Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går mån 06 okt 2014, 09:05
Blir så trångt bara med två rör på den här bilen men hade varit tufft
houk Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 596 Age : 47 Namn : Håkan Från : Brodalen/Kungshamn,Smögen Kör : Passat 1.8T -03 BMW 525 Turbo -95 Registration date : 11-02-18
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går mån 06 okt 2014, 09:14
Svårt å höra på film tycker jag, men du har säkert rätt, va iof en M5 turbo när vi körde bana sist den lät då inge gött alls.
Slöa dom va era gammla bilar vad sa du att caprin vägde körklar med bmw drivlina?
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går mån 06 okt 2014, 09:53
Skiljer mycket från motor till motor på ljudet, S38 och M30 har inte så där roligt ljud som M50 och S50 har.
Fast åh andra sidan så låter det inte fel med inbyggd heller
0.9bar och 205 i slutfart kan man inte klaga över
Capri vägde med bmw maskin 1150kg utan förare och gamla M50 sierran vägde precis lika
_Macce_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1258 Age : 34 Namn : Marcus Från : Norrköping Kör : Överladdad Ford Registration date : 07-03-23
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går mån 06 okt 2014, 18:06
Svårt det där med wg:n...vissa motorer låter ju inte roligt alls med återinledd. Medans M50:n ibland kan låta helt underbart, som videon ovan och det endast på 0,9 ladd
Mikael Skogencrew
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går mån 06 okt 2014, 20:11
Den i video ovan har dock wastegaten inledd
Bra pass idag igen, tjejen målade blocket och jag satte i ringarna
Sen fortsatte jag med det äckliga jäkla aluminiumet och gjorde ett tryckrör till
Och det passade ju också
bosse Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 659 Age : 37 Namn : Bosse Från : BRO/STHLM Kör : allt för många bilar Registration date : 10-06-16
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går mån 06 okt 2014, 21:21
Det behöver inte va snyggt så länge det håller bra
Jag brukar lägga lite svets vid slangens anslutning och dra slangklämman bakom denna så inte slangen hoppar av vid tryck
Mikael Skogencrew
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går mån 06 okt 2014, 22:00
Sant sant, är bara en enda svets som kommer synas också Ja jag lär hitta på något sånt nu, jag brukar annars bara bocka kanter men alu spricker nog
Stavon Skogenracing Large
Antal inlägg : 100 Age : 33 Namn : Andreas Från : Gävle Kör : Evo Registration date : 10-09-29
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går mån 06 okt 2014, 22:57
Satsa på Inbyggd wg, tycker man tappar själva motorljudet, wg ut i det fria väsnas mest bara
E30Anders Skogenracing Small
Antal inlägg : 5 Age : 43 Namn : Anders Från : Halmstad Kör : Bmw e30 2,8 turbo Registration date : 13-05-25
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tis 07 okt 2014, 08:47
Bra jobbat, ett jävla tempo! Såg att du köpt lyxretainers för att köra dubbla fjädrar, själv är jag en snål jäkel så jag har köpt retainers från en s50b32 då dom har 6mm ventiler och dubbla fjädrar. Har inte provkört ännu men tror det ska funka
Mvh/ Anders
Mikael Skogencrew
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tis 07 okt 2014, 16:54
Ahh visste inte att det var rätt på M3
Fick hem lite från do88.se idag och vattenrören blev löljigt enkla
Painlake Racing Skogenracing Large
Antal inlägg : 179 Age : 38 Namn : Andreas Sköld Från : Emmaboda Kör : BMW E36 320 och Valiant-66 Registration date : 14-06-30
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tis 07 okt 2014, 17:07
Smidigt! Fasen, det där hade ju jag kunnat göra lika bra (kommer plagiera rakt över på e36an).
Blir det en maffig elfläkt där sen?
Har du (eller någon annan) märkt någon skillnad med att gå upp i dimension på tryckrören? Jag har ju 2" rör, pga e36, hur långt räcker de flödesmässigt?
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går ons 08 okt 2014, 20:23
Vart ju klockrena vattenrör
Mikael Skogencrew
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går ons 08 okt 2014, 20:35
Ja en stor eller två små elfläktar, har inte bestämt mig än:)
Har inte märkt någon skillnad på tryckrör, och 2tum räcker rätt långt skulle jag tro
Randombastard Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 404 Age : 35 Namn : Bobby Från : Landskrona Kör : Ford Sierra 2.0i Registration date : 14-09-17
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tor 09 okt 2014, 18:54
Får ju känslan att allt kommer sitta som en handske till sist
Kanto Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 968 Age : 32 Namn : Petter Från : Gävle Kör : Volvo & Ford Registration date : 07-05-11
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går fre 10 okt 2014, 00:08
Klart rätt med öppet wg-rör! Dra ut det som en diskret sidepipe
Mikael Skogencrew
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går sön 12 okt 2014, 17:50
Puh idag var en seg dag. Har renoverat upp toppen och var ut till Booghteck och fick hjälp med det. Passade på att porta lite när jag endå var i farten, men tog bara bort lite kanter och sådant
Ventiler med backcut, alltså en extra vinkel. Ger en del faktiskt
Mirafrästa säten
Bara riktplaning kvar då!
Kanto Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 968 Age : 32 Namn : Petter Från : Gävle Kör : Volvo & Ford Registration date : 07-05-11
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går mån 13 okt 2014, 00:49
Stiligt! Öka
Mikael Skogencrew
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går mån 13 okt 2014, 19:04
Småplockat lite idag med att stoppa i veven ihop med lite nya lager. Ska försöka klura ut vad jag ska göra rent kolvarna med nu bara
renegade Skogenracing Small
Antal inlägg : 32 Age : 42 Namn : Henrik Från : Lycksele Kör : Bilar i sandlådan Registration date : 11-10-19
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går mån 13 okt 2014, 20:09
Min favorit att göra rent kolvar är OK\Q8 miljöavfettning, köp en 5l dunk och häll ner i en hink sen stoppar du ner kolvarna i hinken och fyller på med lite vatten så att kolvarna är helt täckta. sen låter du dom ligga i badet i ett dygn så kan du tvätta bort den gegga som sitter kvar med en vanlig diskborste. det är inte ett dugg frätande på kolvarna
Scherp Skogencrew
Antal inlägg : 67 Age : 37 Namn : Martin Från : Gävle Kör : BMW Registration date : 09-10-28
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tis 14 okt 2014, 11:32
Bra fart Micke!
Kör på aluminium insug om du orkar tycker jag. ett i svart plåt leder värme mycket mer än alu. mitt plenum är riktigt svalt och fint trots mycket hårdkörning.
Tyvärr så måsta man upp lite i pris om man ska ha en ac/TIG som går bra, tvivlar inte med dina kunskaper, att du skulle bli mycket bättre om du fick prova en riktig svets
Jobio Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 490 Age : 51 Namn : Johan Biörs Från : Insjön Kör : Ford Granada 2,9TIC Honda Blackbird Registration date : 13-10-05
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tis 14 okt 2014, 15:10
Vad gör backcut egentligen? Är det för att täta bättre eller blir flödet bättre med en extra vinkel? Bra jobbat Mikael
Mikael Skogencrew
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tis 14 okt 2014, 20:37
renegade skrev:
Min favorit att göra rent kolvar är OK\Q8 miljöavfettning, köp en 5l dunk och häll ner i en hink sen stoppar du ner kolvarna i hinken och fyller på med lite vatten så att kolvarna är helt täckta. sen låter du dom ligga i badet i ett dygn så kan du tvätta bort den gegga som sitter kvar med en vanlig diskborste. det är inte ett dugg frätande på kolvarna
Bra tips men fick bli wheel cleaner och putsa idag för ville ha ihop det fort
Scherp skrev:
Bra fart Micke!
Kör på aluminium insug om du orkar tycker jag. ett i svart plåt leder värme mycket mer än alu. mitt plenum är riktigt svalt och fint trots mycket hårdkörning.
Tyvärr så måsta man upp lite i pris om man ska ha en ac/TIG som går bra, tvivlar inte med dina kunskaper, att du skulle bli mycket bättre om du fick prova en riktig svets
Hade varit roligt men har dels inte råd med alu och tror inte jag skulle få till det bättre med dyrare maskin. Har helt enkelt ingen feeling för alu Blir inte så varmt med svartplåt endå faktiskt
Jobio skrev:
Vad gör backcut egentligen? Är det för att täta bättre eller blir flödet bättre med en extra vinkel? Bra jobbat Mikael
Bättre flöde, gör några % faktiskt så inte fel när jag endå stod vid ventilslipmaskinen
Idag blev det ett bra ryck, fick hjälp av damen min att tvätta kolvarna och så slåg jag på nya ringar och smidda stakar och smacka ihop allt
bosse Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 659 Age : 37 Namn : Bosse Från : BRO/STHLM Kör : allt för många bilar Registration date : 10-06-16
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tis 14 okt 2014, 22:08
Va snyggt de blir
Mikael Skogencrew
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tor 16 okt 2014, 19:36
Tack!
Vad tror ni om det här färgschemat då?
Randombastard Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 404 Age : 35 Namn : Bobby Från : Landskrona Kör : Ford Sierra 2.0i Registration date : 14-09-17
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tor 16 okt 2014, 21:02
Färg som syns, det gillar vi!
Sponsored content
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går
Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går