ett stag utan att betala flera tusen | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! | |
| |
|
| |
| Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! | |
|