| Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad | |
|
+60loop Svintoleffe Daniel.. Henka_ Stenmark Mange-83 Aceto Martin_pinto sm00rph Liljan Almgren Eriksson Prozac nicke blom Tobbe H Crille Robin740tic Haggen palten Off3r wolfzap Fiskargubbe Jeppo richard s Golden Boy Mese_Jonas werd LillePär joppa Catling nygge zorbit Bagge_Turbo Lindskog psychocat_racing Blöjan Veteranhenke Combatbenke bihl murre200 knuts Adde m5micke kryckan Öbbe Theo Jonas O _-gniraz-_ golf666 nordiN Toffe TICSierra JohanJ matsin Ågren Henrik One Eye Open JBlom ToTTe Mikael 64 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
ToTTe Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1147 Age : 39 Namn : Kristoffer Matsson Från : Uppsala Kör : Opel Rekord Coupé 2,4 Berlina -77, BMW 518i Turbo E28, Volvo v40 1,8i Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad ons 13 aug 2008, 22:49 | |
| TDS lådorna ska ju vara minst lika starka som m3 lådorna sägs det, så en sån kanske vore nåt. Vilken utväxling skulle vara lämpligast? Va har du för utväxling i bakaxeln? | |
|
| |
Blöjan Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1655 Age : 34 Namn : Erik Från : Stockholm Kör : Ford Sierra -87 Bmw 528i -83 Registration date : 07-11-08
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad ons 13 aug 2008, 22:49 | |
| zf m3 `skulle kanske va tjufft:D | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad ons 13 aug 2008, 22:54 | |
| 3.9:1 i bakaxeln. 1:1 på femman blir lite knepigt mao, men utväxling går alltid att ändra | |
|
| |
ToTTe Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1147 Age : 39 Namn : Kristoffer Matsson Från : Uppsala Kör : Opel Rekord Coupé 2,4 Berlina -77, BMW 518i Turbo E28, Volvo v40 1,8i Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad ons 13 aug 2008, 23:04 | |
| | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad ons 13 aug 2008, 23:08 | |
| Den enda tråkiga med bmw lådorna är att jag måste bygga om till hydralisk koppling. Vill verkligen inte börja svetsa och greja i bilfan igen | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad tor 14 aug 2008, 21:56 | |
| | |
|
| |
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad tor 14 aug 2008, 22:10 | |
| Ja inte ser de dåligt ut ! | |
|
| |
Combatbenke Skogencrew
Antal inlägg : 1684 Age : 38 Namn : Benke Från : Gävle Kör : För lite Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad tor 14 aug 2008, 22:47 | |
| blev ju inte lika ballt nu när msd boxen inte syntes | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad tor 14 aug 2008, 23:08 | |
| skulle du inte ha något diskret hål i huven längst bak för att få ut värmen och nån form av kalluftstyrning till luft filtret samt kanske en avskärmning från grenröret mot luftfiltret... kanske en stor 4" slang som styr in luften till luftfiltret som går underifrån stötfångaren? bara lite ideer jag kom på. annars ser det ju lika mysigt ut som vanligt i pannrummet | |
|
| |
Toffe Vinnare Månadens Projekt
Antal inlägg : 1989 Age : 138 Namn : Toffe Från : Torsåker Kör : Volvo Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad tor 14 aug 2008, 23:41 | |
| 5252tds lådorna har en cp kort 1:a, vilket reulterar i start på tvåan, vilket inte alls e så jätte kul!
kolla in på savar, såg att siden mark sålde en 525 24v låda! dem e inte lika ninja som M3 lådan,men den verkar tåla bra med smisk. palten köre med en sådan och riktiga M&H Racemaster! lådan höll men vi spräckte bakaxelklumps kåpan ist!
därmot skulle en gammal getrag 262 el 265 funka lika bra. dom finnes även med lös kåpa,men dom kostar fläsk så då e vi tillbax på M3 nivå!
ang kopplings bygget till olja så e de inte så krånglikt som de låter, finnes lösa Wilwood cylindrar , med en sådan slipper du ta olja från bromsburken som ex volvo gör!
Men om inte MT75 lådorna inte håller för å börna, hur skall den då tåla vassa stater?
se förbannat bra ut hursomhelst=) | |
|
| |
Prozac Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 459 Age : 39 Namn : Claes Åström Från : Tierp Kör : Fodi Registration date : 08-04-21
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad tor 14 aug 2008, 23:47 | |
| - Mikael skrev:
- Den enda tråkiga med bmw lådorna är att jag måste bygga om till hydralisk koppling. Vill verkligen inte börja svetsa och greja i bilfan igen
behöver väl inte svetsa för kopplingen? möjligtvis för storleken på lådan.. du kan ju låna min m3 å prova med om du vill.. 262 lådan är mycke mindre om det är en sån ja tänker på | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad tor 14 aug 2008, 23:49 | |
| - Golden Boy skrev:
- skulle du inte ha något diskret hål i huven längst bak för att få ut värmen och nån form av kalluftstyrning till luft filtret samt kanske en avskärmning från grenröret mot luftfiltret...
kanske en stor 4" slang som styr in luften till luftfiltret som går underifrån stötfångaren?
bara lite ideer jag kom på. annars ser det ju lika mysigt ut som vanligt i pannrummet Nja fast värmen ska inte ut där, den ska fortsätta ner under bilen. Luftfiltret tänkte jag flytta men var inga större problem med lufttempen i alla fall så får vara - Toffe skrev:
- 5252tds lådorna har en cp kort 1:a, vilket reulterar i start på tvåan, vilket inte alls e så jätte kul!
kolla in på savar, såg att siden mark sålde en 525 24v låda! dem e inte lika ninja som M3 lådan,men den verkar tåla bra med smisk. palten köre med en sådan och riktiga M&H Racemaster! lådan höll men vi spräckte bakaxelklumps kåpan ist!
därmot skulle en gammal getrag 262 el 265 funka lika bra. dom finnes även med lös kåpa,men dom kostar fläsk så då e vi tillbax på M3 nivå!
ang kopplings bygget till olja så e de inte så krånglikt som de låter, finnes lösa Wilwood cylindrar , med en sådan slipper du ta olja från bromsburken som ex volvo gör! Men om inte MT75 lådorna inte håller för å börna, hur skall den då tåla vassa stater?
se förbannat bra ut hursomhelst=) Ja 525 lådan verkar faktiskt riktigt intressant. Till min borde nästan vilken låda som helst från bmw som suttit bakom en sexa duga till min gamla surford. Borde gå att placera en sån där kopplingscylinder inne i bilen isåfall så kanske det inte blir så jobbigt att lösa. Just nu får jag nöja mig med att slöa runt i bilen tills lådproblemet är löst, sommaren är snart slut i alla fall
Senast ändrad av Mikael den tor 14 aug 2008, 23:54, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad tor 14 aug 2008, 23:50 | |
| - Prozac skrev:
- Mikael skrev:
- Den enda tråkiga med bmw lådorna är att jag måste bygga om till hydralisk koppling. Vill verkligen inte börja svetsa och greja i bilfan igen
behöver väl inte svetsa för kopplingen? möjligtvis för storleken på lådan..
du kan ju låna min m3 å prova med om du vill..
262 lådan är mycke mindre om det är en sån ja tänker på Ja alltså tillverka fästen och bygga om kopplingsarmen osv | |
|
| |
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad fre 15 aug 2008, 00:14 | |
| Om du skulle prova att sänka laddet m.m för att få ner effekten och sedan prova om lådorna håller?
Eller är det kopplingen som är för vass för mt75an? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad fre 15 aug 2008, 00:39 | |
| Varför skulle jagvilja det Så länge man inte startar på tvåan etc så bör det hålla skapligt i alla fall | |
|
| |
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad fre 15 aug 2008, 01:38 | |
| Ja för att få reda på om det är effekten eller nånting annat i drivlinan som pajjar lådorna. Men det värkar ju kanske som att det är motorn som är tjyven tsm med vass koppling & dig som förare | |
|
| |
Henka_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1915 Age : 36 Namn : Henke Från : Geffle Kör : SxxB Registration date : 07-02-20
| |
| |
Prozac Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 459 Age : 39 Namn : Claes Åström Från : Tierp Kör : Fodi Registration date : 08-04-21
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad fre 15 aug 2008, 10:02 | |
| - Mikael skrev:
- Prozac skrev:
- Mikael skrev:
behöver väl inte svetsa för kopplingen? möjligtvis för storleken på lådan..
du kan ju låna min m3 å prova med om du vill..
262 lådan är mycke mindre om det är en sån ja tänker på Ja alltså tillverka fästen och bygga om kopplingsarmen osv du kan nästan ta kopplingscylinder från vilken bil som hällst, bara att sätta en lös behållare till den. ja har kopplingscylinder ifrån nån merca ja hitta på skroten. du borde inte behöva svetsa bara borra några hål.. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad fre 15 aug 2008, 10:16 | |
| Dåligt med plats i motorrummet för en kopplingscylinder. Måste nog montera den inne i bilen. Men visst är en baggis att fixa i jämförelse med resten | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad fre 15 aug 2008, 15:57 | |
| Var ut och provkörde lite idag då. Två saker som stör mig nu 1. Lådan låter bra illa på tomgång i caprin (skramlar friskt). Kopplar jag ur försvinner ljudet. Lådan lät bra när den satt i donatorbilen. Stödlagret i veven såg inte skadat ut och glappade inget mer än nån annan pintomotor jag provat på 2. Får den inte att gå klockrent. Gasar jag på tvåan så går den fint men när jag petar jag i trean börjar den blöddra några sek innan den börjar gå bra. Tycker även den misständer lite på högre varv Precis samma problem som jag hade med Haltechsprutet. Enda jag inte bytt är MSD boxen. Låter nästan som den skulle kunna vara problemet att den leverar för klen gnista. Sista utvägen är att testa låta TFI systemet driva tändspolen direkt. Ganska enkelt omkoppling men det började regna som vanligt. Enda roliga är att den härjar som fan på tvåans växel samt att laddtrycket kommer riktigt tidigt. Men eftersom den bara blöddrar när man byter växel blir det inte roligare än så | |
|
| |
Mese_Jonas Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 893 Age : 38 Namn : Jonas Gistö Från : Terjärv/Finland Kör : Mercedes 190 Registration date : 07-11-25
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad fre 15 aug 2008, 16:02 | |
| Trevlit att få köra lite oxå...hoppas nu lå¨dan håller lite längre deb här gången!!! PÅ merssan skramlade lådan på tomgång när jag dragit sönder tvåans växel...men det borde det ju inte vara på din...kanske något annat löst inne i lådan!!! | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad fre 15 aug 2008, 16:17 | |
| Den ryter till bra på 2an när laddet infinner sigkan jag lova. | |
|
| |
Crille Skogencrew
Antal inlägg : 2897 Age : 40 Namn : Crille Från : Gävle Kör : Skidoo Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad fre 15 aug 2008, 16:28 | |
| Skönt att den rullar igen hoppas du får ordning på grejjorna och att lådan håller | |
|
| |
psychocat_racing Skogenracing Large
Antal inlägg : 275 Namn : John Från : Altuna Kör : Buick Skylark -69 & BMW 535 Registration date : 07-11-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad fre 15 aug 2008, 16:53 | |
| | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad fre 15 aug 2008, 17:29 | |
| Fast jag vet ju att minsta lilla lek så smäller lådan direkt så bilen är ju helt värdelös att åka med | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad | |
| |
|
| |
| Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad | |
|