| Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går | |
|
+67_Glenne_ XeroZ J.Eklund incon92 Puckis plåtis Lindskog znyltarn Henrik victor91 Knez kadettt _-gniraz-_ Dunken Jonnieboy Fiechen nygge ghettojonny Haggen m5micke Sigge matsin Alexander92 ricze Liljan krille_CoX Jimmy E30Anders Stavon Randombastard Mange Hamster Jättemackan Scherp Veteranhenke Catling Limpdjur werd renegade Eriksson CarCass ropa Wike 633csi Bitter_ Grey Puttee Painlake Racing Golden Boy JElfgren Arvidsson Kanto Dannexx JBlom Storckeen Jobio bosse racepeter Joel sjöblom! _Macce_ Flexenan houk Sten Xeper Håcke Mikael 71 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går fre 31 okt 2014, 21:52 | |
| Största problemet jag har är att jag inte får plats med styrväxeln för servostyrningen. Skulle vilja haft någon annan lösning. Vet inte vad jag tänkte på riktigt när jag tänkte elservo. Det är ju bara eldriven servopump och lös pump får jag dit. Skulle varit någon man sätter på rattstången typ | |
|
| |
Kanto Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 968 Age : 32 Namn : Petter Från : Gävle Kör : Volvo & Ford Registration date : 07-05-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går lör 01 nov 2014, 00:40 | |
| Finns vad jag vet sådana som fungerar så att en motor hjälper till att rotera rattstången, men vet inte vilka bilar det finns på. Kia har jag för mig hade såna men det vet jag bara för att dom hade problem med det. | |
|
| |
Sten Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 379 Age : 54 Namn : Morgan Från : Härjedalen Kör : Bil,skoter,hoj,mm. Registration date : 11-04-10
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går lör 01 nov 2014, 07:55 | |
| Opel Corsa B eller C har tydligen rattstångselservo,eller vad man ska kalla det för ;-) . Problemet är att dom styrs av en "massa" givare och grejor,men lösningen ska finns här: http://www.janssonracing.com/Tjanster.htmlTänkte montera på en Manta som jag hade förut så kollade upp lite då. | |
|
| |
Jimmy Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 355 Age : 38 Namn : Jimmy Från : Kalmar Kör : Bil och Mc Registration date : 07-04-28
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går lör 01 nov 2014, 13:03 | |
| - Mikael skrev:
- Största problemet jag har är att jag inte får plats med styrväxeln för servostyrningen. Skulle vilja haft någon annan lösning. Vet inte vad jag tänkte på riktigt när jag tänkte elservo. Det är ju bara eldriven servopump och lös pump får jag dit. Skulle varit någon man sätter på rattstången typ
Jaha missuppfattade, är det platsbrist med styrväxeln så spelar ju pumpen ingen som helst roll | |
|
| |
Liljan Skogenracing Large
Antal inlägg : 191 Namn : Fishmaster Från : Gävle Kör : riktigt långsamt med Suzuki SJ413 och Lynx Skogsräv Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går lör 01 nov 2014, 21:37 | |
| | |
|
| |
Limpdjur Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 786 Age : 40 Namn : Johan Lindberg Från : Bollnäs Kör : Dkw S6 -95 Registration date : 06-10-26
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går lör 01 nov 2014, 22:21 | |
| kompisen har rattaxel varianten på sin rallycrossbil, köpte en liten box från england som man kan styra kraften på. Problemet på en sierra blir ju att muskelservo växeln har fler rattvarv då finns det ju utväxlingar att sätta på rattstången där med, men slutpriset blir rätt dyrt med båda. Har funderat på den varianten själv tidigare. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| |
| |
Antal inlägg : 379 Age : 54 Namn : Morgan Från : Härjedalen Kör : Bil,skoter,hoj,mm. Registration date : 11-04-10
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går sön 02 nov 2014, 15:17 | |
| | |
|
| |
krille_CoX Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 332 Age : 34 Namn : Krille Från : Enköping Kör : Ford Sierra CLX 2,0...T (; Registration date : 12-04-12
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går mån 03 nov 2014, 01:01 | |
| Cleant med vitt ! | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går mån 03 nov 2014, 07:51 | |
| Blev jäkligt bra det där. En rejäl polering utvändigt sen bara. | |
|
| |
Scherp Skogencrew
Antal inlägg : 67 Age : 37 Namn : Martin Från : Gävle Kör : BMW Registration date : 09-10-28
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går mån 03 nov 2014, 09:46 | |
| | |
|
| |
Kanto Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 968 Age : 32 Namn : Petter Från : Gävle Kör : Volvo & Ford Registration date : 07-05-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går mån 03 nov 2014, 21:55 | |
| Vackert! Hatar svarta motorrum så detta gillas skarpt | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| |
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går ons 05 nov 2014, 09:35 | |
| Fel lyktor ju. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går ons 05 nov 2014, 10:03 | |
| Det får duga tills vidare | |
|
| |
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går ons 05 nov 2014, 13:50 | |
| Snyggt som alltid! | |
|
| |
Håcke Skogencrew
Antal inlägg : 1091 Age : 52 Namn : Håkan Från : Gävle Kör : Capri 2,9T Sierra 2,0T Registration date : 06-10-14
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går ons 05 nov 2014, 18:16 | |
| Mappa till helgen då?? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går ons 05 nov 2014, 19:22 | |
| Tack Jocke Nja det dröjer nog lite till det Håkan men kanske mot Jul eller i Januari. Plockat lite och dragit fast turbon för gott samt lite slangar osv. Funderar på något enkelt värmeskydd för siliconslangen också, har kört så förr och är inga större problem men kanske för säkerhets skull | |
|
| |
Jobio Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 490 Age : 51 Namn : Johan Biörs Från : Insjön Kör : Ford Granada 2,9TIC Honda Blackbird Registration date : 13-10-05
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går ons 05 nov 2014, 19:39 | |
| Satan vad vackert! Du kan du Mikael | |
|
| |
Håcke Skogencrew
Antal inlägg : 1091 Age : 52 Namn : Håkan Från : Gävle Kör : Capri 2,9T Sierra 2,0T Registration date : 06-10-14
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går ons 05 nov 2014, 21:22 | |
| | |
|
| |
Scherp Skogencrew
Antal inlägg : 67 Age : 37 Namn : Martin Från : Gävle Kör : BMW Registration date : 09-10-28
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tor 06 nov 2014, 13:19 | |
| Du skulle haft böjjen i aluminium tills det blir rakt och sen kört en rak silicon skarv, så minimerar du att värmen skulle ställa till de | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går lör 08 nov 2014, 19:22 | |
| Jo har gjort så på en bil och anledning till att jag inte vill svetsa om turbon är att det blir bökigt att byta den på plats om den är modifierad. Annars händer det inte så mycket, pysslar med smådetaljer som att göra i ordning lite el, putsa småsaker osv. Har plan för att bygga om lådan lite då jag tänkte behålla vajerkoppling på denna bil. Dumt tycker ni men jag orkar inte snickra om pedalstället och det här blir enkelt och funkar bra Sen fick jag hem Fuelrail från TG Racing. Bling Bling | |
|
| |
Jobio Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 490 Age : 51 Namn : Johan Biörs Från : Insjön Kör : Ford Granada 2,9TIC Honda Blackbird Registration date : 13-10-05
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går lör 08 nov 2014, 19:24 | |
| Blir snygg den där motorn,hoppas det blir lika mycket hk som den ser bra ut. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går sön 09 nov 2014, 09:29 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går sön 09 nov 2014, 10:58 | |
| Tycker inte det är dumt med wire,så länge den inte blir tyngre. Känns också enklare med wire,ja så länge det inte är värsta problemet att bygga om . Vad använder du för arm och lager och så,för lådan är väl en ZF på denna? | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går | |
| |
|
| |
| Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går | |
|