Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar

Gå ner 
+2
Arvidsson
WTB
6 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
WTB
Skogenracing Large



Antal inlägg : 175
Age : 39
Namn : Tobias
Från : Torsby
Kör : Allt möligt
Registration date : 10-01-19

WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar   WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 Icon_minitimetis 10 jun 2014, 22:57

Jahapp nu är Allt klart hurra tänkte man och skulle provstarta idag då usb adaptern samt lufttempen kom men så blev de givetvis inte, Får ingen varvsignal trots jag nästan är säker på jag använt denna VR förut till detta MS..Vred pottarna så dom stämde 0,52 på pinn 2 sen 0,82 på pinn 3,Testade och ingen varvsignal så då kolla jag hysterin och då låg stift 2 bara på ca 1,5 volt (ska ligga runt 5v enligt backelitens guide med VR:en urkopplad) på stift 3 som jag förstått ska man mäta och vrida på den inre potten så de blir ca 0,5V...Allafall så fixa man allt detta men funkar inte ändå
Till överst på sidan Gå ner
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar   WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 Icon_minitimeons 11 jun 2014, 00:18

Backelitens guide har jag haft problem med att följa, nått stämmer inte tror jag. Blev trial and error för att få de att funka i bilen
Till överst på sidan Gå ner
WTB
Skogenracing Large



Antal inlägg : 175
Age : 39
Namn : Tobias
Från : Torsby
Kör : Allt möligt
Registration date : 10-01-19

WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar   WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 Icon_minitimeons 11 jun 2014, 05:50

jo jag gjorde detta för nåt år sen då tyckte jag att de inte stämde med hysterin,Har för mej jag mätte på stift 2 och skröv ner den och då sjönk den,Inte på stift 3 om jag inte minns helt fel
Till överst på sidan Gå ner
WTB
Skogenracing Large



Antal inlägg : 175
Age : 39
Namn : Tobias
Från : Torsby
Kör : Allt möligt
Registration date : 10-01-19

WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar   WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 Icon_minitimelör 14 jun 2014, 19:08

Nu går bilen,Slog över på Hallingången på sprutet (Har en switch) Då funka de kanon , Har dock ett annat problem just nu  Razz 

WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 101_0864_zpsc1722dda

WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 101_0865_zps957b395f


Detta har hänt innan jag tog över bilen dock..Har en massa sörja i oljan så vad göra?Slå i ny olja med rensmedel i och tömma eller skruva av tråget och blåsa med högtryckstvätten ?
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar   WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 Icon_minitimelör 14 jun 2014, 21:06

Skumt, vad menar du med sörja? En kolv som verkar gått torrt nästan?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
WTB
Skogenracing Large



Antal inlägg : 175
Age : 39
Namn : Tobias
Från : Torsby
Kör : Allt möligt
Registration date : 10-01-19

WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar   WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 Icon_minitimelör 14 jun 2014, 21:17

Eller ja sörja är de väl inte,Har gått in vatten i oljan så de är vitt överallt..Jo den är inte riktigt lika sotig som dom andra,Antar den sög i sej endel vatten där?Kan kolla med 1 petflaska och se fall det verkligen kommer nån soppa från den..
Dåligt påläst var man om Megasquirt också,Trodde man kunde logga EGT med Ms1V3 men inte då..Går det på MS3X ?
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar   WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 Icon_minitimesön 15 jun 2014, 20:41

Topplockspackningen då kanske?

Hmm ja har aldrig provat. Brukar inte använda EGT alls. I MS3X går det hur som helst
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
WTB
Skogenracing Large



Antal inlägg : 175
Age : 39
Namn : Tobias
Från : Torsby
Kör : Allt möligt
Registration date : 10-01-19

WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar   WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 Icon_minitimeons 18 jun 2014, 22:39

Står inte helt still,Har rivit snart halva bilen pga får inte ur tråget med motorn i bilen så lär lyfta ur den  Razz Kul nog hade de räckt med att bytt oja och filter,Menmen bara att riva ur,Ska plana en topp jag portat och smälla ihop den

WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 101_0866_zps67514ce9

Mumma

WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 101_0867_zps3a0829cc

Bytt ratt

WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 101_0868_zpsa8ae8960

Vems Round och biltema laddmätare

WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 101_0870_zpsc7a478b4

Fick ett bälte "ala 70 tal" då de inte ens var godkänt i FolkRace Shocked Razz
Till överst på sidan Gå ner
Kanto
Skogenracing Supreme
Kanto


Antal inlägg : 968
Age : 31
Namn : Petter
Från : Gävle
Kör : Volvo & Ford
Registration date : 07-05-11

WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar   WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 Icon_minitimetor 19 jun 2014, 01:40

Gött sunkstuk på inredningen! Älskar den röda färgen Smile
Till överst på sidan Gå ner
WTB
Skogenracing Large



Antal inlägg : 175
Age : 39
Namn : Tobias
Från : Torsby
Kör : Allt möligt
Registration date : 10-01-19

WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar   WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 Icon_minitimesön 22 jun 2014, 18:48

Då var motorn lyft,Jag som gruvat mej så mycke för att kosta på packningar åter igen på denna

gratismotor,Tur i oturen kan man säga då grovfiltret på oljepumpen va tät av papper,Jag gissar på att

nån glömt ta ur pappret ur returen sen bara kört   Razz 

WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 101_0871_zpsb8171bd0

WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 101_0872_zpscd949e5c
Till överst på sidan Gå ner
Kanto
Skogenracing Supreme
Kanto


Antal inlägg : 968
Age : 31
Namn : Petter
Från : Gävle
Kör : Volvo & Ford
Registration date : 07-05-11

WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar   WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 Icon_minitimesön 22 jun 2014, 20:30

Ja jävlar det var ju inte bra!
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar   WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 Icon_minitimesön 22 jun 2014, 21:08

I med 2.9:a?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
WTB
Skogenracing Large



Antal inlägg : 175
Age : 39
Namn : Tobias
Från : Torsby
Kör : Allt möligt
Registration date : 10-01-19

WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar   WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 Icon_minitimesön 22 jun 2014, 21:25

naa jag vill hinna köra lite iår och testa mappa m.m då man knappt fått göra de trots man haft ms i

flera år  Smile Skulle vilja ha 2.9 i min 740 då de är mycket bättre med utrymme att bygga i dock svårt

att regga då de blir ms för orkar inte rensa en 2.9 härva för att köra originalsprut,Lär först och främst

ha Sotsats/MT75/svänghjul/sachs 695/Antagligen vattenpump+hjulet då mitt är vint m.m innan man

ens kan fundera på att stoppa den i nått..Jo föresten är de samma yoke på manuell och automat ?
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar   WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 Icon_minitimesön 22 jun 2014, 21:33

ahh. Jag är osäker, tror inte det är samma yoke
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
WTB
Skogenracing Large



Antal inlägg : 175
Age : 39
Namn : Tobias
Från : Torsby
Kör : Allt möligt
Registration date : 10-01-19

WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar   WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 Icon_minitimesön 22 jun 2014, 21:44

Okey då får jag ta kardan också från skroten tids nog ,Tänkte att man skulle få tebax på skatten snart så man kan handla men skicka in på papper så lär ju dröja..
Till överst på sidan Gå ner
WTB
Skogenracing Large



Antal inlägg : 175
Age : 39
Namn : Tobias
Från : Torsby
Kör : Allt möligt
Registration date : 10-01-19

WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar   WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 Icon_minitimemån 14 jul 2014, 15:01

Nu är bilen igång igen efter många om och men,Igår svetsa jag bakaxeln så nu är de att fixa fast

avgassystemet lite bättre..Lite tröttsamt att de bara sitter en 3" japsdämpare,Antar man börjar bli för

gammal för att de ska låta så inne h*lvete även vid lugn körning,Funderar på att göra ett avgasspjäll

ihop med originaldämpare så de blir tystare när man kör "vanligt"  Smile 
Till överst på sidan Gå ner
WTB
Skogenracing Large



Antal inlägg : 175
Age : 39
Namn : Tobias
Från : Torsby
Kör : Allt möligt
Registration date : 10-01-19

WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar   WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 Icon_minitimeons 16 jul 2014, 22:30

jahapp då har man dolat med massa tråkigt så idag provkörde man lite,Har lite skumma fenomen som

de alltid varit med denna bilen,När man gasar den så mager blippar den till på ett ställe så den hackar

till,Är lite skumt att man måste ha 4,5 ms på spolen också då jag innan brukat köra med 3,5 och de

funkat utmärkt   Rolling Eyes
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar   WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar - Sida 2 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
WTB - WTB:s Garagetråd Just nu Ford 2.9 funderingar
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2Gå till sida : Föregående  1, 2
 Liknande ämnen
-
» Ford sierra funderingar
» Ford maffian - Ford consul cupé -72
» m50 Turbo funderingar
» Sierra funderingar
» funderingar om bultmönster.

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: