| Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går | |
|
+67_Glenne_ XeroZ J.Eklund incon92 Puckis plåtis Lindskog znyltarn Henrik victor91 Knez kadettt _-gniraz-_ Dunken Jonnieboy Fiechen nygge ghettojonny Haggen m5micke Sigge matsin Alexander92 ricze Liljan krille_CoX Jimmy E30Anders Stavon Randombastard Mange Hamster Jättemackan Scherp Veteranhenke Catling Limpdjur werd renegade Eriksson CarCass ropa Wike 633csi Bitter_ Grey Puttee Painlake Racing Golden Boy JElfgren Arvidsson Kanto Dannexx JBlom Storckeen Jobio bosse racepeter Joel sjöblom! _Macce_ Flexenan houk Sten Xeper Håcke Mikael 71 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| |
| |
Jobio Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 490 Age : 51 Namn : Johan Biörs Från : Insjön Kör : Ford Granada 2,9TIC Honda Blackbird Registration date : 13-10-05
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går sön 26 okt 2014, 15:08 | |
| | |
|
| |
Sten Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 379 Age : 54 Namn : Morgan Från : Härjedalen Kör : Bil,skoter,hoj,mm. Registration date : 11-04-10
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går sön 26 okt 2014, 15:59 | |
| | |
|
| |
houk Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 596 Age : 47 Namn : Håkan Från : Brodalen/Kungshamn,Smögen Kör : Passat 1.8T -03 BMW 525 Turbo -95 Registration date : 11-02-18
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går sön 26 okt 2014, 16:41 | |
| Det räcker att EGT.n sticker in 10mm eller så | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går sön 26 okt 2014, 17:58 | |
| Tackar!
Okej då får det bli så Håkan! | |
|
| |
Jimmy Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 355 Age : 38 Namn : Jimmy Från : Kalmar Kör : Bil och Mc Registration date : 07-04-28
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går sön 26 okt 2014, 18:10 | |
| | |
|
| |
krille_CoX Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 332 Age : 34 Namn : Krille Från : Enköping Kör : Ford Sierra CLX 2,0...T (; Registration date : 12-04-12
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går sön 26 okt 2014, 18:55 | |
| Smutt som fan ! | |
|
| |
Håcke Skogencrew
Antal inlägg : 1091 Age : 52 Namn : Håkan Från : Gävle Kör : Capri 2,9T Sierra 2,0T Registration date : 06-10-14
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går mån 27 okt 2014, 01:59 | |
| Snyggt | |
|
| |
JElfgren Skogenracing Large
Antal inlägg : 287 Age : 32 Namn : John Från : Västerås Kör : Nissan 200sx Registration date : 11-01-13
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går mån 27 okt 2014, 05:59 | |
| Snyggt! Vad kör du med för rem? För ser att du har tagit bort styrservon | |
|
| |
_Macce_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1258 Age : 34 Namn : Marcus Från : Norrköping Kör : Överladdad Ford Registration date : 07-03-23
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går mån 27 okt 2014, 23:35 | |
| Måste säga det såg bättre ut med lite röd färg Än vad jag trodde. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tis 28 okt 2014, 09:20 | |
| Tack alla, värmer att få sån positiv feedback Remmen heter 6PK1420 | |
|
| |
Randombastard Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 404 Age : 35 Namn : Bobby Från : Landskrona Kör : Ford Sierra 2.0i Registration date : 14-09-17
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tis 28 okt 2014, 16:06 | |
| Sjukt snyggt Mikael! Färgkombinationen kunde inte varit bättre imo! | |
|
| |
Kanto Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 968 Age : 32 Namn : Petter Från : Gävle Kör : Volvo & Ford Registration date : 07-05-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tis 28 okt 2014, 20:00 | |
| Som sagt, riktigt snyggt! Lackerar du med spruta eller sprayburk? | |
|
| |
Bitter_ Skogenracing Large
Antal inlägg : 208 Age : 34 Namn : Robban Från : LAHOLM Kör : Mercedes 190E, FORD CAPRI 3100RS, FORD SIERRA M50B25 Registration date : 10-11-09
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går ons 29 okt 2014, 09:24 | |
| Varför inte köra med servo på denna? är ju en så enkel operation för att få lite goare bil att köra! | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går ons 29 okt 2014, 09:35 | |
| Tack vanlig burk Kanto men med lite nogrannhet. Bitter: Jo så var tanken men fick inget bra lut på motorn med servostyrväxeln. Klurar på om det går att lösa på annat sätt med tex elservo? | |
|
| |
CarCass Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 593 Age : 36 Namn : Jim Från : Mehedeby Kör : Mitsubishi Registration date : 08-09-22
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går ons 29 okt 2014, 14:41 | |
| - Mikael skrev:
- Bitter: Jo så var tanken men fick inget bra lut på motorn med servostyrväxeln. Klurar på om det går att lösa på annat sätt med tex ?
Med vad? | |
|
| |
Storckeen Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 351 Age : 30 Namn : Storck Från : Tierp Kör : Volvo 240 M50T , Saab 9-3 Aero coupé Registration date : 10-02-23
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går ons 29 okt 2014, 14:45 | |
| ELservo brukar ju användas. Har sett de en del inom rallycross samt drifting, tex olle Olssons bmw e46 han hade satt de en Volvo v50 pump i skuffen | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går ons 29 okt 2014, 14:56 | |
| - CarCass skrev:
- Mikael skrev:
- Bitter: Jo så var tanken men fick inget bra lut på motorn med servostyrväxeln. Klurar på om det går att lösa på annat sätt med tex ?
Med vad? ?? - Storckeen skrev:
- ELservo brukar ju användas. Har sett de en del inom rallycross samt drifting, tex olle Olssons bmw e46 han hade satt de en Volvo v50 pump i skuffen
Ja precis, har inte kikat så mycket om det dock än. | |
|
| |
Bitter_ Skogenracing Large
Antal inlägg : 208 Age : 34 Namn : Robban Från : LAHOLM Kör : Mercedes 190E, FORD CAPRI 3100RS, FORD SIERRA M50B25 Registration date : 10-11-09
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tor 30 okt 2014, 07:54 | |
| Elservo hade ju varit grejer går ju hitta på någon pickandpay skrot för billig peng och sen bara koppla lite el och slangar . | |
|
| |
Antal inlägg : 355 Age : 38 Namn : Jimmy Från : Kalmar Kör : Bil och Mc Registration date : 07-04-28
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tor 30 okt 2014, 09:26 | |
| Jag har en elservo från Opel astra liggandes som jag tänkte ha på min men blir inte så. Kan ta nån bild om du är intresserad av hur den ser ut?
Mvh | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tor 30 okt 2014, 09:42 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tor 30 okt 2014, 10:42 | |
| - Mikael skrev:
- ja gärna Jimmy!
Ska försöka lösa det under kvällen! Kan ta lite mått osv också. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tor 30 okt 2014, 21:20 | |
| Väntar med spänning Lite sakta framåt nu. Tjejen min hjälpte mig tvätta rent motorrummet nu så ska försöka trixa till lite färg vid tillfälle så kan jag lägga ner motorn | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tor 30 okt 2014, 22:21 | |
| Tar mig friheten att lägga in lite bilder i din tråd. Hoppas det är ok annars får du ta bort dom! Helhet på pumpen. Tryck ut undertill. Retur in på sidan Svårt att se, skulle kanske inte tagit med blixt men ca 13-14 cm bred Under 10 cm djup Missade bilden på höjden men strax över 30 cm. Blir dock några cm till eftersom anslutningen under bygger lite. Jag hade tänkt sätta den här bak i nått av hörnen på min med bara halsen genom en gummigenoförning i golvet eller liknande. Men med boben jag ska ha i min fick jag ju servopump på köpet. Plåtfästet som sitter på den är bara att ta av. Enligt mig en ganska kompakt å smidig sak. Å vad jag fattar av sladdarna så är det bara tändlåssignal till relä som i sin tur matar pumpen. Kanske kan vara nått att fundera på? Servo är ju alltid trevligt. // Jimmy | |
|
| |
Joel Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 533 Age : 35 Namn : Joel Från : Norrhult, Småland Kör : Golf GTI 16v -89, Ford Sierra -88 Registration date : 10-03-06
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går fre 31 okt 2014, 20:06 | |
| Beror på vilken årsmodell den kommer ifrån. Finns flera olika elservo till Opel om man kollar en bildelsdatabas. Finns modeller som vill ha Canbus signal för olika servoverkan beroende på bilens hastighet. Dom smidigaste har bara 3 kablar. Jord Plus Tändningslås
Har själv en elservo från en Opel liggnades men ser annorlunda ut.
Vad jag hört så verkar dom flesta tycka det är oskönt med elservo men det har varit från driftare och denna går väl mest på gata och stripp. | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går | |
| |
|
| |
| Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går | |
|