| Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad | |
|
+60loop Svintoleffe Daniel.. Henka_ Stenmark Mange-83 Aceto Martin_pinto sm00rph Liljan Almgren Eriksson Prozac nicke blom Tobbe H Crille Robin740tic Haggen palten Off3r wolfzap Fiskargubbe Jeppo richard s Golden Boy Mese_Jonas werd LillePär joppa Catling nygge zorbit Bagge_Turbo Lindskog psychocat_racing Blöjan Veteranhenke Combatbenke bihl murre200 knuts Adde m5micke kryckan Öbbe Theo Jonas O _-gniraz-_ golf666 nordiN Toffe TICSierra JohanJ matsin Ågren Henrik One Eye Open JBlom ToTTe Mikael 64 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
werd Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 708 Age : 33 Namn : MuppDaniel Från : Den ökända staden kumla! Kör : 242 -1975. Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad lör 23 aug 2008, 14:32 | |
| - Mikael skrev:
- Men lovar ingenting än att det blir av
Titta 276 gånger på den filmen(16v 740in) som jag har gjort plus alla andra filmer på youtube OCH försökt hitta Björcks svarta 242 16v turbo film... Då MÅSTE du bli helt övertygad! Björk släppte bara en teaser på 242an i det uförandet då han skaffa en supra... urk ( ) Lycka till med vad det nu blir!(16v rödblockare) | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad lör 23 aug 2008, 14:34 | |
| jepp finns ju en anledning till att man är sugen på volvo 16v. | |
|
| |
JohanJ Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 415 Age : 40 Namn : Johan Jonsson Från : Falkenberg Kör : 242 med B230Fk Registration date : 06-10-25
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad lör 23 aug 2008, 15:27 | |
| Den är ju en jävligt snygg motor me! | |
|
| |
loop Skogenracing Large
Antal inlägg : 294 Namn : Per Från : Halland Kör : Ford Registration date : 08-07-30
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad lör 23 aug 2008, 17:21 | |
| Så man kan inte hoppas på en Ford DOHC 2.3 16V då? Komplett med MT75a från en Scorpio?
Bara man inte nedlåter sig att åka runt i en volvokaross tillverkade efter 75, så är de ok. Men sen ser de fördjävliga ut.
Senast ändrad av loop den lör 23 aug 2008, 21:17, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
joppa Skogenracing Small
Antal inlägg : 24 Namn : Stian Från : Norge Kör : Manta cosworth Registration date : 08-01-20
| |
| |
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad lör 23 aug 2008, 18:48 | |
| | |
|
| |
wolfzap Skogenracing Medium
Antal inlägg : 59 Age : 37 Namn : Robert Från : Nyköping Kör : Volvo XC70 , Toyota Supra MK 3 Registration date : 08-02-22
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad lör 23 aug 2008, 19:16 | |
| Kör på 16v så ja får lite tips och tricks . | |
|
| |
werd Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 708 Age : 33 Namn : MuppDaniel Från : Den ökända staden kumla! Kör : 242 -1975. Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad lör 23 aug 2008, 21:34 | |
| | |
|
| |
loop Skogenracing Large
Antal inlägg : 294 Namn : Per Från : Halland Kör : Ford Registration date : 08-07-30
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad lör 23 aug 2008, 22:30 | |
| - werd skrev:
- JohanJ skrev:
- Den är ju en jävligt snygg motor me!
http://web.telia.com/%7Eu58212291/242051.jpg Jamen där är ju björcks
Vadå efter 1975? Nu blir jag ledsen Insyltade japsgrabb Japs? Jag kör Ford(USA och Europa) och jag har en 142a 69a. Har haft 240 75 också. Din avatar ser ju ut som en 75a. Förvisso gör Toyota fantastiska drivlinor, men resten kan jag vara utan. Björck, är det han som körde med Megasquirt tidigt? Då såg jag han rasa drivlina med sin 8v på Säve engång, gillade den 242an, så råa och trevlig ut. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad lör 23 aug 2008, 22:43 | |
| Tanken slog mig inte ens att testa DOHC 2.3:a. Den motorn är det nästan ingen som bygger på så hade ju varit lite kul. Femman är tokball men sägs vara en aning klen osv sen är den inte så snygg att titta på om man nu ska bry sig om det Hur som hest hämtade jag en B204ft med GLT topp idag. Tror det kommer bli en bra början på min Volvokarriär. Givetvis ska motorn ner i Caprin och inte i nån läskig volvo Anledningen till att jag väljer 2liter är att den hade rätt kurs och jag slipper öppna den just nu och bygga om nått. Så fort jag sålt iväg lite mer prylar ska jag handla en tuff låda till den sen blir det inpassning och bygge av insug och tryckrör | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad lör 23 aug 2008, 22:44 | |
| - loop skrev:
Björck, är det han som körde med Megasquirt tidigt? Då såg jag han rasa drivlina med sin 8v på Säve engång, gillade den 242an, så råa och trevlig ut. Jepp det stämmer, han kör med VEMS i supran. Dock verkar han en smula missnöjd med det | |
|
| |
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad lör 23 aug 2008, 23:02 | |
| Varför är inte en femma så vacker att titta på? Jaja blir väl bra hur som hälst kan tänka mig en blänkande 16v topp tsm med alla andra racedelar i de kompakta motorutrymmet caprin har, inte så tokigt | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| |
| |
Jeppo Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 811 Age : 35 Namn : Jesper Ericsson Från : Tierp Kör : V70N - Vector turbo Registration date : 07-10-16
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad lör 23 aug 2008, 23:13 | |
| finns väl inge bättre än en rytande femma på varvstopp Nä men de blir väl godkänt med en 16v fyra också, hoppas de går bättre med volvo puffran än med fårrdan.. (tänkte på lådrasen).. När kommer du och mappar åt mig sen då | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad lör 23 aug 2008, 23:24 | |
| Kör upp bilen till Gävle så kan jag mappa åt dig | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad lör 23 aug 2008, 23:28 | |
| - Mikael skrev:
- Almgren skrev:
- Varför är inte en femma så vacker att titta på?
Jaja blir väl bra hur som hälst kan tänka mig en blänkande 16v topp tsm med alla andra racedelar i de kompakta motorutrymmet caprin har, inte så tokigt Hehe nåja var mest en dålig ursäkt. Stakarna verkar vara klena och sägs ge upp redan vid 300hk. Men i mitt fall så har jag länge velat haft en volvo 16v maskin och minst problem att montera fyran haha förstog det är det verkligen så mkt mindre jobb? mena du ska ju ändå bygga nya motorfästen, ny låda osv? Jao stakarna är väl sisådär sägs det men med dom utbytta, då jefflar Du har ju iaf valt rätt motor:twisted: Lycka till med röd4an, 16ventilersen!! /Dejvan bosatt i Järpen | |
|
| |
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad lör 23 aug 2008, 23:32 | |
| De blir provkörning i höst då ? Vad har du för effekt mål ? Mer än i pinton ? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad lör 23 aug 2008, 23:40 | |
| Måste svetsa tråg och plocka isär den för att byta stakar och så är dom oftast i ganska dåligt skick när man hittar dom.
Finns det pengar så blir det nog provkörning ganska snart kanske. Men det får tiden utvisa. Lika med effektmål, bättre att inte ha några och helt enkelt se vad som händer istället. | |
|
| |
_NOS Skogenracing Small
Antal inlägg : 15 Age : 35 Namn : Jesper Å Från : Storvik Kör : 240 Registration date : 07-06-13
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad sön 24 aug 2008, 00:38 | |
| Blir kul att se hur bra en b204 kan prestera. Tummen upp skogsberg | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad sön 24 aug 2008, 03:04 | |
| man blir ju sugen på att köpa en volvo nästan... skäms att säga det med det verkar otroligt kul roligt med någonting beprövat som verkar hålla för det mesta. ska bli spännande att se hur det här blir... det är nog rätt väg att gå när det är en av sveriges vanligaste bilar så delar fins överallt. lycka till med det här nu | |
|
| |
Svintoleffe Skogenracing Large
Antal inlägg : 231 Age : 42 Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad sön 24 aug 2008, 09:17 | |
| över 300 hk håller stakarna för i femmorna enligt vad jag har läst om.
O skulle jag ha satsat på en yra hade då blivit en gammal hederlig m10 motorn, går o plocka ur hiskligt med efekt där.=)
men lycka till me motorn micke | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad sön 24 aug 2008, 12:26 | |
| - Mikael skrev:
- Måste svetsa tråg och plocka isär den för att byta stakar och så är dom oftast i ganska dåligt skick när man hittar dom.
Finns det pengar så blir det nog provkörning ganska snart kanske. Men det får tiden utvisa. Lika med effektmål, bättre att inte ha några och helt enkelt se vad som händer istället. 960ins vitsexa tråg annars | |
|
| |
Mese_Jonas Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 893 Age : 38 Namn : Jonas Gistö Från : Terjärv/Finland Kör : Mercedes 190 Registration date : 07-11-25
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad sön 24 aug 2008, 12:58 | |
| Blir trvlit att följa utvecklingen på dehär...har du någon aning om hur mycket en sådan där topp flödar orginal???? | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad sön 24 aug 2008, 13:19 | |
| |
|
| |
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad sön 24 aug 2008, 14:57 | |
| Ja han har ju valt rätt märke iaf (: | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad | |
| |
|
| |
| Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad | |
|