| jonasstork - ford sierra (pinto) | |
|
+17TICSierra zorbit Tobbe H Fiskargubbe okkarakka Mese_Jonas Combatbenke Jeppo _Glenne_ stork3n Theo ToTTe Öbbe Henrik _-gniraz-_ Mikael jonasstork 21 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Jeppo Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 811 Age : 35 Namn : Jesper Ericsson Från : Tierp Kör : V70N - Vector turbo Registration date : 07-10-16
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) mån 10 mar 2008, 19:32 | |
| ännu är det inget sportbilsföre så säg handla ett megasquirt också? Funderar på att köpa ett trots de negativa man har hört om det.. Dock så verkar mese_jonas kunna de ganska bra så man kan ju höra med honom! | |
|
| |
jonasstork Skogenracing Large
Antal inlägg : 157 Age : 35 Namn : Jonas Från : uppsala Kör : Ford Sierra Cosworth Registration date : 07-09-20
| |
| |
Antal inlägg : 811 Age : 35 Namn : Jesper Ericsson Från : Tierp Kör : V70N - Vector turbo Registration date : 07-10-16
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) mån 10 mar 2008, 19:47 | |
| Istället för att budget åka med tryckvakter satsa på ett riktigt sprut.. Forden din e ju värd att lägga ner några kronor på, även under huven. Mese_Jonas här på forumet, han som sysslar med mercan, han verkar besitta en hel del kunskap om just megasquirt-sprutet. Då haltech verkar vara svettigt att få tag på här i kring, till rimliga priser | |
|
| |
ToTTe Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1147 Age : 39 Namn : Kristoffer Matsson Från : Uppsala Kör : Opel Rekord Coupé 2,4 Berlina -77, BMW 518i Turbo E28, Volvo v40 1,8i Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) mån 10 mar 2008, 20:12 | |
| Vänta du bara. snart är du där, med lastbilsturbo o sprut, och övertrasserad budget med flera hundra procent "Fan de e ju rätt häftigt med stor turbo, och alla andra mappar sina bilar med laptop. De vill jag också göra. Men fan va originaltoppen har mesig kam, som dessutom är sliten. De ligger ju faktiskt en stekartopp ute på annons, färdigportad med kam som öppnar vid frukost o stänger till kvällsfikat. Och med så fina grejer så är det synd att åka på originalgrejer i bottendelen, lika bra att köpa smidda grejer så att det håller" | |
|
| |
Antal inlägg : 157 Age : 35 Namn : Jonas Från : uppsala Kör : Ford Sierra Cosworth Registration date : 07-09-20
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) mån 10 mar 2008, 20:17 | |
| - ToTTe skrev:
- Vänta du bara. snart är du där, med lastbilsturbo o sprut, och övertrasserad budget med flera hundra procent
"Fan de e ju rätt häftigt med stor turbo, och alla andra mappar sina bilar med laptop. De vill jag också göra. Men fan va originaltoppen har mesig kam, som dessutom är sliten. De ligger ju faktiskt en stekartopp ute på annons, färdigportad med kam som öppnar vid frukost o stänger till kvällsfikat. Och med så fina grejer så är det synd att åka på originalgrejer i bottendelen, lika bra att köpa smidda grejer så att det håller" nej det hoppas jag inte men om jag får allting att gå kanon bra så vet man ju aldrig vart budjeten slutar på hoppas på att kunna köra 240 km/h alltså metarn ut när allt e inställt. vad nu det ska göra för nytta Men igentligen så är det till för att göra snabba riviga starter vid dom röda stopp lyserna mot någon bortskämd fjolla som alltid har fått det som pappa betalar. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) mån 10 mar 2008, 20:21 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) mån 10 mar 2008, 20:36 | |
| Kastar upp lite bilder på Forden. Skriv en liten komentar om bilen.. om ni tycker det är för mycket lr för lite styling på den vissa föredrar ju ett schysst stuk med sänkning och fälgar bara, alla svar är uppskattade. Ingen motor i därför ser den så hög ut ifram. photoshopad. | |
|
| |
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) mån 10 mar 2008, 21:35 | |
| Förutom japanska tecken och sido dekalen ser den riktigt bra ut ! Grenröret såg också riktigt fint ut ! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) tis 11 mar 2008, 11:37 | |
| - Ford skrev:
- Förutom japanska tecken och sido dekalen ser den riktigt bra ut ! Grenröret såg också riktigt fint ut !
tack för komentaren. det är många som har sagt det.. dekalerna kanske åkerbort i sommar. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) tor 13 mar 2008, 09:47 | |
| jag har en fråga. passar cosworth kolvar och cosworth stakar från en 4x4 cossie till mitt pinto block. eller är det bäst att prässa ur mina kolvar och köra med mina original stakar till cossie kolvarna? tacksam för ett snabbt svar, | |
|
| |
okkarakka Skogenracing Large
Antal inlägg : 162 Namn : oskar Från : finland Kör : ford Registration date : 07-02-02
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) tor 13 mar 2008, 15:02 | |
| de passar o e väll bättre o köra me kossie stakar o kolvar har ja för mig | |
|
| |
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) tor 13 mar 2008, 20:42 | |
| UPDATE. japp då har man fått ett par sprojtans kolvar då fick dom för 400 spän av en kille som hade köpt fel han sa att han skulle kasta dom så jag slog till. hoppas att dom passar... | |
|
| |
Fiskargubbe Skogenracing Medium
Antal inlägg : 74 Namn : Gurra Från : Kullåkra (den stora staden med karlskrona som förort) Kör : Sierra sedan Registration date : 08-01-24
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) tor 13 mar 2008, 20:58 | |
| 400spänn va inte dumt alls:D Originalkolvtapparna sitter med krymppassning på stakarna, varje gång man pressar i/ut dem så sitter dem lösare gång för gång. Har du cossie stakar så kör med dem=D Jävligt fräscht grenrör! | |
|
| |
ToTTe Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1147 Age : 39 Namn : Kristoffer Matsson Från : Uppsala Kör : Opel Rekord Coupé 2,4 Berlina -77, BMW 518i Turbo E28, Volvo v40 1,8i Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) tor 13 mar 2008, 21:15 | |
| Och jag som trodde de va beggade original 4x4 kolvar du skulle köpa. Fan vilket kap | |
|
| |
_-gniraz-_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2200 Age : 39 Namn : Fredrik.Z Från : Fröslunda Kör : ""No Control" Sierran Registration date : 06-10-31
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) tor 13 mar 2008, 21:17 | |
| haha din jävel.. ja kan va så snäll så jag köper dom av dig för 800:- så har du fått dubbelt så mycket för dom... | |
|
| |
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) tor 13 mar 2008, 21:24 | |
| Fan fresh såg dig idag när du var ute och luftade forden, kom precis vid preem då.. | |
|
| |
Tobbe H Skogenracing Large
Antal inlägg : 193 Namn : Tobias H Från : Sundsvall Kör : Sierra DOHC Registration date : 07-01-16
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) tor 13 mar 2008, 21:35 | |
| Satan vilka fina grejor.......... | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| |
| |
| |
| |
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) fre 14 mar 2008, 13:56 | |
| - ToTTe skrev:
- Och jag som trodde de va beggade original 4x4 kolvar du skulle köpa. Fan vilket kap
jadu det trodde jag att det var också.. när han tog fram förpackningen så trodde jag att han skämta. smidda JE kolvar.... | |
|
| |
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) fre 14 mar 2008, 13:57 | |
| - _-gniraz-_ skrev:
- haha din jävel.. ja kan va så snäll så jag köper dom av dig för 800:- så har du fått dubbelt så mycket för dom...
ha ha nej nej nej jag har kollat runt lite och ny priset ligger på 9500:- | |
|
| |
Öbbe Skogencrew
Antal inlägg : 6142 Age : 42 Namn : Öberg Från : Gävle Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) fre 14 mar 2008, 14:19 | |
| får ju hoppas att han inte lagt ner 9500kr på kolvar till en pinto =) bra kap! | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) fre 14 mar 2008, 14:25 | |
| Är väl några överdim kolvar till cosworth kanske? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) fre 14 mar 2008, 19:51 | |
| - Mikael skrev:
- Är väl några överdim kolvar till cosworth kanske?
nejdå dom passar perfekt i mitt block. men han sa att han hade borrat block så dom dära kolvarna var för små. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) fre 14 mar 2008, 19:53 | |
| Perfa Försök dock mäta upp bara innan så dom inte nyper i loppen när motorn är varm | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: jonasstork - ford sierra (pinto) | |
| |
|
| |
| jonasstork - ford sierra (pinto) | |
|