Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Almgren - 244TurboTraktor - Såld

Gå ner 
+37
Schimpy
tjernell
Hedin_
Sandvik
zorbit
Mange
makkan
dennis-volvo
ogge
Mantel
maranello
JohanErikzzon
skogsboo
Eriksson
Berglin
Blöjan
m5micke
tufårti
E-Tech
Anton
Mese_Jonas
Henka_
TICSierra
palten
wolfzap
Toffe
Jeppo
Öbbe
Mikael
Henrik
Golden Boy
psychocat_racing
Lindskog
LillePär
JBlom
werd
Almgren
41 posters
Gå till sida : Föregående  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 28  Nästa
FörfattareMeddelande
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Icon_minitimeons 20 maj 2009, 23:25

tråkigt men det är ju billigt att fixa pluss att du kanske kan stoppa i FT kolvar och ladda mera senare...

kul att du överladdar igen, haveri är sånt man får räkna med förr eller senare så på det igen bara! Smile
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 32
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Icon_minitimetor 21 maj 2009, 02:13

jo motorer finns det gott om. Hade tänkt att det blir ett par turbokolvar eller turboblock. de kvittar, blir det som finns för bäst pris. Har en komplett b230e jag kan ta men de stakarna suger ju.

Ja haveri får man räkna med men tråkigt när det händer första dagen. Smile
Men ska tammefan ha igång skiten med turbo innan jag säljer den.

Går inge bra för oss i 9octane just nu, åkerlinds bil brann idag också..:/
Till överst på sidan Gå ner
werd
Skogenracing Supreme
werd


Antal inlägg : 708
Age : 32
Namn : MuppDaniel
Från : Den ökända staden kumla!
Kör : 242 -1975.
Registration date : 06-10-12

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Icon_minitimefre 22 maj 2009, 23:28

Kör du med original tändning? Spikat sönder då... :/
Om bara mitt motorrum hade samma finish! Very Happy Typ samma setup jag kör med och ...va jag fick lust att hinka ner motorn i en besiktad bil så man får sladda lite! Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
http://www.freewebs.com/engelo/
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 32
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Icon_minitimelör 23 maj 2009, 00:35

Nästan garanterat att de var risigt innan, tog ju kompprov i höstas och då var det ju jävulskt ojämnt så. Där har vi nog problemet. Pallade väl inte det enorma skjutet som blev med 0,5 bar nu vettu. Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Uglyhamm

Nej men är nästan säker på att det var så att de var dåligt innan och gav upp nu när de fick smaka övertryck.
Till överst på sidan Gå ner
werd
Skogenracing Supreme
werd


Antal inlägg : 708
Age : 32
Namn : MuppDaniel
Från : Den ökända staden kumla!
Kör : 242 -1975.
Registration date : 06-10-12

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Icon_minitimelör 23 maj 2009, 11:02

Jo sant det å! Razz
Gött iaf att se lite svinkörning, ger inspiration Smile Jag laddar bara 0.6 och har endast kört på 2:an och gasat lite och det skjuter på överaskande bra... men nu är jag ju inte van med turbo så Razz

Den där turbon du har, vad är det för slang diameter från turbon? :O Har inte letat mycket men tycker det va lite småkrångligt att hitta rätt storlek.(hitta muffar alltså Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 144183 )
Till överst på sidan Gå ner
http://www.freewebs.com/engelo/
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 32
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Icon_minitimelör 23 maj 2009, 12:48

3" in o 2" ut

www.do88.se har det du behöver annars.

Vad kör du med för setup och inställningar då? Specifik setup vill jag ha Smile
Till överst på sidan Gå ner
werd
Skogenracing Supreme
werd


Antal inlägg : 708
Age : 32
Namn : MuppDaniel
Från : Den ökända staden kumla!
Kör : 242 -1975.
Registration date : 06-10-12

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Icon_minitimelör 23 maj 2009, 14:45

Har inte hunnit testa motorn än då jag ska byta till stum tändning med tändmodul från en b230A med hallgivare ...(om jag fattat allt rätt dom sa på sävar Very Happy )

Turbo+grenrör från en 240/740, choketätad 175CDUS med lite olika nålar till den för att se vad som blir bäst. Malpassi BTR med 0.4 i grundtryck. Och... ja det va väll det. Den där r-sportfuggen(CD-2?) du har vet jag inte mycket om men jag tror den nålventilen är 2m och den som sitter i 175CDUS är 2.5mm om jag ser och fattar rätt. Så det är inget fel i att byta upp sig i förgasare tror jag Smile
Ingen intercooler nu, ingen dump... det lilla jag testa så ladda den runt 0.6 och laddet kommer lite sent. Läcker nog som ett såll! Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
http://www.freewebs.com/engelo/
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 32
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Icon_minitimelör 23 maj 2009, 14:57

Okej. Nej min förgasare har 2,5mm nålventil.

Din ide om tändningen har du lite jobb framför dig.

Prova stumma fördelaren och kör på ca 25grader. Kolla me strobb så den ligger jämt å fint över hela varvtals registret.
Till överst på sidan Gå ner
werd
Skogenracing Supreme
werd


Antal inlägg : 708
Age : 32
Namn : MuppDaniel
Från : Den ökända staden kumla!
Kör : 242 -1975.
Registration date : 06-10-12

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Icon_minitimelör 23 maj 2009, 15:06

Aha så R-sporten har 2.5... där ser man Smile

Testa att montera isär en en fördelare men jag fattar inte hur man ska får isär den helt så jag sket i det och ska testa det här nu Razz
Det här med hög tändning så tidigt i registret... folk säger den kan spika duktigt innan laddet kommer :/ Men om man kollar på alla projekt som kör med samma setup så går det ju skitbra för dom...
Och Mikael här på forumet som sa att det inte alls gick att köra med så hög tändning Razz Wink Wink(Skojjar lite nu micke)

Får hoppas det funkar dugligt iaf, så jag kan sladda lite när det är blött alltså Wink
Till överst på sidan Gå ner
http://www.freewebs.com/engelo/
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 32
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Icon_minitimelör 23 maj 2009, 15:20

sladda när det är blött klarar du ju fan av med en original 240 (: går ju på torrt med, fast då skulle man haft en svetsdiff..

Har för mig att jens på sävar sa det om tändningen som jag skrev. Jag har dock inte provat de ennu.
Till överst på sidan Gå ner
werd
Skogenracing Supreme
werd


Antal inlägg : 708
Age : 32
Namn : MuppDaniel
Från : Den ökända staden kumla!
Kör : 242 -1975.
Registration date : 06-10-12

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Icon_minitimelör 23 maj 2009, 18:58

Jo visst klarar den det men lite mer pulver skulle inte vara fel Wink Och svetsdiff men det får man se...

Jo, larsat på sävar är, vad jag fått intrycket av, ganska beläst på ämnet. Om än lite fast i sina banor, det han gör är rätt, annat kan eller ÄR fel Wink Ungefär som alla andra trimmare där ute i världen som promt håller på sin övertygelse Wink

Han har kört en b18 med dubbla 175CDUS och turbo... ladda hyffsat och den gick bra...
Jaja, det är väll bara att testa sin egen väg. Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.freewebs.com/engelo/
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Icon_minitimelör 23 maj 2009, 20:14

werd skrev:
Men om man kollar på alla projekt som kör med samma setup så går det ju skitbra för dom...
Och Mikael här på forumet som sa att det inte alls gick att köra med så hög tändning Razz Wink Wink(Skojjar lite nu micke)

Du är ute och cyklar min unge vän Smile Att det funkar för några enstaka i fem mil är nått helt annat. Säg till när du testat toppfart i nån minut hur bra maskin håller ihop. Bara för att en maskin överlever lite korta gasningar på några växlingar då och då betyder inte det att det är rätt

Som Almgren säger om att köra en rak 25 gradig tändning kan funka skapligt på en intercooler föresedd turbokonverterad motor upp till kanske 0.5-0.8 bar förutsatt att man har stenkoll på lambda
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
werd
Skogenracing Supreme
werd


Antal inlägg : 708
Age : 32
Namn : MuppDaniel
Från : Den ökända staden kumla!
Kör : 242 -1975.
Registration date : 06-10-12

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Icon_minitimelör 23 maj 2009, 21:42

Mikael skrev:


Du är ute och cyklar min unge vän Smile Att det funkar för några enstaka i fem mil är nått helt annat. Säg till när du testat toppfart i nån minut hur bra maskin håller ihop. Bara för att en maskin överlever lite korta gasningar på några växlingar då och då betyder inte det att det är rätt

Som Almgren säger om att köra en rak 25 gradig tändning kan funka skapligt på en intercooler föresedd turbokonverterad motor upp till kanske 0.5-0.8 bar förutsatt att man har stenkoll på lambda
Ska inte gå allt för OT här men ...ja det stämmer helt det du säger men ändå finns det bilar med samma setup som körts hyffsat hårt under längre tid och håller utmärkt.
Tror det inte kommer hända men jag skulle så jätte gärna vilja knäppa dej på näsan när vintern kommer och man hunnit avverka flera goa gasande mil med min motor Wink
Men som sagt, det lär inte hända Sad
Till överst på sidan Gå ner
http://www.freewebs.com/engelo/
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Icon_minitimelör 23 maj 2009, 21:51

Ta några rejäla toppfarts tester får du se hur bra det håller Smile Peka gärna på dom som har samma spec som kört kanske 500 hårda mil så vi får perspektiv om det är hållbart eller inte. För att som sagt bara dra lite på gasen mellan två korsningar är inte måttstock för en hållbar maskin
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 32
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Icon_minitimesön 24 maj 2009, 10:31

Lugnt det med OT bara lärorikt..

Jag håller nog på mig själv och Turbomeister (Mikael) i denna debatt Wink
Till överst på sidan Gå ner
werd
Skogenracing Supreme
werd


Antal inlägg : 708
Age : 32
Namn : MuppDaniel
Från : Den ökända staden kumla!
Kör : 242 -1975.
Registration date : 06-10-12

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Icon_minitimesön 24 maj 2009, 12:55

Hamnade jag på en annan sida nu av "debatten" eller missuppfatta ni mej? Smile Givetvis håller inte det länge alls men varför finns bilar som håller da? Givetvis lite modifierade men allt är ju relativt Wink Smile Det som jag vart lite överaskad över var att det sas att jag kanske kunde köra 200meter sen skulle motorn rasa Wink

Och nej, ingen debatt nu, jag håller fullt med dej micke och du almgren. Bara det att jag tycker man kan ...hur ska jag säga detta utan slå nån i ansiktet... öppna ögonen för nått "Nytt" Razz Nämen, nae nu sa jag nog för mycket, *Flamesuit on* Wink

Ska man bygga så det håller är det givetvis så man gör! Blir ju bara enklare att bygga så det håller, speciellt med gamla volvosar som har så mycket delar till otroligt låga priser!

Hoppas jag inte blir missförstådd och får hagel över mig nu! Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 144183
Till överst på sidan Gå ner
http://www.freewebs.com/engelo/
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Icon_minitimesön 24 maj 2009, 16:19

Nytt? Det finns inget nytt, det finns bara ett sätt och det är det rätta så enkelt är det Smile

Visa på bilar som kör med redig tändning och som det håller för? Inga vaga fakta utan exakt vilka bilar och vilken tändning Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
werd
Skogenracing Supreme
werd


Antal inlägg : 708
Age : 32
Namn : MuppDaniel
Från : Den ökända staden kumla!
Kör : 242 -1975.
Registration date : 06-10-12

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Icon_minitimesön 24 maj 2009, 20:18

Mikael skrev:
Nytt? Det finns inget nytt, det finns bara ett sätt och det är det rätta så enkelt är det Smile

Visa på bilar som kör med redig tändning och som det håller för? Inga vaga fakta utan exakt vilka bilar och vilken tändning Smile
Väl märk hur jag försöker få detta till att tyna ut i sanden för att jag inga direkt fakta och att jag inte vill få igång en debatt där det är antingen "ja" eller "nej" på ...så!
Och "Nytt" som jag skrev med STORA """"" tecken är just vad jag menar, "nytt" Wink Hur mycket körde du/ni med förgasarturbo? Jag är inte snäsig nu, verkligen inte. Jag undrar seriöst, då det "TYCKSSSS" finnas endast dåliga dager om turbo + förgasare Smile Givetvis är det underförstått att förgasare + turbo inte är en ekvation som egentligen ska gåihop utan lite större ingrepp.

Några jag får upp i huvvet är... Han med 244 som ahde seriekopplat två CD-2 och kört på e85, höll sjukt/konstigt bra tills turbon rasa vid 1.6 bar då han INTE hade dump.
Larsat, han hade b18 mo... nej, det gills inte att räkna med då det är lågt kompade motorer....

Jadu, det är inte så många som kör med EXAKT samma setup som almgren eller mej men det tycks gå fint för många på sävar...
Och NEJ, jag sitter och lyssnar på "Jag körde gt45 och dubbla su och ladda 4.5bar och det höll..." och tar det som fakta eller tänker: Oh! Då ska jag också göra det!!!!11elva" Nej, jag har en lika sund kritik som du har mikael till vad som verkar rimligt....
Vad va det nu jag skulle få fram? Sleep ...jo, jag vill inte ha en debatt då både du och jag vet att "den är förlorad" för min del Wink

Slutord: Jag ska absolut testa iaf med original komp och någorlunda tändning och se vad som händer, kolla lambdan blir lite svårt men testa ska man! Och nej, jag tänker då rakt inte köra på fullt spjäll i 180 i en minut... bara tanken är absurd Very Happy WinkWink

...wow vad angagerad jag vart nudå :S
Till överst på sidan Gå ner
http://www.freewebs.com/engelo/
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 32
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Icon_minitimesön 24 maj 2009, 20:45

Nu har jag tappat bort mig här Wink Vad är det ni diskuterar om nu? Wink
Till överst på sidan Gå ner
werd
Skogenracing Supreme
werd


Antal inlägg : 708
Age : 32
Namn : MuppDaniel
Från : Den ökända staden kumla!
Kör : 242 -1975.
Registration date : 06-10-12

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Icon_minitimesön 24 maj 2009, 21:03

Almgren skrev:
Nu har jag tappat bort mig här Wink Vad är det ni diskuterar om nu? Wink
Var det hattar... Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Kopfkrat Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Stupid
Till överst på sidan Gå ner
http://www.freewebs.com/engelo/
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Icon_minitimesön 24 maj 2009, 21:06

Förgasare är faktiskt det sämsta skit man kan ha på en motor, dom som tror att förgasare funkar bra har aldrig varit i kontakt med ett sprut som går att mappa själv Smile

Vi är flera på skogen som kört med förgasare med blandade resultat alla är dock överens om att det inte är nått för framtiden Smile

Diskussionen almgren grundar sig på att Werd gärna vill framhäva några gamla traktormotorer som enligt ryktesväg ska funka bra men sunkig förgasare med hög tändning som det igentligen inte finns några fakta runt att luta sig på Wink

Dock tycker jag ni ska fortsätta greja med det ni gör för att lära er vad det handlar om, men så småningom kommer åtmistånde almgren säkert se ljusningen med ett riktigt sprut Basketball
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 32
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Icon_minitimesön 24 maj 2009, 21:14

Ja jag hängde med så långt, men lät som om werd hade nämnt någon specifik tändning som gick å köra på men skit samma.

SJälvklart är förgasare skit, måste väl alla veta vid det här laget, min motor rasade ju på grund av förgasaren! haha eller inte... Very Happy (ironi)

Nedu micke jag har redan insett att eftermasknads sprut är melodin. Men nu va de ju så att förgasaren låg hemma så det var bara att smacka på skiten och förhoppningsvis skulle det fungera.

Sitter ju å funderar på en Sierra v6 nu när allting ska krångla så du ser Wink


åckså lite on topic:

Nu säger väl alla att jag är dum i huvet som köpte nytt ljud istället för att bygga på motorn men tänkte ljud var nästan lite vettigare för det plockar jag ju över till nästa bil med. Måste ju ha nånting som låter bra när man ska ut och rocka Crematory - Left the ground i turbovofflan sen =D
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Icon_minitimesön 24 maj 2009, 21:20

Gammal diskussion i tråden om stummad fördelaren bara som kom upp i dager Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
werd
Skogenracing Supreme
werd


Antal inlägg : 708
Age : 32
Namn : MuppDaniel
Från : Den ökända staden kumla!
Kör : 242 -1975.
Registration date : 06-10-12

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Icon_minitimesön 24 maj 2009, 21:57

Men... hur bra låter det du säger nu da?
"aldrig varit i kontakt med ett sprut som går att mappa själv.." Nej givetvis, har jag råd eller ens kunskap med mappbart sprut?

"men så småningom kommer åtmistånde almgren säkert se ljusningen med ett riktigt sprut"
Jaha, tack för den :I... har du ens läst det jag skrivit eller har du allt förutfattat och regelriktigt enligt dej att du inte ens behöver läsa eller lyssna på det jag skriver?
Förgasare ÄR skit, har inte försökt säga annat, har inte vilja framhäva gamla traktormotorer... vad i hela friden är du för tomte? Läs det jag skriver!
Jag VILL framhäva..? ja, ta och läs igen, tack.

...blir förvånad över ditt beteende nu :S

EDIT: nej nu tar jag väll i, så jag låtsas att jag inte ser vad du skrivit, micke, men du ska veta att om jag bodde nära dej så skulle du få en MASSA jobbiga samtal och påhällsningar av mej när jag vill vet hur jag kopplar in mitt MS Wink var så säker!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.freewebs.com/engelo/
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Icon_minitimesön 24 maj 2009, 22:02

förgasare hit och dit, orkar inte ens läsa igenom allt!

förgasare funkar, sprut funkar bättre, vad bråkar ni om? hehe Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
Sponsored content





Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 22 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Almgren - 244TurboTraktor - Såld
Till överst på sidan 
Sida 22 av 28Gå till sida : Föregående  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 28  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Almgren - Bmw 535 Turbo: "Såld"
» Almgren - Audi S2 Coupe - Såld
» F: Almgren Drifting at Lunda SDS 2010
» namned - BMW 2502T -71 SÅLD
» Adde - BMw 323 E21...Såld

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: