| jonasstork - ford sierra (pinto) | |
|
+17TICSierra zorbit Tobbe H Fiskargubbe okkarakka Mese_Jonas Combatbenke Jeppo _Glenne_ stork3n Theo ToTTe Öbbe Henrik _-gniraz-_ Mikael jonasstork 21 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
jonasstork Skogenracing Large
Antal inlägg : 157 Age : 35 Namn : Jonas Från : uppsala Kör : Ford Sierra Cosworth Registration date : 07-09-20
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) lör 15 mar 2008, 10:14 | |
| - Mikael skrev:
- Perfa Försök dock mäta upp bara innan så dom inte nyper i loppen när motorn är varm
okej. tackar jag har tänkt lite och nu när jag har fixat bättre kolvar så tänkte jag ladda mera. men jag undrar om jag behöver en BTR (bränsletrycksregulator) och en värre soppa pump. | |
|
| |
_-gniraz-_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2200 Age : 39 Namn : Fredrik.Z Från : Fröslunda Kör : ""No Control" Sierran Registration date : 06-10-31
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) lör 15 mar 2008, 10:57 | |
| Hur mycket e ladda mer för dig... | |
|
| |
zorbit Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 562 Age : 40 Namn : Mookie Från : Gävle Kör : i diket näst flest ggr Registration date : 06-10-14
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) lör 15 mar 2008, 12:52 | |
| Snygg kärra, tkr de ser stilrent ut. kanske lite mkt med dekalerna på sidan men inte så tokigt. och kör utan vinge, lr på sin höjd en cossievinge om du nu går i vinge-tankar | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) lör 15 mar 2008, 18:24 | |
| | |
|
| |
Antal inlägg : 157 Age : 35 Namn : Jonas Från : uppsala Kör : Ford Sierra Cosworth Registration date : 07-09-20
| |
| |
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) lör 15 mar 2008, 18:31 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) lör 15 mar 2008, 18:34 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) lör 15 mar 2008, 18:37 | |
| Update. Varit på Biltema idag och inhandlat diverse prytlar och prylar. ett stycke kolv press | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) lör 15 mar 2008, 18:52 | |
| - jonasstork skrev:
men till sierran du hade körde du med original btr till den?. annars så kan man ju köpa en sån för dom ser ju flachiga ut.. Körde med en regulator från en Dohc motor. Den är ställbar om man petar bort locket på ovansidan | |
|
| |
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) sön 16 mar 2008, 17:31 | |
| UPDATE. en lugn dag i garaget.. lackat motorblock Ventilkåpan. jag har läst om att det är bäst att sätta olje returen i tråget. men på 205 blocket så sitter det ju redan retur. Men det blir för dåligt fall då. stog det. och jag som har toppmonterat behöver ju mera fall. så jag undrar hur ni sätter returen på vilken höjd för den måste väll sitta ovanför oljenivån? :spam: | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) sön 16 mar 2008, 17:38 | |
| Du kan sätta den rätt långt ner. Häll i fyra liter vatten eller liknande i tråget så ser du nivån. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) sön 16 mar 2008, 20:53 | |
| - Mikael skrev:
- Du kan sätta den rätt långt ner. Häll i fyra liter vatten eller liknande i tråget så ser du nivån.
tackar det ska jag göra.. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) tor 20 mar 2008, 20:20 | |
| Det har inte hunnit bli någe updates på länge för bredbandet hade pajjat. slänger upp lite pixs på det som har gjorts. 17 mars 08 Oljeretur till turbo 19 mars 08. varit på kunniga biltema idag. ha ha jag börjar fan gilla dom. de börjar få det mästa nu, nu har jag prov monterat olje slangarna. Tillopp till oljan. ektraspridarna. jag vet att dom sprutar rakt ner i rörens andra ende men funkar nog.. jag vet inte om det funkar men jag har svetsat på en nippel på original feulrailen. som jag kommer att montera en slang på som ska gå till extra spridarna. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) tor 20 mar 2008, 20:52 | |
| Ser bra ut | |
|
| |
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) fre 21 mar 2008, 12:52 | |
| Ser bra ut ! Jo dom börjar nog få de mesta på feltema nu undrar när dom börjar sälja intercoolers : | |
|
| |
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) mån 24 mar 2008, 18:11 | |
| Varit i garaget 24 seven i helgen har det varit en häktisk period,. tur att jag hade med mig Stork3n. men mkt har gjorts och vi har tillockmed provstartat motorn dock inte med trycksatt insug bild på motor rummet . en bild med lite av bilen som är med. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) mån 24 mar 2008, 18:15 | |
| Nice. Tänkte på en sak, hur har du satt fast extraspridarna i tryckröret? | |
|
| |
TICSierra Skogenracing Large
Antal inlägg : 248 Namn : Fredric Från : Finland Kör : Ford Sierra Turbo Registration date : 07-02-23
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) mån 24 mar 2008, 18:46 | |
| Ser ju bra ut Lite till nu bara så får du provköra! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) mån 24 mar 2008, 18:49 | |
| - Mikael skrev:
- Nice. Tänkte på en sak, hur har du satt fast extraspridarna i tryckröret?
jo jag har svetsat fast små rörstumpar på tryckröret. så man kan säga att det är SUGPASSNING på grejorna plus att jag punktade med miggen så dem sitter och jag var noga som fan med att inte bränna plasten på spridarna. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) mån 24 mar 2008, 18:57 | |
| Det räcker inte, dom kommer ploppa ur när det blir tryck
Eller menar du att du svetsat fast spridaren i tryckröret? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) mån 24 mar 2008, 18:59 | |
| - Mikael skrev:
- Det räcker inte, dom kommer ploppa ur när det blir tryck
Eller menar du att du svetsat fast spridaren i tryckröret? precis så menade jag. spridarna e fast svetsade. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) mån 24 mar 2008, 19:00 | |
| Det kallar jag bonnamek | |
|
| |
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) mån 24 mar 2008, 19:00 | |
| Ingen som har ett haltech som är till salu`? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) mån 24 mar 2008, 19:02 | |
| - Mikael skrev:
- Det kallar jag bonnamek
japp det är nog det brist på fantasi var det också... men det är bara provisoriskt. | |
|
| |
ToTTe Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1147 Age : 39 Namn : Kristoffer Matsson Från : Uppsala Kör : Opel Rekord Coupé 2,4 Berlina -77, BMW 518i Turbo E28, Volvo v40 1,8i Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) mån 24 mar 2008, 19:33 | |
| Köpa mitt sprut? | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) | |
| |
|
| |
| jonasstork - ford sierra (pinto) | |
|